Jokereihin liittyvät pelin ulkopuoliset asiat

  • 430 840
  • 2 379

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä puhuin korruptiosta Suomessa ja vallankäytöstä. Kyllä nämäkin mestarit sitä ovat maamme sisällä tehneet kuten kaikki muutkin rahaa omaavat. Potanin ja muut oligarkit tekevät sitä vähän isommissa piireissä, ja paksummalla liidulla.

Rikkaita ihmisiä on maailmassa kohtuu paljon, ja kyllä siihen joukkoon mahtuu myös henkilöitä, joilla on moraalista selkärankaa ja periaatteita. Kaikki eivät toimisi venäläisten oligarkkiroistojen tavoin vaikka olisi miten paksu liitu.
 

ZZZamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
”HYVÄ.” (Pääomistaja Kurri)
Ja sun lähde tälle väitteelle on?

Vilkaisehan alkajaisiksi firman hallituskokoonpanoa ja yhtiösääntöä. Niistä näkyy, että Kurrin faktuaalinen päätäntävalta yhtään mihinkään Jokereita koskevaan asiaan on nolla silloin kun hänen päätöksensä olisi vastoin venäläisten etua.
 
Rikkaita ihmisiä on maailmassa kohtuu paljon, ja kyllä siihen joukkoon mahtuu myös henkilöitä, joilla on moraalista selkärankaa ja periaatteita. Kaikki eivät toimisi venäläisten oligarkkiroistojen tavoin vaikka olisi miten paksu liitu.

Onko se sitten moraalisesti oikein valmistaa halpatyövoimalla jotain käyttötavaraa, myydä kovalla katteella eteenpäin ja rikastua?

Pitkässä juoksussa joku aina kärsii, jos joku tekee massia. Ja jos on rahaa, millä järjestää itselleen mahdolliseksi jotain asioita, jotka helpottaa rahan tekemistä, niin eipä sitä mahdollisuutta jätetä käyttämättä. Niin se vain menee.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vilkaisehan alkajaisiksi firman hallituskokoonpanoa ja yhtiösääntöä. Niistä näkyy, että Kurrin faktuaalinen päätäntävalta yhtään mihinkään Jokereita koskevaan asiaan on nolla silloin kun hänen päätöksensä olisi vastoin venäläisten etua.
Saako lähteen tälle? Esimerkiksi Kurrin ja venäläisten sopimuksen? Oot varmaan nähnyt sen? Tuota kun ei yhtiösäännöstä tai hallituksen kokoonpanosta näy.

Nähdäkseni eivät puutu päivittäiseen työhön niin pitkään kuin se palvelee likaisilla ruplilla rahoitetun propagandaoperaation tarpeita.
Jos esim. yksittäinen pelaaja esittäisi julkisesti mielipiteensä Valko-Venäjän ihmisoikeustilanteesta tai Navalnyin myrkyttämisestä, väitätkö, etteivät venäläiset puuttuisi millään lailla?
Näillekkin voisin haluta nähdä lähteen.
 
Haluatko pysyä faktoissa ja aiheessa vai alkaa heilutella punaisia sillejä?

En minä tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Sulla se panta Jokereiden kohdalla kiristää.

Mä ainakin tiedän aika hyvin mikä kupletin juoni Jokereissa on. Joten siksi pidän turhauttavana, että kärpäsistä tehdä härkäsiä ja jeesustellaan asioilla, jolla ei sinällään ole merkitystä minkään kanssa, kun hommat toimii.
 

ZZZamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
”HYVÄ.” (Pääomistaja Kurri)
Saako lähteen tälle? Esimerkiksi Kurrin ja venäläisten sopimuksen? Oot varmaan nähnyt sen? Tuota kun ei yhtiösäännöstä tai hallituksen kokoonpanosta näy.

Yhtiöjärjestyksen KHL-pykälä mainittu:

...ja lopussa jälleen bulvaani paskoi housuun:

Jari Kurri kieltäytyi antamasta aiheesta haastattelua Yle Urheilulle.

Yhtiöjärjestyksen voinee tilata tuolta: Jokerit Hockey Club Oy | Yritys- ja taloustiedot | Kauppalehti

(EDIT: LINKKI KORJATTU – kiitos @SOF1969 havainnosta!)
 
Viimeksi muokattu:

ZZZamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
”HYVÄ.” (Pääomistaja Kurri)
En minä tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Sulla se panta Jokereiden kohdalla kiristää.

Mä ainakin tiedän aika hyvin mikä kupletin juoni Jokereissa on. Joten siksi pidän turhauttavana, että kärpäsistä tehdä härkäsiä ja jeesustellaan asioilla, jolla ei sinällään ole merkitystä minkään kanssa, kun hommat toimii.

Ok, eli hyväksyt likaisilla ruplilla pyöritettävän ihmisoikeuksia polkevan roistovaltion propagandaoperaation ja olet mielelläsi osa sitä.

Mielipiteeni Veikko Ennalaa siteeraten:
”Hyh saatana.”
 

ZZZamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
”HYVÄ.” (Pääomistaja Kurri)

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhtiöjärjestyksen KHL-pykälä mainittu:

...ja lopussa jälleen bulvaani paskoi housuun:



Yhtiöjärjestyksen voinee tilata tuolta: Helsingin Jokerit ry taloustiedot
Ei näissä näy väittämääsi asiaa. Kysyin lähdettä väittämällesi. Esimerkiksi joku venäläisten omistajien haastattelu, että he käskevät jne. Yhtiöjärjestyksessä tai kokoonpanossa ei näy kuvailemiasi asioita.


...ja lopussa jälleen bulvaani paskoi housuun:
Ihan hyvä. Nämäkin asiat on käyty jo läpi, nii miks uhrata aikaa toimittajille.
 
Ok, eli hyväksyt likaisilla ruplilla pyöritettävän ihmisoikeuksia polkevan roistovaltion propagandaoperaation ja olet mielelläsi osa sitä.

Ei se minussa aiheuta niin pahoja fiiliksiä kuin mahdollisesti toisissa.

Mulle se on kuitenkin vain jääkiekkoa ja olen ihan tyytyväinen. Monet asiat vois olla huonommin tai paremmin, mutta en jaksa valittaa. Nautin ilon hetkistä.
 

ZZZamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
”HYVÄ.” (Pääomistaja Kurri)
Vai että venäläisten omistajien haastattelu lähteeksi... Kurri on puhunut todistettavasti silkkaa skeidaa omistusjärjestelyistä. Miksi sen perusteella pitäisi hetkeäkään uskoa, että venäläisomistajat puhuisivat totta, vaikka toivottaisivat hyvää huomenta?
 

ZZZamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
”HYVÄ.” (Pääomistaja Kurri)
Ei se minussa aiheuta niin pahoja fiiliksiä kuin mahdollisesti toisissa.

Mulle se on kuitenkin vain jääkiekkoa ja olen ihan tyytyväinen. Monet asiat vois olla huonommin tai paremmin, mutta en jaksa valittaa. Nautin ilon hetkistä.

Eli susta on ookoo, että jengiä raiskataan pampulla anukseen, kunhan ei osu omalle, perheen tai frendien kohdalle?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vai että venäläisten omistajien haastattelu lähteeksi... Kurri on puhunut todistettavasti silkkaa skeidaa omistusjärjestelyistä. Miksi sen perusteella pitäisi hetkeäkään uskoa, että venäläisomistajat puhuisivat totta, vaikka toivottaisivat hyvää huomenta?
Kyllä, mutta väitteille olis hyvä löytää aina lähde, niinkuin itsekkin sitä pyytelet. Siihen asti kaikki on vaan omia mutuilujasi. Ei missään lue et venäläisillä olis sen enempää päätösvaltaa kun Kurrillakaan.
 
Kyllä, mutta väitteille olis hyvä löytää aina lähde, niinkuin itsekkin sitä pyytelet. Siihen asti kaikki on vaan omia mutuilujasi. Ei missään lue et venäläisillä olis sen enempää päätösvaltaa kun Kurrillakaan.

Taitaa ne sopimukset myös mennä toistepäin. Kaikkien täytyy olla samaa mieltä siitä, jos Jokerit siirrettäs Mongolian jääkiekkosarjaan.

Ja miksi venäläiset rahottaisivat Helsingin Jokereita SM-liigassa? Ei mistään syystä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ei missään lue et venäläisillä olis sen enempää päätösvaltaa kun Kurrillakaan.

Tsekkaa nyt hieman sitä hallituksen kokoonpanoa ja sen yhtiöjärjestyksen sanamuotoja. Jäbä horisee ihan höpöjä.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jatkoajassa on esitetty sellainen uhkakuva, että Jokerien Kurri ei päätä itse KHL-paikasta ja Jokerien rahoituksen takana on edelleen venäläinen taho.

Mutta ei tällaisia muistella. Oliko joku väite, jossa KHL määrää Jokereille mailat ja Putin kellottaa pakkien peluutuksen :)

Isoissa asioissa ei ole määräysvaltaa Jokerien osalta, pienemmissä on.

Moneen kertaan samat jutut...

Tuli tässä mieleen, että mites se Jokereiden irtautuminen sm-liigasta onnistui? Ihan itsenäiselläkö päätöksellä mentiin, vai kuinka se meni?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuli tässä mieleen, että mites se Jokereiden irtautuminen sm-liigasta onnistui? Ihan itsenäiselläkö päätöksellä mentiin, vai kuinka se meni?

Harkimo oli tiukasti vastaan Bluesin irtaantumista ja siirtymistä KHL:ään. Harkimo vaati, että tällainen irtiotto estetään sopimuksella. Tekivät sitten osakassopimuksen, jossa irtaantuminen kiellettiin. Venäläiset maksoivat jotain 10 miljoonaa, jotta Jokerit pääsi irti...

Mikä pointti sulla tässä olikaan?
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harkimo oli tiukasti vastaan Bluesin irtaantumista ja siirtymistä KHL:ään. Harkimo vaati, että tällainen irtiotto estetään sopimuksella. Tekivät sitten osakassopimuksen, jossa irtaantuminen kiellettiin. Venäläiset maksoivat jotain 10 miljoonaa, jotta Jokerit pääsi irti...

Mikä pointti sulla tässä olikaan?

Se pointti, että pelasi Jokerit Liigassa tai KHL:ssä, "isot asiat" eivät ole Jokereiden käsissä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se pointti, että pelasi Jokerit Liigassa tai KHL:ssä, "isot asiat" eivät ole Jokereiden käsissä.

Niinkö? Seurasin Jokereita aika tiivisti SM-liigassa 1970-luvulta alkaen. Ei mulle jäänyt Mäkisen tai Harkimon puheista sellaista kuvaa, että herrat eivät olisi itse päättäneet, jatkavatko SM-liigassa.

Pointtisi ei siis toimi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oon kyllä katsonut. Kerta täällä aletaan tyhmäksi, niin heittäydytään sitten itsekkin. Missä lukee, että Kurrilla ei ole yhtään päätäntävaltaa Jokereissa vasten venäläisten tahtoa? @ZZZamboni osaa vastata.

Tää oli päivän paras. Tartutaan typerään tekstimuotoiluun ja nuijitaan se jäänrakoon. Hyvä sämppäri!

Mutta on Sämppäri myös oikeassa. Itse asia eli Kurrin 60 % omistuksella ei päätetä hallituksessa enemmistöpäätöksellä KHL:stä irtaantumisesta, vaan päätöksen on oltava yksimielinen, on totta. Monia tämä ei haittaa, koska venäläisethän lystin maksavat. Joten saavat myös päättää.

Ongelma tuleekin vastaan kuvitteellisessa tilanteessa, jossa Kurri haluaisi palata Jokerien kanssa Suomeen, mutta venäläiset estävät sen. No, mutta eihän tämä ole ongelma: KHL-Jokerit ei omista bändiään. Näin oli ainakin ennen. En tiedä, onko asiaan tullut muutoksia. Tuskin. Kun ei ole, KHL-Jokerien taru loppuun siihen kun käyttöoikeus nimeen ja logoon päättyy.

Joten jos katsotaan omistusta, venäläiset eivät pysty peluuttamaan Jokereita KHL:ssä yhtään sen kauempaa, kuin vuokrasopimus "Jokerit" brändistä kestää junioreilta. Jokerien juniorit omistaa brändin. Tai kuten totesin, omisti ainakin ennen. Luulen, että edelleen. Tämä siis on vähän sellainen 50-50 tulokseltaan (ei päätösvallaltaan KHL-Jokereissa), koska juniorit omistavat Jokerien brändin.

Kurrilla on Jokereissa päätäntävaltaa monissa oleellisissa asioissa. Minusta tätä ei kannata kieltää, kunhan muistetaan, että KHL rajoittaa sopimuksin paljon erilaisia vapauksia. Niistä kerroin tarkemmin aiemmin. Silti iso raha on se, mikä puhuu. Ja vaikka nykyinen toinen osaomistaja Potanin vaikuttaa olevan vähemmän mulkku Jokerien suuntaan kuin edeltäjänsä (= Timchenkon siipimies, maalari ja maalilaulusoittaja R Rotenberg), rahalla Jokereita hallitaan.

KHL:n poliittinen puoli on sitten omansa ja se on suuri ongelma. Siitä kirjoitin myös aiemmin, en toista enää.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinkö? Seurasin Jokereita aika tiivisti SM-liigassa 1970-luvulta alkaen. Ei mulle jäänyt Mäkisen tai Harkimon puheista sellaista kuvaa, että herrat eivät olisi itse päättäneet, jatkavatko SM-liigassa.

Pointtisi ei siis toimi.

Siis mikä mielestäsi oli Harkimon rooli Jokereissa? Minusta vaikuttaa siltä, että arvioit nykyisiä venäläisiä vähemmistöomistajia ja Harkimoa eri standardeilla. Minusta näyttää ilmeiseltä, että KHL-aikana operatiivista päivittäistä toimintaa on saatu tehtyä selkeästi vähemmällä omistajaportaan sekaantumisella kuin aikaisemmin.

Toisaalta, mitkä ovat ne isot asiat, jotka ennen olivat Jokereiden käsissä, mutta eivät ole enää? Jokereilla ei ollut vapautta loikata KHL:llään tuosta noin vain, vaan tämä tapahtui pitkällisten neuvottelujen ja rahallisten korvausten jälkeen. Miksi ei tämä sama asia voisi tapahtua myös toiseen suuntaan? Onhan KHL:stä irrottauduttu ennenkin.

Mutta ei sitä irrottautumista varmastikaan tapahdu vain sen takia, että osa entisistä kannattajista ja iso osa suomalaista mediaa on KHL-Jokerit-kriittistä. KHL:ssä Jokerit nähdään arvokkaana lisänä sarjaan, Tai näin ainakin tähän asti. Liigassa Jokerit ei suomalaisessa mediassa juuri muuta saanut kuin rapaa niskaan suurimman osan tätä vuosisataa. Suhtautuminen Jokereihin on aina ollut perusnegatiivista 90-luvun jälkeen, oli sarja mikä tahansa.

Mitä muita isoja asioita ei ole enää Jokereiden käsissä, mutta ennen oli?

Ja mitä itsemäärämisasemaan tulee noin yleisesti, niin rahahan sitä vapautta tuo, Enemmän valinnanvaraa pelaajissa, enemmän mahdollisuuksia kehittää seuraa. Ulkoista velkaa nolla euroa, toisin oli ennen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös