Jordin Tootoo ja Jonathan Cheechoo, sekoitatko joskus kumpi on kampi?

  • 1 675
  • 11

Meneekö Tootoo ja Cheechoo joskus sekaisin?

  • Kyllä olen sekoittanut

    Ääniä: 23 31,9%
  • En ole sekoittanut

    Ääniä: 49 68,1%

  • Äänestäjiä
    72

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Niin, tässä taas yksi älykäs äänestys muiden joukkoon.

Itselläni meni joskus aikaisemmin Tootoo ja Cheechoo sekaisin ja kun löysin yhden kohtalotoverin, päätin kysyä asiaa teiltäkin.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, jompikumpi oli ainakin junnu (viime joulun 20-v) ja toisesta en muista. Aina kun jompi kumpi nimi iskee silmiin niin luulen samaksi henkilöksi. Tiedän kyllä että molemmat ovat eri henkilöitä mutta kun en saa eteeni muuta kuvaa heistä kuin sen junnukisa-kuvan niin on vaikea hahmottaa eroja.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti lintu
Juu, jompikumpi oli ainakin junnu (viime joulun 20-v) ja toisesta en muista. Aina kun jompi kumpi nimi iskee silmiin niin luulen samaksi henkilöksi. Tiedän kyllä että molemmat ovat eri henkilöitä mutta kun en saa eteeni muuta kuvaa heistä kuin sen junnukisa-kuvan niin on vaikea hahmottaa eroja.

lintu kiteytti erinomaisesti tämän viestiketjun idean! :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistava kysymys!

Itsekin tiedän kyllä tasan tarkkaan kumpi on kampi, mutta silti ne peijoonat sekoittuvat aivan pieneksi hetkeksi aina välillä. Nyt seuraa melkoinen tutkielma aiheesta.

Tootoo tuli itselleni(kin) tosiaan hyvinkin tutuksi viime talven nuorten kisoista. Ennen kisoja oli minulle aivan vieras, mutta niiden aikana nousi esiin jutuissa. Muistan kuinka Tuomo ajeli miehen olkapäällä näppärästi perssiilleen, vaikka katsomossa loistikin kyltti "Tootoo finish Ruutu". Silloin viimeistään tuli hyvä mieli, ja Tootoo jäi päähän.

Cheechoo puolestaan tuli myöhemmin keväällä tutuksi San Josessa tehtyään välillä maaleja. Kyllä kaveri jää mieleen, kun on tuollainen nimi, ja on vielä syntynyt paikassa nimeltä Moose Factory...

Mutta silti... esim. tänään, pelatessani kämppikseni kanssa NHL 2004-peliä, ilahduin nanosekunniksi, kun vastustajallani Detroitilla olikin riveissään uutena miehenä Cheechoo. Ennen kuin sain edes loppuun asti sanottua "katso, tuollahan on Cheechoo," olin jo tajunnut, ettei kyseessä siis ollutkaan Tootoo, jonka naama minulle oli ensiksi mieleen tullut nähtyäni nimen. Eikä tosiaan ollut ensimmäinen kerta, kun minulle näin käy Cheechoon nimen vilahtaessa pelissä. Sitten aina tajuan erheeni heti, ja muistan, että Tootoota ei meillä ole koko rosterissa mukana jostain syystä. Tämän huomasin, kun olin hankkimassa Tootoota Chicagoon Tuomon vierelle rymistelemään.

Aina tuo erehdys kuitenkin kestää vain silmänräpäyksen, joten kumma että ne silti menevät toistuvasti sekaisin. Tosin, jos näen Tootoon nimen esim. teksti-tv:ssä, en silloin sekoita häntä Cheechoohon, koska en edes muista kunnolla, minkä näköinen Cheechoo on. Eli tämä sekoittaminen on ns. toispuoleista... Melkoisia ovat ihmismielen koukerot.

Juu...
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olisi mielestäni aika noloa, jos sekoittaisin...

Tunnistan myös Cheechoon kuvan, Tootoon kuvaa en ole mielestäni nähnyt
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä nuo ovat joskus meinanneet mennä sekaisin, mutta nykyään onnistun erottamaan pelaajat toisistaan, toisen nimessä kun on enemmän o-kirjaimia.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nimenomaan, toinenhan pelaa San Josessa ja toinen, hmm...
Perkele, nyt edes nämä tilastot paperille ja sassiin ja
opettelemaan miesten eroja. Paperiltahan ei pelityylejä näe,
joten joku viisaampi voisi kertoa käytännön erot.

JONATHAN CHEECHOO #14
Right Wing
Height 6' 1"
Weight 190
Shoots Right
Born Jul 15, 1980
MOOSE FACTORY, ON, CAN

Season Team GP G A P +/- PIM PP SH GW GT Shots Pct
2002-2003 Sharks 66 9 7 16 -5 39 0 0 3 1 94 9.6
2003-2004 Sharks 26 7 5 12 1 27 2 0 0 0 42 16.7

NHL Totals 92 16 12 28 -4 66 2 0 3 1 136 11.8


JORDIN TOOTOO #55
Right Wing
Height 5' 8"
Weight 198
Shoots Right
Born Feb 2, 1983
CHURCHILL, MB, CAN

Season Team GP G A P +/- PIM PP SH GW GT Shots Pct
2003-2004 Predators 22 1 2 3 -4 38 0 0 0 0 29 3.4

NHL Totals 22 1 2 3 -4 38 0 0 0 0 29 3.4

Lähde NHL.com ja kumpikin tietääkseni pelaa tälläkin hetkellä
näissä ilmoitetuissa seuroissaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Cheechoosta voisin kertoa sen verran, että mies on alkanut luistelemaan vasta 14 vuotiaana, ja luistelee siihen nähden erittäin hyvin. Pienestä lähtien luistelleihin verrattuna ero on tosin havaittava. Eli noin koko muuhun NHL:ään. Cory Cross taitaa tosin jäädä taakse. Cheechoon epäonneksi Sami Helenius lähti Jokereihin. Siinä olisi ollut toinen sulka hattuun.

Sharkseissa lempinimen C-Train (ja Cheech, ketjukaveri Ricci on Reech) saanut cree-intiaani on jo nyt fanien suosikki periksiantamattoman tyylinsä ansiosta, jokaisessa tilanteessa ajetaan maalille, lauotaan tai molemmat jos mahdollista. Pelaa Mike Riccin ja Scott Thorntonin kanssa, joten vauhdistakaan ei jäädä kauheasti - tosin Scott Thorntonilla taitaa olla aika iso paitsiovaara, elleivät ketjukaverit osaa ajoittaa syöttöä oikein.

Tällä kaudella Cheech on pelannut todella hyvin. Otteet ovat olleet tasaisia, ja maalejakin on syntynyt jonkun verran, seitsemän. Cheechoolla on hyvä laukaus, jota mies jopa uskaltaa käyttää. Pirteä lisä nuoreen haiparveen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oikein!

Sen siitä saa, kun filmaa tuollaisessa tilanteessa. Cheech on paras!
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, minun nimen voi myös lisätä näiden sekoittajien listaan. Olin kyllä aika varma, että olen ainoa jolla aivot eivät kykene selvästi näitä toisistaan erottamaan - positiivista havaita tämä ilmiö! Eipä sillä, enpä ole näitä tyyppejä juuri seurannut, Tootoo (vaiko Cheechoo... :-) ) tuli silloin junnukisoissa kyllä nähtyä. Veljeni jaksaa kyllä huomautella, että mihin on liigan taso romahtanut kun Tootoot ja Cheechootkin jo sinne kelpaavat...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös