Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 860 438
  • 3 378

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Neljä minuuttia katsoin tuota Sihvosen haastattelua, eli sen kohdan kun dissaa MM-kisojen tasoa ja joukkueiden pelitapoja.

Jerestä pari sanaa:

Ensinnäkin voi vittu, että kyseessä on tyhmä ihminen ja toisekseen, miten voi olla mahdollista, että noin pitkän ammattilaisuran tehnyt ihminen tajuaa noin uskomattoman vähän jääkiekosta?
 
Neljä minuuttia katsoin tuota Sihvosen haastattelua, eli sen kohdan kun dissaa MM-kisojen tasoa ja joukkueiden pelitapoja.

Jerestä pari sanaa:

Ensinnäkin voi vittu, että kyseessä on tyhmä ihminen ja toisekseen, miten voi olla mahdollista, että noin pitkän ammattilaisuran tehnyt ihminen tajuaa noin uskomattoman vähän jääkiekosta?
Minä kestin kahdeksan minuuttia (josta toki tunnari söi minuutin). Voi jeesus että tuommoisten ihmisten kanssa on raskasta keskustella. Sihvonen kyllä jaksoi aika kärsivällisesti kommentoida ainakin kahteen ensimmäiseen Mitä nyt helvettiä -havaintoon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Katsoin nyt kuitenkin tuota haastattelua huomattavasti pidemmälle.

Sen perusteella vahvistuu käsitys, että Jere on oikeasti aivan saatanan tyhmä ihminen, joka ei vaan kykene oppimaan, nöyrtymään, eikä kasvamaan. Edelleenkin tuosta kaikesta puheesta kuultaa se alkoholistin egoistinen puhe kaikessa uhmakkuudessaan, lapsellisuudessaan, valheissaan. ylemmyydentunnossaan, epävarmuudessaan, peloissaan yms yms. kaikkea sitä, mitä siihen alkoholistin mielenmaisemaan ja tunnemaailmaan liittyy.

Edelleenkin on aivan hämmästyttävää, että niin lähellä kuolemaa juomisen vuoksi käynyt mies ei ilmiselvästi ole oppinut niistä kokemuksista kerta kaikkiaan yhtään mitään. Ei ensimmäistäkään asiaa. Aivan uskomatonta.

Tuota absurdiutta oikein alleviivaa se, että hän ihan oikeasti vaikuttaa pitävän itseään jonain poikkeusyksilönä, eikä ymmärrä sitä, että ylivoimainen enemmistö aikuisväestöstä on aivan helvetin tyytyväisiä ja onnellisia siitä, että heidän ei tarvitse elää tuollaisessa todellisuudessa, jossa Jere itse elää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan tuo Sihvosen vierailu vähän kuin jonkun isän ja teinipojan välinen keskustelu. Ja ei todellakaan vähentänyt sitä mielikuvaa, että Karalahti on oikeasti aika helvetin tyhmä ja yksinkertainen kaveri.

"Mä en ymmärrä miksi vittu pitää tehdä läksyjä!"

"No, kuule Jere rakas, läksyt kun teet niin sinusta tulee viisaampi, etkä välttämättä päädy tuohon lähikaupan eteen pummimaan kolikoita, jotta saisit sen yhden kaljan aamun alkajaisiksi"

"Aaa, no vittu tossa on pointtia".


Ei sovi Karalahti myöskään yhtään juontajan rooliin. Vie keskustelun vähemmän yllättäen jatkuvasti itseensä. Ja tottakai ne klassiset kuinka ennen oli kaikkea paremmin, oltiin niin äijää ja nykyään on ihan vaan neitikiekkoa.
Hauska myös, kun jotenkin kritisoi trapin yms. peluuta ihan kuin se olisi joku nykyajan juttu. Karalahden huippuvuosinahan vuosituhannen taitteessa se trap kiekkoilu oli pahimmillaan.

Pisteet toki Sihvosen kutsumisesta vieraaksi.

EDIT: Tässä kun on pidempään kuunnellut, niin hyvin kyllä Sihvonenkin suolaa Karalahtea.
Puhetta kun tuli Petterin veljestä, Toni Sihvosesta niin Karalahti keskeyttää Petterin ja kehuu kuinka hieno ihminen Toni on ja kuinka hengailivat todella paljon vuosia yhdessä.
Tähän sitten Petteri toteaa, että miksi sitten Karalahden kirjassa ei ole mainittu Toni Sihvosta kertaakaan jne.
"Jarkko Ruudun kirjassa oli hienot kuvaukset ihmisistä...no mutta sulla oli niin paljon niitä nimiä siellä".

Karalahti: "Mä oon lukenut sun jotain Facebook tekstejä ja...siitäkin paistaa kuitenkin semmonen justiin niinku et sä oot fiksu jätkä...siis sä oot kuitenkin niinku professori matskuu...sä ehkä ylikelaat asioita...mä pelasin mielettömän uran, ehkä, omasta mielestäni ainakin ja monen muunkin, mut vittu ku te alatte puhuu lätkästä niin mulla menee niinku, tiedätsä pffffffff...oon silleen ei vittu tää on vaan lätkää, ei tää oo noin monimutkaista hommaa".
 
Viimeksi muokattu:

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Haastattelun perusteella Sihvonen on fiksun oloinen tyyppi. Ei lähtenyt monessakaan tilanteessa ajaan Jereä pystyyn kun vieraana oli vaikka Jere yritti paikkoja järjestellä jatkuvasti.

Persoonhan tuo Karalahti on. Muutama jakso lisää ja katsojan ei tarvitse häiriintyä sopivan istuma-asennon löytymättömyydestä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kokonaan ei kestänyt Petu Matikaisen jaksoa vain katsoa. Nyt on Äsken oli Sihvosen jakso kesken, saattanee myös jäädä ja keskenhän se jäi.

Varsinkin Matikaisen jaksossa homma vaikutti siltä, että Jere haastatteli Jereä. Toistaiseksi Sihvosen jaksossa, Jere taas on puolestaan osittain kaikessa selittänyt jotain ja viisi minuuttia myöhemmin selittää vastakkaista Sihvosen lauottua faktoja pöytään. Kokonaisuutena en oikein tiedä mikä tunne Jeren puheesta tulee. Mä en oikein tiedä onko se myötähäpeä, vitutuskäyrän nousu vai mikä, mutta ainakaan positiivista fibaa ei jää.

Mutta kaksi hyvää asiaa mä löysin näistä. Ensimmäinen hyvä oli Petu Matikainen. Jos tuossa olisi ollut pätevä henkilö jutustelemassa hänen kanssaan, niin tarinaa olisi riittänyt varmasti vaikka aamuun asti. Toinen oli sitten Sihvonen. Ai että mä nautin miten tuo verbaalisesti alisti Jereä. Olisi voinut lyödä aivan maanrakoon, mutta silti jätti sen verran siimaa, ettei nyt aivan täysin nolannut toista. Ja siis Sihvonen vielä yllätti siinä, että tuo vaikuttaa oikeasti helvetin fiksulta. Ei pelkästään koska rinnalla on Jere.

Joo pakko tää Sihvosenkin jakso on jättää kesken. Olkoot samalla vika pätkä tästä sarjasta mitä tulen katsomaan. Ei vain kestä. Ja niin pienestä tää kestämätön kura eroaa viihdyttävästä setistä. Jos tuosta Jeren korvaisi, niin näistähän olisi voinut saada kerrassaan mainioita jaksoja. Sinänsä jännä kun miettii. Jeren pelaajaurasta olisi tullut huimasti parempi, jos Jere ei olisi ollut Jere. Sama juttu tässä. Saanee ihan kivat numerot tauluun, mutta kuitenkin Jere itse hoitaa sen, että potentiaali jää käyttämättä.

Ja loppuun vielä:

"Nii Suami saa nykypäivän jalkeille sellasen jengi mitä aikasemmi ei oo saatu. Ei oo voitu sanoo oikeesti rehellisesti aikasemmi ku lähetää johki olympialaisii tai näi, ei oo voitu oikeesti sanoo kuitenkaan et vittu me lähetää voittaa."

Torinossa alkulohkossa viisi voittoa viidestä, maaliero 19-2. Puolivälierissä Suomi ei kertaakaan ollut tappiolla, välierissä Venäjä kaatui puhtaasti 4-0 ja finaalin voittomaalin muistaa jokainen. Pistepörssiin Suomelle kaksoisvoitto ja kisojen paras molari oli Suomella. Nimilista sellainen, että uran senhetkinen piste huomioiden toi oli aika timanttinen nippu. Ja tää sankari väittää, että nyt ekaa kertaa voi ihan oikeasti ja rehellisesti Suomi lähteä kisoihin niin, että kullan voi asettaa realistiseksi tavoitteeksi? Voi nyt helvetti mitä tuubaa. Toi nyt oli vain yksi turnaus esimerkkinä, ei tosiaankaan ainoa jossa kulta olisi ollut täyttä realismia.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Torinossa alkulohkossa viisi voittoa viidestä, maaliero 19-2. Puolivälierissä Suomi ei kertaakaan ollut tappiolla, välierissä Venäjä kaatui puhtaasti 4-0 ja finaalin voittomaalin muistaa jokainen. Pistepörssiin Suomelle kaksoisvoitto ja kisojen paras molari oli Suomella. Nimilista sellainen, että uran senhetkinen piste huomioiden toi oli aika timanttinen nippu. Ja tää sankari väittää, että nyt ekaa kertaa voi ihan oikeasti ja rehellisesti Suomi lähteä kisoihin niin, että kullan voi asettaa realistiseksi tavoitteeksi? Voi nyt helvetti mitä tuubaa. Toi nyt oli vain yksi turnaus esimerkkinä, ei tosiaankaan ainoa jossa kulta olisi ollut täyttä realismia.
Jere olisi voinut olla itsekkin mukana tuossa joukkueessa, mutta kaman veto Tapulin idioottien kanssa kiinnosti enemmän. Joten ihmekkös tuo on jos Torino unohtuu, varsinkin kun itse makasi samaan aikaan kuset ja paskat housussa jossain juoppokämpässä.
Toki Jerehän ei itse mitään kadu.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Sunnuntaivuorosta nautiskellessa, aamupalaa työpisteen ääressä nassuun vetäessä päätin laittaa WICKED GAMEn testiin. Vähän komediaa aamuun.

Oon nyt katsonut/kuunnellut tätä Petteri "Huikee persoona" Sihvonen -jaksoa viisi ja puoli minuuttia.

Jere on ehtinyt jo mm. epäsuorasti (toki vissiin vähän huumorilla, mutta kun ei tosta tiiä) rinnastaa itseään Jukka Jaloseen siinä mielessä, että "pätkätyöt" kuten turnaukset sopi hänelle ja pystyi keskittymään, kun ei tarvinnut vetää huippu-urheilijan roolia muutamaa viikkoa kauemmin. Tämä saatesanoilla "Mulla on vähä sama" sen jälkeen kun Sihvonen oli syystäkin hehkuttanut Jukka Jalosen osaamista turnausvalmentamisessa ja kehunut tätä kenties maailman parhaaksi MM-turnausvalmentajaksi.

Noh, tossa ylempänä onkin jo hyviä koonteja tästä, jotka tiivistää varmaan omatkin fiilikseni.

Mut on tää.

On tää...
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jax on "ainoa suvunjatkaja" (koska on poika) ja tiedoksi jo nyt, että Jeren tyttärillä sukunimi ei sitten vaihdu, jos/kun menevät naimisiin.
Voi olla pullonkorkki aika löysällä Jerellä siinä vaiheessa, kun tyttäret ovat aikuisia ja haluavat päättää itse, millaisia ihmisiä haluavat olla. Isän ”neuvoista” välittämättä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jere olisi voinut olla itsekkin mukana tuossa joukkueessa, mutta kaman veto Tapulin idioottien kanssa kiinnosti enemmän.
Sinänsä uskomatonta, että Karalahti ei koskaan päässyt olympialaisiin. Lähimpänä taisi olla Sotshin kisoihin, joihin nimettiin varalle. Jere oli silloin nelikymppinen, mikä kertoo kovasta tasosta. Mutta kun SLC pyöri hoitolaitoksen telkkarissa ja Torinon/Vancouverin aikaan Tapuli tarvitsi poikaansa ja Stella siittäjäänsä (isähän se ei ole), ei Jerellä ole aikaa mihinkään turhaan.

Selvisipä muuten että Jereä on "pari puoluetta" kysynyt kuntavaaleihin. Olisiko seuraavissa vaaleissa aika saada Mr Tapuli eduskuntaan?
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jere voisi lopettaa tuon "ulkopuoliset kritisoi vaikka ei ole päiväkään kulkenut meidän saappaissa" itkun. Ihan helvetin rasittavaa kun pitää samaa mantraa toistaa joka jaksossa vaikka olisihan sekin tietty huvittavaa jos hän onnistuisi jauhamaan samasta asiasta joka jaksossa tulevaisuudessakin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sihvonenhan haastoi tuon vierailunsa ihan loppupuoliskolla hyvin Jereä. Kun Jere kysyi Sihvoselta elämän "lowpointia", ja Sihvonen sen sitten kertoi, että se oli kun kännissä kekkaloi menemään jossain, missä kaikki hänen lapsensa oli näkemässä, eikä tajunnut sitä heidän suruaan ja häpeäänsä, jonka alkoholisti kaikessa siinä itsekeskeisyydessään lähimmäisiinsä ja etenkin lapsiin tuottaa.

Niin Sihvonen sitten heittää pallon toiselle puolelle, ja kysyy Jereltä, että mites on siellä teidän perheessänne asioiden laita? Ja vähän yrittää tiedustella, että mahtaisikohan niillä sinunkin läheisilläsi olla samanlaiset tuntemukset sinun kohdaltasi?

No tämähän olisi niitä ihan olennaisia alkoholistin paljastumisen kohtia ja sinne tosiasioihin katsomista, mutta eipä vaan anna Jerellä ylpeys ja/tai rohkeus myöten, että tuossakaan ymmärtäisi sitä, että mitä häneltä ihan oikeasti kysytään.

Tuokin tilanne tuossa haastattelussa toimii oivana esimerkkinä siitä, että Jere ei ole millään muotoa itse ymmärtänyt omaa alkoholistin tilaansa, ja on näin ollen edelleenkin täysin oman sairautensa pauloissa.
 

Schadowan

Jäsen
Sihvonenhan haastoi tuon vierailunsa ihan loppupuoliskolla hyvin Jereä. Kun Jere kysyi Sihvoselta elämän "lowpointia", ja Sihvonen sen sitten kertoi, että se oli kun kännissä kekkaloi menemään jossain, missä kaikki hänen lapsensa oli näkemässä, eikä tajunnut sitä heidän suruaan ja häpeäänsä, jonka alkoholisti kaikessa siinä itsekeskeisyydessään lähimmäisiinsä ja etenkin lapsiin tuottaa.

Niin Sihvonen sitten heittää pallon toiselle puolelle, ja kysyy Jereltä, että mites on siellä teidän perheessänne asioiden laita? Ja vähän yrittää tiedustella, että mahtaisikohan niillä sinunkin läheisilläsi olla samanlaiset tuntemukset sinun kohdaltasi?

No tämähän olisi niitä ihan olennaisia alkoholistin paljastumisen kohtia ja sinne tosiasioihin katsomista, mutta eipä vaan anna Jerellä ylpeys ja/tai rohkeus myöten, että tuossakaan ymmärtäisi sitä, että mitä häneltä ihan oikeasti kysytään.

Tuokin tilanne tuossa haastattelussa toimii oivana esimerkkinä siitä, että Jere ei ole millään muotoa itse ymmärtänyt omaa alkoholistin tilaansa, ja on näin ollen edelleenkin täysin oman sairautensa pauloissa.

Tämä oli lempikohtani tässä podcastissa. Karalahtihan tuohon vastasi, että "Asia on tullut hyvin selväksi" vähän ,että älä sinä kysele siinä sen enempää. Jere ei oikeastaan vastannut Sihvosen aikaisempiin kysymyksiin, että miten Jereltä sujuu tuollainen setuppi, että juo sillon tällön. Kertoi vaan, että muutama ylilyönti tullut ja silleen. Sihvonen vähän piikitteli tuohon, että sä taidat tässäkin asiassa olla täysin poikkeusyksilö, kun entisenä päihdeongelmaisena pystyy itse määrittelemään miten ja milloin juo . Hyvää settiä kyllä nimenomaan Sihvoselta koko podcastin ajan, tuntuu olevan aika sinut itsenstä kanssa nykyään.

Itse podcastista sanottava se, että jossain kummelisketsin rajamailla kyllä mennään - Sami Hintsasen ylidramaattinen Wicked Game-veto jakson alussa, joka ei jotenkin yhtään sovi koko ohjelman teemaan, Jeren vetämät netrauta-mainokset ja sitten pahimpana Jeren ulosanti, joka on aika välttävää tasoa. Ruudun ja Matikaisen jaksoja en oikein pystynyt pitkälle kuuntelemaan, oli jotenkin vaivaannuttavaa, etenkin Jeren Ruutu-ylistykset.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Huh katsoin tänään masokistina tuon neliosaisen sarjan, kun ilmaantui jostain vuoden ilmainen Cmore. Varsinkin kun näkee haastateltavana Nannan, Nannan äidin ja siskot, niin voi todeta Jeren päätyneen ihan itselleen sopivaan seuraan.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itse podcastista sanottava se, että jossain kummelisketsin rajamailla kyllä mennään - Sami Hintsasen ylidramaattinen Wicked Game-veto jakson alussa, joka ei jotenkin yhtään sovi koko ohjelman teemaan, Jeren vetämät netrauta-mainokset ja sitten pahimpana Jeren ulosanti, joka on aika välttävää tasoa. Ruudun ja Matikaisen jaksoja en oikein pystynyt pitkälle kuuntelemaan, oli jotenkin vaivaannuttavaa, etenkin Jeren Ruutu-ylistykset.
En ymmärrä, mitä tarkoitat.

"Siis vittu, äijä on kyllä oikeesti siis vittu oikeesti kunnon soturi vittu. Vittu se polku mitä sä oot kulkenu, nii vittu sitä ei voi moni käsittää. Mä sanon, et äijä on vittu yks kovimpii hyökkäjii mitä suomest on vittu tullu. Niiku vittu oikeesti!"

Kyllä tuossa Eino Leino kalpenee rinnalla. Oikeesti, vittu.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
En ymmärrä, mitä tarkoitat.

"Siis vittu, äijä on kyllä oikeesti siis vittu oikeesti kunnon soturi vittu. Vittu se polku mitä sä oot kulkenu, nii vittu sitä ei voi moni käsittää. Mä sanon, et äijä on vittu yks kovimpii hyökkäjii mitä suomest on vittu tullu. Niiku vittu oikeesti!"

Kyllä tuossa Eino Leino kalpenee rinnalla. Oikeesti, vittu.
Jeren ulosannista tulee mieleen ihan suomiräppäri Steen1. Samanlaiset puhujanlahjat näemmä suotu :D




1:30 eteenpäin



 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös