Joni Pitkänen Phillyyn

  • 3 300
  • 20

Roy

Jäsen
Nyt ei saatu kuulla kenen kanssa Joni oli tehnyt sopimuksen Euroopan kentille, harmi :)

Rahaa tulee taas ovista ja ikkunoista! Tässä vaiheessa jo toivoisi rahan tilalla olevan vahvistuksia. Euroja paukkuu tilille niin että ranteita pakottaa ja faneille jaella, mutta miehiä ei kuulu. Jospa vielä tällä viikolla.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Roy
Rahaa tulee taas ovista ja ikkunoista! Tässä vaiheessa jo toivoisi rahan tilalla olevan vahvistuksia.

Onnittelut Pitkäselle diilistä. Stone Cold taisi jossakin sanoa jotakin karvaasti iloista uutisista. Niinhän se aina on. Toisaalta toivoo parasta mahdollista oman seuran kasvatille, mutta mielessä kaihertaa kuitenkin huoli joukkueen menestyksestä parhaiden lähtiessä. Skitso tilanne kaikkiaan.

Henkilökohtaisesti minulle jäi Pitkäsestä hieno muisto, kun Kärppien toimistolla vaikuttava ystävällinen herrasmies järjesti aikanaan minulle ko. herran edellisen kauden aidon pelatun Kärppien pelipaidan.

Onnea matkaan!
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän se karvastelee, vaikka Jonin tapaus nyt onkin ollut jo pitkään "selvä". Eihän sitä yhtään hyvää pelimiestä haluaisi kannattajana päästä joukkueesta pois, varsinkin kun tämä liigan nykytilanne pelaajien saatavuuden suhteen on mitä on. Noh, tässä suhteessa myöskin Kärpät ovat tulleet siihen tilanteeseen, että pelaajia lähtee joka vuosi joukkueesta ja korvaavien tai parempien hankkiminen on melkoista savottaa.

Jokatapauksessa Pitkäsen uraa tullaan seuraamaan tarkalla syynillä, onnittelut Rannanperään myös perheelle!
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pakkiparin mielestä NHLään pitäisi siis lähteä perinteisellä takametsä-suomalais-asenteella, "katsotaan nyt, mitä tästä tulee", nöyristellen?

"Joni thinks he can make the goals"= "Luulee itsestään liikoja"?

Pitkänen agentteineen neuvotteli aika hyvän sopimuksen mielestäni.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti Pakkipari
Tuon jutun perusteella Pitkänen luulee itsestään liikoja. Surullista, mutta totta.

Päinvastoin. Tuon jutun perusteella Jonilla tuntuu olevan oikea asenne päällä. NHL:ään on mentävä tekemään nöyrästi sitä työtä missä on paras, mutta itseensä ja omiin taitoihinsa pitää samalla myös uskoa. Jos NHL:ään lähtevältä pelaajalta ei löydy rautaista itseluottamusta ja uskoa omiin kykyihinsä, niin silloin taistelu on hävitty jo ennen kuin se on edes alkanutkaan. Tsemppiä vaan Jonille rapakon taakse!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Fireblade
Päinvastoin. Tuon jutun perusteella Jonilla tuntuu olevan oikea asenne päällä. NHL:ään on mentävä tekemään nöyrästi sitä työtä missä on paras, mutta itseensä ja omiin taitoihinsa pitää samalla myös uskoa. Jos NHL:ään lähtevältä pelaajalta ei löydy rautaista itseluottamusta ja uskoa omiin kykyihinsä, niin silloin taistelu on hävitty jo ennen kuin se on edes alkanutkaan. Tsemppiä vaan Jonille rapakon taakse!

Olen täysin samaa mieltä. Suomalaisten urheilijoiden asenne on juuri tämä "katsotaan nyt, mihin näille eväillä päästään." Vähätellään omia kykyjä ja ollaan liikkeellä sillä asenteella, ettei tästä välttämättä tule mitään.

Tietysti täytyy tuntea omat rajansa, mutta terve itseluottamus on aina hyvä asia. Pitkänen selvästi uskoo itseensä ja näin myös muutkin uskovat häneen. Jos Joni olisi lähtemässä juuri tuolla "katsotaan nyt" asenteella, niin tuskin Phillyn valmentajat jne. uskoisivat häneen, jos hän ei edes itse usko itseensä tai omiin mahdollisuuksiinsa. Make sense?
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti clayman
tuskin Phillyn valmentajat jne. uskoisivat häneen, jos hän ei edes itse usko itseensä. Make sense?

Näin se jenkkikulttuurissa on. Siellä ei ymmärretä meidän takapajuista "vaatimattomuus on hyve"-asennetta, vaan jos et puheissasi usko itseesi, niin siellä käsitetään, että et todellakaan oikeasti usko onnistumiseesi. Vähän kuin menisit työhaastatteluun asenteella "mä en osaa mitään".

Jos taas Suomessa olet puheissasi vaatimaton, tarkoittaa se ainoastaan, että et ole ylpeä, mutta sen ei tulkita tarkoittavan todellisesta itseluottamuksesta mitään.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pakkipari
Tuon jutun perusteella Pitkänen luulee itsestään liikoja. Surullista, mutta totta.

Et taida tietääkään, että minkälainen pelimies Joni on. Siinä on semmoinen pakki, että harvoin näkee. Jos Joni ei bonuskohtiaan täytä, niin sitten niitä ei täytä paljon kukaan muukaan. Joni on jälleen vuoden vanhempi ja tuossa iässä kaverit nostavat tasoaan aikamoisin harppauksin. Minä voin lyödä vaikka vähän vetoa, että Johnny Boy vakiinnuttaa paikkansa NHL:ssä ilman merkittävää farmissa rämpimistä.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Lare
Näin se jenkkikulttuurissa on. Siellä ei ymmärretä meidän takapajuista "vaatimattomuus on hyve"-asennetta, vaan jos et puheissasi usko itseesi, niin siellä käsitetään, että et todellakaan oikeasti usko onnistumiseesi. Vähän kuin menisit työhaastatteluun asenteella "mä en osaa mitään".

Jos taas Suomessa olet puheissasi vaatimaton, tarkoittaa se ainoastaan, että et ole ylpeä, mutta sen ei tulkita tarkoittavan todellisesta itseluottamuksesta mitään.

Jep. Ja nimim.Pakkipari puki tuossa yo. kommentissaan kyllä tuon asenteen kiitettävästi pariin lauseeseen, mistä hänelle propsit.

<vähän aiheen vierestä> Muutenkin olisi virkistävää nähdä silloin tällöin(ei tietenkään aina) pelinjälkeisissä pelaajahaastatteluissa pelaajan selostaessaan jotain hienoa yksilösuoritustaan kertoen, että nyt meni mulla kyllä täysin nappiin ja oli kyllä ihana vetäistä se kiekko reppuun eikä aina "siinä kävi hyvä mäihä ja kaverit teki kaiken työn"-tyyliin. Silleen sopivasti. Suomessahan tämä tulkittaisiin kusipäisyydeksi tai "omien kykyjen yliarvioimiseksi".
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa tarkemmin.

Hieman särähti korvaan tuossa artikkelissä olevista vaatimuksista se suurin "Rookie of the year" eli vuoden tulokas. Jutussa Pitkänen uskoo olevansa vuoden tulokas. Sinänsä kunnioitettavaa jos tuohon pystyy, mutta sitä ei kannattaisi uskoa. Se tulee jos on tullakseen, ei 100% varmasti.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pakkipari
Jutussa Pitkänen uskoo olevansa vuoden tulokas.

Öööö... Missähän kohti?

edit:

Ymmärtääkseni sopimuksessa on 6 bonuskohtaa, joista pitää täyttyä:

2kpl eka kaudella
3kpl toka kaudella
4 kpl viimeisellä kaudella

Eli juuri nuo vaikeimmat "Vuoden tulokas" sekä "Olla neljän eniten jääaikaa saavan pakin joukossa" voi jäädä toteutumattakin, mutta silti bonukset napsahtavat tilille.

Joni uskoo pystyvänsä tähän. Näin minä sen ymmärsin.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti V-man
Öööö... Missähän kohti?

edit:

Ymmärtääkseni sopimuksessa on 6 bonuskohtaa, joista pitää täyttyä:

2kpl eka kaudella
3kpl toka kaudella
4 kpl viimeisellä kaudella

Eli juuri nuo vaikeimmat "Vuoden tulokas" sekä "Olla neljän eniten jääaikaa saavan pakin joukossa" voi jäädä toteutumattakin, mutta silti bonukset napsahtavat tilille.

Joni uskoo pystyvänsä tähän. Näin minä sen ymmärsin.

Salline minun lainata alkuperäisestä tekstistä muutama kohta.

After weeks of negotiations, Pitkanen signed a contract that will earn the Flyers’ 2002 first-round draft pick a base salary of $1.185 a season for 3 years and $2.6 million a season if he achieves a number of goals detailed in a set of six bonus clauses.

They include being voted rookie of the year, finishing the season with a plus-10 rating, and being among the top four Flyers defensemen in ice time

The sticking point in the negotiations was \[Flyers chairman Ed Snider\] was adamant that if \[Pitkanen\] does not achieve the bonuses in the first year, that they not carry forward. The club would not agree to that,” Kelly said.

Kelly said the 6-3, 202-pound Pitkanen “decided on his own that he didn’t need that clause. He said he would make the goals. He felt he could do it.

Tämän perusteella kirjoitin aikaisemmat kommenttini.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pakkipari
Salline minun lainata alkuperäisestä tekstistä muutama kohta.

bla bla bla...

Tämän perusteella kirjoitin aikaisemmat kommenttini.

Jätit sitten huomioimatta juuri sen kohdan jossa sanotaan tuo 2/6, 3/6 ja viimeisenä kautena 4/6 goals.

Pitkänen uskoo täyttävänsä sopimuksen ehdot eli suoriutuvansa maksimissaan neljästä nuista kuudesta annetusta tavoitteesta. On mielestäni ihan väärin sanoa, että Joni väittäisi olevansa tulevan kauden "vuoden tulokas".
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti V-man
Jätit sitten huomioimatta juuri sen kohdan jossa sanotaan tuo 2/6, 3/6 ja viimeisenä kautena 4/6 goals.

Pitkänen uskoo täyttävänsä sopimuksen ehdot eli suoriutuvansa maksimissaan neljästä nuista kuudesta annetusta tavoitteesta. On mielestäni ihan väärin sanoa, että Joni väittäisi olevansa tulevan kauden "vuoden tulokas".

Olen näemmä ymmärtänyt asian täysin väärin. Pyydän kaikilta syvästi anteeksi.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mitäs ne poijaat täällä kinaavat. Kaikkihan sen tietävät että Pitkäsestä ei ole vuoden tulokkaaksi jne..Kovat näytöt saa antaa et pääset etes 6 ekan pelaavan pakin joukkoon. Harjoitusleiri kertoo paljon missä mennään..mut vuoden tulokas?! höpö höpö :-)
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vuoden tulokas on kovan työn ja tuurinkin takana, enkä usko että Joni nyt edes suoraan sitä tavoitteleekaan. Mutta en oikein sitäkään ymmärrä, ettei miehelle anneta ennakkoon mitään mahdollisuuksia sen suhteen. Kuka näistä koskaan tietää etukäteen...kuitenkin minulle ja varmasti muillekin riittää vallan mainiosti se, että mies pysyy terveenä ja saisi paikan vakiokokoonpanosta kohtuullisella menestyksellä?
 

Squid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät.
Stone Cold on siinä oikeassa, että kaikki me toivomme Jonin pysyvän terveenä. Olisihan se Vuoden Tulokas -tittelikin hieno asia, mutta tuntuu se yleensä menevän jollekkin jenkille tai kanadalaiselle, josta Eurooppalainen kiekkoväki ole varmaan ikinä edes kuullutkaan... mutta tiedä häntä... Toivoa aina sopii.
Onnea vaan Jonin NHL-uralle
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös