Joonas Lyytinen Stadissa

  • 128 481
  • 633

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pointti lienee se, että Lyytisen pitäisi oletettavasti täyttää 1-2 kentän kiekollisen pakin roolin. Eli, puhutaan yhdestä joukkueen tärkeimmän roolin hoitamisesta. Se, että onko tähän ruutuun huipun veljes vai Lyyyisen kaltainen katastrofi, merkitsee järkyttävän paljon joukkueen iskukykyyn. Jäppinen kuitenkin kolmasosan pelistä plus noin puolet ylivoimista kentällä. Edes HIFKillä ei ole varaa sietää täsdä positiossa turhaketta.
 

444

Jäsen
Pointti lienee se, että Lyytisen pitäisi oletettavasti täyttää 1-2 kentän kiekollisen pakin roolin. Eli, puhutaan yhdestä joukkueen tärkeimmän roolin hoitamisesta. Se, että onko tähän ruutuun huipun veljes vai Lyyyisen kaltainen katastrofi, merkitsee järkyttävän paljon joukkueen iskukykyyn. Jäppinen kuitenkin kolmasosan pelistä plus noin puolet ylivoimista kentällä. Edes HIFKillä ei ole varaa sietää täsdä positiossa turhaketta.
Jos Lyytinen olisi jatkuvasti sellainen katastrofi kuin mitä täällä heitellään ilmaan, niin hän ei varmaan pelaisi sitä kolmannesta peleistä ja noin puolta ylivoimista. Plusmiinustilasto on tilastona sitä mitä se on, mutta sen perusteella Lyytinen on todella harvoin kentällä, kun omissa soi. Ja usein kentällä silloin, kun itse tehdään maali. Nämä varmasti vaikuttavat omalta osaltaan siihen, miksi häntä peluutetaan paljon.

Mutta joka kaudella on joku, joka nostetaan tikun nokkaan. Joku jota on vain ihan pakko vihata. Joku jonka niskaan kaikkien ketjujen sekoilu voidaan kaataa. Jopa silloin, kun ko. pelaaja on poppareilla tai loukkaantunut. Mahtaa olla helppo elämä, kun kaiken voi aina vierittää jonkun toisen harteille.

Ja kyllä muakin vituttaa katsella sitä riplailua ja hätäilyä sen kiekon kanssa, kun mihinkään ei ole kiire. Silti niitä syitä 18 muun pelaajan (plus veskat) sekoiluun kentällä kannattaa etsiä myös muualta kuin siitä pelaajasta, josta ei itse pidä.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - jäällä ja nurmella
Eräillä tässä kuuluisassa tikun nokassa on sokeasti valmentajat. Ei riitä vaikka oltaisiin vähän jokaista tilastoa silmällä pitäen eniten maalipaikkoja luova joukkue, eli toisin sanoen on olemassa systeemi joka luo mahdollisuudet maalipaikoille.

Asiaan. Kun ketjun herrasmies saapui IFK:hon odotin kyllä melkoisen paljon, jopa johtavaa puolustajaa. Lyytinen on omastakin mielestä saanut vähän turhan paljon kuraa niskaansa. Väläytteli viime keväänä, en nää miksi ei kykenisi tuolle tasolle jälleen. +-0 -tilasto tuli kyllä yllätyksenä, en olisi tähän tarkistamatta uskonut.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Lyytinen olisi jatkuvasti sellainen katastrofi kuin mitä täällä heitellään ilmaan, niin hän ei varmaan pelaisi sitä kolmannesta peleistä ja noin puolta ylivoimista. Plusmiinustilasto on tilastona sitä mitä se on, mutta sen perusteella Lyytinen on todella harvoin kentällä, kun omissa soi. Ja usein kentällä silloin, kun itse tehdään maali. Nämä varmasti vaikuttavat omalta osaltaan siihen, miksi häntä peluutetaan paljon.

Mutta joka kaudella on joku, joka nostetaan tikun nokkaan. Joku jota on vain ihan pakko vihata. Joku jonka niskaan kaikkien ketjujen sekoilu voidaan kaataa. Jopa silloin, kun ko. pelaaja on poppareilla tai loukkaantunut. Mahtaa olla helppo elämä, kun kaiken voi aina vierittää jonkun toisen harteille.

Ja kyllä muakin vituttaa katsella sitä riplailua ja hätäilyä sen kiekon kanssa, kun mihinkään ei ole kiire. Silti niitä syitä 18 muun pelaajan (plus veskat) sekoiluun kentällä kannattaa etsiä myös muualta kuin siitä pelaajasta, josta ei itse pidä.
Eli, mielestäsi tämä rimpula täyttää sen ruudun, mitä häneltä haetaan? Mestaruutta tavoittelevan, liigan suurimmalla pelaajabudjetilla operoivan joukkueen kiekollisen pakin roolin.
 

444

Jäsen
Eli, mielestäsi tämä rimpula täyttää sen ruudun, mitä häneltä haetaan? Mestaruutta tavoittelevan, liigan suurimmalla pelaajabudjetilla operoivan joukkueen kiekollisen pakin roolin.
Olenko väittänyt jossain niin? Lue ne viestit ihan ajatuksen kanssa ja höyryä sen jälkeen lisää. Jos ei lukeminen ja ajatteleminen kiinnosta, niin en osaa auttaa.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko väittänyt jossain niin? Lue ne viestit ihan ajatuksen kanssa ja höyryä sen jälkeen lisää. Jos ei lukeminen ja ajatteleminen kiinnosta, niin en osaa auttaa.
Luin uudelleen, kiitos. Vastaisitko kysymykseeni? Onko mielestäsi riittävä veitikka tähän tärkeään rooliin vai ei?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luin uudelleen, kiitos. Vastaisitko kysymykseeni? Onko mielestäsi riittävä veitikka tähän tärkeään rooliin vai ei?

Minä voin vastata: otan mielelläni vastaan enemmän pisteitä tekevän ”viivapelotteen” ja puolustussuuntaan vähemmän näyttävän ja luotettavan puolustajan, jos sellainen on taloudellisesti realistista saada. Itse epäilen, että juuri nyt ei ole kovin todennäköistä tällaista odottaa, mutta tilanteet voivat toki muuttua nopeastikin.

Mutta sitä odotellessa tyydyn toteamaan, että niin kauan, kun Joonas Lyytinen on enemmän kentällä silloin, kun oma joukkue tekee maaleja kuin silloin, kun vastustaja tekee maaleja, hänen panoksensa on aivan riittävän hyvällä tasolla, jotta joukkue voi voittaa pelejä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä voin vastata: otan mielelläni vastaan enemmän pisteitä tekevän ”viivapelotteen” ja puolustussuuntaan vähemmän näyttävän ja luotettavan puolustajan, jos sellainen on taloudellisesti realistista saada. Itse epäilen, että juuri nyt ei ole kovin todennäköistä tällaista odottaa, mutta tilanteet voivat toki muuttua nopeastikin.

Mutta sitä odotellessa tyydyn toteamaan, että niin kauan, kun Joonas Lyytinen on enemmän kentällä silloin, kun oma joukkue tekee maaleja kuin silloin, kun vastustaja tekee maaleja, hänen panoksensa on aivan riittävän hyvällä tasolla, jotta joukkue voi voittaa pelejä.
Jepjep! Minäkin otan mielelläni joukkueeseen kaikki ne pelaajat, jotka jäävät plussalle kentällä ollessaan. Se, että riittääkö taso sitten kun tosipelit alkavat jää tietenkin nähtäväksi. Olen erittäin mielelläni väärässä kun väitän, että kiekolliset pakit on se osa-alue, jossa jäämme tällä hetkellä selkeästi jälkeen aika monelle joukkueelle.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Eli, mielestäsi tämä rimpula täyttää sen ruudun, mitä häneltä haetaan? Mestaruutta tavoittelevan, liigan suurimmalla pelaajabudjetilla operoivan joukkueen kiekollisen pakin roolin.
Luin uudelleen, kiitos. Vastaisitko kysymykseeni? Onko mielestäsi riittävä veitikka tähän tärkeään rooliin vai ei?

IFK:n budjetti on iso, mutta hyökkäysrosteria katsoessa on aika helppo kuvitella, mihin se on voinut mennä.
Jos vapaalla olisi joku selvä vahvistus ko. ruutuun, niin en epäile Salmelaisen kykyä puristaa fyrkat siihen, jos se edes jotenkin on mahdollista. Karu totuus on vain se, että Yksi (1) Euro on aivan hemmetin paljon rahaa silloin kun sitä euroa ei ole.

Puolustamalla voitetaan mestaruudet-sanotaan. Kärppien viime kauden puolustusta katsoessa ennen kautta, olis sarjan voinu jättää pelaamatta ja jakaa kullan jo syyskuussa. No pelattiin kumminki, eikä Kärpät voittanu. Estääkö Lyytinen meidän mestaruuden? En usko.

Lyytikäisen roolimuutoksesta saatiin eilen esimakua. Nyt seiskapakkina pelasi ehkä eniten koko meidän tämän kauden seiskapakeista. Eli valmennus ei ainakaan osta sitä, että Lyytinen olisi huono. Itse näen niin, että kakkosparissa pelaaminen on ehkä hieman liian iso ruutu hänelle just nyt, mutta niin kauan kuin on kentällä enemmän hyvässä kuin pahassa, niin pelatkoon, sillä pelaaja kehittyy. Kaveri on vielä aika nuori, ja sitä aikaa kehittyä huippupakiksi on vielä hyvin. Tärkein peliominaisuus, eli pelirohkeus on hallussa, ja se riittää minulle. Lyytisen peli ei romahda pieniin luutimisiin, joka aiheutti jollekin verensyöksyn täällä, vaan Lyytinen tekee pääsääntöisesti meidän pelille tärkeitä eteenpäin vieviä asioita.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo Lyytisellä on kiva +/- jee jee hyvä hyvä, mutta. Mielestäni Lyytisessä on loistava esimerkki, miksi näillä pelimerkeillä meidän puolustus näyttää tältä miltä se näyttää versus hyökkäykseen. Lyytinen ei varmasti palkassa häviä Erosen viime kauden palkkakuittiin. Mielestäni on ihan turha puolustella plusmiinuksilla, kun parempaa VOISI olla tarjolla. Tästähän juuri hyökkäyksessä ollaan puhuttu nyt kun hyökkäys on oikeasti kovia tekijöitä täynnä, vaikka budjetti on pysynyt samoissa. Puolustus voisi näillä pelimerkeillä olla paljon parempi niin kuin sen Salmelainen on jo hyökkäyksen osalta todistanut, mutta nyt siellä on tyydytty enemmän tai vähemmän näihin joonaslyytisiin ja johanmotineihin.

Lyytinen oli hyvä haku ja kokeilu Salmelaiselta, mutta risut tulee tästä vähän hätiköidystä pitkästä pahvista minkä keltanokkana meni Lyytiselle työntämään.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mielestäni on ihan turha puolustella plusmiinuksilla, kun parempaa VOISI olla tarjolla.

Lyytinen oli hyvä haku ja kokeilu Salmelaiselta, mutta risut tulee tästä vähän hätiköidystä pitkästä pahvista minkä keltanokkana meni Lyytiselle työntämään.

Kuka?
Mun mielestä on ihan turha miettiä sitä, että kyllä bobyorri olis parempi, koska hän ei ole tänne tulossa, eikä häneen olisi fyrkkaa. Lyytisen +/- on kunnossa, miksi sitä ei saisi tuoda esille silloin, kun häntä dissataan armotta perustelulla; luuti lumet kiekon päältä?

Lyytinen on nuori puolustaja, jonka potentiaalia ei ole vielä kokonaan nähty. Nyt meillä on vielä ensi kaudeksi kiinnitys pelaajaan, joka saattaa tehdä Lädät, ja nousta EHT tasolle. Salmelainen on esitellyt osaamistaan valmentajavaihdossa, ja naarimalla tänne sen tason pelaajia, ettei ole aikoihin nähty kuin vierasjoukkueissa. Salmelaisella ei ole kovinkaan kummoista mainetta mottipäisistä, mutta piheydestä on. Siksi en osta väitettä, että Lyytiselle maksettaisiin Eroset. Näillä näytöilläko pidät häntä keltanokkana?
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka?
Mun mielestä on ihan turha miettiä sitä, että kyllä bobyorri olis parempi, koska hän ei ole tänne tulossa, eikä häneen olisi fyrkkaa. Lyytisen +/- on kunnossa, miksi sitä ei saisi tuoda esille silloin, kun häntä dissataan armotta perustelulla; luuti lumet kiekon päältä?

Lyytinen on nuori puolustaja, jonka potentiaalia ei ole vielä kokonaan nähty. Nyt meillä on vielä ensi kaudeksi kiinnitys pelaajaan, joka saattaa tehdä Lädät, ja nousta EHT tasolle. Salmelainen on esitellyt osaamistaan valmentajavaihdossa, ja naarimalla tänne sen tason pelaajia, ettei ole aikoihin nähty kuin vierasjoukkueissa. Salmelaisella ei ole kovinkaan kummoista mainetta mottipäisistä, mutta piheydestä on. Siksi en osta väitettä, että Lyytiselle maksettaisiin Eroset. Näillä näytöilläko pidät häntä keltanokkana?
Voi ja voisi. Hyökkäys on sarjan kovin kunhan saadaan lasaretti tyhjäksi. Otetaanko se riski, että kannun valanta vaarantuu merkittävästi menemällä tällä pakistolla, jossa ainakin juuri nyt kiekon mentävä aukko?

Kuten sanoin, toivottavasti nro 6 kehittyy MERKITTÄVÄSTI vielä kauden kuluessa. Ensi kauden mahdolliset urotyöt eivät juuri nyt merkkaa mitään. Samalla logiikalla oltais voitu jättää hyökkäys mahdollisten uusien läpilyöjien varaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Otetaanko se riski, että kannun valanta vaarantuu merkittävästi menemällä tällä pakistolla, jossa ainakin juuri nyt kiekon mentävä aukko?

Kuten sanoin, toivottavasti nro 6 kehittyy MERKITTÄVÄSTI vielä kauden kuluessa. Ensi kauden mahdolliset urotyöt eivät juuri nyt merkkaa mitään. Samalla logiikalla oltais voitu jättää hyökkäys mahdollisten uusien läpilyöjien varaan.

Edelleenkin, kuka huippupelaaja voisi olla tänne tulossa liksalla, johon meillä on varaa? Tämä on mun mielestä erittäin validi kysymys, jos väite on, että ehdottomasti tarvitaan jollekin paikalle parempi pelaaja.
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että just nyt joukkue vieläkin vahvistuisi pelaajalla, joka ei sotke joukkueen yhtenäisyyttä, päin vastoin vahvistaisi sitä. Mutta näenkö sen ehdottomana vaatimuksena menestykselle? En. Tällä hetkellä en näe yhdenkään pelaajan vuotavan niin pahasti, että hän yksin vaarantaisi mahdollisuuden pelata mestaruudesta. Ainakaan se pelaaja ei ole #6 niin kauan kun peliotteet pitävät hänet + puolella. Ja tällä hetkellä en näe yhtään jengiä niin vahvana, että se olisi jo nyt itsestään selvä mestari. Jos tää nykyinen nippu ei Liigassa ensi keväänä riitä finaaliin, kyllä syvästi hämmennyn. Finaalissa voi käydä sitten mitä käy. Jokerit, TPS, Kärpät, mekin on todistettu vähintäänkin riittävällä määrällä miljoonia, ettei pelkällä rosterilla voiteta mitään, pelatakin pitää. Ja siihen nykynipun katson riittäväksi. Juuri nyt en heiltä vaadi minäkään mitään urotekoja, mutta myöhään keväällä kyllä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai tyhjästä on paha nyhjästä, jos kassa nyt kuiva. Mutta, jos rahat käytetty M. Keräseen ja V. Leskiseen sen sijaan, että edes toiseen mennyt panostus olisi käytetty kunnon pakkiin, ihmettelen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei Lyytinen ole huono pelaaja kun hänellä on itseluottamus kunnossa. Nyt itseluottamus vain sakkaa ja pelaaminen on jotenkin hidasta ja vaikeaa. Kun Lyytinen hankittiin meille niin olin todella innoissani tästä, nuori kundi kyseessä joka on saanut jo paljon aikaan. Suunta näytti olevan oikea ja haku tuntui olevan just semmoinen millaisia HIFK:lta toivoisin näkevän. Hyviä pätkiä on ollut, mutta ei Lyytinen ole pelannut lähellekään sillä tasolla mihin hänellä mielestäni on potentiaalia. Itse näen Lyytisen potentiaalin olevan erinomainen kakkosparin kiekollinen puolustaja joka pystyy tekemään sen reilu 30 pistettä Liigassa kauden aikana.

En minä Lyytisestä luopuisi vielä tällä kaudella, mutta kyllä Salmelaisena katsoisin markkinoita vahvasti, että löytyisikö joku todella hyvä kiekollinen puolustaja tuohon kakkospakkipariin jostain. Kauden jälkeen on Lyytisen kanssa syytä sitten miettiä mitä tehdään, haluaako Lyytinen jäädä vielä tänne ja todistaa olevansa parempi pelaaja kuin mitä ollaan nähty vai onko Lyytinen valmis siirtymään jonnekin toiseen seuraan jossa se paluu omalle tasolle voi olla helpommin tehtävissä. Pelaajan halun mukaan menisin tässä, sopimuksen purkaminen on kallista jos pelaaja itse ei halua sitä tehdä ja niin katastrofina en Lyytistä näe (enkä usko sopimuksenkaan olevan mikään tähtitieteellinen), että sopimus pitäisi mennä purkamaan tyyliin vaikka väkisin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tottakai tyhjästä on paha nyhjästä, jos kassa nyt kuiva. Mutta, jos rahat käytetty M. Keräseen ja V. Leskiseen sen sijaan, että edes toiseen mennyt panostus olisi käytetty kunnon pakkiin, ihmettelen.

EI ole kassa tyhjä, älä suotta pelkää. Pakistoon voi hyvinkin liittyä vielä joku the pelimies, kysy vaikka Tobberilta.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo. Kirjoittelinkin ”jos”. Jos rosteriin hommataan kiekollinen pakki, jonka pedigree lähtökohtaisesti Liigan kriteerit täyttävä, Tobbelle lopullisesti peukut. Toivottavasti tämä on suunnitelna, JOS meidän Lyytikäinen ei jostain kumman syystä herääkkään odotusten mukaiseksi pelimanneksi seuraavan noin neljän viikon aikana. Kaikkihan on toki mahdollista.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Onks tää heebo saanu vielä yhtäkään kutia viivasta maalille asti? Aivan uskomattoman onneton siinä hommassa. Saati, että osais lämätä..
 
Suosikkijoukkue
IFK
Onks tää heebo saanu vielä yhtäkään kutia viivasta maalille asti? Aivan uskomattoman onneton siinä hommassa. Saati, että osais lämätä..

Ja Lämäri on vähintään ympäri euroopan pelätyn Sinko-Salmen tasoinen. Alkulämmöissä joutuu pidättelemään vetoaan kohonneen loukkiriskin vuoksi. Mutta kun paikka pelissä on, ni kyllä mulle riittävä veto lähtee!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen odottanut Lydestä ideaalia 2. parin kiekollista pakkia. Taso on laskenut viime kaudesta, mutta toki voi vielä parantaa.

Voidaanko sitä odottaa tällä materiaalilla? Mun kutina on, että Salmelainen hommaa tammikuussa yhden ”Auvitun” ja Lyde tippuu kolmoseksi kiekollisten pakkien nokkimisjärjestyksessä. Ja siihen on musta ihan riittävä.

En mä silti sopparia purkaisi. Hyvä kesä alle ja ensi kaudella tasonnosto paremmalla itseluottamuksella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos näitä pelaajia tulevaisuudessakin Stadiin halutaan, ehkä oikea ratkaisu ei ole sopimuksen laittaminen silppuriin vaan auttaa pelaajaa löytää se huipputasonsa.

Tämän asian myös Salmelainen nosti esiin Bättre Folk haastattelussa.

En ole tyytyväinen Lyytisen, odotin enemmän. Silti jaksan odottaa jos se kiekollinen pakki sieltä kuorituisi.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
kyllä noista tilastoista myös näkee, että tekee kentällä niitä oikeitakin asioita.

Eipä niistä tilastoista silti näe kaikkia niitä kiekonmentyksiä, jolleivät ne pääty takaiskumaaliin. Ja vaikka usein Tuohimaa tai toinen kenttäpelaaja on Lyytisen mokailut paikannut, ei se niitä mokailuja poista. Väitän, että Lyytisellä on pakeista eniten kiekonmenetyksiä, ja tämä tilasto olisi +- tilastoa huomattavasti oleellisempi. Ei toki +- täysin triviaali ole, ja jotain on Lyytinen tehnyt oikein, kun hänellä on +5 ja Kousalla -9. Tai ainakin Kousa tehnyt väärin.

Ja Lyytinen ei toki ole ainoa alisuorittava pakki. Kousan miinuksista olen kirjoittanut aiemminkin, eikä Motin tai Järvinenkään pelaa läheskään sillä tasolla mitä odotin ja itse asiassa Laaksoltakin olisin odottanut viime kauden perusteella vähän parempia tilastoja. Eikä Ahonenkaan ole, vaikka onkin tasoaan nostanut, vielä sillä tasolla mitä odotin. Varakas on ehkä ainoa pakki, jonka suoritustasoon olen tyytyväinen.

Pakisto kokonaisuudessaan - ja sen kiekollisuuden puute - on IFK:n heikoin lenkki, ei suoranaisesti Lyytinen yksittäisenä pelaajana. Silti joku "2016 kevään Auvitu" Lyytisen tilalla ja pakisto kokonaisuutena olisi jo huomattavasti paremmissa kantimissa.

ehkä oikea ratkaisu ei ole sopimuksen laittaminen silppuriin vaan auttaa pelaajaa löytää se huipputasonsa.
...
jaksan odottaa jos se kiekollinen pakki sieltä kuorituisi.

Jo 24 peliä on odotettu ja autettu pelaajaa löytämään tasonsa, eikä sitä ole löytynyt. Eiköhän tuo jo pikkuhiljaa riitä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
24 peliä on odotettu ja autettu pelaajaa löytämään tasonsa, eikä sitä ole löytynyt. Eiköhän tuo jo pikkuhiljaa riitä.

Viime kaudella kokonaisuus oli ok. Itse pidän sitä myös yhtenä osana kokonaisuutta.

Väitän, että jos Lyytinen saisi sen maalin aikaiseksi, nähtäisiin korkean itseluottamuksen omaava Joonas Lyytinen.

Ja pidän epäammattimaisena toimintana seuralta jos mono viuhuu kun pelaajalla on vähän vaikeampaa. Kuten jo todettu, niitä ongelmia on myös muilla pakistossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös