Mainos

Jatkotarina? Sanasepot HUOMIO!

• 2 554
  • 43

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tuossa alkutalvesta kokeilimme jatkotarinan kirjoittamista periaatteella, että joku aloittaa stoorin, ja sitten etukäteen mukaan ilmoittautuneet jatkavat sitä ilmoittautumisjärjestyksessä aina siitä, mihin edellinen "kirjailija" jutun lopetti. Silloin aihe oli jääkiekon piiristä ja lopputulos oli... hmmm, jos nyt ei tasokas... niin ainakin mielenkiintoinen.

JOTEN, ajattelin aloittaa uuden tarinaketjun! Nyt ei ole kyse jääkiekosta, vaan pitäisi saada aikaan jonkinlainen thrilleri/kauhutarina.

Siitä sitten vaan ilmoittautumaan tarinan jatkajaksi tähän ketjuun. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 29.1.2002 asti. Sen jälkeen alkaa kauhu ja kamala tarina....

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
I'm in! Jos vaan hyväksyt minut mukaan.;)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Joo, mikä ettei sitä voisi kokeilla vähän rajojaan. :)

Voinhan kokeilla, vaikkei tekstiä välttämättä synnykään (ainakaan kieliopillisesti melko virheetöntä ja muutenkin selkeää) ja saatankin unohtaa ketjun kokonaan. Kauhu on vaikea aihe - ainakin mulle.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä pojat! Rohkeasti vaan mukaan!

Järjestyshän menee tässä vaiheessa:

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven

... annetaan nyt sen verran vihjettä, että minulla olisi tarinan alku valmiina. Juttu tapahtuu USA:ssa, vaikkapa Missisipin osavaltiossa, koska tarinaan liittyy jenkkien etelävaltioiden rotusorto. Ajankohta on vaikkapa 1990-luvun alku ja pääosassa tulevat olemaan kaksi 17-vuotiasta lukiolaispoikaa, joilla on menossa harvinaisen tylsä perjantai-ilta, kunnes...

Siinä vähän osviittaa siitä, mihin joudutte mukaan...

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Hyvä pojat! Rohkeasti vaan mukaan!

Viestin lähetti Predator

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven

... annetaan nyt sen verran vihjettä, että minulla olisi tarinan alku valmiina. Juttu tapahtuu USA:ssa, vaikkapa Missisipin osavaltiossa, koska tarinaan liittyy jenkkien etelävaltioiden rotusorto. Ajankohta on vaikkapa 1990-luvun alku ja pääosassa tulevat olemaan kaksi 17-vuotiasta lukiolaispoikaa, joilla on menossa harvinaisen tylsä perjantai-ilta, kunnes...

Siinä vähän osviittaa siitä, mihin joudutte mukaan...
Hyvältä kuulostaa! Koska aloitetaan?

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
En muista koskaan lukeneeni yhtään kauhukirjaa, mutta olen minä niitä leffoja sen verran nähnyt, että uskallan hypätä veneeseen...

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Minun on pakko päästä mukaan... kauhutarinoita riittää.. ihan on niska kananlihalla jo nyt!!

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Hyvä pojat! Rohkeasti vaan mukaan!

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven
-Viikate
-finnishninja

Uudet osallistujat olkaa hyvät ja lisätkää nimenne listaan tullessanne mukaan.

hamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Re: Re: Hyvä pojat! Rohkeasti vaan mukaan!

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven
-Viikate
-finnishninja
-hamy
Ilmoittaudun mukaan. Katotaan mitä tulee.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
I'm in!

Kuulostaapi hilpeän hupaisalta. Olen siis mukana.

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven
-Viikate
-finnishninja
-hamy
-juhaht

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Nastaa. Mukana ollaan.

Ike

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: I'm in!

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven
-Viikate
-finnishninja
-hamy
-juhaht
-Ike
-theLock

Aina valmiina nolaamaan itseni.

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Hyvä pojat! Rohkeasti vaan mukaan!

Viestin lähetti Lapa

Hyvältä kuulostaa! Koska aloitetaan?
Ei kaikkea voi kännispäissään huomata! Sori Predator.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Re: Re: I'm in!

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven
- Viikate
- finnishninja
- hamy
- juhaht
- Ike
- theLock
- nedomansky

Ilman muuta Paasikiven-Kekkosen linjalla

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jospa minä sitten jo aloitan..

... mukaan saa tietenkin vieläkin ilmoittautua...

Tarina alkaa...

Tavallista tylsempi perjantai-ilta

Mitään erikoista ei olisi tapahtunut, jos he olisivat menneet elokuviin, niinkuin tarkoitus alunperin oli. Mutta he olivat päättäneet, että perjantai-iltana voisi tehdä jotakin räväkämpääkin, kuin istua pimeässä tuijottamassa Bruce Willisin hikistä naamataulua valkokankaalta.
Niinpä he, 17-vuotiaat Columbuksen lukion "toivottomat tapaukset", Alex ja Leo istuivat Alexin Chverolet Camarossa ja ryystivät kumpikin olutta Coorsin värikkäistä tölkeistä. Camaro oli pysäköity pääkadun varrella olevan huoltoaseman pihalle siten, että pojilla oli esteetön näkymä kadulle joka suuntaan. Auton radiosta pauhasi vanha 50-luvun rock and roll, ohjelma oli jokin legendaarisen Wolfman Jackin juontama uusinta menneiltä vuosilta. Leo ei niin hirveästi tykännyt vanhasta rokista, mutta hän ei protestoinut mitään, koska autohan sentään oli Alexin. Ja Alex sai toki päättää millaista musiikkia tänä iltana kuuneltaisiin.
Leo röyhtäisi ja heitti tölkin sivuikkunasta pihalle.
- Voihan vitelius, että minä olen pitkästynyt. Eihän tässä perkeleen tuppukylässä tapahdu mitään, Leo sanoi.
- Mies puhuu vähän, mutta mies puhuu asiaa, Alex vastasi.
Pojat katsoivat hetken toisiaan, sitten Alex käänsi virta-avainta ja Camaron iso moottori jyrähti eloon. Auto oli 15-vuotta vanha ruosteinen ja kuhmuinen rumilus, mutta sillä pääsi pisteestä A pisteeseen B, ja se riitti pojille.
Alex painoi kaasupoljinta ja Camaro ampaisi huoltiksen pihasta kadulle takarenkaat ulvoen.
- Tässä onnettomassa takapajulassa ei varmaan kukaan edes huomaisi, jos tänne laskeutuisi kirkuvan punainen lentävä lautanen, meinaan että sen verran sumeassa unessa täällä eletään, sanoi Leo.
- Jep, minä ainakin häippäsen heti lukion jälkeen johonkin isompaan kaupunkiin, minä en jumalauta jää tänne palvomaan isän huoltiksen bensaletkuja, vastasi Alex.

Pojat olivat edenneet noin parikymmentä kilometriä pitkin pimeää valtatietä, kun auton ajovaloissa näkyi tien vierellä jolkotteleva koira. Se oli jokin pienikokoinen, sekarotuinen piski jolla oli niitein koristeltu kaulapanta.
- Stop tykkänään! Pysähdy! Mä sain kuningasajatuksen, Leo huusi.
Alex mulkaisi viereisellä penkillä istuvaa kaveriaan, jonka silmät olivat naulittuna auton edessä näkyvään koiraan. Koira oli nyt käynyt istumaan ja se tuijotti vetisin silmin auton valoihin.
- Mitä vitun älytöntä sä nyt keksit? Alex kysyi.

.... no niin... ja nimim. "Lapa" jatkaa...

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leo astui ulos autosta koiran perään, joka lähti juoksemaan karkuun.
-Tule takaisin, Alex huusi pimeään.
Metsästä ei kuulunut enää hiiskaustakaan.
-Voi helvetti vastaa!!, Alex huusi hätäisesti.
Koira hyökkäsi pimeästä tielle, Alex säikähti totaalisesti. Leosta ei näkynyt jälkeäkään.
Alex lähti etsimään Leota. Kun Alex oli ehtinyt metsän reunalle, pimeästä kuului:
-Auta saatana!!!
Se oli Leo. Jokin iso peto oli hyökännyt hänen peräänsä.

Jatkakoon joku.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaahas, kovin oli lyhyt tuo jatko, jonka teki nimim. "Lapa"

Mutta järjestyksessä mennään. Seuraavana siis nimim. "Arnold"... joten Porin Ässien mies, anna palaa...

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ehkä on parempi että lähden pois koko ketjusta. Olen huono keksimään mitään torinoita..

Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Jospa minä sitten jo aloitan..

Viestin lähetti Predator
... mukaan saa tietenkin vieläkin ilmoittautua...

Tarina alkaa...

Kun ilmoittautumisia kerran vielä otetaan vastaan, vaikka tarina jo alkoikin, niin ilmoittaudun mukaan minäkin. Olen ilmeisesti nedomanskyn jälkeen seuraavana.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
...Meikäläinenkin tulee mukaan näin jälkijunassa, ja järjestyshän oli:

- Predator
- Lapa
- Arnold
- Snowraven
- Viikate
- finnishninja
- hamy
- juhaht
- Ike
- theLock
- nedomansky
- seeyou@jäähalli
- Everton

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TILANNE TÄLLÄ HETKELLÄ...

... siis nimim. "Lapa" luopui kirjoitusoikeudestaan, joten minä ketjun aloittajana hylkään hänen ensimmäisen kirjoituksensa. Hän siis ITSE ilmoitti vetäytyvänsä pois.

Joten juttua jatkaa sitten Porin mies Arnold... siitä tilanteesta mihin minä lopetin...

PS: Tämähän ei ole nopeuskilpailu, joten aivoja saa vapaasti käyttää, ilman että ohimolohko kärventyy... suomeksi sanottuna: olisi kiva, jos vähän ensin pohdiskelette mitä kirjoitatte...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
No, minä sitten taas jatkan...

... koska kumppanit ovat "jossakin"...

Leo avasi puoleisensa oven ja astui ulos. Koira nousi seisomaan häntä heiluen.
- Noo, mikäs pikku puudeli se täällä yöllä preerialla lusmuilee? Leo sanoi ja antoi koiran haistella käsiään. Sitten Leo nappasi otteen koiran kaulapannasta ja talutti piskin auton taakse. Alex katseli ihmeissään kaverinsa touhua.
Leo avasi Camaron takaluukun ja otti sieltä esiin noin parimetrisen paksun kettingin. Sitten hän kiinnitti ketjun koiran kaulapantaan ja sitoi kettingin toisen pään tukevasti auton takapuskuriin. Koira istui toimenpiteen aikana hiljaa läähättäen paikoillaan. Sitten Leo ryntäsi takaisin auton ovelle ja syöksähti penkille istumaan.
- Nyt vittu annetaan Mustille kyytiä! Paina kaasua, Leo huusi.
- Sä olet sairas, mutta ovelasti sairas, sanoi Alex ja kiihdytti Camaron uudelleen asvaltille. Koira tuli ketjussa perässä hirvittävästi tuskasta ulisten....

... ja sitten jatkoa, pliis...

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Hei Preda please,

Anna kundeille aikaa. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu. Mun mielestäni esim. Lapan aikaansaannos on ketjun kannalta arvokas ja tärkeä. Ei liene tarkoitus, että kaikki ketjukirjoittajat olisivat suuria sanataitureita. Se iso asia on yhteistyö. Hyperventiloitko sinä, kuomaseni?

Ike *kallistaa päätään ja hymyilee*

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy