Hatchetman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menee tunteisiin
Jotenkin surullista jos suomalainen seurajääkiekko on tuplasti pulassa, eli Liiga syöksykierteessä ja Jokerien KHL-muovisarjan pää pölkyllä odottamassa että Putin kupsahtaa tai fossiilisten polttoaineiden kauppa tyssää.

Vaikka Jokerit huomenna syystä tai toisesta palaisikin liigaan, ongelmat eivät katoa mihinkään. Mikä on tulevaisuus? No kyllähän me kaikki tiedämme mikä on tulevaisuus; Euroopan NHL. Miten se rakennetaan, kuka omistaa seurat, nähtäväksi jää. Pahimmassa tapauksessa Suomen huippuseurat pelastautuvat sinne hengen hädässä samaan tapaan kuin Jokerit poistui hätäuloskäynnistä KHL:ään. Ei ideaali tilanne, mutta mahdollinen.
Eurooppa on Eurooppa, Venäjä Venäjä...

Venäjällä pelataan jatkossakin jonkuntasoista venäläistä kiekkoa, Euroopassa pelataan, markkinatalouden, kysynnän ja tarjonnan mukaista jääkiekkoa.

Voi olla, että nykymuotoinen Liiga ja Venäjä lakkaavat olemasta, mutta parhaat organisaatiot jatkavat toimintaansa, kun yleisö ja sponsorit seisovat takana.

Eurooppaa ovat uhanneet persialaiset, puunilaiset, berberit, arabit, ottomaanit hunnit, mongoolit, itä-slaavit, kasakat, Venäjä, Neuvostoliitto, Venäjä...

Silti, vastoin todennäköisyyksiä ja numeroita, Europa, tuo jalo neito, seisoo ylväästi monin tavoin muuttuneessa maailmassa nyt, ja miksei seisoisi tulevaisuudessakin?

Sotanorsuista ja sotakaleereista Staliniin ja PutiniIn...kaikesta on selvitty.

Edit: typo

1809 Ostlandin låntisetkin osat miehitettiin verisesti Venäjän Keisarikunnan toimesta.

Useiden sortokausien ja puhdistusten seirauksena, sekä Venäjän kielen virallistamisen jälkeen, 3% Suomen Suuriruhtinaskunnasta puhui venäjää ensimmäisenä kielenään.

Aikaisemman, 1800-luvun alun tilaston mukaan lukema oli 4%.

Tuo tilasto saa isänmaallisen sydämen pamppailemaan onnesta!

110 vuotta miehitystä -25% Venäjän kieltä!

Ylpeä veljistä ja sisarista!

Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eurooppa on Eurooppa, Venäjä Venäjä...

Venäjällä pelataan jatkossakin jonkuntasoista venäläistä kiekkoa, Euroopassa pelataan, markkinatalouden, kysynnän ja tarjonnan mukaista jääkiekkoa.

Voi olla, että nykymuotoinen Liiga ja Venäjä lakkaavat olemasta, mutta parhaat organisaatiot jatkavat toimintaansa, kun yleisö ja sponsorit seisovat takana.

Eurooppaa ovat uhanneet persialaiset, puunilaiset, berberit, arabit, ottomaanit hunnit, mongoolit, itä-slaavit, kasakat, Venäjä, Neuvostoliitto, Venäjä...

Silti, vastoin todennäköisyyksiä ja numeroita, Europa, tuo jalo neito, seisoo ylväästi monin tavoin muuttuneessa maailmassa nyt, ja miksei seisoisi tulevaisuudessakin?

Sotanorsuista ja sotagaleereista Staliniin ja PutiniIn...kaikesta on selvitty.
En ole huolissani Euroopan tulevaisuudesta vaan suomalaisen seurajääkiekkoilun menestyksestä tulevaisuudessa. Hieman eri asioita. Ensimmäisen menestys ei millään muotoa takaa toisen menestystä.

Pay for love, hate comes free

Hatchetman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menee tunteisiin
En ole huolissani Euroopan tulevaisuudesta vaan suomalaisen seurajääkiekkoilun menestyksestä tulevaisuudessa. Hieman eri asioita. Ensimmäisen menestys ei millään muotoa takaa toisen menestystä.
Kahden sukupolven päästä asialla ei ole mitään väliä, hyvässä tai pahassa.

Edit: pienet lapseni saavat jo Ranskan ja Saksan kielikylpyjä, Englannin ohella, ala-asteella.

Amerikan Yhdysvallat (ennen Trumpia) - Euroopan Yhdysvallat.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ai täällä on siirrytty Euroopan historiaan. Missäköhän ketjussa mä nyt olen?

Elikö Suomessa Viikinkejä? Jotain jäännöksiä löytynyt, mutta taitaa olla ryöstöretkeilijöiltä jääneitä.
Elihän niitä ympäri Eurooppaa ja jopa Venäjälläkin Volgan varrella oli asutuksia.

"Pelaajien lähteminen seurasta loppui tähän päivään. Pari pelaajaa voisi lähteä, mutta hekään eivät lähde. Ja kaikki nuoret pelaajat pysyvät meillä." -9.12.2015

Kiitos Blegi 2015-2016.

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mistä varsinaisesti?
Toimittajien kohuotsikot Liigan kuolemasta lienee hieman liioiteltuja.
Liiga voi suhteellisen hyvin kunhan korona nyt selätetään ja päästään takaisin raiteille.
Suurin osa Liigan kriiseistä on täysin tuulesta temmattuja kohujuttuja näiden iltapulujen näkökulmista.
Tietenkin Liiga kärvistelee samojen ongelmien kanssa kuin muutkin sarjat Suomessa mutta vahvin vipuvarsi sillä on taloudellisesti.

Liiga ei tule mihinkään katoamaan. Ei ainakaan ennen nykykohelon päättymistä.

Hatchetman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menee tunteisiin

Elikö Suomessa Viikinkejä? Jotain jäännöksiä löytynyt, mutta taitaa olla ryöstöretkeilijöiltä jääneitä.

Tossa on Nokialla kylä , ja matkalla Hämeenlinnaan parikin.

Kutalassa (Sastamalan) landet heitteli kivikasat järveen, ettei museovirasto kieltänyt peltojen käyttöä.

Jossei oo viikinkiverta Kokemäenjoen varrella saanut, on joko muuttanut seudulle, tai sitten pysynyt 1100 vuotta poissa!

Millä fiiliksillä? Sinisin silmin ja vaalein hiuksin...tuontitavaraa.

Hatchetman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menee tunteisiin

Taidat puhua Novgorodin orjakauppaan perustuneesta yhteiskunnasta : lapsista ja nuorista naisista sai parhaan hinnan, jos pääsi Krimillä sijaitseville markkinoille. Kovasti kysyttyjä olivat muslimimaailmassa.

Sitten Moskovan patriarkaatti kielsi oikeauskoisten myynnin. Siis kreikkalais-katolisten. Roomalais-katolisia kerettiläisiä sai toki myydä. Ja myöhemmin protestanttisia harhaoppisia. Onneksi mokoma tapa lopetettiin 1700-luvulla.

Tosin 1800-luvulla kaikki katoliset Suomen Suuriruhtinaskunnan alueelta karkoitettiin, koska eivät tunnustaneet Venäjän keisäria kirkon päämieheksi ja Pyhän Pietarin seuraajaksi.

Luterilaisetkin olisi, mutta kaikkia ei voi kai karkoittaa, kun ketään ei jäisi...

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taidat puhua Novgorodin orjakauppaan perustuneesta yhteiskunnasta : lapsista ja nuorista naisista sai parhaan hinnan, jos pääsi Krimillä sijaitseville markkinoille. Kovasti kysyttyjä olivat muslimimaailmassa.

Sitten Moskovan patriarkaatti kielsi oikeauskoisten myynnin. Siis kreikkalais-katolisten. Roomalais-katolisia kerettiläisiä sai toki myydä. Ja myöhemmin protestanttisia harhaoppisia. Onneksi mokoma tapa lopetettiin 1700-luvulla.

Tosin 1800-luvulla kaikki katoliset Suomen Suuriruhtinaskunnan alueelta karkoitettiin, koska eivät tunnustaneet Venäjän keisäria kirkon päämieheksi ja Pyhän Pietarin seuraajaksi.

Luterilaisetkin olisi, mutta kaikkia ei voi kai karkoittaa, kun ketään ei jäisi...
Nyt menee ohi ja lujaa. En tiedä johtuuko viskistä mitä juon vai jostain muusta.

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Nyt menee ohi ja lujaa. En tiedä johtuuko viskistä mitä juon vai jostain muusta.
Mä kanssa mietin, että vaikka oon kännissä, niin noi samat napit tänne, kiitos.

Lokomotiv oli hävinnyt pelin jo siinä vaiheessa, kun niiden kanukkivalmentaja veti täysillä slobojen kansallislaulun. Totaalinen pelle. -PeteX

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ihan normaalia läppää, sitä samaa kuin viimeiset 900+ vuotta.

Vanhaan aikaan, jos alettiin jäädä alakynteen, niin pyydettiin apua Svea Riken heimopäälliköltä, mutta nykyään siellä on joku ranskalaisen vallankumouskenraalin jälkeläinen.

Ei toimi enää...
Suosittelen korkin kiinni laittamista ettei jäähypenkki kutsu.

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Se on mahdonta ainakin itselle. Vaikka tässä on tapahtunut kaikenlaista vuosien varrella. KHL:stä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta Jokerit on ja pysyy sydämessä. Hautaan asti. Jokerit ollut niin iso osa elämää jo pitkään, eikä ilman voi Yksinkertaisesti olla. Hienoja ja poikkeuksellisia muistoja joita mikään muu urheiluseura ei koskaan tule antamaan. Tunteet eivät ole kadonneet mihinkään. Ihan samalla tavalla tänään peli jännitti kuin 25 vuotta sitten. Vaikka vastassa on joku vitun Vladivostok.
Lainaan viestiäsi tähän ketjuun. Itellä hyvin samat fiilikset. Edelliseen vitutus -ketjuun kuuluisi se, että nykyiseen some -tapaan leimataan milloin putinistiksi milloin miksikin. Jokerit on kuitenkin mulle se juttu, miksi mä lätkää seuraan ja miksi tätä foorumia olen seurannut sen alusta asti. Tsemppiä kaikille oman elämänsä Jokeri -faneille ja villeille.

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Lainaan viestiäsi tähän ketjuun. Itellä hyvin samat fiilikset. Edelliseen vitutus -ketjuun kuuluisi se, että nykyiseen some -tapaan leimataan milloin putinistiksi milloin miksikin. Jokerit on kuitenkin mulle se juttu, miksi mä lätkää seuraan ja miksi tätä foorumia olen seurannut sen alusta asti. Tsemppiä kaikille oman elämänsä Jokeri -faneille ja villeille.
Jokainen tekee itse valinnan. Jatkaako matkassa vai ei. Se on aivan turha täällä riekkua seitsemättä vuotta vittuilemassa muille ja viedä heidän fiilistä pois, jotka ovat kelkassa mukana. Ymmärrän täysin heidän harmituksen, mutta en sitä että se puretaan nykyisiin kannattajiin.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves - Tappara
  • 2.96
  • 3.95
  • 2.17
HPK - TPS
  • 2.95
  • 3.45
  • 2.30
JYP - Sport
  • 2.65
  • 3.65
  • 2.45
Kärpät - Ässät
  • 1.43
  • 5.40
  • 5.60
Lukko - HIFK
  • 3.80
  • 4.10
  • 1.79
Jukurit - SaiPa
  • 1.68
  • 4.70
  • 3.90
Pelicans - KooKoo
  • 2.08
  • 4.00
  • 3.02
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy