Jonne Virtanen – Monsterimonni

  • 528 928
  • 1 780

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo dagen efter ja sen hoitaminen nyt Jonnen puolesta ollut ihan turhanpäiväistä rajojen ylittämistä. Duunipaikan ryyppäjäisissä saa juoda, jopa olla humalassakin ja seuraavana päivänä voi olla väsynyt ja huono olo, mutta kyllä joku krapulakalja lentokentällä ylittää aika monta rajaa.
Ai faniristeilyillä ja muissa seuran tilaisuuksissa saa olla kuinka jurrissa tahansa, mutta yksi olut juhlien jälkeisenä päivänä on niin paha asia, että työsuhde pitää purkaa?

Menee jo vähän asian vierestä, mutta kai se on jotain perus-luterilaisuutta, että niin moni suomalainen ajattelee, että krapula pitää kärsiä ja jos oloa parantaakseen ottaa annoksen alkoholia, on henkilö rappio-alkoholisti. Kunnon suomalainen kärsii krapulansa, ei ota edes buranaa ja ennemmin vaikka oksentaa vieruskaverin syliin kuin helpottaa oloansa alkoholilla.
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
No tämä nyt kertoo lähinnä susta. Etkä vissiin tuota Jonneakaan kovin hyvin tunne... Itse en nyt osaa kertoa, mistä syystä Jonne ei olisi suosittu? Joku kauden jälkeinen baarijuttu lähinnä huvittaa - ihan yhtä paljon kuin jonkun päähänpisto uida suihkulähteessä alasti. Kyllä Jonne on ihan ansaitusti fanien suosikki - ja tehnyt jäällä kaikkensa joukkueen eteen. Ja siitä siitä syystä myös käytetty seuran markkinoinnissa.
No moniko täällä oikeasti tuntee Jonnen? Kertoo taas sinusta paljon, että Jonnen kännisekoilut lähinnä huvittaa. Mies on kuitenkin joukkueen varakapteeni, joka edustaa joukkuetta melkeimpä aina. Ei dokaamisessa mitään vikaa ole ja ylilyöntejä sattuu, mutta kun Jonne ei ole niistä edes pahoillaan. Ylilyönnit kuitataan hassunhauskoilla twiiteillä ja fanit ovat tyytyväisiä, että kyllä se Jonne on todellinen äijä. Mies on kuitenkin esimerkki monille junnupelaajille, olisiko samaa voinut sattua Perrinille tai Tallinderille?

Jonne tuntuu kuvittelevan ratsastavansa tolla "kulttipelaaja"-tittelillä loputtomiin ja kuittaavansa kaiken twitterissä huumorilla.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Et tainnut ymmärtää.
Noin kuitenkin Virtasen ulostulon mukaan on käynyt.

Hän on ollut krapulassa rookie-dinnerien jälkeisenä aamuna (?) ja omien sanojensa mukaan on nauttinut lentoasemalla yhden oluen.

En tiedä onko tämä kuvaus totta koska TPS:n viestintä ei osiaan ottanut kantaa. Toisaalta se ei edes käyttänyt normaaleja viestintä-klausuuleja ("kaikki julkisuudessa olevat tiedot eivät ole totta, mutta emme lähde niitä tässä avaamaan")

Minun on hyvin vaikea ymmärtää alkoholinkäyttöön liittyvää HR-menettelyä firman tarjoaman kostean illan jälkeen.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Niin, hiukan kaksipiippuinen juttu...

Eikä edes hiukan. En halua loivarikaljan ottoa vilpittömästi suositella, mutta olettaen, että tarinan kulku on, kuten Jonne sen tiedotteeseen kirjasi, eli edellisiltana on vedetty perseet firman piikkiin, jonka jälkeisenä matkapäivänä Jonne on ottanut lentokentällä yhden loivarin, niin kumpi näistä nyt oikeasti sotii tätä sääntöä vastaan?

"4.9 Julkiset esiintymiset Pelaajan on kaikin puolin edistettävä julkisessa toiminnassaan ja esiintymisessään joukkueensa ja jääkiekon myönteistä imagoa ja vältettävä kaikkea, mikä on ristiriidassa näiden tavoitteiden kanssa. Pelaajan on käyttäydyttävä yksityiselämässään siten, että hänen elämäntapansa eivät vaaranna pelikuntoa ja -vireyttä eivätkä aiheuta joukkueelle ja jääkiekolle negatiivista julkisuutta."

Voin aivan tuskitta myöntää, että kun olen itse työreissuilta palannut ns. omalla ajalla, olen juonut olutta lentokentällä ja -koneessa, vaikka firman reissulla olenkin. Ja ei, en todellakaan ole ammatiltani jääkiekkoilija tai mikään muukaan urheilija, eikä palkanmaksajani tietenkään erityisesti kehota ottamaan työaikana soppaa, mutta koen ihan oikeutetuksi rentouttaa itseäni työmatkalla varsinaisen työajan ulkopuolella ottamalla bissen tai pari.

Tietysti kysymys on siitä, mikä luetaan varsinaiseksi työajaksi. Nurmisen Pasi oli ainakin vissiin vapaalla vuoden 2011 paluulennolla.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Onhan tuo dagen efter ja sen hoitaminen nyt Jonnen puolesta ollut ihan turhanpäiväistä rajojen ylittämistä. Duunipaikan ryyppäjäisissä saa juoda, jopa olla humalassakin ja seuraavana päivänä voi olla väsynyt ja huono olo, mutta kyllä joku krapulakalja lentokentällä ylittää aika monta rajaa. Jos Jonne ei itse tiedä olevansa erityisvalvonnan alla Hummpub-sekoiluidensa vuoksi, niin melko pelottavaa sekin on. Mitä tuosta nyt on, reilusti alle puoli vuotta kuitenkin? Alkaa vaikuttaa ihan oikeasti siltä, että alkoholi vie miestä enemmän kuin Jonne itse myöntää.
No sitähän se Jonnen ensimmäinen twiitti asian tiimoilta sunnuntai-iltana tarkoitti - "häijyn yksinäinen". Jonne olikin siellä ihan yksin ottamassa sen oluen...
Tässä kohtaa olis kiva tietää, montako kertaa Jonne on kauden aikana julkikännit vetänyt? Ei ainakaan yhtään ilmoitusta siitä, ettei olisi ollut harjoituksissa tai pois pelistä sen takia. Enkä tässä nyt varsinaisesti "ihaile" Jonnea, mutta joku raja näissäkin pitäisi olla. Nuuskatuomio tuli ja se kärsittiin - silti aika monella Tepsinkin pelaajista on se mälli huulessa. Totta helvetissä se harmitti seuraa, mutta oli kuitenkin ykstyisoikeudellinen asia, jonka seuraukset Jonne itse kärsi. Pitää muistaa, että tuo tuli nyt ilmi - montako jäi tulematta...
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Minun on hyvin vaikea ymmärtää alkoholinkäyttöön liittyvää HR-menettelyä firman tarjoaman kostean illan jälkeen.

Kaippa joku menettely on ollut paikallaan. Sen sijaan sopimuksen purkaminen, mikä on kaikista kovin toimenpide tuntuu kovalta ratkaisulta kostean illallisen jälkeen.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kertoo taas sinusta paljon, että Jonnen kännisekoilut lähinnä huvittaa
Ai mitä se kertoo? Olisiko mun pitänyt olla tuomitsemassa jos joku on humalassa ja sattunut "hukkaamaan" vaatteensa. Mulla on samanlaisia tapauksia ihan työkavereidenkin kesken - kyllä ne nyt lähinnä hilpeyttä herättää! Se, mikä oli tuomittavaa, oli tuon kuvan laiton julkaisu. Ei Jonne nyt sentään mikään tasavallan presidentti ole, ei edes yritysjohtaja, jotka nekin ovat näissä päässeet kuin koira veräjästä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tps halusi jo
No moniko täällä oikeasti tuntee Jonnen? Kertoo taas sinusta paljon, että Jonnen kännisekoilut lähinnä huvittaa. Mies on kuitenkin joukkueen varakapteeni, joka edustaa joukkuetta melkeimpä aina. Ei dokaamisessa mitään vikaa ole ja ylilyöntejä sattuu, mutta kun Jonne ei ole niistä edes pahoillaan. Ylilyönnit kuitataan hassunhauskoilla twiiteillä ja fanit ovat tyytyväisiä, että kyllä se Jonne on todellinen äijä. Mies on kuitenkin esimerkki monille junnupelaajille, olisiko samaa voinut sattua Perrinille tai Tallinderille?

Jonne tuntuu kuvittelevan ratsastavansa tolla "kulttipelaaja"-tittelillä loputtomiin ja kuittaavansa kaiken twitterissä huumorilla.

Luulisi ainakin seuran tienneen mitä saa kun Virtaselle teki pitkän diilin. Haluttiin Jonne Virtanen ilman Jonne Virtasen miinuspuolia.

Toivottavasti Virtanen saa sopparin toiseen liigaseuraan. Persoonia liiga kaipaa.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Epäselväksi jää:
- Kuka on puuttunut Jonnen juomiseen lentokentällä ja miten?
- Onko siitä seurannut jonkinnäköistä sanojen vaihtoa Jonnen ja toisen osapuolen välillä?
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Voin aivan tuskitta myöntää, että kun olen itse työreissuilta palannut ns. omalla ajalla, olen juonut olutta lentokentällä ja -koneessa, vaikka firman reissulla olenkin. Ja ei, en todellakaan ole ammatiltani jääkiekkoilija tai mikään muukaan urheilija, eikä palkanmaksajani tietenkään erityisesti kehota ottamaan työaikana soppaa, mutta koen ihan oikeutetuksi rentouttaa itseäni työmatkalla varsinaisen työajan ulkopuolella ottamalla bissen tai pari.

No ihan sama se on. Itsekin olen vetänyt ihan hirveitä kännejä jossain työmatkalla ja sekoillut hotellien aulassa oksennukset rinnuksilla, mutta ihan sama se on kun kukaan ei näistä asioista ikinä saa tietää kotopuolessa. Ammattimiehen merkki on se, että hoitaa nämä hommat privaatisti, eikä käy missään konttorilla spedeilemässä ja pomolle vittuilemassa jossain kolmen promillen heitoissa. Tämä nyt ei liity mihinkään varsinaisesti, mutta selvää on, että jostain yksittäisestä kaljasta tuskin on syytä moralisoida ketään.

Mitä tulee tähän Monnin tapaukseen, niin harmi että Virtasen ura Tepsissä päättyi tähän. Ja suurempi harmi on, että se päättyi tällaiseen ihmeelliseen julkiseen pelleilyyn, joka ei tuottanut kunniaa kenellekään asianosaiselle. Itseasiassa päinvastoin. Toivottavasti menee AIK:iin, niin voi käydä katsomassa Monnia talvella Tukholmassa. Omat odotukseni tälle kaudelle olivat kyllä Monnin kohdalla kovat.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan jopa siitä riippumatta ovatko irtisanomisperusteet olemassa vai ei ja ketä syyttävä sormi osoittaa, niin tämän tilanteen viestintä on alusta loppuun ollut aivan totaalinen farssi. Saatanan säälittävää puuhastelua. Olisko toimistollakin pikkusen peiliinkatsomisen paikka?! Ensin ilmoitus puhelimella, tarpeeton tökerö tiedote ja sitten hiljaiseloa josta poiketaan vastaamaan vain Virtasen ulostuloihin, viikko sen jälkeen kun asia on ratkaistu ja kaksi päivää ennen kauden avausta. Vittu mitä paskaa. Ammattilaiset eivät toimi näin. Nyt oli niin surkeaa puuhastelua että meni "vähän" tunteisiin
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Ai mitä se kertoo? Olisiko mun pitänyt olla tuomitsemassa jos joku on humalassa ja sattunut "hukkaamaan" vaatteensa. Mulla on samanlaisia tapauksia ihan työkavereidenkin kesken - kyllä ne nyt lähinnä hilpeyttä herättää! Se, mikä oli tuomittavaa, oli tuon kuvan laiton julkaisu. Ei Jonne nyt sentään mikään tasavallan presidentti ole, ei edes yritysjohtaja, jotka nekin ovat näissä päässeet kuin koira veräjästä.
No tämä kertoo ihan riittävästi. Meillä on näemmä eri näkemys siitä miten kännissä pitäisi käyttäytyä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kun Jonnen tuntee niin aika rauhallinen kaveri kyllä muuten eli ei ihan pienistä räjähdä.

No tämä nyt kertoo lähinnä susta. Etkä vissiin tuota Jonneakaan kovin hyvin tunne...

Tuntijat tuntee?

Enpä tuohon brenkkuun tässä kohtaa usko, vaikka siellä koneessa en mukana ollutkaan. Tuskin Jonnekaan niin tyhmä on, että yhteisellä pelireissulla alkaa vetämään - sen aika on sitten kauden jälkeen, kuten viime keväänä saatiin todeta! ; )
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jonne vois rustata kirjan, sitten kun ura on ohi.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Yhteisen juhlan jälkeen seuraavana päivänä ennen lentoa lentokentällä odottaessa nautittu olut (siis yksi), vaikka sitten krapulan hoitoon, on liikaa jollekin ja se katkaisee kamelin selän? Mitä sellaista oli ohjelmassa, johon peilaten tuo yksi olut oli ongelma. Tuntuu kyllä ihan väkisin haetulta riidalta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ai faniristeilyillä ja muissa seuran tilaisuuksissa saa olla kuinka jurrissa tahansa, mutta yksi olut juhlien jälkeisenä päivänä on niin paha asia, että työsuhde pitää purkaa?
Ei, enkä mielestäni kyllä niin kirjoittanutkaan. Rookie dinner on kuitenkin seuran sisäinen tilaisuus, jossa on alkoholia tarjolla, ja Tepsi on ilmeisesti kuitenkin itse tuon alkoholin tarjonnut ja maksanut, joten silloin sitä saa juoda. Saa siitä tulla humalaankin, mutta humalassa pitää osata silti käyttäytyä. Tuo rookie-dinner on päättynyt, joten siihen päättyy myös samalla työnantajan siunaus juoda työajalla alkoholia.

Menee jo vähän asian vierestä, mutta kai se on jotain perus-luterilaisuutta, että niin moni suomalainen ajattelee, että krapula pitää kärsiä ja jos oloa parantaakseen ottaa annoksen alkoholia, on henkilö rappio-alkoholisti. Kunnon suomalainen kärsii krapulansa, ei ota edes buranaa ja ennemmin vaikka oksentaa vieruskaverin syliin kuin helpottaa oloansa alkoholilla.
Jos seuraavana päivänä on työaikaa, oli se sitten treenit tai pelkkä paluulento, niin silloin ei juoda alkoholia. Ja jos tosiaan niin kovn krapulan on itselleen juonut, että sitä on _pakko_ tasoittaa seuraavana päivänä, niin ehkäpä silloin kannattaa miettiä itse kunkin juomatottumuksiaan. Itse olen pakollisen darrajuoman ottanut viimeksi opiskeluaikoinani kun ollut monen päivän ryyppäjäisiä ja pakko saada kone uudelleen käyntiin. Ei tuollainen pitäisi kuulua normaaliin työssäkäyvän, aikuisen, perheellisen miehen elämään. Saati sitten huippu-urheilijan. Enkä edes pidä itseäni luterilaisena, ja tykkään kyllä alkoholista, mutta osaan silti kohtuukäyttää sitä.
 

Backster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Flyers, Chelsea
Minä kuulun myös tähän #freejonne ryhmään. Firman bileet edellisenä iltana. Saattanut yhdellä jos toisella olla vähän heikko happi matkapäivänä. Jonne on käynyt yhdellä kaljalla lentokentällä. So? Aikuinen mies ottaa yhden oluen konetta odotellessa. Kukaan ulkopuolinen ei varmaan olisi edes tiennyt koko bileistä saati krapulasta.

Mietitään näin: jonkun suomalaisen yrityksen johto on vaikka Rovaniemellä työreissussa ja asiakkaiden kanssa mennyt vähän myöhään ja paluulentoa odotellessa ottaisi oluen loungessa. Ketä kiinostaisi?
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
TPS:ssa on julkisuuden hallinta aivan huikealla tasolla; ilmeisesti ainakaan Antsan sosiaaliset taidot eivät ole kokeneet huimaa tasonnousua 2000-luvulla? Kunnon penailulle on toki aina kysyntää, ja onhan se hyvä että me vähän pienemmillä resursseilla operoivat seurat saamme pikkuisen kilpailuetua seurajohdon suunnilta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Minä kuulun myös tähän #freejonne ryhmään. Firman bileet edellisenä iltana. Saattanut yhdellä jos toisella olla vähän heikko happi matkapäivänä. Jonne on käynyt yhdellä kaljalla lentokentällä. So? Aikuinen mies ottaa yhden oluen konetta odotellessa. Kukaan ulkopuolinen ei varmaan olisi edes tiennyt koko bileistä saati krapulasta.

Mietitään näin: jonkun suomalaisen yrityksen johto on vaikka Rovaniemellä työreissussa ja asiakkaiden kanssa mennyt vähän myöhään ja paluulentoa odotellessa ottaisi oluen loungessa. Ketä kiinostaisi?

Nii oliko tämä nyt Jonnen sanojen mukaan "vaan yksi olut"?
 

Animal

Jäsen
Noin kuitenkin Virtasen ulostulon mukaan on käynyt.

Hän on ollut krapulassa rookie-dinnerien jälkeisenä aamuna (?) ja omien sanojensa mukaan on nauttinut lentoasemalla yhden oluen.

En tiedä onko tämä kuvaus totta koska TPS:n viestintä ei osiaan ottanut kantaa. Toisaalta se ei edes käyttänyt normaaleja viestintä-klausuuleja ("kaikki julkisuudessa olevat tiedot eivät ole totta, mutta emme lähde niitä tässä avaamaan")

Minun on hyvin vaikea ymmärtää alkoholinkäyttöön liittyvää HR-menettelyä firman tarjoaman kostean illan jälkeen.

Mikäli Virtanen puhuu totta, niin olen tästä samaa mieltä. Tästä tulee työoikeudellisesti erittäin mielenkiintoinen tapaus mikäli menee siihen, että ainoastaan juristien välityksellä keskustellaan. Siviilimaailmasta löytyy varmasti ennakkotapauksia, mutta tässä joudutaan punnitsemaan mikä on tällaisten rookie -dinnereitten asema työyhteisössä. Mikä on yksittäisen pelaajan osallistumisvelvollisuus? Onko tilaisuus osa ulkomaan pelireissun (työmatkan) virallista ohjelmaa? Onko kyseessä tilaisuus johon joukkueen varakapteenin on velvollisuus osallistua? Minkälainen paine yhteisöstä tulee jos ei osallistu? jne...

En lähde sen enempää ruotimaan Jonne Virtasen mahdollista alkoholin ongelmakäyttöä tai alkoholismia. Se ei ole se kiinnostavin juttu tässä, sillä mukimiehiä on kiekkoporukoista löytynyt kautta maailman sivu ja kaikenlaiset kosteat illanistujaiset ovat olleet palloilu- ja joukkuelajeissa hyvin lajikulttuuriin kuuluvaa toimintaa. Joskus aiempina vuosiana enemmän kuin nykyään, mutta silti. Huomattavasti kiinnostavampi juttu on se, että onko TPS työnantaja toiminut mahdollisen alkoholiongelman käsittelyssä työlainsäädännön ja työnantajan velvotteiden mukaan:

1. Onko pelaajalle annettu alkoholin ongelmakäytöstä virallinen varoitus eli kirjallinen varoitus koskien nimenomaan alkoholinkäyttöä?
2. Jos on, niin onko pelaaja ohjattu hoitoon. Tästä voi katsoa velvoitteet, jotka koskevat kaikkia työnantajia.

Mikäli nämä kaksi ensiksimainittua toimenpidettä on tehty, niin loppujen lopuksi pelaajan sitoutumisella "hoitoon" on aika vähän merkitystä, jos miehen annetaan osallistua työnantajan kustantamaan juopottelutilaisuuteen eli suomeksi sanottuna työnantaja kaataa juopon kurkkuun lisää viinaa. Eli toisinsanoen työnantaja ei sitoudu päihteettömyyteen ja omilla toimillaan edesauttaa ongelman jatkumista.

Oli taustalla tapahtunut mitä tahansa, niin yksinkertainen soppa tästä ei ole tulossa ja vahvasti veikkaan, että TPS:n etu tulee olemaan jonkun mukavan läksiäissumman maksaminen, jotta asia saadaan sovittua. Laki näissä tapauksissa tuppaa olemaan työntekijän puolella ja mahdolliset imagohaitat oikeuden TPS:lle epämieluisan päätöksen jälkeen olisivat taloudellisia haittoja suuremmat.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
TPS:ssa on julkisuuden hallinta aivan huikealla tasolla; ilmeisesti ainakaan Antsan sosiaaliset taidot eivät ole kokeneet huimaa tasonnousua 2000-luvulla? Kunnon penailulle on toki aina kysyntää, ja onhan se hyvä että me vähän pienemmillä resursseilla operoivat seurat saamme pikkuisen kilpailuetua seurajohdon suunnilta.
Mitkä on ne seuran viestit, mitä he ovat julkaisseet tämän tapauksen yhteydessä? Siis tämänpäiväisen tiedotteen lisäksi. Tämänpäiväinen tiedote on juuri sellainen kuin tässä tilanteessa on paikallaan. Ylipäänsä tämän koko episodin myllertäminen julkisesti ei tainnut lähteä seuran viestintä-osastolta vai kuinka?
 
Minä kuulun myös tähän #freejonne ryhmään. Firman bileet edellisenä iltana. Saattanut yhdellä jos toisella olla vähän heikko happi matkapäivänä. Jonne on käynyt yhdellä kaljalla lentokentällä. So? Aikuinen mies ottaa yhden oluen konetta odotellessa. Kukaan ulkopuolinen ei varmaan olisi edes tiennyt koko bileistä saati krapulasta.

Mietitään näin: jonkun suomalaisen yrityksen johto on vaikka Rovaniemellä työreissussa ja asiakkaiden kanssa mennyt vähän myöhään ja paluulentoa odotellessa ottaisi oluen loungessa. Ketä kiinostaisi?
Tästä tilanteesta on nyt vain Jonnen sana ja olisi ihan suotavaa suhtautua tuohonkin tervettä kriittisyyttä käyttäen. Lisäksi julkisuuden henkilö eroaa normaalista yritysjohtajasta, vaikkakin jos joku tunnettu johtaja kädet täristen naukkailisi loipparia lentokentällä niin tuskin sitä kovin hyvällä yrityksessä katsottaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös