Jepjepjuu

  • Viestiketjun aloittaja Just-Ice-Hockey
  • Alkaa
  • 1 884
  • 12
J

Just-Ice-Hockey

Mutta siis tottakai ihmiset lopulta irtisanoutuvat jos eivät saa tehdä yhtään mitään mutta silti on töissä käytävä. Toki näistä on vuosittain useita ennakkotapauksia, mitä tapahtuu kun tuossa tilanteessa oleva työntekijä ottaa yhteyttä liittoon tai työsuojelupiiriin. Siinä sen jälkeen harvemmin työntekijä itse irtisanoutuu, jos ei olla täysin psykettä tuhottu kiusaamalla (toki ei näissäkään tapauksissa usein irtisanouduta vaan ongelmia niistäkin tulee jos työnantaja jää kiinni). Jos työnantaja ei pysty näyttämään toteen että noin ei olla tehty, niin penalttia tulee. Tämä käytäntö on kuitenkin ilmeisemmin jääkiekossa tuttu tapa ja nopeasti agentti hoitaa uuden seuran pelaajan markkina-arvon alkaessa tippumaan. On toki myös muitakin aloja joissa näin kierolla tavalla toimitaan. Mutta voidaan keskustella tästä yksityisviestillä, tai sopivammassa ketjussa.


Siirretään nyt sitten vaikka tänne. Kiitos ensinnäkin pitkästä vastauksesta. Suoraan sanottuna en juuri mitään siitä ymmärtänyt, mutta se lienee minun ongelmani.

Tuohon tänne lainaamaani pätkään pyytäisin kuitenkin edes vähän tarkennusta. Tämä ihan ammatillisen mielenkiinnon nimissä, työoikeudenkin parissa puuhanneena juristina.

Mikä on se kiero tapa? Mitä on se toiminta, josta työnantaja on ongelmissa? Mistä nämä viittaamasi ennakkotapaukset löytyvät? Mikä on näiden ennakkotapausten sisältö ja mikä on se johtopäätös mikä niistä voidaan vetää?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
  1. Jari​
  2. Jari​
  3. Jari​
    1. Jartsa​
    2. Siltsu​
    3. Sillanpää
MICHAEL JACKSON
beat it
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Siirretään nyt sitten vaikka tänne. Kiitos ensinnäkin pitkästä vastauksesta. Suoraan sanottuna en juuri mitään siitä ymmärtänyt, mutta se lienee minun ongelmani.

Tuohon tänne lainaamaani pätkään pyytäisin kuitenkin edes vähän tarkennusta. Tämä ihan ammatillisen mielenkiinnon nimissä, työoikeudenkin parissa puuhanneena juristina.

Mikä on se kiero tapa? Mitä on se toiminta, josta työnantaja on ongelmissa? Mistä nämä viittaamasi ennakkotapaukset löytyvät? Mikä on näiden ennakkotapausten sisältö ja mikä on se johtopäätös mikä niistä voidaan vetää?

No niin.

Voi mennä sekavaksi jos emme kumpikaan ymmärrä mistä toinen puhuu mutta toivottavasti emme ainakaan silloin ole samassa paikassa töissä. Hymiö.

En jaksa kaivaa aiempia viestejä mutta muistelen että viittasin "kiero tapa" teemalla tuohon josta kirjoitit, eli jätetään ihminen ilman töitä / ei voi tehdä työtään. Toki siihen liittyy velvoite työssä olemisesta jos kerta on töissä ja palkka maksetaan. Se on kieroa ja mun mielestä lähellä kiusaamista ja liittyy vahvasti huonoon johtamiseen. Toki se on vain mun mielipide, siitä voi olla eri mieltä ja uskon että joidenkin mielestä se on tehokasta johtamista. Jos tuollaisen voi näyttää toteen kiusaamisena niin on työnantaja vaikeuksissa.

Ennakkotapauksista sen verran että sinä varmaan juristina löydät ennakkotapauksia. Mun ennakkotapaukset liittyy oman organisaation tapauksiin ja tilanteisiin joita EK:n kanssa käyty läpi. Onhan näitä mediassakin aina välillä.

Pointti josta alunperin puhuin ja joka tähän liittyi, liittyi johtamiseen ja IFK:n johtamiseen ja siihen mikä mun mielestä on reilua. Taka-ajatuksena ei ole väitetellä ja päteä vaan keskustella jääkiekosta ja saada uusia näkemyksiä ja vaihtaa ajatuksia.
 
J

Just-Ice-Hockey

No niin.

Voi mennä sekavaksi jos emme kumpikaan ymmärrä mistä toinen puhuu mutta toivottavasti emme ainakaan silloin ole samassa paikassa töissä. Hymiö.

En jaksa kaivaa aiempia viestejä mutta muistelen että viittasin "kiero tapa" teemalla tuohon josta kirjoitit, eli jätetään ihminen ilman töitä / ei voi tehdä työtään. Toki siihen liittyy velvoite työssä olemisesta jos kerta on töissä ja palkka maksetaan. Se on kieroa ja mun mielestä lähellä kiusaamista ja liittyy vahvasti huonoon johtamiseen. Toki se on vain mun mielipide, siitä voi olla eri mieltä ja uskon että joidenkin mielestä se on tehokasta johtamista. Jos tuollaisen voi näyttää toteen kiusaamisena niin on työnantaja vaikeuksissa.

Ennakkotapauksista sen verran että sinä varmaan juristina löydät ennakkotapauksia. Mun ennakkotapaukset liittyy oman organisaation tapauksiin ja tilanteisiin joita EK:n kanssa käyty läpi. Onhan näitä mediassakin aina välillä.

Pointti josta alunperin puhuin ja joka tähän liittyi, liittyi johtamiseen ja IFK:n johtamiseen ja siihen mikä mun mielestä on reilua. Taka-ajatuksena ei ole väitetellä ja päteä vaan keskustella jääkiekosta ja saada uusia näkemyksiä ja vaihtaa ajatuksia.
No niin.

Voi mennä sekavaksi jos emme kumpikaan ymmärrä mistä toinen puhuu mutta toivottavasti emme ainakaan silloin ole samassa paikassa töissä. Hymiö.

En jaksa kaivaa aiempia viestejä mutta muistelen että viittasin "kiero tapa" teemalla tuohon josta kirjoitit, eli jätetään ihminen ilman töitä / ei voi tehdä työtään. Toki siihen liittyy velvoite työssä olemisesta jos kerta on töissä ja palkka maksetaan. Se on kieroa ja mun mielestä lähellä kiusaamista ja liittyy vahvasti huonoon johtamiseen. Toki se on vain mun mielipide, siitä voi olla eri mieltä ja uskon että joidenkin mielestä se on tehokasta johtamista. Jos tuollaisen voi näyttää toteen kiusaamisena niin on työnantaja vaikeuksissa.

Ennakkotapauksista sen verran että sinä varmaan juristina löydät ennakkotapauksia. Mun ennakkotapaukset liittyy oman organisaation tapauksiin ja tilanteisiin joita EK:n kanssa käyty läpi. Onhan näitä mediassakin aina välillä.

Pointti josta alunperin puhuin ja joka tähän liittyi, liittyi johtamiseen ja IFK:n johtamiseen ja siihen mikä mun mielestä on reilua. Taka-ajatuksena ei ole väitetellä ja päteä vaan keskustella jääkiekosta ja saada uusia näkemyksiä ja vaihtaa ajatuksia.

Toki yleisesti ottaen noin. Jos estetään työnteko, on se lähtökohtaisesti vain keino savustaa pihalle. Tämä ei kuitenkaan päde siinä kontekstissa, missä keskustelumme käytiin. Se, että pelaaja ei pääse pelaavaan kokoonpanoon ei ole kiusaamista tai työnteon estämistä. Jääkiekkojoukkue kun eroaa normaalista työyhteisöstä siinä, että siellä on aina varsinaisen työsuorituksen näkövinkkelistä liikaa palkattuja tekijöitä.

Korjataan sen verran, että en ole lakimies vaikka juristit olenkin. Ja enpä tiennyt, että EK:n lakiasiat käyvät tapauksia firmojen kanssa läpi. Oppia ikä kaikki.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
────░░░───────────────────────────░░░───
─░░░─────────░▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓─────░───
░░──────▒█████████████▓▓▓▓▓▒▓▓██▓────░──
░────▒███▓▒▒░──░▒▒░──░░░░░░░────██────░─
░───██░───░░▒░░░░───░─░░▒▒▓▓▒░───██───░░
───▓█───▒░───▒░────▒───────▒▒▒░──░█────░
───█▒─────────░──────▓████▒───────██────
──██────██████─────██▓▓█████▓─░────██───
─██▒░───▓███████──░████▓█▓▒█▒─▓▓▓█▒─██▓─
▓█─░▓██▓──────█─────▒───▒█▓░▒███▓░██──█▒
██──▒░▒███▒──██───────────▒▒▒──▒█──██─░█
░█─░──█────██▓─────▓██▒─────▒██▒██▒▓█──█
─██░─██░───██▓───██▓░█──▒████───█░─█░─██
──█──████▓───▒██───░████▓░─██▒███────██─
──█▓─█▓█░███████████▒░█──▒███▒██────██──
──█▓─███░█▓──█▒─░█───▒███████▓█────██───
──██─███████████████████───░██────▓█────
──██─██████████████▒───█──██▓────░█░───░
──█▓─░██▓█─█─▒█───█────████─────██▒───░░
──█▒──▒██████▒█▒▒███████▒──░▒▓███─────░─
──█░──────▒▒██████▒▒░░──░▒░▓███▒──────░─
──█──▒─▒▒──────────░▒▒░──▓██░────░░────░
──█──░▒▒▒▒▒░░─░─░─░───░███████▒───░────░
──██─────────────░▒▒▓███████████──░░───░
───██▓░──────▒▓████▓░──█████████▒──░────
──░──█████████████───▒▓██████████──░░───
──░──██████████████▒▓████████████░──░───
──░──▓███████████▓───░███████████▓──░───
──░───███████████─────████████████──░───
───░───██████████░▒███████████████──░───
───░░───▓███████████████████▒─▓██───░───
───░▒───█████████████████████──────░░───
──░░───██████████████████████───░░░─────
─░░───████████████████████████──░▒─────░
─░───█████████████████████████───▒─────░
░───██████████████████████████▓───░░────
░──▓███████████████████████████░───░░───
──░█████████████████████████████▓───░░──
░──▓██████████████████████████████────░─
░────▓█████████████████████████████░───░
▒────███████████████████████████████▒──░
───▒█████████████████████████████████───
──▒███████████████████████████████████──
─░████████████████████████████████████──
─█████████████░─────────░█████████████░─
─███████████░─────────────████████████──
─▓██████████───░░░░░░▒▒───▒███████████──
──██████████──░░────░░───░███████████▒──
──██████████──░─────░───█████████████───
───█████████──░░───░───█████████████───░
░──█████████───░───░───███████████▒───░░
░──▒████████░──░───░──██████████▒────░░─
░───████████▓──░───░──███▓████▒────░░───
░░──████████───░───░───██░─▓─────░░░────
─░──▒███▒─█▓──░░───░░───▒███───░░───────
─░░───░█░─▓█──░░────░░───███──░░──────░░
──░────█▓███──░──────░░───░───░────░░░──
──░░──█▒─██───░────────░─────░░───░░────
──░──░████───░░─────────░░░░░─────░─────
──░░──▒░────░░────▒░─────────────░──────
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
────░░░───────────────────────────░░░───
─░░░─────────░▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓─────░───
░░──────▒█████████████▓▓▓▓▓▒▓▓██▓────░──
░────▒███▓▒▒░──░▒▒░──░░░░░░░────██────░─
░───██░───░░▒░░░░───░─░░▒▒▓▓▒░───██───░░
───▓█───▒░───▒░────▒───────▒▒▒░──░█────░
───█▒─────────░──────▓████▒───────██────
──██────██████─────██▓▓█████▓─░────██───
─██▒░───▓███████──░████▓█▓▒█▒─▓▓▓█▒─██▓─
▓█─░▓██▓──────█─────▒───▒█▓░▒███▓░██──█▒
██──▒░▒███▒──██───────────▒▒▒──▒█──██─░█
░█─░──█────██▓─────▓██▒─────▒██▒██▒▓█──█
─██░─██░───██▓───██▓░█──▒████───█░─█░─██
──█──████▓───▒██───░████▓░─██▒███────██─
──█▓─█▓█░███████████▒░█──▒███▒██────██──
──█▓─███░█▓──█▒─░█───▒███████▓█────██───
──██─███████████████████───░██────▓█────
──██─██████████████▒───█──██▓────░█░───░
──█▓─░██▓█─█─▒█───█────████─────██▒───░░
──█▒──▒██████▒█▒▒███████▒──░▒▓███─────░─
──█░──────▒▒██████▒▒░░──░▒░▓███▒──────░─
──█──▒─▒▒──────────░▒▒░──▓██░────░░────░
──█──░▒▒▒▒▒░░─░─░─░───░███████▒───░────░
──██─────────────░▒▒▓███████████──░░───░
───██▓░──────▒▓████▓░──█████████▒──░────
──░──█████████████───▒▓██████████──░░───
──░──██████████████▒▓████████████░──░───
──░──▓███████████▓───░███████████▓──░───
──░───███████████─────████████████──░───
───░───██████████░▒███████████████──░───
───░░───▓███████████████████▒─▓██───░───
───░▒───█████████████████████──────░░───
──░░───██████████████████████───░░░─────
─░░───████████████████████████──░▒─────░
─░───█████████████████████████───▒─────░
░───██████████████████████████▓───░░────
░──▓███████████████████████████░───░░───
──░█████████████████████████████▓───░░──
░──▓██████████████████████████████────░─
░────▓█████████████████████████████░───░
▒────███████████████████████████████▒──░
───▒█████████████████████████████████───
──▒███████████████████████████████████──
─░████████████████████████████████████──
─█████████████░─────────░█████████████░─
─███████████░─────────────████████████──
─▓██████████───░░░░░░▒▒───▒███████████──
──██████████──░░────░░───░███████████▒──
──██████████──░─────░───█████████████───
───█████████──░░───░───█████████████───░
░──█████████───░───░───███████████▒───░░
░──▒████████░──░───░──██████████▒────░░─
░───████████▓──░───░──███▓████▒────░░───
░░──████████───░───░───██░─▓─────░░░────
─░──▒███▒─█▓──░░───░░───▒███───░░───────
─░░───░█░─▓█──░░────░░───███──░░──────░░
──░────█▓███──░──────░░───░───░────░░░──
──░░──█▒─██───░────────░─────░░───░░────
──░──░████───░░─────────░░░░░─────░─────
──░░──▒░────░░────▒░─────────────░──────
Kyllähän tuosta Peksin tunnistaa. Oisin suonut sen kirkkaimman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös