Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 860 413
  • 3 378

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jerguliinihan julisti tuolta sairaalasta myös, että lentokonevälikohtaus oli ensimmäinen kerta kahteen vuoteen kun oli ottanut alkoholia. Jjjjep. Eihän se ollut kuin koko viime kesän dokaamassa eroaan Kalliossa.
Joo, mutta muistetaan että alkkishan osaa aina pyöritellä kaiken mieleisekseen. Olen kuullut sellaisenkin selityksen, että ei voi olla mitään ongelmaa alkoholin kanssa, eikä ole ollut edes humalassa, kun on juonut vain olutta. Sillä ei niin väliä, että sitä olutta oli mennyt laatikkokaupalla, mutta kun juoppoja on vain ne jotka juovat tiukkaa viinaa. Se on Jere varmaan juonut silloin jotain ihan eri aineita joita ei lasketa mukaan varsinaiseen ryyppäämiseen mukaan. Ja jos on eroon ja suruun juotu, niin sitäkään ei välttämättä lasketa, koska käytännössä silloin on pakotettu juomaan. Mutta nyt vähän lipsahti siinä lentokoneessa.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Mun veli on juoppo, jolta on kuulee aina näitä samoja selityksiä. Ei se nyt kossupullo iltaan haittaa, kun en tuu siitä edes känniin. 3 h päästä konttaa. Ei mulla ole edes ikinä krapulaa ja Oksentaa koko aamun ja syy on aina edellispäivän ruoka tms. Sitten kun tietää kuinka mua vituttaa sen juominen, niin esim. Viime kesänä mökillä puuhommia tehdessä kävi "säätämässä sahaa" puolen tunnin välein. Kaverini tuli sitten jossain vaiheessa sanomaan, että sun veljen pakun perällä on melkein tyhjä salmiakkikossu. Että sellaista moottorisahan säätämistä.

Itse ketjun aiheeseen veikkaan, että Jere ei montaa vuotta elä. Tuo asenne ja vähättely kertoo kaiken.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Alkoholisti valehtelee taitavasti myös itselleen. Ei Jere ole sen parempi tai huonompi ihminen kuin kukaan muukaan tuosta sairaudesta kärsivä.

Alkoholi on alkoholistille kuin pyhä lehmä. Sitä ei pidä syyttää/ haukkua mistään. Se aiheuttaa iloa, ei surua tai kärsimystä.

Koska sairaus on niin valtavan yleinen, lähes kaikki löytävät omasta lähipiiristään ainakin yhden ” Jeren” jonka teot, puheet, lupaukset, uhot ja tuho kuulostaa niin samalta. Niin katkeran samalta. Jere on se kaveri joka joi työt, perheen, talon ja jäljelle jäi kovat puheet ja ongelman totaalinen kieltäminen. Ennemmin hautaan, kuin myönnetään, että ongelma on valtaisa sekä elämää häiritsevä.

Alkoholistin alkoholiongelma on sitä, että alkoholia ei ole juotavaksi. Ei suinkaan se, että sitä olisi juotu liikaa, liian kauan.

Jere veti kanin hatusta ja sai lääkäriltä puhtaat paperit ja ohjeet, miten jatkaa juomista haimatulehduksen jälkeen.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun veli on juoppo, jolta on kuulee aina näitä samoja selityksiä. Ei se nyt kossupullo iltaan haittaa, kun en tuu siitä edes känniin. 3 h päästä konttaa. Ei mulla ole edes ikinä krapulaa ja Oksentaa koko aamun ja syy on aina edellispäivän ruoka tms. Sitten kun tietää kuinka mua vituttaa sen juominen, niin esim. Viime kesänä mökillä puuhommia tehdessä kävi "säätämässä sahaa" puolen tunnin välein. Kaverini tuli sitten jossain vaiheessa sanomaan, että sun veljen pakun perällä on melkein tyhjä salmiakkikossu. Että sellaista moottorisahan säätämistä.

Itse ketjun aiheeseen veikkaan, että Jere ei montaa vuotta elä. Tuo asenne ja vähättely kertoo kaiken.


Todella harmi kyllä, että se Jeren raittiuslupaus ei sitten kuitenkaan pitänyt, vaikka aikoinaan mies kovasti sitä sanoikin kirjassaan ja kertoi myös siitä telkkarissa eri ohjelmissa.

Muutenkin nämä Jeren puheet nyt ovat vaan tyypillistä alkoholistin itselleen valehtelua ja sitä, että yritetään enemmän uskoa siihen mihin itse halutaan uskoa, kun sillä että onko asiassa mitään todellisuuden perää tai järjen hiventäkään.

Aikoinaan Jere kertoi kirjassaan just siltä, että miten lääkärin mukaan hänen sisuskalunsa eivät kestäisi enää ollenkaan alkoholia, joka on varmasti aivan totta. Nyt sitten vuosikausia myöhemmin hän selittää, että miten sitä muka voisi juoda viiniä "pari lasia silloin tällöin" ja nyt sitten nykyisin muka hänen maksa ja haima kestäisivät niitä viikkojen ryyppyputkia, niin ei oikein ole järkeen käypää millään tavoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös