Mä olen digannut Motinista alusta alkaen, mutta myönnän, että pari kertaa olen jonkun yksittäisen pelitilanteen jälkeen haukkunut hänet alimpaan helvelttiin. Hyi minua, mutta osaan minäkin tunteella elää. Mutta alusta alkaen Motinista on mulle huokunut sellainen mikkokurvismainen rauhallisuus ja vaatimattomuus yhdistettynä korkeaan perustasoon. Mikään luovuuden ruumiillistumahan Motin ei ole, mutta ehkä parempi niin. Kiekko ränniin ja joku perään on ollut ihan toimiva konsepti. Lisäksi hän on aidosti kova ja puhdas pelaaja. Hänen ei tarvitse esittää kentällä mitään, mutta kaikki tietävät, että eipä kannata lähteä kokeilemaan, koska sitten sattuu. Motin on luutinut nyt neljä kautta meillä naama peruslukemilla ja kovin harvoin siellä hänen kentällä ollessaan kukaan on sikaillut. Jännä yhteensattuma :). Samahan se oli Kurvillakin aikoinaan, hänen vain piti pari kertaa pudotella joku ennen kuin muille jengeille kävi selväksi.
Mä diggaan yleisesti ottaen tästä Motinin edustamasta pelaajatyypistä kuin hullu puurosta ja erityisesti tietenkin Johan Motinista. Mä en jaksa enää innostua sellaisista viimeisten Liiga-vuosien markuskankaanperistä, joiden panos on lopulta vain näyttää kaukalossa vihaiselta, mutta maaleja tehdään oikealta ja vasemmalta, vaan mua kiinnostaa enemmän se, että tekee sen duunin kunnolla, minkä vuoksi on hankittukin.
Ihana jatkosopimus tämä!