Ihan ekana, rehdit onnittelut Forssaan!
Vaikkei panosta enää olekaan, niin taistelua silti teiltä löytyy. Parempi joukkue voitti, siitä ei ole epäilystäkään. Oikeastaan olen jopa sitä mieltä, että pelitapahtumiin nähden FPS olisi voinut ansaita voiton jo varsinaisella peliajalla. Jokipoikien onni oli se, että ratkaisu tuli vasta jatkoajalla. Saatiin edes piste.
FPS pelasi Joensuussa myös ihan kelpo ottelun - tämä yllättävä tappio ei missään nimessä ollut vain Jokipoikien (tai tuomareiden) heikkouden syytä. Eihän tuo nyt mitään Mestis-tasonkaan huippukiekkoa ollut, mutta ihan ok peli kuitenkin. Iloisesti yritettiin hyökätä, ja lauottiin melkein aina kuin mahdollisuus tuli. Jos olisi pelattu tiukasti sarjapisteistä, niin FPS olisi ehkä saattanut valita toisenlaisen taktiikan. Valmentaja Timo Tuomihan juuri pelin jälkeen jutteli, että pyritään kehittämään omaa tekemistä jne. Siihen kuvaan tämä sopi oikein hyvin. Kun ne karsinnat kuitenkin tulevat, niin turha sinne on vaikka mitään sumppupuolustusviritelmiä Mestis-jengin kehitellä.
Sarjan toiseksi viimeinen joukkue Jokipojat hävisi sarjajumbolle jatkoajan jälkeen. Itse asiassa tämä taisi olla ensimmäinen kerta, kun Jokipojat pelasi koko kauden aikana Mehtimäellä itseään alempana olevaan joukkuetta vastaan. Saatiin kuitenkin yksi piste, sattuuhan näitä. Tasoero ei ehkä niinkään valtava ole, joten mitäs tästä? Muuta kuin että oli tietysti oli ikävä juttu karsintojen välttämisen kannalta.
Niin? Ei kai sitten mitään? Itse kuitenkin kurkkaisin näennäisesti juuri ja juuri siedettävän tuloksen taakse - enkä siellä kovin mairittelevia asioita näe: Jokipoikien viisikkopelaaminen ei toimi kuin vähän alusta! Sama homma oli jo edellisessä Haukat-pelissä, mutta silloin voitto tuli vähän onnekkaastikin. Puolustuspäässä sattuu aivan liikaa pahoja hasseja, vastustaja pääsee heilumaan miten haluaa, ja vastaavasti hyökkäyksessä loppuun asti kontrolloidut yritykset ovat hyvin harvassa. Tämä homma ei nyt vaan oikein toimi.