Jesse Puljujärvi – supertähti

  • 834 452
  • 2 679

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Valitettavasti Jessenkin kohdalla pitää hyväksyä, että joskus on vaisumpiakin pelejä ja jaksojakin. Henkisetkin asiat tuppaavat vaikuttamaan ja maajoukkue varmaan sotki vähän ajatuksia. Tänään Stenkan kautta katsottuna Jesse taitaa pelata taas aika vahvaa peliä. Kuulostaa ainakin siltä, että on järkännyt useampia loistopaikkoja muille.

Eli maltti on valttia. Ei ne kehityksen tarpeessa olevat asiat häivy yhtäkkiä hyvienkään jaksojen aikana (vaikka tehoilu kummasti sitä peittääkin), mutta toisaalta muutama keskinkertaisempi peli ei vie pois sitä Jesseä joka dominoi kentällä pitkän aikaa putkeen. Kehityskäyrän ei tarvi olla koko aikaa tasainen, kunhan suunta on isossa kuvassa oikea. Ja sitähän se on.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Jessellä on kyllä kiistatta valtavasti lahjakkuutta. Toivottavasti pääsee änäriin nopeasti, koska mielestäni Jessen puutteet ja kehityskohteet on nimenomaan pienessä kaukalossa.
Nyt kun Jesse vääntää Kärpissä koko kauden niin haluan nähdä Donskoin tyyppistä dominointia pleijareissa. Eli kiekkoa ei saa mieheltä pois kirveelläkään.
 

Zinetula

Jäsen
Liigadata postasi tuossa n. 20 pelin jälkeen tietoa voittomaaleista. Puljujärvi oli tässä ihan omilla lukemilla koko liigassa. Kun Kärpillä oli 20 peliä takana, Pulju oli osallisena voittomaalissa (syöttö tai maali) joka toisessa Kärppien pelissä. Länsirannikolla sama tendenssi jatkui kun Pulju syötti Porissa Kärppien tokan, joka oli voittomaali. Näin Puljun tehot 3+8=11 kun lasketaan vain Kärppien voitto-osumat 22:ssa matsin aikana. Kun Kärpätkään ei ole voittanut ihan jokaista matsia, on Puljun osallistuminen joukkueen voittomaalisarakkeeseen jopa aika häkellyttävän korkea.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC

Elämme jännittäviä aikoja, toivon kuitenkin että kevääseen asti katseltaisiin.. Ei siittä tulisi yhtään mitään lähteä nyt jo takaisin rapakon taa.
Samaa toivon...
Tai ehkä vaikka semmonen kuvio, että saisivat neuvoteltua "siirron"/pelaaja-oikeudet toiselle seuralle ja ne sitten sopis Puljun kanssa järkevät askelmerkit ensi kautta silmällä pitäen.

Eli jatkaisi Kärpissä tämän kauden loppuun ja olisi selkeä suunnitelma mitä haetaan syksylle 2020.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ollakseni rehellinen, en ole edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että Jesse vielä lähtisi tälle kaudelle rapakon taakse. Hän on itse niin painokkaasti ilmoittanut, että pelaa tämän kauden Kärpissä, joten luottakaamme Jesseen ja nautitaan vielä, kun voidaan :)
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ollakseni rehellinen, en ole edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että Jesse vielä lähtisi tälle kaudelle rapakon taakse. Hän on itse niin painokkaasti ilmoittanut, että pelaa tämän kauden Kärpissä, joten luottakaamme Jesseen ja nautitaan vielä, kun voidaan :)

No jos sanatarkasti katsotaan niin eihän Jesse ole noin sanonut, lehtien otsikot vaan vääntyivät väärään muotoon ja siitä on jäänyt tuollainen mielikuva. Toki viimeisimmässä kommentissa Jesse antoi ymmärtää, että on keskittynyt pelaamaan kauden Suomessa. Ihan ehdoton kommentti se ei silti ollut ja aiemmin on kuitenkin tullut selväksi, että treidi voi muuttaa tilanteen.

Uskon silti, että Jesse pelaisi mielellään koko kauden Kärpissä. Yhtä lailla uskon, että jos treidiä tarjotaan ja vaatimuksena on siirtyminen välittömästi niin Jesse lähtee. Ja minä ainakin ymmärtäisin tuon, sillä eipä tuossa juuri vaihtoehtojakaan olisi. Ainakin Ottawan treidisivuilla kannattajat näyttivät puhuvan siitä, että he saisivat Jessen myötä vahvistuksen jo tälle kaudelle. Kuten olen sanonut, haluaisin toki pitää Jessen Oulussa ja pidän tätä yhä todennäköisenä, mutta koitan puhua myös kipeistä asioista ihan oikeilla nimillä.
 

Gemondo

Jäsen
Kun tuosta Jessen kielitaidosta tai sen puutteesta on paljon puhuttu, niin hieman pisti hymyilyttämään kun aikalisällä Manner suomentaa Puljulle ohjeen "Jesse stop here".

Muuten Puljun pelistä huokui sellainen ratkaisuhalukkuus ja suoraviivaisuus, jota en ennen hänen pelissään (miesten tasolla) ole tuossa määrin nähnyt. Tämä oli siis 1. peli mitä Jesseltä olen Liigassa tällä kaudella nähnyt.

Pitkä matka tuntuu kuitenkin edelleen olevan NHL:n kärkiketjujen pelaajaksi, mutta suunta sentään näyttäisi olevan oikea.
 
Viimeksi muokattu:

BonBon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, MG#64, Juhis#50, Donskoi#72, Pulju#98
Kyllähän Jesse oli tänäänkin kentän parhaimmistoa, ellei paras. Tehot jäivät vain puuttumaan josta saa osin syyttää huonoja maalareita. Mahtavia passeja jakeli vaihdosta toiseen. Kiekollinen varmuus on tällä hetkellä hyvä, ainakin näin liigatasolla. Änärissä kiekko poltteli lavassa aivan eri tavalla. Jesse on saanut takaisin NHL:ssä kadotetut peli-ilon ja itseluottamuksen. Hiukan vielä päättäväisyyttä ja angrya lisää maalintekotilanteisiin ni hyvä tulee. NHL vielä kutsuu...
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuloksen teko on ollut vähän nihkeämpää viime peleissä, mutta toisaalta mukana on ollut huonoa tuuriakin. Paikan petaaminen Pyörälälle, joka ampui tolppaan, ja tänään oma ylärima. Sitten monta muuta hienoa petausta muille. Toki omat vedotkin sujuvat joskus paremmin ja joskus huonommin, mutta minulla ainakaan ei ole yhtään huolta kehityksen suhteen. Uskon edelleen, että on keväällä tosi kova luu.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muuten Puljun pelistä huokui sellainen ratkaisuhalukkuus ja suoraviivaisuus, jota en ennen hänen pelissään (miesten tasolla) ole tuossa määrin nähnyt. Tämä oli siis 1. peli mitä Jesseltä olen Liigassa tällä kaudella nähnyt.

Eihän sitä pelejä näkemättömät varmaankaan usko, mutta tuota näkyi paikoin myös Oilersissa pelatessa. Parhaimmillaan hän oli joukkueen paras pelaaja ja ottelun jälkeen vierasjoukkueen fanit tulivat ylistämään Jesseä Oilersin palstalle. Tuon vuoksi minä jaksankin uskoa Puljun änärivalloitukseen niin kovasti.

Se kuitenkin harmitti, ettei Pulju pystynyt pitämään tuota parasta tasoaan paremmin. Tai siis melkein jakaisin Jessen suoritukset muutamaan superluokan otteluun, isoon läjään hyviä pelejä (mahdollisesta tuloksettomuudesta riippumatta) ja isoon määrään pelejä, joissa tuloksena oli alakenttien tuloksetonta nyhjäämistä. Olen kuitenkin vakuuttunut, että jonain päivänä Jessen perustaso on niin korkea, että sillä tehdään tulosta ja hankitaan vaikka väkisin paikka tulosketjuista.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Mun mielestä nuo on pääasiassa turhia jossitteluja, että "kun kaverit ei laittaneet sisään". Kyllä se tulos tulee, kun pelaat jatkuvasti riittävän hyvin. Nyt oon taas ollut vähän ailahtelevaa.

Täällä menee loppukausi ja niin pitääkin mennä. Hyvä ollut huomata Jessen puheistakin, että ymmärtää sen, ettei nyt ole valmis lähtemään takaisin NHL:ään. Kehitettävää riittää ja ei kannattaisi käyttää tuota paluukorttia vielä, kun voi mennä takaisin paljon parempanakin pelaajana. Nyt kun menisit taas epäonnistumaan, niin mahdollisuuksia ei välttämättä enää tulisi. Huomattavasti parempi lähtökohta on myös hypätä uuteen jengiin kauden alusta kuin nyt joulukuussa.

Keväällä kun pystyisi semmoiseen Donskoi-tyyppiseen dominointiin, niin varmasti saa uuden hyvän mahdollisuuden. Voihan se olla niinkin, ettei yksi kausi täällä vielä riitä. Sen verran keskeneräiseltä paketilta mun silmiin näyttää.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun mielestä nuo on pääasiassa turhia jossitteluja, että "kun kaverit ei laittaneet sisään". Kyllä se tulos tulee, kun pelaat jatkuvasti riittävän hyvin. Nyt oon taas ollut vähän ailahtelevaa.

Paikkoja on luotu ja saatukin, mutta onhan se hieman ailahtelevampaa ollut välillä. Itse yritän ylipäätään välttää liiallista pistesarakkeen tuijottamista. Osa pisteistä on jokaisen kohdalla helppoja, kun taas joskus peli menee hyvin mutta tolppaa lähemmäksi ei oikein pääse. En kyllä tarkoittanut jossitteluksi, kunhan vain sanoin, että näissä peleissä on ollut vähän huonoa tuuriakin kun taas välillä on ollut hyvääkin sellaista. Näitä tulee ja menee, itse asiassa luulen että olemme aika lailla samoin ajatuksin.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Paikkoja on luotu ja saatukin, mutta onhan se hieman ailahtelevampaa ollut välillä. Itse yritän ylipäätään välttää liiallista pistesarakkeen tuijottamista. Osa pisteistä on jokaisen kohdalla helppoja, kun taas joskus peli menee hyvin mutta tolppaa lähemmäksi ei oikein pääse. En kyllä tarkoittanut jossitteluksi, kunhan vain sanoin, että näissä peleissä on ollut vähän huonoa tuuriakin kun taas välillä on ollut hyvääkin sellaista. Näitä tulee ja menee, itse asiassa luulen että olemme aika lailla samoin ajatuksin.

Jesse oli eilen Kärppien paras pelaaja. En olisi yhtään huolissaan.

On puhuttu, että taso olisi laskenut maajoukkuepelien jälkeen... mielestäni se on Lammikko, joka ei ole ollut "oma itsensä" Karjalan jälkeen, mikä on näkynyt osaltaan sitten ykköskentän pelissä.

Toivottavasti Jesse pelaa loppukauden Kärpissä, on kehittynyt koko ajan ja selvästi nauttii vastuustaan.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jesse oli eilen Kärppien paras pelaaja. En olisi yhtään huolissaan.

On puhuttu, että taso olisi laskenut maajoukkuepelien jälkeen... mielestäni se on Lammikko, joka ei ole ollut "oma itsensä" Karjalan jälkeen, mikä on näkynyt osaltaan sitten ykköskentän pelissä.

Toivottavasti Jesse pelaa loppukauden Kärpissä, on kehittynyt koko ajan ja selvästi nauttii vastuustaan.
Tänään Pulju oli kyllä pelituulella ja Lammikko selvästi ketjunsa huonoin, mutta ihan siinä maajoukkuetauon jälkeen oli kyllä Jesselläkin vaisumpi jakso menossa pelillisesti. Toivottavasti eilinen oli taas matsi, josta suunta kääntyi ylöspäin
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kun tuosta Jessen kielitaidosta tai sen puutteesta on paljon puhuttu, niin hieman pisti hymyilyttämään kun aikalisällä Manner suomentaa Puljulle ohjeen "Jesse stop here".

Tuosta Jessen kielitaidosta on tehty aivan liian iso asia mediassa. Jesse takuuvarmasti ymmärtää ja puhuu englantia, niin kuin kaikki muutkin peruskoulun käyneet suomalaisnuoret + että Jesse vietti viimeiset 3v Pohjois-Ameriikassa. Ok, kielitaito ei välttämättä ole sillä tasolla, syvällisiä keskusteluja voi käydä esim. ulkomaalaisten joukkuekavereiden kanssa, mutta ymmärretyksi hän varmaan tulee ja asiansa pystyy toimittamaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun tuosta Jessen kielitaidosta tai sen puutteesta on paljon puhuttu, niin hieman pisti hymyilyttämään kun aikalisällä Manner suomentaa Puljulle ohjeen "Jesse stop here".
Ei se Jesse nyt sentään noin hönö ole. Tuo tilannehan meni niin, että Mamba selvitti taktiikkaa Heshkalle (ja Krejcikille) englanniksi, jonka jälkeen vaihtoi kielen kun alkoi selostaa Puljulle ja muille suomalaisille samaa juttua suomeksi.
 
Viimeksi muokattu:

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Ei se Jesse nyt sentään noin hönö ole. Tuo tilannehan meni niin, että Mamba selvitti taktiikkaa Heshkalle (ja Krejcikille) englanniksi, jonka jälkeen vaihtoi kielen Suomeksi kun alkoi selostaa Puljulle ja muille suomalaisille samaa juttua suomeksi.
Manner veti tosiaan samma på finska koko porukalle kun tulivat kuulolle, itsekin ensin nauroin että Jessellekö se niitä kuvioita teroittaa. Itse en oikein pidä tuosta valmentajien mikittämisestä, hauskaahan se toki on kotikatsojille päästä vähän ytimeen.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Pidän tuosta Puljujärven aggressiivisemmasta otteesta kentällä. Veemäistä poikkaria vastustajiin eikä peräänny missään tilanteessa. Muutenkin fyysisesti aivan eri pelaaja kuin se kaatuileva bambi ,kun täältä lähti. Eilen näytti taas, että kun fiilistä löytyy, niin myös tukipelaaminen ja kaverille tilan tekeminen onnistuu. Tuota edelleen kehittämällä tulee varmasti olemaan haluttu ketjukaveri vaikka McDavidin joukkueessa.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ei se Jesse nyt sentään noin hönö ole. Tuo tilannehan meni niin, että Mamba selvitti taktiikkaa Heshkalle (ja Krejcikille) englanniksi, jonka jälkeen vaihtoi kielen kun alkoi selostaa Puljulle ja muille suomalaisille samaa juttua suomeksi.
Älä viitti. Menee hyvä juttu sivusuun kun tuommoista tulet kertomaan. Jesse on vitun tyhmä eikä ymmärrä sanaakaan enklanniksi!!!!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikäs on meidän aikaan se The Deadline?
Maikkarin jutusta poimittua (boldaus oma):

MTV Uutiset kirjoitti:
Mikäli rajoitettuna vapaana agenttina oleva pelaaja haluaa pelata NHL:ssä tällä kaudella, pitää hänen tehdä sopimus viimeistään kello 17 itäistä aikaa. Tämä tarkoittaa sitä, että Puljujärven on tehtävä NHL-sopimus ennen kuin Suomessa sunnuntai vaihtuu maanantaiksi (viimeistään kello 23.59).

MTV:n lähdejuttu alapuolella:

 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikään ei puolla Puljujärven lähtöä takaisin NHL:n tänään. Ken Holland jo totesi, että Puljujärvi-case pyritään hoitamaan ensi kesän aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös