Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

  • 1 166 388
  • 5 746
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

Sanoisin, että melko hyvä keski-arvo. Kauden keski-arvoa luultavasti parantaa vielä poffit ja toivotaan, että kausi jatkuu pitkälle. Tässä on mahdollisuudet saavutta vielä 400 000+ katsojaa kauden aikana.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hyvää tilastointia, noi voisi melkein heittää sinne Kennelin JokeritWikiin talteen. Yksi kysymys tulee mieleen: eikös Omskia vastaan ollut jotain 12 000+ katsojaa?
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno tilasto - hienoa luettavaa!

Kyllä tässä kyykytettiin Liigaa vasurilla ja lopuksi oikealla suoralla!

On kyllä huimia pelejä nähty. Moni pelle jätti Jokerit viime kauteen mutta monta monta fania on saatu tilalle.

Kiitos Jokerit!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ok, @Hendo uskon että olet oikeassa. Itsekin olin tuossa(kin) matsissa katsomossa, ja ainoa muistikuvakin tuosta yleisömäärästä oli tuolta lehtereiltä. Voi olla että muistan väärin.
Moni pelle jätti Jokerit viime kauteen mutta monta monta fania on saatu tilalle.
On virhe nimitellä niitä faneja, jotka vaihtoivat katsomoa pois Eteläpäädystä tai jäivät kotiin tämän sarjavaihdon takia. Kukaan ei ole toista arvokkaampi fani siinä mielessä, että voisi alkaa määritellä oikeanlaista faniutta. Tässä on kuitenkin kyse tunteesta; jos sitä on, sitä on ja jos ei, niin ei ja that's it.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
On kyllä huimia pelejä nähty. Moni pelle jätti Jokerit viime kauteen mutta monta monta fania on saatu tilalle.

Itselleni Jokerit on se suurin ja tärkein, mukana ollaan vaikka toiminta välillä vituttaisikin rankasti. Mutta ymmärrän varsin hyvin sen, että tuulisten aikojen ja suurien muutosten jälkeen moni intohimoinen kaveri otti askeleen sivuun, oli syy sitten KHL-siirron, Karalahden, Hjalliksen twiittien tai vaikka kaljan hinnan. Parempi olla rehellinen itselleen ja muille kuin olla "pakon edessä" mukana. Jos Eteläpäätyyn tai Jokereihin on vaikea muuttuneissa olosuhteissa sitoutua, niin silloin on mielestäni parempi astua sivuun Eteläpäädystä tai jopa ulos hallista. Mitään pelleä tuossa ei ole, vaan kyse on mielestäni suoraselkäisessä toiminnassa. Lätkä on elämysbisnestä ja kovasti eläytyvälle negatiiviset asiat iskevät kovemmin kuin toiselle.

Jos hallille tai tiettyihin katsomoihin ei halua tulla, niin sitten ei tulla ja that's it. Tuo on vain hyväksyttävä ja mielellään vielä kiitetään menneistä. Kaikkien ei tarvitse kaikkea hyväksyä ja me olemme mukana eri syistä, lähtökohdat ovat erilaiset ja jokainen reagoi ärsykkeisiin eri tavalla. Itse en esimerkiksi Eteläpäätyyn tule todennäköisesti koskaan kuulumaan edes yksittäisen matsin ajan, mutta arvostan kovasti niitä, jotka tuolla möykkäävät ja luovat fiilistä. Samoin arvostan niitä, jotka tuolla olivat luomassa tunnelmaa, mutta astuivat sivuun kun asetelmat muuttuivat.

@Hendo, loistavaa tilastoa! Hyvin pitkälti tuo noudattelee omaa perstuntumaa ja on tavallaan ilo huomata, että alkuhuuman sijaan meno on pysynyt jopa yllättävän tasaisena. Vuoden 2014 puolella parhaimman ja heikoimman kuukauden välillä oli kuitenkin alle 1000 katsojan ero ja meno on, osittain vastustajienkin takia, parantunut tämän vuoden puolella. Ja kun noita eniten myyneitä matseja katsoo, niin nuohan olivat vielä varsin kalliita lippuja. Hinnoittelu tuntuu varsin onnistuneelta, kun "kiimamatsit" saadaan täytettyä kovalla prosentilla ja hinnalla, eikä noita "pakkopulliakaan" pelattu tyhjille katsomoille. Noin sen pitääkin mennä, kerätään rahat kun sitä on tarjolla ja muulloin pidetään huolta siitä, että tunnelma pysyy edes jollakin tasolla kunnossa. Jos liput olisi hinnoiteltu aiempien vuosien tapaan, olisi noissa heikommissa matseissa ollut todennäköisesti selkeästi vähemmän matsia ja kärkimatseista revitty pienemmät tuotot.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menköön nyt tähän ketjuun kun en muutakaan keksi...
Tänään oli hallilla ensimmäistä kertaa miesmuistiin parkkihalli täysi jo puoli tuntia ennen ottelun alkamista. Kaistat oli tukossa kumitötteröillä, isot kyltit kertoi että parkkihalli on täysi ja isot keltapukuiset karhut hätistelivät pois uhitellen kielletty ajosuunta merkeillään... Eipä siinä vauhdissa saanut kaivettua taskusta valmiiksi maksettua parkkilippua... Auton parkkiin saatuani ja hallille juostuani kävin kiukuttelemassa parkkijärkkärille, että miten hemmetissä parkkihalli voi olla täysi kun mulla on ennakkoon ostettu lippu... johon kaveri totesi, että olisithan sä päässyt sisään jos olisit näyttänyt lippua. No voi helskutin perskeles, olisko mun pitänyt ajaa niitten tötteröitten yli ja uhmata kielletty ajosuunta kyltillä huitovaa keltaista vaaraa... No endinpähän kuitenkin peliin. Huomenna sitten kiukutellaan arenan suuntaan. Rahat takas, huono show. Olisko ollut liikaa vaadittu laittaa kyltti pystyyn, että vain ennakkoon ostetulla lipulla tästä eteenpäin... amatöörien puuhastelua.
 

Masentaja

Jäsen
Menköön nyt tähän ketjuun kun en muutakaan keksi...
Tänään oli hallilla ensimmäistä kertaa miesmuistiin parkkihalli täysi jo puoli tuntia ennen ottelun alkamista.

Totta, halli oli melko täysi, meillä kun oli runkkarin ajan parkkikausari niin toimintatapa on tuttu mutta saattaahan se hieman ihmetystä aiheuttaa, kun tuota ei missään mainita. Me oltiin n.18.20 p-hallilla ja kyllä siellä vielä tilaa oli vaikka ei mitenkään mahdottomasti. Kai ne laskee että hallin kapasiteetti - etukäteen ostetut (kausarit ja lippu.fi kautta) ja loput jää tyhjäksi jos joku ei lippuaan käytä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ennakkoon maksetulla parkkilipulla tai -kausarilla pääsee aina parkkihalliin, tai ainakaan itselleni ei ole kertaakaan sanottu "ei oota" vaan tarvittaessa paikat on löytyneet vaikka VIP-paikoilta. Siksipä itse vakituisena kausariasiakkaana olen ottanut parkkikausarin aina kausikortin yhteyteen, se on näppärä tapa varmistaa paikka parkkihallista ja ei tarvitse temppuilla rahojen kanssa parkkihalliin sisään tullessa. Harmi vain ettei pleijareissa enää ole saatavissa parkkikausaria vaan se on käytettävissä vain runkosarjassa. Eli hyvä palvelu, mutta harmi jos tuo käytäntö ei ole ollut selvillä.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mainitaan sekin, että hallin täyttöaste oli tasan 81%, HIFK ja Kärpät ovat alle prosenttiyksikön verran edellä ja mikään muu liigaseura ei pääse lähellekään.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tietääkö Kennel-mies onko väite totta, että Jokerien katsojakeskiarvo on kovempi kuin mainitsemiesi joukkueiden katsojakeskiarvot yhteensä? Twitterissä tälläisen luin, mutta en pääse asiaa nyt varmistamaan mistään

Ei aivan, 1 293 katsojaa jäädään. HIFK:n kotiotteluiden katsojakeskiarvo on 6 702 ja Kärppien vastaava 5 523 eli yhteensä 12 225 katsojaa. Mutta hyvin laitettiin kampoihin ;)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko kenelläkään tietoa voiko playoff-kortin maksaa virikeseteleillä?
Toimisto on kuulemma nykyään auki vain tapahtumapäivinä. Eli ei oikein. Voi olla että olen väärässäkin.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kenelläkään tietoa voiko playoff-kortin maksaa virikeseteleillä?
Soita kausikorttipuhelimeen ja kysy, miten toimia. Minä soitin ja runkosarjan aikana kortin sai maksaa lipunmyynnissä pelipäivinä (itse maksoin Smartumin liikunta- ja kulttuuriseteleillä). Tänä vuonna seteleillä sai maksaa myös tuon 7,5 €:n korttimaksun.
Ensin kylläkin sain ohjeen lähettää setelit postissa Tampereelle Lippu.fi:lle. Kun kysyin, kenen idiootin keksintö tuo oli ja että keksijä joutaisi ammuttavaksi, vastaaja tunnusti olevansa syyllinen ja lupasi lähettää osoitteen sähköpostilla. Sähköpostissa kerrottiinkin mahdollisuudesta maksaa kortti lipunmyyntiin.
Edelleenkään en ymmärrä, miksei kausikorttia voi maksaa mihin tahansa Lippupisteen myyntipisteeseen. Olisi kirveellä töitä.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin maksamassa kausarin ennen Dynamo-peliä Arenan lipunmyyntipisteessä, joka on auki vain kaksi tuntia ennen tapahtumaa. Toinen vaihtoehto on lähettää postissa setelit Lippu.fi:lle Tampereelle. Näin ainakin minulle puhelimessa neuvottiin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Irtoliput sitten tulivat myyntiin. Lähtöhinta on sen 20e ja ainakin jo perjantaille pariin katsomonosaan myydään "muutamaa" vaikka edes vastustaja ei ole selvillä. Jos hinnoittelu toimii vähääkään kuin runkkarissa, niin lippujen hinnat voivat olla viikon päästä kohdillaan ja luulisi yleisömäärän olevan vähintään 13k+, ellei jopa myyty loppuun. Vanhaa dataa mulla ei ole ja en nyt todellakaan jaksa kaivaa, mutta perstuntumalla kiinnostus taitaa olla jopa alle 24h lipunmyynnillä katsottuna ihan kohdillaan.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Itselle taas oli todella suuri pettymys tuo miten lippuja on lähtenyt menemään. Jotenkin olin ihan varma, että liput oikeasti "viedään käsistä" melkein kun kuitenkin noin hyvät pelipäivät sattui eli perjantai ja lauantai. Itse en usko, että kumpaakaan peliin yli 12 000 henkeä tulee paikalle, mutta mielelläni olen väärässä. Kyllä näiden pelien pitäisi olla hetkessä loppuunmyytyjä! Ehkä niitä kamppanjalippuja on sittenkin jaettu taas runkosarjassa reilusti, koska ei ainakaan hinnasta voi olla kyse miksei liput mene kaupaksi?
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselle taas oli todella suuri pettymys tuo miten lippuja on lähtenyt menemään. Jotenkin olin ihan varma, että liput oikeasti "viedään käsistä" melkein kun kuitenkin noin hyvät pelipäivät sattui eli perjantai ja lauantai. Itse en usko, että kumpaakaan peliin yli 12 000 henkeä tulee paikalle, mutta mielelläni olen väärässä. Kyllä näiden pelien pitäisi olla hetkessä loppuunmyytyjä! Ehkä niitä kamppanjalippuja on sittenkin jaettu taas runkosarjassa reilusti, koska ei ainakaan hinnasta voi olla kyse miksei liput mene kaupaksi?

Jännä nähdä - jonkun verran on kuitenkin markkinoitukin niin olisi toki odottanut vähän isompaakin ryntäystä lippuluukulle. Mutta kai sitä vastustajaakin pitäisi jotenkin pystyä markkinoimaan, eli ei riitä tieto että Jokerit pelaa tuolloin. Myyntiaika runkosarjan päätöksen ja ensimmäisen pleijarimatsin väliin jää harmillisen lyhyeksi kyllä - kunnon hypea ei vaan ehdi oikein rakentelemaan.

Mielestäni ainakin olisi huomattavan tärkeää tuotteen imagon kannalta että matsit olisi loppuunmyyty, joten ehkä näemme jonkun Super Weekend Combon yläkatsomoihin vielä jos ei ala kauppa muuten käymään.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselle taas oli todella suuri pettymys tuo miten lippuja on lähtenyt menemään. Jotenkin olin ihan varma, että liput oikeasti "viedään käsistä" melkein kun kuitenkin noin hyvät pelipäivät sattui eli perjantai ja lauantai. Itse en usko, että kumpaakaan peliin yli 12 000 henkeä tulee paikalle, mutta mielelläni olen väärässä. Kyllä näiden pelien pitäisi olla hetkessä loppuunmyytyjä
Voivoi... onpas meillä taas ongelma. Itse ainakin klikkaillessani katsomoita olin tyytyväinen, ettei kaikkia lippuja myyty hetkessä loppuun. Tarpeeksi kuumottava ostotilanne muutenkin. Jos jo lippujen ostaminen on näin jännää niin mitähän sitten kun itse peli alkaa!?
Perjantain matsiin ei onnistunut paikkojen valinta itse vaan piti tyytyä "parhaisiin mahdollisiin paikkoihin." Eteläpäätyyn systeemi antoi paikat paikattomaan, jonne en halua, joten oli pakko tyytyä yläkatsomoon, koska en halunnut jäädä arpomaan paikkoja liian pitkään. Huono homma.
Veikkaan että halli on täynnä kummassakin matsissa.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Matsien alkuun puolitoista viikkoa ja liput olleet myynnissä 24 tuntia. Uskoiko joku tosiaan että näin nopeasti menisivät?

Eiköhän me täydet tuvat nähdä kummassakin pelissä. Kauanko meni että saatiin kauden avauspeli täyteen lipunmyynnin aloittamisesta? Muistelisin että vielä pelipäivänä Facebookissa mainostettiin irtopaikkoja löytyvän.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Sehän on hyvä vaan, etteivät liput menneet heti alkuunsa, voi sitten ensi viikolla panna lipun hinnaksi vaikka 100 €. Näinhän sen pitikin mennä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kyllä kait lipunmyyntiin vaikuttaa jonkin verran myös tuleva vastustaja. Ainakin ei niin kiihkeille faneille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös