Jatkuuko kyntäminen vai uuteen nousuun?

  • 12 276
  • 61

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nää voi olla vähän myös katsojan silmistä kiinni, mutta mun mielestä peli vapautui heti sen Paajasen avausmaalin myötä. Sen jälkeen hyökkäyksiin lähdöissä ja hyökkäyspäässä näkyi paljon enemmän pelirohkeutta ja luovia ratkaisuja.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nää voi olla vähän myös katsojan silmistä kiinni, mutta mun mielestä peli vapautui heti sen Paajasen avausmaalin myötä. Sen jälkeen hyökkäyksiin lähdöissä ja hyökkäyspäässä näkyi paljon enemmän pelirohkeutta ja luovia ratkaisuja.

Mä ainakin vapauduin sen myötä!

Ja luulen että siinä kävi juuri noin. Koko halli odotti avausmaalia ja meteli ja fiilis hallissa oli aika katossa kun tasoitusmaali tuli. Munkin silmään näytti että se vapautti peliä todella paljon. Jos oikein muistan niin 3. erän alivoimatkin oli aika vapautunutta pelaamista, käytettiin omia vahvuuksia ja ei varottu liikaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä ainakin vapauduin sen myötä!

Ja luulen että siinä kävi juuri noin. Koko halli odotti avausmaalia ja meteli ja fiilis hallissa oli aika katossa kun tasoitusmaali tuli. Munkin silmään näytti että se vapautti peliä todella paljon. Jos oikein muistan niin 3. erän alivoimatkin oli aika vapautunutta pelaamista, käytettiin omia vahvuuksia ja ei varottu liikaa.

Joo, sama täällä. Itselleni epätyypillisesti oli heti sen jälkeen sellainen fiilis, että tämähän voidaan jopa voittaa!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
HIFK ottelut tällä kaudella:
5 ensimmäistä: H V V H JAV = 8/15 = 1,6 p/o ka.
6-10 : JAH H H JAH V = 5/15 = 1,0 p/o ka.
11-15: JAV V H V V = 11/15 = 2,2 p/o ka

Kotona: 6 ottelua. 8 pistettä, 1,33 p/o ka. (Liigan 12. eli 4. huonoin!)
Vieraissa: 9 ottelua, 16 pistettä 1,78 p/o ka. (Liigan 3. paras!)
Kokonaisuudessaan: 15 ottelua, 24 pistettä, 1,6 p/o ka.

Toki otanta on vielä hemskatin pieni, mutta epätasaisesti IFK pelaa kuten suurin osa sen pelejä katsoessa huomaa. Ja toinen huomio on että parempaan päin ollaan menossa, mutta vielä on tasaisuuden kanssa paljon töitä. Parhaimmalla pelillä voidaan ollaan Liigan parhaita, huonoimmalla pelillä tapellaan TPS:n kanssa tasaväkisesti pisteistä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Vaikka eilen saatiin maaleja lahjaksi, niin väitän että Sport-peli saattoi todellakin olla käänteentekevä. Peräänkuulutin yhtä isomaalista voittoa ja sitä saatiin, kiitos Hovisen ja sekavan Sportin. Toki, täytyy nostaa toinen asia esille; tää oli se sama kassari joka aiheutti meille jokin aika sitten Pelicansin maalilla verisuonten räjähtelyä niin pelaajien kuin katsojienkin päässä. --> Viisikon pelaamisella on ISO vaikutus maalivahdin peliin.

Meillä on nyt liigan kuumin pelaaja Turunen. En vaihtaisi yhteenkään jätkään koko sarjassa.

Kassari rupeaa saamaan kiekkoja kiinni: Tuohimaa on pelannut parin surkean pelin vastapainoksi useita todella hyviä ja lasaretista on vapautumassa entinen EHT-vahti haastamaan pelipaikkaa.

Puolustus on jämäköitynyt merkittävästi Varakkaan paluun ja Järvisen hankinnan myötä. Toki ei mua haittais, jos verorajalla Avitu hyppäisi messiin.

Keräsen hankinnan myötä saadaan paikattua keskikaistaa, meikän mielestä loistavalla tavalla: on osoittanut, että pystyy vetämään kotoisessa sarjassamme piste/peli -tahtia. En odota tuollaista keskiarvoa, mutta kyllähän tuo jäbä tuo lisää mahdollisuuksia. Kädellinen jäbä kuka osaa myös laittaa kiekon reppuun. Mun muistikuvan mukaan omaa hyvän vedon. Hyvänä luistelijana sopinee Picachun palettiin hyvin.

All-in-all: Ei tässä kyllä hätää ole, eikä kyntäminen jatku!
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämän kauden osalta varmaan voi todeta sen että IFK ei ole pelannut yhtäkään huonoa matsia vaikka tappioita on tullut. Tekemisessä on joka ilta ollut ajatusta mukana.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämän kauden osalta varmaan voi todeta sen että IFK ei ole pelannut yhtäkään huonoa matsia vaikka tappioita on tullut. Tekemisessä on joka ilta ollut ajatusta mukana.

Saipa pelin avauserä oli ehkä yksittäisenä eränä meidän tämän kauden surkein erä. Mielestäni pelit KooKoota ja Ässiä vastaan eivät myöskään ole olleet hyviä vaikka toisesta voitto tulikin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Saipa pelin avauserä oli ehkä yksittäisenä eränä meidän tämän kauden surkein erä. Mielestäni pelit KooKoota ja Ässiä vastaan eivät myöskään ole olleet hyviä vaikka toisesta voitto tulikin.

Välillä tulee nihkeitä matseja mutta ei ne musta huonoja olleet. Aiempina kausina ollut paljonkin huonoja matseja ja niitä voitettu. Nyt pelissä on ollut ideaa ihan eri tavalla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itsellä on vahva usko että nousuun lähdetään. Kun 10 kierrosta tästä on pelattu, niin ollaan kotiedussa. Toki olen ollut viikon nyt auringossa.

No, taisi mennä 14-15 rundia, mutta tässä ollaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös