Jesse Puljujärvi – supertähti

  • 836 114
  • 2 679

Kyle

Jäsen
Jännä homma, että varsinkin muiden joukkueiden kannattajat tulevat ahkerasti kertomaan, miten surkea pelaaja Jesse on ja miten ei millään riitä NHL:n. Eikä siinä mitään, saahan sitä mieltä olla ja myös kertoa mielipiteensä.

Minä olen eri mieltä. Väitän, että JPu pelaa NHL top6 roolissa viimeistään ensi kaudella. Ja olen valmis lyömään siitä vaikkapa 50€ vetoa. Kuka ottaa kiinni?

Monelle on vaikea paradoksi käsittää että Puljujärvi ei pelaa tällä hetkellä NHL:ssä sen takia että taso ei riittäisi, vaan sen takia että ei halua pelata Oilersissa. Oilers nimenomaan halusi Puljujärven tämän kauden joukkueeseen, teki sopimustarjouksen ja eivät jopa helpolla ole valmiita luopumaan Puljujärven oikeuksista (olikohan pyyntö valmis top 9 pelaaja)?

Jos Oilers ei olisi niin ikävä paikka Puljujärvelle, niin todennäköisesti pelaisi Oilersissa joko McDaividin tai RNH vierellä kärkiketjuissa.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Jessellä on jo E-junioreiden suomenmestaruus jääpallosta
Hyvä juttu, Selänteen jääpallourasta löytyi vain maininta Botniasta. Mutta molemmat pelasivat kahta lajia poikina. Oulussa vaikutti myös OPS aikoinaan ja Oulun Tarmokin nousi välillä jääpallon mestaruussarjaan. Puljujärvellä olisi siis ollut todella hyvät mahdollisuudet luoda uraa takavuosien talvisessa valtalajissa. Kulttuuria löytyy viljalti!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä juttu, Selänteen jääpallourasta löytyi vain maininta Botniasta. Mutta molemmat pelasivat kahta lajia poikina. Oulussa vaikutti myös OPS aikoinaan ja Oulun Tarmokin nousi välillä jääpallon mestaruussarjaan. Puljujärvellä olisi siis ollut todella hyvät mahdollisuudet luoda uraa takavuosien talvisessa valtalajissa. Kulttuuria löytyy viljalti!
Teemun elokuvassa näkyy kyllä kohtaus missä se pelaa fudista joskus 15 vuotiaana. Kohtaus vieläpä kontua vastaan pelatusta pelistä, joten kentällä näkyy monta tuttua.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomattavasti enemmän minua ihmetyttää se, kuinka joku voi katsella Puljujärven peliä, ja nähdä hänessä NHL-pelaajan. KHL saattaa parhaassa tapauksessa kutsua, mutta mikään kehityskohta ei ole kehittynyt niin, että Puljujärvestä voisi nähdä NHL-tason pelaajaa tulevan. Niin yksinkertaista se on. Kun näitä teikäläisen juttuja olen tässä viime kuut seurannut, niin vähän tarkempaa syyniä Puljujärven peliä kohtaan, ja värilaseja pois.

No kun katsoo nimimerkkisi kommentteja Jessestä hfboardsissa niin ihmetellä saa välillä sitäkin eli mistä noin negatiivinen asenne kumpuaa. No se on toki sinun oikeutesi, ei siinä mitään.

Oma näkemykseni pohjaa kymmeniin nähtyihin peleihin sekä tilastoihin. Jessellä on ollut yksi 15-20 pelin pätkä, jolloin hän pelasi pääosin yläketjuissa ja hyvällä itseluottamuksella. Maaleja kertyi tuolloin kovalla tahdilla. Itse asiassa Jessen ESG/60 oli vuoden 2017 jouluna 1,784 eli koko NHL:n kahdeksanneksi paras. Tässä yksi artikkeli 14 ottelun jälkeen:


Tällaiset pätkät eivät vielä tee pelaajasta änäritähteä tai edes varmaa runkopelaajaa, mutta tuo on muistutus siitä, että hyvien sentterien rinnalla jotain on saatu aikaankin. Ekalla kaudella neljä peliä McDavidin rinnalla tuotti neljä pistettä.

Jessen ongelmat alkoivat alakentissä ja etenkin Lucicin kanssa pelatessa. Ylivoima-ajan puute vaikutti myös osaltaan. En minä väitä, että hän on pelaajana valmis tai muuta, mutta keskimäärin Jessen peli yläkentissä on ollut ihan hyvää ja todistettavasti tehokastakin jo nyt. Tiettyine kehityskohteineen toki. Noista tehoista lähetän tarvittaessa lisätietoa, joku oli tehnyt kovastikin vertailua mm. Jessen, Nylanderin, Rantasen ja kumppaneiden kesken, siis yläkentissä pelatessaan.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Monelle on vaikea paradoksi käsittää että Puljujärvi ei pelaa tällä hetkellä NHL:ssä sen takia että taso ei riittäisi, vaan sen takia että ei halua pelata Oilersissa. Oilers nimenomaan halusi Puljujärven tämän kauden joukkueeseen, teki sopimustarjouksen ja eivät jopa helpolla ole valmiita luopumaan Puljujärven oikeuksista (olikohan pyyntö valmis top 9 pelaaja)?
Vai tekikö Oilers tarjouksen, koska halusi säilyttää oikeudet soppariin? Normitoimenpide. Teki Starskin tarjouksen Hongalle, mutta Julius laski 1+1 eikä hyväksynyt sitä. Peliaikaa ei ollut luvassa kummallekaan yhtään paria viime kautta enempää, Hongalle ei käytännössä yhtään ilman valtavaa loukkaantumissumaa (joka muuten on aika lähellä nyt). Vastalahjaksi kummastakin kelpaa tällä hetkellä kaksi kassillista kiekkoja, mutta kukaan ei ole sitä vielä vastineeksi tarjonnut.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vai tekikö Oilers tarjouksen, koska halusi säilyttää oikeudet soppariin? Normitoimenpide. Teki Starskin tarjouksen Hongalle, mutta Julius laski 1+1 eikä hyväksynyt sitä. Peliaikaa ei ollut luvassa kummallekaan yhtään paria viime kautta enempää, Hongalle ei käytännössä yhtään ilman valtavaa loukkaantumissumaa (joka muuten on aika lähellä nyt). Vastalahjaksi kummastakin kelpaa tällä hetkellä kaksi kassillista kiekkoja, mutta kukaan ei ole sitä vielä vastineeksi tarjonnut.

Muiden joukkueiden kannattajien palstoja lukiessa Puljun nimi nousee jatkuvasti esiin. Ei kyse ole kuin siitä, että hintapyynnön pitäisi olla tarpeeksi alhainen, jotta joukkueet eivät menettäisi tärkeimpiä lupauksiaan, joihin moni kannattaja on jo kiintynyt. Olen myös nähnyt useita paikallislehtien artikkeleita, joissa neuvotaan omaa joukkuetta olemaan Jessen perässä ja jopa tarjoamaan jonkinmoista oikeaa hintaakin. Taatusti Jesse pelaisi NHL:ssä jos hinnasta päästäisiin sopuun.

Sinänsä ihan aiheellinen ajatus sinulta ja Honkakin kelpo vertailukohde, mutta tässä tapauksessa tuo ei päde. Parilla kassillisella kiekkoja ainakaan Jesseä ei saa. On kirjoitettu, että Hollandille ei riitänyt Carolinan tarjoama Gauthier (vuoden 2016 ykköskierroksen varaus ja yhä monen kannattajan hehkuttama). Ottawaan liittyen on kirjoitettu, että pyynti olisi toisen kierroksen varausvuoro (Ottawan kohdalla korkea) ja pelaajaprospekti.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sinänsä ihan aiheellinen ajatus sinulta ja Honkakin kelpo vertailukohde, mutta tässä tapauksessa tuo ei päde. Kassillisella kiekkoja ainakaan Jesseä ei saa. On kirjoitettu, että Hollandille ei riitänyt Carolinan tarjoama Gauthier (vuoden 2016 ykköskierroksen varaus ja yhä monen kannattajan hehkuttama). Ottawaan liittyen on kirjoitettu, että pyynti olisi toisen kierroksen varausvuoro (Ottawan kohdalla korkea) ja pelaajaprospekti.
Se oli kaksi kassillista kiekkoja, toim.huom. Siksi Gauthier ei kelvannut. Mutta varmaan ollaan samalla kartalla asian kanssa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jännä homma, että varsinkin muiden joukkueiden kannattajat tulevat ahkerasti kertomaan, miten surkea pelaaja Jesse on ja miten ei millään riitä NHL:n. Eikä siinä mitään, saahan sitä mieltä olla ja myös kertoa mielipiteensä.

Minun mielestäni taas on jännä, kuinka monet kärppäläiset ovat pahoittaneet mielensä siitä, kun muun joukkueen kannattajat tulevat kertomaan mielipiteensä siitä, että Jessen taso ei riitä NHL:ään.

Totta ihmeessä noin korkealla numerolla varattu pelaaja kiinnostaa kaikkia jääkiekon seuraajia. Minun mielestäni aika selkeästi ja kattavasti täällä on perusteltu näkemyksiä.
Ei niistä kannata pahastua, vaikkei mieluisaa luettavaa olisi.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kyllähän Jessellä on paljon tekemistä, että änäriin pääsee. Täällä on monta hyvää analyysi siitä mitä on kehitettävää ja mitkä on vahvuuksia. Vähän muistuttaa pelaaminen välillä yhden pitkä tukan pellaamista. Ei myöskään helpota ettei suostu pelaa Edmontonissa. Vaikea nähdä siis Jesse tarunhohtosen puolella mutta ei se mahdontonta ole.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minun mielestäni taas on jännä, kuinka monet kärppäläiset ovat pahoittaneet mielensä siitä, kun muun joukkueen kannattajat tulevat kertomaan mielipiteensä siitä, että Jessen taso ei riitä NHL:ään.

Totta ihmeessä noin korkealla numerolla varattu pelaaja kiinnostaa kaikkia jääkiekon seuraajia. Minun mielestäni aika selkeästi ja kattavasti täällä on perusteltu näkemyksiä.
Ei niistä kannata pahastua, vaikkei mieluisaa luettavaa olisi.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, mutta saanko kysyä minkä verran olet katsonut Jessen pelejä NHL:ssä? Minkä kausien aikana? Ja minkä ketjukaverien kanssa hän pelasi silloin? Oletko seurannut tilastoja ja kuinka tehopuoli on mennyt eri ketjukavereiden kanssa? Kysyn tämän ihan hyvässä hengessä, kiinnostaa tietää mihin pohjaat oman näkemyksesi. Aika paljon nimittäin tuppaa olemaan niitä, jotka eivät ole nähneet ensimmäistäkään Jessen peliä Oilersissa, mutta kovasti väitetään ettei hän ole koskaan pelannutkaan NHL-tasolla eikä välttämättä tule pelaamaankaan.

Ja lisättäköön vielä, että ei minua loukkaa muunlaiset ajatukset tippaakaan. Sen verran kuitenkin olen seurannut Jessen pelejä, että tiedän olevani ainakin pitkälti oikeassa joidenkin väittämieni kanssa, joten saa kai niistä kirjoittaa ja koittaa tuoda vähän todisteitakin. Ei tämä niin vakavaa hei.
 
Viimeksi muokattu:

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Minun mielestäni taas on jännä, kuinka monet kärppäläiset ovat pahoittaneet mielensä siitä, kun muun joukkueen kannattajat tulevat kertomaan mielipiteensä siitä, että Jessen taso ei riitä NHL:ään.

Totta ihmeessä noin korkealla numerolla varattu pelaaja kiinnostaa kaikkia jääkiekon seuraajia. Minun mielestäni aika selkeästi ja kattavasti täällä on perusteltu näkemyksiä.
Ei niistä kannata pahastua, vaikkei mieluisaa luettavaa olisi.

Osa voi pahoittaa mielensä, minä en. Hienoa, että Jesse kiinnostaa ja herättää keskustelua. Ihmettelen vain tuota vähättelevää sävyä, mikä kollektiivisesti muiden joukkueiden kannattajien viesteistä paistaa.

Olen katsonut tällä kaudella kaikki Kärppien liigapelit ja olen nähnyt niissä peleissä erittäin lahjakkaan nuoren jääkiekkoilijan, joka dominoi ketjunsa kanssa peliä illasta toiseen. Välillä näyttää, että Jesse on ihan ylivoimainen kentällä olijoista. Toki puutteita vielä on ja niitä on hyvin tällä palstalla käytykin läpi. Mutta puutteista huolimatta, pidän täysin selvänä, että änäriin mies kuuluu ja sinne myös viimeistään ensi kaudella menee.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Minä voin ottaa! Tosin pitäisi varmaan sopia jonkinlaiset pelisäännöt mm. pelimääriin jne.

Lyödään kiinni!

Ehto 1. Tekee sopimuksen NHL-joukkueeseen viimeistään ensi kaudeksi.
Ehto 2. On seuraavan kauden joukkueensa top6 hyökkääjä peliajassa tai pisteissä mitattuna tasan vuoden päästä

Sopiiko tämmöset ehdot?

Pitkäaikainen veto, mutta mitäpä se haittaa :)
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lyödään kiinni!

Ehto 1. Tekee sopimuksen NHL-joukkueeseen viimeistään ensi kaudeksi.
Ehto 2. On seuraavan kauden joukkueensa top6 hyökkääjä peliajassa tai pisteissä mitattuna tasan vuoden päästä

Sopiiko tämmöset ehdot?

Pitkäaikainen veto, mutta mitäpä se haittaa :)
Hieman emmin kyllä tuota. Sopimuksen todennäköisesti tekee, ja pääsee varmaankin myös näyttämään osaamistaan kärkiketjuissa, mutta tipahtaa sieltä myös pois.

Jos napataan tuo "Ehto 1" kokonaan pois. Jos jää ilman sopimusta, koko veto raukeaa. Sen sijaan on top-6 hyökkääjä runkosarjan päättymiseen asti peliajassa tai pisteissä mitattuna.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, mutta saanko kysyä minkä verran olet katsonut Jessen pelejä NHL:ssä? Minkä kausien aikana? Ja minkä ketjukaverien kanssa hän pelasi silloin? Oletko seurannut tilastoja ja kuinka tehopuoli on mennyt eri ketjukavereiden kanssa? Kysyn tämän ihan hyvässä hengessä, kiinnostaa tietää mihin pohjaat oman näkemyksesi. Aika paljon nimittäin tuppaa olemaan niitä, jotka eivät ole nähneet ensimmäistäkään Jessen peliä Oilersissa, mutta kovasti väitetään ettei hän ole koskaan pelannutkaan NHL-tasolla eikä välttämättä tule pelaamaankaan.
Koska ketjukaverit. Oikeasti ? Aina mennään nolosti metsään kun kyseiset kaverit nostetaan esille.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koska ketjukaverit. Oikeasti ? Aina mennään nolosti metsään kun kyseiset kaverit nostetaan esille.

No ei tuo ihan oma keksintö ollut, vaan siitä on ollut keskustelua muuallakin, kahden ekan kauden jälkeen vaikkapa seuraava lainaus (poimittu TSN:n Lowetiden blogin keskusteluista):



jtblack: We often use Pastrnak, Nylander and Ratanen as some of JP’s comparables. Well, we can stop doing that now.

Points/60 with skilled centers (TOI together)

DRAFT +1

Rantanen w/ MacKinnon: 0.00 (0:43)
Rantanen w/ Duchene: 0.00 (29:09)
Pastrnak w/ Bergeron: 1.31 (45:49)
Pastrnak w/ Krejci: 2.55 (141:15)
Nylander: NO NHL TOI
Puljujarvi w/ McDavid: 2.86 (84:01)
Puljujarvi w/ Draisaitl: 1.67 (107:28)

Nylander didn’t even make the NHL, Puljujarvi’s numbers were very good in limited minutes.

DRAFT +2
Rantanen w/ MacKinnon: 1.66 (684:55)
Rantanen w/ Duchene: 0.86 (350:34)
Pastrnak w/ Bergeron: 1.96 (61:19)
Pastrnak w/ Krejci: 2.04 (499:06)
Nylander w/ Kadri: 0.00 (4:57)
Nylander w/ Bozak: 0.00 (1.45)
Puljujarvi w/ McDavid: 1.87 (256:57)
Puljujarvi w/ Draisaitl: 2.37 (101:22)
Nylander is still at zero.

Puljujarvi’s numbers are close to Pastrnak’s, except TOI. Rantanen, whose production is well below Puljujarvi’s, is getting over 1000 minutes with skill centers! Opportunity is everything here.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
No ei tuo ihan oma keksintö ollut, vaan siitä on ollut keskustelua muuallakin, kahden ekan kauden jälkeen vaikkapa seuraava lainaus (poimittu TSN:n Lowetiden blogin keskusteluista):
Luulisi että noin kovilla numeroilla olisi pisteitäkin tullut. Kenties näytekappaleen koko saa aikaan "pienen" illuusion.

139gp 0.27 PPG.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, mutta saanko kysyä minkä verran olet katsonut Jessen pelejä NHL:ssä? Minkä kausien aikana? Ja minkä ketjukaverien kanssa hän pelasi silloin? Oletko seurannut tilastoja ja kuinka tehopuoli on mennyt eri ketjukavereiden kanssa? Kysyn tämän ihan hyvässä hengessä, kiinnostaa tietää mihin pohjaat oman näkemyksesi. Aika paljon nimittäin tuppaa olemaan niitä, jotka eivät ole nähneet ensimmäistäkään Jessen peliä Oilersissa, mutta kovasti väitetään ettei hän ole koskaan pelannutkaan NHL-tasolla eikä välttämättä tule pelaamaankaan.
Onko noilla "kenen kanssa pelasi" yms. jutuilla mitään merkitystä sen tosiasian kanssa, että Jesse pelaa tällä hetkellä Liigassa eikä NHL:ssä? Jos Jesse ansaitsisi/ olisi ansainnut paikan 1. ketjussa niin olisi siellä varmaankin pelannut? Ei ne edelleenkään Edmontonissa tahallaan Jesseä ole kiusannut ja pitänyt alaketjuissa, vaikka kuinka Noitarummut ja kumppanit sitä huutaisivat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko noilla "kenen kanssa pelasi" yms. jutuilla mitään merkitystä sen tosiasian kanssa, että Jesse pelaa tällä hetkellä Liigassa eikä NHL:ssä? Jos Jesse ansaitsisi/ olisi ansainnut paikan 1. ketjussa niin olisi siellä varmaankin pelannut? Ei ne edelleenkään Edmontonissa tahallaan Jesseä ole kiusannut ja pitänyt alaketjuissa, vaikka kuinka Noitarummut ja kumppanit sitä huutaisivat.

Nyt menee turhaan tunteisiin. Kuten sanoin niin totta kai Jessellä on osansa siinä, ettei päässyt pelaamaan yläketjuissa enempää. Silti tuo mitä sanoin tehoista on ihan totta ja sitä, ettei Jesseä peluutettu enempää yläketjuissa tai ylivoimalla on kyllä ihmetelty jopa sadoissa viesteissä Oilersin kannattajien palstalla. Nytkin kaiken vihan keskellä moni pitkän linjan kannattaja on sitä mieltä, että tuolla peluutuksella Oilers osittain petasi Jessen epäonnistumaan. Minä satun olemaan itsekin tuota mieltä, mutta samalla tiedostan sen, että valmiimpana pelaajana (ja kielimiehenä) homma olisi ollut helpompaa.
 

Kyle

Jäsen
Vai tekikö Oilers tarjouksen, koska halusi säilyttää oikeudet soppariin? Normitoimenpide. Teki Starskin tarjouksen Hongalle, mutta Julius laski 1+1 eikä hyväksynyt sitä. Peliaikaa ei ollut luvassa kummallekaan yhtään paria viime kautta enempää, Hongalle ei käytännössä yhtään ilman valtavaa loukkaantumissumaa (joka muuten on aika lähellä nyt). Vastalahjaksi kummastakin kelpaa tällä hetkellä kaksi kassillista kiekkoja, mutta kukaan ei ole sitä vielä vastineeksi tarjonnut.

Kyllä ennen kauden alkua Puljujärvi oli ihan siellä kärjessä kun Oilersin oikeita laitahyökkääjiä rankattiin. Olisi tällä hetkelläkin jos nyt siirtyisi, todennäköisesti kokoonpanossa, vaikka Oilers onkin aloittanut kautensa paremmin kuin vuosiin.
Sinne "Puljujärven paikalle" kärkiketjuihin on soviteltu mm Zack Kassiania joka on lähinnä romuluinen alempien ketjujen jyrä ollut aina ja James Nealia, jonka luontainen pelipaikka on vasemmalla. Jotain Nealin tasosta ennen kauden alkua kertoo se, että miehen vaihtoarvo oli käytännössä negatiivinen ja Flames joutui ottammaan toisen ongelmasopimuksen kontolleen että pääsi Nealistä eroon.

Hirveän epämääräinen kysymys ja veto tuo onko Puljujärvi top 6 hyökkääjä. Esimerkiksi Senatorssissa tai juuri Oilersissa olisi mielestäni top 6 hyökkääjä, mutta esim. Torontossa pelaa Marner, Nylander ja Kapanen oikealla, niin ei varmasti olisi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rangersin kiinnostuksesta Jesseä kohtaan on taas uutta huhua liikeellä:


Eipä taideta Rangersissa tietää, että kaksi kassillista kiekkoja riittäisi. Toivottavasti Jesse pelaisi koko kauden Kärpissä, mutta kyllähän tuo Rangers olisi mielenkiintoinen seura Kakon vuoksi. Jessen kannalta siirtymää voisi helpottaa sekin, että Rangersissa pelaa Strome, jonka kanssa Jesse oli varsin läheinen Oilersissa. Stromelta on myös varmaan kysytty mielipidettä Jessen suhteen. Jos Pulju sattuu lähtemään uskon, että Kärpät yrittää kuitenkin hakkia tilalle jonkun mahdollisimman kovan pelurin.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Hieman emmin kyllä tuota. Sopimuksen todennäköisesti tekee, ja pääsee varmaankin myös näyttämään osaamistaan kärkiketjuissa, mutta tipahtaa sieltä myös pois.

Jos napataan tuo "Ehto 1" kokonaan pois. Jos jää ilman sopimusta, koko veto raukeaa. Sen sijaan on top-6 hyökkääjä runkosarjan päättymiseen asti peliajassa tai pisteissä mitattuna.

Nääh, mehän ollaan melkein samaa mieltä asiasta, eli ei taida syntyä järkevää vetoa. Haastan mieluummin näitä etelän veteliä, joiden mielestä Jesse on kaukana edes NHL-sopimuksesta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olen katsonut tällä kaudella kaikki Kärppien liigapelit ja olen nähnyt niissä peleissä erittäin lahjakkaan nuoren jääkiekkoilijan, joka dominoi ketjunsa kanssa peliä illasta toiseen. Välillä näyttää, että Jesse on ihan ylivoimainen kentällä olijoista. Toki puutteita vielä on ja niitä on hyvin tällä palstalla käytykin läpi. Mutta puutteista huolimatta, pidän täysin selvänä, että änäriin mies kuuluu ja sinne myös viimeistään ensi kaudella menee.

Minä olen katsonut ehkä 5-7 Kärppien peliä tällä kaudella, enkä ole nähnyt kyllä merkkejä dominoinnista. Luulisin kyllä, että jos olisi dominoinut kuvaamallasi tavalla Kärpissä, olisi ollut edes vähän näkyvämpi pelaaja EHT-turnauksessa.

Monella suomalaisella jääkiekon seuraajalla on hieno tarve dissata EHT-pelejä mutta minun mielestäni siellä pelaa monet Euroopan parhaat pelaajat ja pelin taso on kova. Kyllä siellä aika karulla tavalla osoittautui se, että Jesse ei kuulu tällä hetkellä Euroopan kärkipelaajiin.

Jesse on näkyvä pelaaja kokonsa ja luistelutyylinsäkin vuoksi eli tykkää kierrellä ja kaarrella mutta nähdäkseni ihan yksinkertaisesti tietynlaisesta peliälykkyydestä on puutetta sekä kyky reagoida nopeasti on heikkoa eli laukauksen lähtönopeus tai kiihdytysnopeus.

Jesse ei nähdäkseni ole myöskään kiekonkäsittelyssä mitenkään poikkeavan hyvä liigatasolla.

Nopea pelaaja hän voi tosiaan olla mutta ykkösjuttu olisi kiihdyttää nopeammin.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, mutta saanko kysyä minkä verran olet katsonut Jessen pelejä NHL:ssä? Minkä kausien aikana? Ja minkä ketjukaverien kanssa hän pelasi silloin? Oletko seurannut tilastoja ja kuinka tehopuoli on mennyt eri ketjukavereiden kanssa? Kysyn tämän ihan hyvässä hengessä, kiinnostaa tietää mihin pohjaat oman näkemyksesi. Aika paljon nimittäin tuppaa olemaan niitä, jotka eivät ole nähneet ensimmäistäkään Jessen peliä Oilersissa, mutta kovasti väitetään ettei hän ole koskaan pelannutkaan NHL-tasolla eikä välttämättä tule pelaamaankaan.

En ole listannut katsomieni Jessen pelin määrää NHL:ssä. Niitä oli varmaan joitakin per kausi.

Minä pohjaan näkemyksiäni puhtaasti siihen, mitä näen omin silmin tv-ruudusta. Tilastoja en ole kauheasti tutkinut.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Ruotsi-pelissä Puljujärvi jäi ihan käsittämättömissä tilanteissa kyselemään jäähyä tuomareilta. Heitettiin puhtaalla taklauksella (tai oikeammin siirrettiin sivuun lapasen lailla) tilanteista, joissa siis hävisi kaksinkamppailut pelkkää heiveröisyyttään, ja jäi suu auki mulkkaamaan dumaria että mikset pistä peliä poikki ja ruotsalaista boksiin. Tuli pari ihan wtf-hetkeä itselleni että mikä tää jätkä on, pitäisi pyrkiä NHL:ään ja kaikkea.

Jessen matseja en Liigassa tällä kaudella ole liiemmin todistanut, ehkä yhden tai kaksi. Ei säkenöinyt, mutta ei myöskään ollut huono.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL

Pulju jäämässä Kärppiin. Eikä oikeastaan yllätä, aika heikkoa oli meno ilman Lammikon dominointia ja Pyörälän älykkyyksiä hieman kovemmissa matseissa.

Liigan toki hyvä peluri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös