Minä en ainakaan ole olettanut Schmaltzin olevan "Lancaster", vaan nähnyt IFK:n puutteen pakistossa olleen se "Lancaster". Jos Ville Peltonen on toivonut mielummin "Schmaltzia" kuin "Lancasteria", niin rohkenen epäillä, että ehkä Ville Peltonen on sitten toivonut yksinkertaisesti väärin. Toki tuonne Schmaltzinkin tyyppinen pakki on tervetullut, mutta tärkeämpää olisi ollut täyttää se "Lancasterin" laatikko. Jos nyt oli jo tehdyistä sopimuksista sekä epävarmasta koronatilanteesta johtuen pakko valita näiden välillä.
Itse en olisi Pelicansin Teemu Erosta ottanut, vaan TPS:n Elmerin.
Haisi sille, että Peltonen&Salmelainen kokivat kiekollisen osaamisen olevan riittävää Lyytinen-Teräväinen-Kotkansalo-Schmaltz-Auvitu ytimellä.
Siihen päälle Luoto ja Winberg, joka myöskin on hyvä antamaan sen hyvän 1.syötön ja nostamaan jalalla.
Pidin itsekin kiekolista osaamista kokonaisuutena paljon parempana kuin viime vuonna ja jopa parempana tai samantasoisena kuin keväällä -11. Ja edelleen Schmaltzin tehot AHLstä on paremmat kuin esim. Pressin tai Saarijärven. Kyllä mä odotin aika seppää myös pisteiden puolesta.
No, Lyytinen ja Winberg loukkaantui ja niin teki Teräväinenkin ja Schmaltz harjoituskaudella, joten ei nähty lähellekkään mitä toi pakisto olisi voinut olla, jos olisivat saaneet hyvän kesän alle.
On siis oikeasti mahdotonta arvioida olisiko toi pakisto riittänyt jos vaikka Teräväisen itseluottamus olisi ollut kohdallaan ja edes 3/4 kaverista olisi saanut ehjän kesän ja harjoituskauden, kuten ilmeisesti Lancaster ja Teemu Eronen saivat.
Nyt reagoidan ja haetaan ilmeisesti Teräväisen tilalle pelimiestä. En tiedä mikä on IFKn rahatilanne, joten vaikea arvioida mikä on Salmelaisen budjetti. Ehkä se hidastaa sitä hakua.
Oletan, että samantyyppistä pelaajaa, mutta parempaa ja halvalla...? Jotenkin haisee, että Salmelainen kyttää jotain NHL-lainaa. Onko siellä joku kiekollinen tulokaspakki, joka lähetettäisiin Suomeen 9 pelin jälkeen?
Itsekin arvostan enemmän Elmeri Erosta kuin Teemu Erosta, mutta Elmeri taisi olla palaamassa kotiseuraansa eikä ollut saatavilla. Teemu taas ihan varmasti olisi ollut. Teemulla nyt 14 pelin jälkeen 12 pistettä ja Elmerillä 15 pelin jälkeen 5 pistettä. En olisi siis nyt jälkiviisaana valittanut jos se Teemu pelaisi nyt meillä.
Monihan tämän toki kesällä havaitsi ja halusi tuoda Teemun sisään. Nöyrä kumarrus heille.