Joonas Kemppainen Kärpissä

  • 24 766
  • 201

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Minun täytyy myöntää, etten tiedä paljoakaan Joonas Kemppaisen nykypelaamisesta. Onhan hän ymmärtääkseni SKA:ssa ihan hyvin pelannut, mutta KHL:ää en koskaan ole seurannut niin, että otteluita olisin katsonut. Kemppainen ei ole maajoukkueessakaan syystä tai toisesta ollut viime vuosina, joten näkeminen sitä kauttakin on jäänyt olemattomaksi. Maajoukkueen kiinnostuksen puutteesta se ei ole tainnut olla kiinni. Mielenkiintoista nähdä miten nyky-Liigaan miehen pelaaminen soveltuu. Odotusarvo on ainakin korkealla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minun täytyy myöntää, etten tiedä paljoakaan Joonas Kemppaisen nykypelaamisesta. Onhan hän ymmärtääkseni SKA:ssa ihan hyvin pelannut, mutta KHL:ää en koskaan ole seurannut niin, että otteluita olisin katsonut. Kemppainen ei ole maajoukkueessakaan syystä tai toisesta ollut viime vuosina, joten näkeminen sitä kauttakin on jäänyt olemattomaksi. Maajoukkueen kiinnostuksen puutteesta se ei ole tainnut olla kiinni. Mielenkiintoista nähdä miten nyky-Liigaan miehen pelaaminen soveltuu. Odotusarvo on ainakin korkealla.
Pelasi kyllä tällä kaudella kaksi peliä EHT:llä ja oli valittu olympialaisiin, mutta taisi olla korona mikä esti kisamatkan.

Oli ilmeisesti SKA:ssa ihan ykkössentteri peliajan puolesta jos en ihan väärin ymmärtänyt.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Pelasi kyllä tällä kaudella kaksi peliä EHT:llä ja oli valittu olympialaisiin, mutta taisi olla korona mikä esti kisamatkan.

Oli ilmeisesti SKA:ssa ihan ykkössentteri peliajan puolesta jos en ihan väärin ymmärtänyt.

Näemmä jäänyt minulta EHT:kin katsomatta... Mutta tosiaan maajoukkuehan on ollut kiinnostunut Kemppaisesta ymmärtääkseni useastikin MM-kisoja myöten ja toki olympialaisiin asti myös. Mutta aina joku on ollut syynä, että on jäänyt tulematta.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy muistaa myös se tosiasia että kuuluisan JJJ-ketjun (Joonas Donskoi, Joonas Kemppainen, Julius Junttila) menestyksen taustalla on hyvin vahvasti läsnä silloinen päävalmentaja Lauri Marjamäki joka opetteli pojille huippu-urheilun lainalaisuuksia. Donskoi tuskin pelaisi änärissä, Kemppainen tuskin siellä olisi käynyt ja olisi nyt tässä jos Latea ei olisi sattunut matkan varrelle.

Tervetuloa Kepu takaisin Ouluun. Mistäkähän löydettäisiin parit Jiit sun laitaan? ;)
 

Janski-76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy muistaa myös se tosiasia että kuuluisan JJJ-ketjun (Joonas Donskoi, Joonas Kemppainen, Julius Junttila) menestyksen taustalla on hyvin vahvasti läsnä silloinen päävalmentaja Lauri Marjamäki joka opetteli pojille huippu-urheilun lainalaisuuksia. Donskoi tuskin pelaisi änärissä, Kemppainen tuskin siellä olisi käynyt ja olisi nyt tässä jos Latea ei olisi sattunut matkan varrelle.

Tervetuloa Kepu takaisin Ouluun. Mistäkähän löydettäisiin parit Jiit sun laitaan? ;)
Junttila on jo. Lisäksi löytyy Julius Hermosta, Joona Koppasta (kait)..
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tähän saakka nähdystä olen odottanut Kepulta enemmän. Jotenkin hänen tekemisessä näkyy viive tilanteissa. Isokokoisena pelaajana olisin halunnut nähdä kiekon suojaamista ja röyhkeämpää ajamista maalille. En tiedä tilastoja, mutta näkemissäni peleissä aloitustappioita on tullut paljon nimenomaan hyökkäyspäässä, kuten viime lauantaina silloisessa kärkikamppailussa ja kolmannessa erässä. Ylivoimalla nämä aloitushäviöt on ”syöneet” jo ennestään surkeaa ylivoimaa jonkin verrannut. Minun mielestä kiekollinen pelaaminen ontuu ja siitä puuttuu terävyys.
Tämä on oma mielipide nyt niin, että en ole katsonut mitään tilastoja tueksi- vain oma näkemys tässä. Siis sori tilastonikkarit. Kuitenkin Kepu on hankittu ykköspelaajaksi joka tekee ahkeran peruspelaamisen ohella myös tehoja. Tällä hetkellä pistepörssin sijalla 37 ja pisteet 10. Mm. muuan Jori Lehterän pisteet 17. No-aikaa on kääntää ”kelkka”.

Näin olen itse nähnyt hänen otteet lähinnä hyökkäyspäässä. Toivon Kepulle vielä parempaa syksyn jatkoa peleihin.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Lehterä toki profiililtaan enempi pistenikkari ja Kepu taas työjuhta. Toki hänet on hankittu ns. ykköshevosen statuksella ja tuloksentekoa siksi odotetaan. Hänelle 40 pisteen kausi on se odotettu lopputulos muttei sekään ole itsestäänselvyys. Nyt kun yv vielä tökkii, niin sieltäkin on jäänyt pisteet saamatta jo kolmasosakauden verran.

Tilanteeseen vaikuttaa myös ketjukaverit. En ole toistaiseksi huomannut erityisen hyvää kemiaa kenelläkään Kemppaisen kanssa. Tämä voi toki johtua siitäkin, että Kepu ei ole päässyt vauhtiin. Tuloksekasta kemiaa ei pääse syntymään aivan riippumatta siitä, ketä vierellä luistelee.
 
Viimeksi muokattu:

Oikea Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joonas Kemppaisella on tänään juhlailta, nimittäin ottelu Vaasan Sportia vastaan on Kepulle 500. liigaottelu. Kemppainen on edustanut Liigassa Kärppien lisäksi myös Porin Ässiä sekä Hämeenlinnan Pallokerhoa.

Komea lukema, onnittelut!
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lehterä toki profiililtaan enempi pistenikkari ja Kepu taas työjuhta. Toki hänet on hankittu ns. ykköshevosen statuksella ja tuloksentekoa siksi odotetaan. Hänelle 40 pisteen kausi on se odotettu lopputulos
Kauden puoliväli jo ylitetty ja aika odotetusti on Kemppainen mielestäni pelannut. Mitä tulee tuohon 40 pts rajaan niin eihän se odotettu lopputulos ole. Kemppainen ei ole urallaan kertaakaan sitä rikkonut. Eiköhän se 30pts ole se realistinen tavoite jollei nyt sitten kevättä kohti lämpene poikkeuksellisen paljon. Kemppaisen arvo mitataan pudotuspeleissä.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Kauden puoliväli jo ylitetty ja aika odotetusti on Kemppainen mielestäni pelannut. Mitä tulee tuohon 40 pts rajaan niin eihän se odotettu lopputulos ole. Kemppainen ei ole urallaan kertaakaan sitä rikkonut. Eiköhän se 30pts ole se realistinen tavoite jollei nyt sitten kevättä kohti lämpene poikkeuksellisen paljon. Kemppaisen arvo mitataan pudotuspeleissä.
Kyllä Kärppien ykkössentterin pisteodottaman täytyy olla siinä 40 pisteen paikkeilla tai sitten ykkössentteri on roolitettu väärin. Kyllä tavoitteena tän tason joukkueessa täytyy olla se, että ykköskenttä tekee tulosta ja niitä pisteitä kertyy sentterillekin väkisellä. Siitä olen samaa mieltä, että Kemppainen ei ole mikään pistelinko ja hänen avunsa ovat muualla. Mutta jos mies istutetaan ensimmäiseen tuloksentekoyksikköön, niin kyllä niitä pisteitä vain on tultava enemmän kuin 0,5 pistettä/ottelu.

Kärpät on nyt tehnyt noin 2,5 maalia/ottelu. Tuon lukeman pitäisi olla noin 3. Tämä toki selittää osaltaan, miksi kellekään Kärppien riveissä ei pisteitä kerry turhan vauhdikkaasti.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä Kärppien ykkössentterin pisteodottaman täytyy olla siinä 40 pisteen paikkeilla tai sitten ykkössentteri on roolitettu väärin. Kyllä tavoitteena tän tason joukkueessa täytyy olla se, että ykköskenttä tekee tulosta ja niitä pisteitä kertyy sentterillekin väkisellä. Siitä olen samaa mieltä, että Kemppainen ei ole mikään pistelinko ja hänen avunsa ovat muualla. Mutta jos mies istutetaan ensimmäiseen tuloksentekoyksikköön, niin kyllä niitä pisteitä vain on tultava enemmän kuin 0,5 pistettä/ottelu.
Niin, voidaan pohtia kummassa on vika? Siinä, että Kärpät on lähtökohtaisesti hankkinut ykkössentteriksi pelaajan, joka ei urallaan ole ikinä tehnyt yli 40pts. Vai siinä, että Kemppainen ei nyt sitä tuossa roolissa, aivan odotetusti tee? Katseet kääntyy ensimmäiseen kohtaan. Toki mielestäni Kemppainen on tuossa roolissa täysin riittävä jos laidoille on asettaa 2 x 50pts tekevät pistelingot, joiden vahvuus on luovassa kiekollisessa pelissä. Tällöin se Kemppaisen 30+pts on riittävä jos hoitaa aloitukset ja liimaa ketjun&viisikon yhteen. Kemppainen pelasi samaa roolia useamman vuoden SKA:ssa, jossa toki laituriaines oli "hiukan" kovempi.
Kärpät on nyt tehnyt noin 2,5 maalia/ottelu. Tuon lukeman pitäisi olla noin 3. Tämä toki selittää osaltaan, miksi kellekään Kärppien riveissä ei pisteitä kerry turhan vauhdikkaasti.
Kärppien hyökkäyspelin ongelmat, sen mitä itse olen Kärppien pelaamista nähnyt, juontuvat pakkien kiekollisesta kyvykkyydestä tai pikemminkin sen puutteesta, joka osaltaan johtaa siihen, että pelitapa ei toimi ja tuota tarpeeksi maaliodottamaa. Isoimmat virhehankinnat/yliarvioitu mitä saadaan ylöspäin/valmennus ei saa tarpeeksi irti = Byström,Rundblad,T Niemelä.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Niin, voidaan pohtia kummassa on vika? Siinä, että Kärpät on lähtökohtaisesti hankkinut ykkössentteriksi pelaajan, joka ei urallaan ole ikinä tehnyt yli 40pts. Vai siinä, että Kemppainen ei nyt sitä tuossa roolissa, aivan odotetusti tee? Katseet kääntyy ensimmäiseen kohtaan. Toki mielestäni Kemppainen on tuossa roolissa täysin riittävä jos laidoille on asettaa 2 x 50pts tekevät pistelingot, joiden vahvuus on luovassa kiekollisessa pelissä. Tällöin se Kemppaisen 30+pts on riittävä jos hoitaa aloitukset ja liimaa ketjun&viisikon yhteen. Kemppainen pelasi samaa roolia useamman vuoden SKA:ssa, jossa toki laituriaines oli "hiukan" kovempi.

Kärppien hyökkäyspelin ongelmat, sen mitä itse olen Kärppien pelaamista nähnyt, juontuvat pakkien kiekollisesta kyvykkyydestä tai pikemminkin sen puutteesta, joka osaltaan johtaa siihen, että pelitapa ei toimi ja tuota tarpeeksi maaliodottamaa. Isoimmat virhehankinnat/yliarvioitu mitä saadaan ylöspäin/valmennus ei saa tarpeeksi irti = Byström,Rundblad,T Niemelä.
Ei Kemppainen pettänyt ole. Suorittaa aikalailla sitä mitä on ollut odotettavissakin. Roolitus vain on mielestäni pielessä. Toivoisin ykkössentterinä olevan erityyppisen pelaajan. Kepu ois oiva kakkoseen omine vahvuuksineen. Tietysti kun joukkueen suorittaminen sakkaa, niin kukaan ei näytä riittävän hyvältä.

Onhan siellä laatuäijiä hyökkäyksessä riittävästi ja tuosta olen samaa mieltä, että olisipa edes se yksi puolustaja, joka kykenee tekemään hyökkäyspeliä. T. Niemelää siihen rooliin on varmasti ajateltu ja Rundbladia kirittämään nuorta poikaa mutta piippuun on jäänyt. Kun ei pystytä pysymään kiekossa ja tekemään peliä edistäviä syöttöjä riittävän nopeasti, niin siihenhän se hyökkäys sitten meni.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei Kemppainen pettänyt ole. Suorittaa aikalailla sitä mitä on ollut odotettavissakin. Roolitus vain on mielestäni pielessä. Toivoisin ykkössentterinä olevan erityyppisen pelaajan. Kepu ois oiva kakkoseen omine vahvuuksineen. Tietysti kun joukkueen suorittaminen sakkaa, niin kukaan ei näytä riittävän hyvältä.
Mielestäni teillä sekin riveissä on, siis e ykkösen kiekollinen keskusmies. C Kunyk. Eri asia on mitä näistä miehistä saadaan irti.
Onhan siellä laatuäijiä hyökkäyksessä riittävästi ja tuosta olen samaa mieltä, että olisipa edes se yksi puolustaja, joka kykenee tekemään hyökkäyspeliä. T. Niemelää siihen rooliin on varmasti ajateltu ja Rundbladia kirittämään nuorta poikaa mutta piippuun on jäänyt. Kun ei pystytä pysymään kiekossa ja tekemään peliä edistäviä syöttöjä riittävän nopeasti, niin siihenhän se hyökkäys sitten meni.
Kyllä. Ja kun se hyökkäyspelikirja Marjalla korostaa hyökkäyssinisellä pakkien pelaamista niin aivan kriittistä on olla hyvät viivapakit.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Etra

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Kärppien hyökkäyspelin ongelmat, sen mitä itse olen Kärppien pelaamista nähnyt, juontuvat pakkien kiekollisesta kyvykkyydestä tai pikemminkin sen puutteesta, joka osaltaan johtaa siihen, että pelitapa ei toimi ja tuota tarpeeksi maaliodottamaa. Isoimmat virhehankinnat/yliarvioitu mitä saadaan ylöspäin/valmennus ei saa tarpeeksi irti = Byström,Rundblad,T Niemelä.

Olen kyllä eri mieltä, jos Kärppien hyökkäystaktiikka on 90%sti sitä, että kiekko päätyyn ja perään. Niin siinä pakkien osuus on mielestäni verratten pieni. Näkisin asian toisinpäin, pelitapa ei tue puolustajille vapauksia nousta hyökkäyksiin mukaan, kun miltei joka kiekko pelataan päädyn kautta. Tästä kärsii varsinkin Rundblad sekä Niemelä.

Kemppaisesta. En voi mitään, mutta omaan silmään mies on ollut minulle pettymys. Ehkä odotukset olivat sitten liian suuret, mutta jotenkin ei ole ottanut joukkuetta reppuselkäänkään, kun on ollut vaikeaa, vaan vajonnut samaan harmaaseen massaan. Hyökkäyspäässä avut on heikot.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen kyllä eri mieltä, jos Kärppien hyökkäystaktiikka on 90%sti sitä, että kiekko päätyyn ja perään. Niin siinä pakkien osuus on mielestäni verratten pieni. Näkisin asian toisinpäin, pelitapa ei tue puolustajille vapauksia nousta hyökkäyksiin mukaan, kun miltei joka kiekko pelataan päädyn kautta. Tästä kärsii varsinkin Rundblad sekä Niemelä.
Juu ei toki ole ainoa ongelma tuo minkä nostin ja tuo sinun mainitsemasi asia pitää onnistua ensin jotta se päätypeli saadaan pyörimään ja kiekko sinne viivaan pakeille.
 

Raksila -75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kärppien ykkössentterin pisteodottaman täytyy olla siinä 40 pisteen paikkeilla tai sitten ykkössentteri on roolitettu väärin. Kyllä tavoitteena tän tason joukkueessa täytyy olla se, että ykköskenttä tekee tulosta ja niitä pisteitä kertyy sentterillekin väkisellä. Siitä olen samaa mieltä, että Kemppainen ei ole mikään pistelinko ja hänen avunsa ovat muualla. Mutta jos mies istutetaan ensimmäiseen tuloksentekoyksikköön, niin kyllä niitä pisteitä vain on tultava enemmän kuin 0,5 pistettä/ottelu.

Kärpät on nyt tehnyt noin 2,5 maalia/ottelu. Tuon lukeman pitäisi olla noin 3. Tämä toki selittää osaltaan, miksi kellekään Kärppien riveissä ei pisteitä kerry turhan vauhdikkaasti.
Odotukset Kemppaista kohtaan ovat olleet liian suuret, 500:ssa ottelussa liigassa 181 p. Aika vähän ykkösketjun sentterille.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Odotukset Kemppaista kohtaan ovat olleet liian suuret, 500:ssa ottelussa liigassa 181 p. Aika vähän ykkösketjun sentterille.
En olisi Kemppaista nimelliseen ykkösketjuun sijoittanut juuri tämän vuoksi. Kun tämä roolitus tuli julki kauden alussa, niin odotuksen täytyy olla ilman muuta, että ykkösen sena tekee vähintään sen 0,65 pistettä/ottelu. Parhaat tuloksentekijät takoo noin piste/peli. Mutta eipä meillä ole koko kaudella ollut tuloksentekoon kykenevää ketjua, joten käytännössä on pelattu ilman ykkösketjua koko kausi. Kemppaisen nykypisteet ovat ihan ok kakkosketjun sentterille.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toivoisin ykkössentterinä olevan erityyppisen pelaajan. Kepu ois oiva kakkoseen omine vahvuuksineen.
Mielenkiintoinen kommentti. Skan monivuotinen ykkössentteri ei riitä Kärppiin ku kakkoseen. No joo ymmärsin kyllä ja @massaonvoimaa hyvin tuota roolia avasikin mikä Kepulla Skassa oli.

Minulle Kepu kelpaa ja hyvin. Teräsukko viimeisen päälle!
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Mielenkiintoinen kommentti. Skan monivuotinen ykkössentteri ei riitä Kärppiin ku kakkoseen. No joo ymmärsin kyllä ja @massaonvoimaa hyvin tuota roolia avasikin mikä Kepulla Skassa oli.

Minulle Kepu kelpaa ja hyvin. Teräsukko viimeisen päälle!
Juu nää on näitä makuasioita. Mitä kukanenkin tykkää kentällä nähdä. Mun puolesta Kemppainen voi pelata vaikka nimellisessä ykkösessä mut kakkosesta sais löytyä sit keskeltä perusvarman tekemisen sijaan juonikkuutta ja jotain vau-efektiä. Hyryä lukuunottamatta keskikaista on puuduttavaa katsottavaa tällä hetkellä.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juu nää on näitä makuasioita. Mitä kukanenkin tykkää kentällä nähdä. Mun puolesta Kemppainen voi pelata vaikka nimellisessä ykkösessä mut kakkosesta sais löytyä sit keskeltä perusvarman tekemisen sijaan juonikkuutta ja jotain vau-efektiä. Hyryä lukuunottamatta keskikaista on puuduttavaa katsottavaa tällä hetkellä.
Jep! Ja koodisana tähän on Kunyk. En pitänyt hänestä ihan hirveästi viime visiitillä ja tämä kerta vahvistaa käsitystäni.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kemppainen kukitettiin ja huomioitiin tänään ennen illan peliä. Eipä ollut hyvä juttu ilmeisesti. Pelasi kyllä omaan tasoonsa nähden aivan paskan pelin. Herätys nyt!
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kemppainen kukitettiin ja huomioitiin tänään ennen illan peliä. Eipä ollut hyvä juttu ilmeisesti. Pelasi kyllä omaan tasoonsa nähden aivan paskan pelin. Herätys nyt!

Syksyllä puhuttiin, että Kärpillä on kolme 1.sentteriä. Sanoisin, että Kärpillä on kolme 3.sentteriä ja ne ovat Kemppainen, Tiivola ja Kunyk.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Syksyllä puhuttiin, että Kärpillä on kolme 1.sentteriä. Sanoisin, että Kärpillä on kolme 3.sentteriä ja ne ovat Kemppainen, Tiivola ja Kunyk.
Joo kyllä se niin on. Yksikin ykkösluokan maalintekijä voisi aukaista itseluottamuksen lukkoja . Koko joukkue on nyt lähinnä syöttelijöitä ja siksi tulos on mikä on. Leskisen saikku oli se viimeinen niitti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös