Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 730 468
  • 8 198

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, turha näistä on enempää vääntää, koska onnistunut samassa viestissäsi sekä kertomaan, että tulevaisuutta ei voi ennustaa ja sen jälkeen perään ennustamaan KHL:n pelin paranevan ensi kaudella.
Tässä on se ero, että tästä on näyttöä tältä kaudelta. Iso osa pienen kaukalon peleistä mitä olen katsonut, on ollut edellä viihdyttävyydessä ison kaukalon pelejä. Tämän vuoksi on hyvin todennäköistä, että peli ei ainakaan ota enää takapakkia.

Palkkakaton tulo tasottaisi sarjaa. Sitä ei tarvitse ennustaa, koska onhan se sanomattakin selvää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä on se ero, että tästä on näyttöä tältä kaudelta. Iso osa pienen kaukalon peleistä mitä olen katsonut, on ollut edellä viihdyttävyydessä ison kaukalon pelejä.

Mä en ole tuota silmin tai edes tilastollisesti havainnut. Mutta olen huomannut, että kärkijoukkueet, kuten CSKA, SKA ja muut, pelaavat useammin viihdyttävää jääkiekkoa kuin KHL:n pohja riippumatta siitä, pelaavatko kapeassa tai muussa kaukalossa. En siis näkisi kaukalon leveyttä ensisijaisena tekijänä. Mutta sillä kyllä on merkitystä siinä mielessä, että jos joukkueella ei ole toimivaa pelitapaa, pelaaminen on joskus lähellä naurettavaa tasoltaan kapeassa laatikossa.

Näitä on nähty paitsi KHL:ssä, myös NHL:ssä. Yksi esimerkki on NJD, joka oli todella huono myös pelitapamielessä kontatessaan 4-1 johdosta 4-6 tappioon Floridaa vastaan. Pelistä oli muutenkin viihde kaukana, kun kaksi heikosti hyökkäysmielessä organisoitua joukkuetta kohtasi. Maaleja kyllä mätettiin tuossa ottelussa, mutta kaksi surkeaa oli vielä surkeampia puolustamisen osalta.

Niinpä ei ole mitään takeita siitä, että joukkue X pelaa paremmin ja viihdyttävämmin, kun kaikki ovat kapeassa kaukalossa. Voisi sanoa jopa päinvastoin KHL:n osalta. Ainakin alkuun, koska valmentajien ja seurojen kymmenien vuosien opit ovat leveästä kaukalosta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän kauden KHL-pelit mitä olen nähnyt, ovat viihtyvyydeltään jopa viime kauden unista kiekkoa perässä aivan valtavasti. Otanta sellaiset 15 ottelua ja joukkueet laidasta laitaan. Oli sitten pieni kaukalo tai ei. Viihtyvyydestä puhuu jo tehtyjen maalien ka. joka mututuntumalla on aivan helvetin pieni.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Palkkakaton tulo tasottaisi sarjaa. Sitä ei tarvitse ennustaa, koska onhan se sanomattakin selvää.

Kyllä. Ja samalla kova palkkakatto vie KHL:n tähtiä pois KHL:stä. Syy on helppo sanoa: raha. Itse olen tästä vain iloinen, mutta Venäjän kannalta katsoen tällä voi olla tavoitteensa. Kun KHL:n tasoa pudotetaan edelleen tietoisesti, saadaan omia junioreita nykyistä paremmin kärkiketjuihin, eikä liikennekään USA:n ja Kanadan junnusarjoihin jatkuisi samalla tavalla.

KHL on mahdollisen kovan palkkakaton jälkeen haastettavissa. Jos vaikka CHL ja KHL sopivat yhteistyöstä, KHL:n joukkueiden pelaajabudjetit eivät enää olisi kärjenkään osalta kuin samaa luokkaa Euroopan kärkipelaajabudjettien osalta. Tämä olisi mielestäni hyvä asia. Suomikin hyötyisi, kun KHL:ään olisi vähemmän tunkua. Venäjä on tekemässä tietoista liikettä pelastaakseen KHL:n ja Venäjän jääkiekon suuremmalta laskulta.

Liiga olisi yksi suurista voittajista, jos nämä hallijutut vielä realisoituvat.
 
Heitetääs nyt sitten oma lusikka tähän samaan soppaan.

Olen lukenut näitä keskusteluja vuosia, mutta en ole päässyt kommentoimaan, kun ei ole ollut kirjoitusoikeuksia.

Omalla kohdalla, "Jokerit & KHL, mitkä fillikset?", sitoutuu siihen, että olen KHL:n siirtymisen julkaisupäivästä lähtien ollut sillä kannalla, että tämä on Helsingin Jokereille hemmetin hyvä ratkaisu.

Viimeinen SM-liiga -kausi harmitti suunnattomasti. Se joukkue oli kuin kasa paskaa, jolta toivoi saavansa jotain, mutta paskan sai palkaksi. Oikeastaan SM-liigassa meininki oli sitä läpi 2000-luvun. Jokereiden kannustamisesta olisi pitänyt fanien saada palkkaa, kun niin orjallisesti luotettiin.

Syy, miksi olin iloinen siirtymisestä oli puhtaasti siinä, että: "Vihdoinkin suosikkina surkeassa Liigassa häviäminen on taakse jäänyttä elämää". OK, ei enää Jokerit-hifk tai Jokerit-tps matseja, jotka oli itselle tärkeitä, mutta tärkeintä olikin itse joukkue. Jokerit. Helsingin Jokerit.

Mietin SM-liigaa taaksepäin ja Jokereiden aikaa siellä. Paljon hienoja muistoja, paljon hienoja pelejä ja pelaajia. Erik Karlsson suurimpana tähtenä tietysti viime vuosilta. LKP-kenttä, Leinon dominanssi jne.

On ollut raivostuttavaa täällä lukea, kuinka "fanit" ovat toivoneet Jokereiden menevän konkkaan ja sitten palaavan Suomi-sarjan kautta SM-liigaan takaisin. Jos Jokerit menisi nyt konkurssiin, niin se olisi siinä.

Monet ovat täällä nostaneet pinnalle, kuinka typerää on katsella KHL-matseja, kun vastustajat eivät herätä tunnetta. No ketä 110% rehellisyydellä SM-liigassa kiinnosti, pelasiko kentällä Jokereita vastaan Ässät vai Lukko? Ei ketään. Kuka tunsi Ässien ja Lukon pelaajia? Ei kukaan, paitsi siinä vaiheessa, kun joku kanadanportugalilainen tuli ja löi yksin muniin puhaltelevan miljoonajengin lauluun. Tunnesiteitä muodostui Kärppiä, hifkiä ja tepsiä vastaan yhteisen historian vuoksi. Blues oli muovinen viritelmä keneltä oli kiva käydä hakemassa pisteet, mutta sitten loppupeleissä sielläkin tehtiin jääkiekollisesti asioita paremmin, mitä Jokereissa, eikä niillekään enää pärjätty.

Monessa keskustelussa huomaa, kuinka ihmiset palaa mielissään 90-luvulle, Jokereiden kultaiseen aikakauteen. Sillä Aimo Mäkisen pelastamalla ja pohjaan ajamalla organisaatiolla ei ole ollut mitään tekemistä enää pitkään aikaan. Harry Harkimo loi rahalla Jokereista bisneksen. Sitten osuttiin palloon parin kunnarin arvoisesti, kun Teemu ja co. pysyivät punakeltaisissa, ja Janecky löytyi Kummolan avustuksella SaiPasta.

Menestyvään laivaan oli niin monen helppo hypätä. Aivan liian monen. Harva tämänkään palstan kirjoittelijoista on ollut näkemässä Jokereiden laivan uppoamista ja uudelleen nousua. Monet ovat hypänneet kyytiin, kun meno on ollut railakasta.

Mun on turha puhua 90-luvusta mitään, kun en ole pelejä silloin nähnyt. Muistan ajan tarkalleen vuodesta 2002 eteenpäin. En toki pelejä silloinkaan nähnyt kuin pari hassua paikanpäällä kaudessa ja Hockey Nighteista sunnuntaisin, mutta mukana elettiin täysillä.

Mutta joo, mitä tulee KHL:n, niin mä nään siinä sarjassa aina mahdollisuuksia. Jokerit ovat etsineet organisaationa omaa paikkaansa vähän liian kauan. En minäkään hyväksy kaikkia heidän tekemiään juttuja, mutta kaikki tekee virheitä ja kunnon kannattajat antaa ne anteeksi. Minulle Jokerit on ainakin niin iso juttu elämässä, että muutamat virheet sitä ei saa minusta pois.

Uskon, että Jokerit voi tulevaisuudessa pärjätä tuossa sarjassa. Niin taloudellisestikin kuin pelillisestikin. Pelin kulkiessa, myös talous korjaantuu. Odotan innolla, mitä Kurri ja kumppanit ovat rakentamassa ja miten se näkyy tulevaisuudessa.

Jokerit ovat osoittaneet sen, että menestyminen on mahdollista nappi onnistumisilla. OK, kaksi kertaa toisella kierroksella ja molemmilla kerroilla seinä on ollut liian korkea kiivettäväksi, mutta hanttiin on laitettu ja lähellä on oltu voittoja.

Menestys rakentuu vain pienistä osista. Monet kannattajat lähtevät haukkailemaan liian isoja paloja kerralla. Olisihan se nyt selkeä vääryys, jos Jokerit tulisi liigaan tuoreena joukkueena sisään ja vetelisi pitkän linjan jengejä pataan tosta noin vaan. Ei siinä olisi järkeä. Nyt Jokerit on vakiinnuttanut asemansa KHL:n huipulla. Seuraava askel on nähdä konferenssifinaalit.

KHL:n siirtymisen aikaan käytiin keskustelua, että Jokerit on KHL:n SaiPa. Pääsy pleijareihin on menestys ja kaikki päälle ekstraa. No, Jokerit ovat viisi kertaa viidestä vetänyt pleijareihin ja täällä mietitään mestaruutta, ja sitä miten se olisi mahdollista voittaa. Jotta tälläisiä asioita voidaan miettiä ja puhua ääneen, niin tarvitsee olla uskoa omiin. Ja sitä täällä tuntuu olevan.

Ei kaikkea kannata niin negatiivisen kautta aina ajatella.

Mutta joo, negatiivisiakin juttuja on KHL:ssä. Itseä häiritsee eniten se tietynlainen epäselvyys ja epärehellisyys. Miksei KHL voi olla yhtä julkinen kuin NHL? Venäläinen on aina venäläinen, eikä se muuksi muutu. Mutta mä en anna sen haitata, koska Jokereitahan mä kannatan. Faktat täytyy vain hyväksyä ja asioista joihin emme voi vaikuttaa, ei kannata stressata.

Joskus tulee vielä se päivä, kun Jokerit nostaa kannua Arenalla ja näyttää venäläisille, että: "Pystyttiinpäs, vaikka hanttiin helkkaristi laitoittekin!".
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Kyllä te pojat (ja tytöt) sitten jaksatte. Itselläni on hyvä fiilis, sillä asialle (KHL vs. liiga) en mitään voi. Kuten eräskin proffa sanoi: jos asia vaivaa, korjaa se. Jos et pysty vaikuttamaan asiaan älä stressaa siitä. Typerintä on jäädä vellomaan ja länkyttämään asiasta. Vähän sama kun jäisi vinkumaan exänsä perään ja haukkumaan, silti stalkkaisi joka käänteessä mitä on meneillään kun ei ysty päästämään irti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Monet ovat täällä nostaneet pinnalle, kuinka typerää on katsella KHL-matseja, kun vastustajat eivät herätä tunnetta. No ketä 110% rehellisyydellä SM-liigassa kiinnosti, pelasiko kentällä Jokereita vastaan Ässät vai Lukko? Ei ketään. Kuka tunsi Ässien ja Lukon pelaajia? Ei kukaan, paitsi siinä vaiheessa, kun joku kanadanportugalilainen tuli ja löi yksin muniin puhaltelevan miljoonajengin lauluun. Tunnesiteitä muodostui Kärppiä, hifkiä ja tepsiä vastaan yhteisen historian vuoksi. Blues oli muovinen viritelmä keneltä oli kiva käydä hakemassa pisteet, mutta sitten loppupeleissä sielläkin tehtiin jääkiekollisesti asioita paremmin, mitä Jokereissa, eikä niillekään enää pärjätty.

Minä tuosta kirjoitin tänään. Tasan 100 varmasti itseäni kiinnostaa Ässät tai Lukko enemmän kuin joku KHL:n peräpään jengi, jonka nimeä, en luojan kiitos, enää muista. Ja HIFK tai Kärpät enemmän kuin Ak Bars, SKA ja CSKA. Yritin kyllä kiinnostua ja saada tunteita KHL:n kärkeen, kun pohja lähinnä haukotutti. Mutta ei tunteita vaan tullut. Ehkä nyt vähän, kun on Kurri jne. Mutta Jokerit käytännössä Venäjän sarjassa on kyllä perseestä.

Mutta tuo on vain mun näkemys. Jokaisella on omansa. Ja itsekin pystyn katsomaan otteluita edes hieman paremmin, koska Kurri jne.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Monet ovat täällä nostaneet pinnalle, kuinka typerää on katsella KHL-matseja, kun vastustajat eivät herätä tunnetta. No ketä 110% rehellisyydellä SM-liigassa kiinnosti, pelasiko kentällä Jokereita vastaan Ässät vai Lukko? Ei ketään. Kuka tunsi Ässien ja Lukon pelaajia? Ei kukaan, paitsi siinä vaiheessa, kun joku kanadanportugalilainen tuli ja löi yksin muniin puhaltelevan miljoonajengin lauluun. Tunnesiteitä muodostui Kärppiä, hifkiä ja tepsiä vastaan yhteisen historian vuoksi. Blues oli muovinen viritelmä keneltä oli kiva käydä hakemassa pisteet, mutta sitten loppupeleissä sielläkin tehtiin jääkiekollisesti asioita paremmin, mitä Jokereissa, eikä niillekään enää pärjätty.

Kyllä Liiga-aikoina pystyin helposti luettelemaan vastustajien kentälliset about ulkomuistista ja jokainen vastustaja herätti tunteita. Kahden ensimmäisen KHL-vuoden aikana ei vastustajien tuntemattomuus häirinnyt, koska kaikki oli näennäisesti isompaa ja hienompaa. Nyt sen on ymmärtänyt, miten paljon vastustajilla oli tunteen syntymisessä merkitystä. Siltsun sanoin hei; It takes two to tango!

Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa varmasti, että muistan 90-luvun kultavuodet suhteellisen tarkasti. Samaten tietenkin Eteläpäädyn huippuvuodet, kun itsekin siellä istuin. Voi pojat, kun saisikin vielä joskus sen meiningin kokea, mitä esimerkiksi Turun junareissuilla oli...
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Viestistä on annettu rikepiste henkilökohtaisen hyökkäyksen vuoksi.
Ai mitä fiiliksiä? Muotoillaan näin: en ole pariin kuukauteen jaksanut klikata montaakaan kertaa näitä Jokerit-puolen ketjuja auki. Joihinkin olen toki laittanut jotain ajatuksia harvakseltaan. Nytkin lukematta on kymmeniä ketjuja. Näin ei käynyt aiemmin, mutta enää ei löydy syitä lukea kuulumisia.

Ämmfffghhh... tjooh . Ihmettelinkin miksi palsta on ollut lukukelpoinen jo kuukausia ja nyt sekin syy selvisi. Silloin kun erehdyit käymään niin kävit raukkamaisesti haukkumassa nykysiä faneja ja teit itsestäsi lähinnä pellen.

ajattelen, että Jokerit on nykyisellään jotenkin tosi nolo entiteetti: jostain syystä sen olemassaolo hävettää. Samoin ajattelen sen tuottamasta urheilusisällöstä kiihtyvistä ihmisistä. On ihan hupsua - ja siis jossain määrin noloa - että jengi jaksaa kerätä kierroksia Jokereiden peleistä. Vähän kuin suhtautuisi suurella jännityksillä WWE:n vapaapainitapahtumiin.

Minua taas hävettää ja nolottaa ihan suunnattomasti että Jokereilla on /oli tämän kaltaisia faneja jotka kehtaavat päästää ulos tälläistä sontaa. Etkä varmasti edes osaa hävetä. Facepalm.


Monet ovat täällä nostaneet pinnalle, kuinka typerää on katsella KHL-matseja, kun vastustajat eivät herätä tunnetta. No ketä 110% rehellisyydellä SM-liigassa kiinnosti, pelasiko kentällä Jokereita vastaan Ässät vai Lukko? Ei ketään. Kuka tunsi Ässien ja Lukon pelaajia? Ei kukaan, paitsi siinä vaiheessa, kun joku kanadanportugalilainen tuli ja löi yksin muniin puhaltelevan miljoonajengin lauluun. Tunnesiteitä muodostui Kärppiä, hifkiä ja tepsiä vastaan yhteisen historian vuoksi. Blues oli muovinen viritelmä keneltä oli kiva käydä hakemassa pisteet, mutta sitten loppupeleissä sielläkin tehtiin jääkiekollisesti asioita paremmin, mitä Jokereissa, eikä niillekään enää pärjätty.

Erittäin hyvin todettu ja olen aivan samaa mieltä. Eihän sitä tunnetta voi pelkästään siitä saada että joukkueen nimi on tuttu ja uskallan väittää että kovinkaan moni ei tiedä ketä pelaajia nykyisessä Liigassa pelaa eli joukkueiden nimilistat ovat tuntemattomia lukuunottamatta Joukkueen nimeä. Ihan kuin vastutajat ovat tärkeämpiä kuin itse Jokerit. Itse menen vain ja ainoastaan katsomaan Jokereita. Vastustajalla ei niinkään väliä. Toki se on aina lisäbonus kun vastus on sarjan huippujoukkue niin tottakai peleissä on enemmän tunnetta ja fiilis parempi. Liigassa oli mainitsemasi jengit ja KHL:ssä on omat joukkueet. Isossa kuvassa ei ole mitään väliä onko vastus Lukko vai Vitjaz.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä. Ja samalla kova palkkakatto vie KHL:n tähtiä pois KHL:stä. Syy on helppo sanoa: raha.

Tätä ei taas voida ennustaa. No, ennustetaan KHL:n suunnitelmien pohjalta oma näkemys. Palkkakatto tulee ja palkkalattia tulee. Palkkakatosta riippuu vähän ristiriitaista tietoa, että onko se x määrä rahaa + 2 tähtipelaajaa ja alle 22 vuotiaat eivät kuulu kattoon, vai vaan x määrä rahaa ja alle 22 vapautus katosta. No, se jää nähtäväksi. Vaikka se olisi x määrä rahaa, niin otin Traktorin esimerkiksi syystä. Traktor keikkuu palkkakaton rajoissa, ja silti pystyy tekemään kovia hankintoja. KHL:n pohjajoukkueetkin pystyvät hankkimaan muiden Euroopan sarjojen kärkipelaajia. CSKA on ajanut ulkomaalaiskiintiön nostoa KHL:ään, jonka uskon palkkakaton myötä myös tulevan. Ehdotus oli seitsemän ulkomaalaista per joukkue + yksi ulkomaalainen alle 20 vai 22 vuotias (muistaakseni), jompi kumpi. Venäläiset pelaajat tuskin lähtevät muihin sarjoihin pl. NHL, joten venäläiset hyvät pelaajat levittäytyvät laajemmalle KHL:ään, koska yhdellä joukkueella ei ole enää mahdollisuutta pitää montaa venäläistä huippua. Ja jos tarkastelemme nykyisiä ulkomaalaisten pelaajien palkkioita, niin en näe mitenkään miksi pelaajien taso tippuisi radikaalisti. Esimerkiksi SHL:n paras maalivahti Reideborn tienaa Kazanissa "vain" tuplat SHL-palkkaansa nähden. Omsk maksaa jollekkin Andrighetolle miljoonan, mutta sekin olisi vain noin 7,8% palkkakatosta, olettaen, että palkkakattoon kuuluvat kaikki pelaajat. CSKA:n ehdotuksessa nostaa ulkomaalaiskiintiötä haisee venäläispelaajien palkkojen alentaminen ja levittäytyminen muihin joukkueisiin.

Palkkalattia taas pakottaa peräpään tekemään kovempia satsauksia, eli hyviä venäläisiä siirtyisi palkkakaton ylittävistä joukkueista myös huonompiin joukkueisiin. Jos taas venäläisiä ei ole tarjolla, niin niiden on tarjottava entistä enemmän rahaa ulkomaalaisille.

Palkkakatolla voi olla vaikutus ehkä pariin pelaajaan, mutta kokonaiskuvaa se ei muuta. Varsinkin jos CSKA:n ajama ulkomaalaiskiintiön nosto menee läpi, niin KHL:ään siirtyy entistä enemmän parhaita pelaajia muista Euroopan sarjoista.

Palkkakatto ja lattia nostaa kokonaisuutena sarjan tasoa.

Tässä oli oma ennustukseni.


Kyllä Liiga-aikoina pystyin helposti luettelemaan vastustajien kentälliset about ulkomuistista ja jokainen vastustaja herätti tunteita.
Joku pystyi joku ei, niinkun nykyisinkin. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa joukkue Jyväskylästä tai Vladivostokista, menen katsomaan Jokereita. Nämä ovat jokaisen omia tunne asioita, eikä kukaan ole sen oikeammassa kun toinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Palkkakatolla voi olla vaikutus ehkä pariin pelaajaan, mutta kokonaiskuvaa se ei muuta. Varsinkin jos CSKA:n ajama ulkomaalaiskiintiön nosto menee läpi, niin KHL:ään siirtyy entistä enemmän parhaita pelaajia muista Euroopan sarjoista.

Hyvä kirjoitus palkoista ja muutoksista!

Jos alla olevat viime kauden seurojen palkkabudjetit ovat luokkaa oikein, suurseuroilla palkat putoavat yli 50 prosenttia. Ovat hyvin lähellä nykyisiä Jokereita, jos palkkakatto ehdotetussa muodossa toteuu. Kyllä mä sanoisin, että KHL:ssä on ulkomaalaisia huippupelaajia vähemmän, jos TOP-6 pudottaa palkkoja luokkaa 50 prosenttia. Olkoonkin, että venäläispelaajille maksettaisiin suhteessa vielä vähemmän. Alla viime kausi:


Toinen vaihtoehto voisi olla se, että ulkomaalaiset huiput saavat edelleen miljoonansa, mutta seuraava taso ulkomaalaisia saakin suhteessa aiempaa vähemmän. Tämäkin vaikuttaa SHL:n, NLA:n ja Liigan mahdollisuuksiin pelaajahankinnoissa.

KHL:n osalta palkkakatto on kuitenkin sekä hyvä, että huono. On entistä vaikeampi saada venäläisiä tähtiä KHL:ään, koska he saavat NHL:ssä paljon paremman palkan. Tältä pohjalta on vaikea käsittää, miksi KHL haluaa kasvattaa kuilua NHL:ään ja omata heikot neuvotteluasemat parempiin venäläispelaajiin jatkossa.

Mutta tämä osaltani. Ei liity suoraan Jokereihin, ja KHL:n osalta aika näyttää.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos palkkakaton myötä luovutaan ulkomaalaiskiintiöstä tai suurennetaan sitä, niin venäläisten liksat laskee ja katon vaikutus ei ole niin dramaattinen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tältä pohjalta on vaikea käsittää, miksi KHL haluaa kasvattaa kuilua NHL:ään ja omata heikot neuvotteluasemat parempiin venäläispelaajiin jatkossa.
Vastaan vielä tähän.

Luulisin, että KHL on älynnyt, ettei NHL:n kanssa pysty suorasanaisesti kilpailemaan. Ja koska Putinkaan ei ole vallassa loputtomiin, niin KHL haluaa olla mahdollisimman vähän riippuvainen valtion rahoituksesta, mutta kuitenkin säilyttää asemansa NHL:stä seuraavana. Jo rahansa tienanneet tähdet (esim Datsyk) varmasti siirtyvät edelleen KHL:ään ja luultavasti tulevaisuudessa Ovechkin ja Malkin rahasta huolimatta, mutta nuoremmat varmasti miettivät tarkemmin ja eivät siirry niin hanakasti enää takaisin. Tämä voi tarkoittaa enemmän rahaa hyville ulkomaalaisille tai sitten ei. Jää nähtäväksi.
 
KHL:n kiinnostavuuden kanssa ongelma on myös siinä, että sarjasta ei kirjoiteta missään. Liigaa on Suomessa niin helppo seurata, kun jokaista pitkää kiekkoa analysoidaan.

Nyt me joudutaan itte kaivelemaan tietoa millon mistäkin, jotta saadaan selville asioita. Ja se on pitkälti kiinni omasta kiinnostuksesta. Pitäisikö meitä kiinnostaa venäläiset pelaajat? No ei, mutta silti niitä vastaan on mukava pelata.

Väitän, että jos mukaan tulisi 1-3 muutakin suomalaista joukkuetta, niin monen suomalaisen lätkäfanin ja jokerifanin mielestä tää ois parasta sitten viipaloidun leivän.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL:n kiinnostavuuden kanssa ongelma on myös siinä, että sarjasta ei kirjoiteta missään.
Suomalainen media on hyvin KHL-vastainen. Eikä siinä mitään, onhan se ymmärrettävää, että Liigaa halutaan suojella, ettei muista Euroopan sarjoista kirjoitella ja saada mielenkiintoa sinne suuntaan. Kyllähän KHL:stä kirjoitetaan enemmän kun SHL:stä tai Sveitsin sarjasta ja niin pitääkin olla, koska Suomen paras seurajoukkue pelaa siinä sarjassa. Kai noilla KHL-peleillä katsojiakin on kun tarjontaa lisätään koko ajan Veikkaus-tv:ssä ja Viasatilla. Oma katselumieltymys kulkee aika vahvasti käsi kädessä missä Jokerit pelaa. Nyt Jokerit pelaa KHL:ssä, joten mieluiten katson KHL-pelejä ja olen pulssilla sarjan asioista. Vaikea sanoa, tulisiko KHL:ää seurattua ilman Jokereita vai vaipuisiko se samaan tuntemattomaan SHL:n ja NLA:n kanssa. Ennen Jokereita en ollut nähnyt peliäkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
KHL:n kiinnostavuuden kanssa ongelma on myös siinä, että sarjasta ei kirjoiteta missään. Liigaa on Suomessa niin helppo seurata, kun jokaista pitkää kiekkoa analysoidaan.

Todellisuudessa KHL on suhteettoman isosti esillä Suomessa. Viasat/Viaplay näyttää otteluita, ja Veikkaus näyttää myös jokaisen ottelun (pl. Jokerit). Liigan televisiointi ei pääse lähellekään. Myös muu media seuraa. Tässä vain yksi haku, Ilta-Sanomat:


Suomalainen media on hyvin KHL-vastainen.

Vai niin. Puhdasta kuvitelmaa. Media ei ole Jokereista tehnyt yhtään negajuttua, kun rahoitus saatiin kuntoon. Pelkkää asiallista kirjoittelua. Kuten myös KHL:stä. Tietenkin ip-lehdet hakevat otsikoita, mutta ne hakevat niitä aina. Media kirjoitti 100 % asiaa Jokerien rahoituksesta ennen Kurria.

KHL on valitettavasti peitoltaan Suomen laajin, mitä tulee otteluiden seuraamiseen. Jokainen voi seurata ilmaiseksi. Pidän poikkeuksellisena sitä, että Venäjän liigaa näytetään niinkin laajasti kuin mitä Viaplay ja Veikkaus näyttävät kun verrokkina on Liiga ja sen näkyvyys. Teknisesi KHL taitaa vielä olla 10 kertaa Telian Liigaa edellä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vai niin. Puhdasta kuvitelmaa. Media ei ole Jokereista tehnyt yhtään negajuttua, kun rahoitus saatiin kuntoon. Pelkkää asiallista kirjoittelua. Kuten myös KHL:stä. Tietenkin ip-lehdet hakevat otsikoita, mutta ne hakevat niitä aina.
Puhuin KHL:stä sarjana, en Jokereista. Jos KHL:stä ilmenee jotain "vikaa", siitä kyllä kirjoitetaan, mutta positiivisia asioita ei niinkään. Hyvänä esimerkkinä jonkun ex-pelaajan katkerasta tilityksestä tehtiin jutut suomalaiseen mediaan, mutta esimerkiksi pois potkitun MacTavishin kehuista KHL:ää kohtaan ei tehty mitään. KHL:n yleisömäärät ovat olleet alkukaudella historian parhaat = ei mainintaa, Kunlunin Shanghain pelin surkea yleisömäärä = maininta. Jne jne. Ei haluta luoda Jokereiden ulkopuoliselle sarjalle mitään positiivista mielikuvaa. Tätä tarkoitin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puhuin KHL:stä sarjana, en Jokereista. Jos KHL:stä ilmenee jotain "vikaa", siitä kyllä kirjoitetaan, mutta positiivisia asioita ei niinkään.

Jokerit on osa KHL:ää. Muun KHL:n kirjoittelu muuttui samalla neutraaliksi. Helsingin Sanomat:


Tai jopa rakkautta KHL:ään tunnustavaksi:

”KHL on ollut rakkautta ensi silmäyksellä. En ole missään vaiheessa halunnut sieltä pois".

Sinun ja @Lapajäähän - joka on tekstinsä perusteella vanha tuttu - jutut ovat toki omianne. Mutta faktaan ne eivät perustu. Kyllä Kurrin ja Harjavallan Jokerit muutti kirjoittelua ja todisti taas sen, että kyse negassa ei ollut Jokereista, vaan rahoituksesta ja pakotteista yms.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pelin kulkiessa, myös talous korjaantuu.
Löytyykö minkäänlaisia perusteluja tälle väitteelle?

On totta, että kuvitteellisessa tilanteessa Jokereiden johtaessa runkosarjaa alusta loppuun saakka yleisömääriin tulisi jonkinlainen lisä verrattuna normikauteen. Vaikka mökki olisi jopa täynnä 31/31 kotipeliä, niin kymppimillin turskasta per kausi jäisi edelleen aika paljon pulitettavaa minun laskuopeilla.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL:n kiinnostavuuden kanssa ongelma on myös siinä, että sarjasta ei kirjoiteta missään. Liigaa on Suomessa niin helppo seurata, kun jokaista pitkää kiekkoa analysoidaan.

Nyt me joudutaan itte kaivelemaan tietoa millon mistäkin, jotta saadaan selville asioita. Ja se on pitkälti kiinni omasta kiinnostuksesta. Pitäisikö meitä kiinnostaa venäläiset pelaajat? No ei, mutta silti niitä vastaan on mukava pelata.

Väitän, että jos mukaan tulisi 1-3 muutakin suomalaista joukkuetta, niin monen suomalaisen lätkäfanin ja jokerifanin mielestä tää ois parasta sitten viipaloidun leivän.
Joo, kyllähän pari kolme suomalaisjengiä lisää tekisi koko touhusta ihan erilaista. Nytkin on kiva seurata muiden KHL-jengien suomalaispelaajia. Lisäksi, kyllähän ne muut länkkäriivahvistukset venäläisjengeissä kiinnostavat myös, ja jokaisessa jengissä on sitten pari inhokkia, joita on kiva seurata. Vähän samaan tapaan kuin liigassa, ei niistä liigajengeistäkään nyt kaikkia neljää ketjua ja seiskapakkia tuntenut. Kärkiäijät ja konnat.

KHL:ssä minusta on se hyvä puoli, että vastakkainasettelua on vähemmän. Lööppejä on vähemmän. Ei ole mitään koutsien välisiä ämmittelelyjä, "Tervetuloa Stadiin, Tuukka" -hölmöilyjä ja muuta ylimääräistä kitkaa. En ikävöi sitä turhuutta. Sama juttu fanien kanssa.
 
Todellisuudessa KHL on suhteettoman isosti esillä Suomessa. Viasat/Viaplay näyttää otteluita, ja Veikkaus näyttää myös jokaisen ottelun (pl. Jokerit). Liigan televisiointi ei pääse lähellekään. Myös muu media seuraa. Tässä vain yksi haku, Ilta-Sanomat:




Vai niin. Puhdasta kuvitelmaa. Media ei ole Jokereista tehnyt yhtään negajuttua, kun rahoitus saatiin kuntoon. Pelkkää asiallista kirjoittelua. Kuten myös KHL:stä. Tietenkin ip-lehdet hakevat otsikoita, mutta ne hakevat niitä aina. Media kirjoitti 100 % asiaa Jokerien rahoituksesta ennen Kurria.

KHL on valitettavasti peitoltaan Suomen laajin, mitä tulee otteluiden seuraamiseen. Jokainen voi seurata ilmaiseksi. Pidän poikkeuksellisena sitä, että Venäjän liigaa näytetään niinkin laajasti kuin mitä Viaplay ja Veikkaus näyttävät kun verrokkina on Liiga ja sen näkyvyys. Teknisesi KHL taitaa vielä olla 10 kertaa Telian Liigaa edellä.

Joo, siis tarkotin, että KHL:stä ei kirjoiteta juuri muuta kuin Jokereiden kuulumiset. Jos kirjoitettaisiin jokaiselta kierrokselta ennakot joka pelistä, raportit, uutiset kokoonpanoista, siirroista, loukkaantumisista ja yleisistä uutisista, kuten Liigasta kirjoitetaan. Jos sitä sarjaa tuputettaisiin kaikille 24/7, niin sarjaan tulisi ehkä enemmän kiinnostavuutta, mutta sitten taas, ketä muita kiinnostaa, kun hyvän jääkiekon ystäviä neutraalilla kannalla tai Jokereiden kannattajia?

Tämän takia sarja ja joukkueet jäävät etäisiksi. Jos kirjoitettaisiin edes jokaisesta suomalaispelaajia sisältävistä joukkueista uutiset päivittäin, niin se olisi jo eteenpäin.

Mistä asti Veikkaus TV on kaikki matsit näyttänyt? Helkkarin hieno homma, että näyttävät. En ollut tiennyt tätä hommaa.
 
Löytyykö minkäänlaisia perusteluja tälle väitteelle?

On totta, että kuvitteellisessa tilanteessa Jokereiden johtaessa runkosarjaa alusta loppuun saakka yleisömääriin tulisi jonkinlainen lisä verrattuna normikauteen. Vaikka mökki olisi jopa täynnä 31/31 kotipeliä, niin kymppimillin turskasta per kausi jäisi edelleen aika paljon pulitettavaa minun laskuopeilla.

Luulisin, että Jokereiden vaikka voittaessa Gagarin Cupin, nousisi aika iso määrä gloryhunttereita Jokereiden kelkkaan mukaan, koska mediassa se saisi valtavan huomion. Voisin melkein verrata Leijonien menestykseen, koska Jokerit kiinnostaa aina.

Kun peli kulkee kaukalossa, niin matseihin on helpompi lähteä. Paljon faneja, fanien kavereita jne. Oravanpyörä. Siinä on hyvä markkinoida ja saada oheismyyntiä yms. aikaan.

Jos Jokereiden kotiotteluiden yleisökapasiteetista on vaikka se 3000 katsojaa kausareita, niin jokaisessa pelissä jää plus 9000 irtolippua myyntiin. 25€ keskihinnalla se tekee rahaa sen 225k€/peli eli 6,7 miltsiä kotipeleistä irtolippujen muodossa sisään.

Näitä lukuja on nyt turha heitellä, kun eivät mihinkään johda, mutta kyllähän menestys aina ruokkii.

Ei yksittäiset pelit mitään muuta, mutta yksittäisen kauden voittaminen tuottaa tulevaisuudelle hyviä asioita. Ja jos Jokerit joskus voittaisi KHL:n, niin siinä joukkueessa on varmasti hyviä pelaajia, joilla pelataan viihdyttävää jääkiekkoa.

Ja sitten se, että jos Jokerit pelaisi Gagarin Cup -finaaleita, niin yksi lippu saa maksaa 50€ matsiin ja ne viedään käsistä. Oli se sit piippuhyllyltä tai perimmäisestä nurkasta. Sen verran jo pelkästään jokerifaneja löytyy maasta, jotka lähtevät pelejä katsomaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo, siis tarkotin, että KHL:stä ei kirjoiteta juuri muuta kuin Jokereiden kuulumiset. Jos kirjoitettaisiin jokaiselta kierrokselta ennakot joka pelistä, raportit, uutiset kokoonpanoista, siirroista, loukkaantumisista ja yleisistä uutisista, kuten Liigasta kirjoitetaan. Jos sitä sarjaa tuputettaisiin kaikille 24/7, niin sarjaan tulisi ehkä enemmän kiinnostavuutta, mutta sitten taas, ketä muita kiinnostaa, kun hyvän jääkiekon ystäviä neutraalilla kannalla tai Jokereiden kannattajia?

Tämän takia sarja ja joukkueet jäävät etäisiksi. Jos kirjoitettaisiin edes jokaisesta suomalaispelaajia sisältävistä joukkueista uutiset päivittäin, niin se olisi jo eteenpäin.

Mistä asti Veikkaus TV on kaikki matsit näyttänyt? Helkkarin hieno homma, että näyttävät. En ollut tiennyt tätä hommaa.

OK, ymmärrän. Veikkaus on näyttänyt kauden alusta KHL-ottelut ja peitto on siten teoriassa koko Suomi ilmaiseksi. Pl. Jokerien pelit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös