Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 244 025
  • 13 704

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Millä tavoin se on vastustamista?
Millä tavoin neekereistä ja eskimoista kirjoittaminen on vastustamista? Se on tyhmyyttä eikä mitään vastustamista. Ja vaikka kuinka olisi oma mielipide, niin tässä tapauksessa se mielipide on väärä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Porvoon Kärppä Maailmaa missä yrität elää ei ole enää olemassa. Vaikutat vahvasti kuuluvan leiriin "Ei meillä ole rasismia jos meidän neekerit osaa käyttäytyä". Sen lisäksi siis että olet mahdollisesti aiheuttanut sanoillasi ja teoillasi toisille ihmisille vakaviakin henkisiä (toivon että et sentään fyysisiä) haavoja, koet olevasi oikeutettu loukkaantumaan siitä että et enää saisi vapaasti niin tehdä. Suosittelen vakavaa itsetutkiskelua. Väittäisin, että ongelma ei ole Jatkoajassa tai maailmassa, vaan sinussa.
Itse en ole sopeutunut, enkä varmaan koskaan sopeudu nyky-yhteiskuntaan, missä kaikkea pitää suvaita ja lähes kaikkea kritiikkiä ulkomaalaisia kohtaan pidetään rasismina. Vihaan sitä, että asioista ei saa puhua oikeilla nimillään. Maailma oli mielestäni parempi paikka vielä kaksi vuosikymmentä sitten. Silti tiedostan, että maailma on muuttunut ja itse kuulun ajatuksieni kanssa vähemmistöön ja nykymaailmassa vika on minussa. Tämän takia myös en ala noista yhteiskunnallisesti herkistä asioista vänkäämään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse en ole sopeutunut, enkä varmaan koskaan sopeudu nyky-yhteiskuntaan, missä kaikkea pitää suvaita ja lähes kaikkea kritiikkiä ulkomaalaisia kohtaan pidetään rasismina.
Tältä se saattaa tuntua, mutta ei tämä paikkaansa pidä. Kyllä kaikkia ja kaikkea saa kritisoida kunhan sen tekee asiallisesti, faktoihin pohjaten ja aiheesta. Esimerkiksi maahanmuuttajien osuus väkivaltatilastoissa on niin korkea, että aiheesta pitääkin keskustella kritikoiden, sillä vikaa on niin monella suunnalla ja asioita on tehty väärin. Toisin sanoen, kaikkea ei tarvitse sokeasti suvaita, eikä ole koskaan tarvinnutkaan.


Vihaan sitä, että asioista ei saa puhua oikeilla nimillään.
Et varmaankaan tarkoita tätä näin, mutta kun tämän keskustelun konteksti on @Porvoon Kärppä n halu puhua tummaihoisista käyttäen n-sanaa, tämä näyttää aika pahalta. Ja tähänkin sanoisin, että asioista saa kyllä puhua oikeilla nimillään ja suoraan, kunhan se ei tarkoita rasistista, ksenofobista, misogynistista tms. kielenkäyttöä. Eli kun puhutaan, puhutaan niin, ettei aseteta mitään ihmisryhmää vihan kohteeksi, käytetä loukkaavia sanoja (kuten n-sana) tai yleistetä ja alisteta.
 

444

Jäsen
No kerran pyytämällä pyysit paikalle niin otetaan kantaa...

Tämän palstan tuomaritoiminnassa on pahitten pielessä se että eri kirjoittajille sääntöjä luetaan eri tavoin. En usko että kenellekään muulle kuin minulle on annnettu parin viikon pannat sen takia että olen todennut toisesta kirjoittajasta että hän ei osaa käyttää internettiä. Paljon pahempia loukkauksia näkee palstalla päivittäin ilman, että nistä seuraa rikepisteitäkään. Mielelläni otan vastaan tähän vastatodisteet, mutta todennäköisesti sinä, kuten niin monet muutkin, jotka minun valituksiani kommentoivat, liukenet paikalta kun pitäisi jotain esittämieni argumentteja vastaan osata sanoa. Helppo on sinun puskista huudella.
Minä erehdyin joskus otteluseurannassa arvostelemaan Jussi ”Jumala” Jokisen maalintekotaitoja. Oli paluunsa jälkeen tehnyt kolmessa pelissä vähemmän maaleja kuin Micke-Max Åsten n. 30:ssä. Tästä rienauksesta napsahti viikon pelikielto, kun oli kuulemma tarkoituksellisen provosoivaa. Se kalikka kyllä kalahti johonkin oululaismoderaattoriin ja lujaa.
Niin, mitä minä voin tehdä? Mulla ei ole mitään muita keinoja vastustaa Jatkoaikaa kuin kirjoittaa tänne omia mielipiteitäni. En pysty vaihtamaan moderaattoreita, mulla ei ole valtaa päättää mistään Jatkoajan linjauksista, enkä myöskään pysty mitenkään lakkauttamaan koko sivustoa. Ainoa keinoni on vittuilla vastaan aina kun tarvetta ilmenee.
Mulla on kanssa tapana boikotoida natsi-Kärkkäistä sillain, että meen sinne päivittäin ostoksille, ostan kaikkea turhaa ja sitten vittuilen muille kaupassa kävijöille ja kaupan kassoille. Koska se on parasta boikotointia ikinä. Paljon parempaa kuin se, että en menisi ko. kauppaan ollenkaan.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mulla on kanssa tapana boikotoida natsi-Kärkkäistä sillain, että meen sinne päivittäin ostoksille, ostan kaikkea turhaa ja sitten vittuilen muille kaupassa kävijöille ja kaupan kassoille. Koska se on parasta boikotointia ikinä. Paljon parempaa kuin se, että en menisi ko. kauppaan ollenkaan.

Sen verran on viilattava pilkkua, onhan tämä ns. vakava ketju, että boikotointi ei ole synonyymi vastustamiselle. Boikotointi on toki yksi vastustamisen keino. Jää aika epäselväksi miten Jatkoajan (yksittäisen henkilön) boikotoiminen vaikeuttaisi yhteisön toimintaa, eli millä tavalla se olisi tehokas vastustamisen keino. Vertauksena kyllä kärkkäistäkin on mahdollista halutessaan vastustaa muilla keinoin, vaikkapa julkaisemamlla kannanottoja, keräämällä adressia tai mielenosoituksella. Boikotointi on luonteva ja myös konkreettinen keino kun vastustamisen kohteena on taloudellista tuottoa tavoitteleva yritys, ei niinkään voittoa tavoittelemattoman yhdistyksen ylläpitämän keskustelupalstan kohdalla. Nimimerkin takana olevan henkilön omalle mielenterveydelle boikotti voi toki olla hyvä ratkaisu, ainakin jos täälä oleminen ahdistaa, ärsyttää ja vituttaa eikä mitään saa edes sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on kanssa tapana boikotoida natsi-Kärkkäistä sillain, että meen sinne päivittäin ostoksille, ostan kaikkea turhaa ja sitten vittuilen muille kaupassa kävijöille ja kaupan kassoille. Koska se on parasta boikotointia ikinä. Paljon parempaa kuin se, että en menisi ko. kauppaan ollenkaan.
Aika paska vertaus. Voisit myös mennä sinne kauppaan ja ilmaista mielipiteesi kyseisestä natsi-Kärkkäisestä ilman että sun tarvitsee vittuilla asiakkaille. En minäkään ole täällä vittuillut muille käyttäjille sen takia, jos modet rankoo mua. Sen sijaan mulle kyllä näköjään vittuillaan siitä, jos haukun moderaattoreita.
 

444

Jäsen
Aika paska vertaus. Voisit myös mennä sinne kauppaan ja ilmaista mielipiteesi kyseisestä natsi-Kärkkäisestä ilman että sun tarvitsee vittuilla asiakkaille. En minäkään ole täällä vittuillut muille käyttäjille sen takia, jos modet rankoo mua. Sen sijaan mulle kyllä näköjään vittuillaan siitä, jos haukun moderaattoreita.
Ei sulle vittuilla siitä, että haukut moderaattoreita. Sulle ei ylipäänsä ole edes vittuiltu tässä ketjussa. On vain tuotu esille, että jos sulla ei ole edes aikomusta muuttaa tyyliäsi sellaiseen suuntaan, joka on tällä palstalla katsottu hyväksyttävämmäksi, niin aika nihkeästi varmaan sataa uhrisympatioita, kun julistat huutavasi jatkossakin neekeriä ja inkkaria sun muuta. Kun todellisuudessa sun perustelut tässä keississäsi on vain yksinkertaisesti tosi paskoja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko Jatkoajalla aidosti tarvetta käyttäjille jotka ovat avoimen rasistisia ja vihamielisiä? Kuitenkin isoista ovista laitetaan pihalle porukkaa jos kirjoitusasu on heikko tai provosoiva. Eikö rasistiset nillitykset ja housuun kusemiset olisi sama siivota pois?

Taitaa tässä tapauksessa moderaattorien vaakakupissa painaa kirjoittajan pitkä palstaikä ja se, että tuotettu sisältö sisältää muutakin kuin rasismia, ksenofobiaa ja misogyniaa. Vähän veikkailen, että mikäli joku tuoreempi käyttäjä kirjoittelisi oheisen kaltaista tavaraa, niin se olisi aika nopeastikin "kiitos ja näkemiin!" Toki jos tämäntyyppisten näkemysten viljely jatkuu tulevaisuudessakin (mihin kyllä kaikki merkit viittaa) niin kuvittelisin, että se ovennäyttökin alkaa lähestyä.

Kumpi varataan aiemmin 1st overallina, neekeri vai suomalainen? Nyt ollaan tasoissa.
Tulipahan vaan mieleen kun tv-lähetyksen kommentaattoritkin katsoivat parhaaksi korostaa Byfieldin ihonväriä. Mainitsivat että on korkeimmalla varattu neekeri tähän mennessä.
Se on akkojen hommaa muuttaa mielipidettään päivän kunnon ja kuukautiskierron mukaan. Miehet ei ensinnäkään tee hätiköityjä päätöksiä, mutta sitten kun päätöksiä tehdään, niissä myös pysytään.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Aika paska vertaus. Voisit myös mennä sinne kauppaan ja ilmaista mielipiteesi kyseisestä natsi-Kärkkäisestä ilman että sun tarvitsee vittuilla asiakkaille. En minäkään ole täällä vittuillut muille käyttäjille sen takia, jos modet rankoo mua. Sen sijaan mulle kyllä näköjään vittuillaan siitä, jos haukun moderaattoreita.

Ei, nyt olet väärässä. Sulle vittuillaan koska olet rasisti
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei, nyt olet väärässä. Sulle vittuillaan koska olet rasisti
Minä en todellakaan ole rasisti. Kaukana siitä. Mulle on kaikki ihmiset lähtökohtaisesti tasa-arvoisia, ihonväriin tai etniseen taustaan ylipäätään katsomatta. Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.

Koko alkuperäinen viestini, josta sain pelikieltoa, ymmärrettiin väärin. Mulla ei ole tarvetta sen kummemmin painottaa mitään rasistisia sanoja. Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään. Se on aivan pelkkää ylireagointia eikä mitään muuta. Sitä samaa mielensäpahoittamista, mikä nykyisin on vallalla joka paikassa. Mitä helvetin merkitystä silläkään on mihinkään että esim. Washington Red Skins joutui vaihtamaan nimensä? Aivan täyttä pelleilyä. Toivottavasti Chicago Blackhawks ei ikinä suostu vastaavaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy.
Tällä logiikalla Teuvo Hakkarainen ei voi olla rasisti.

Olisit lopettanut edes tuohon Testamenttiisi. Silloin olisit ollut "vain" muutosvastainen rasisti, nyt tunnustauduit myös sovinistiksi. Tai no, @aurora borealis :in tekemän viestiseulonnan puolesta olit tehnyt sen jo aikaisemmin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.
Ehkä siinä tapauksessa olet huomannut, että kaikki eivät välttämättä ilahdu, jos heitä neekeriksi nimitellään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä logiikalla Teuvo Hakkarainen ei voi olla rasisti.

Olisit lopettanut edes tuohon Testamenttiisi. Silloin olisit ollut "vain" muutosvastainen rasisti, nyt tunnustauduit myös sovinistiksi. Tai no, @aurora borealis :in tekemän viestiseulonnan puolesta olit tehnyt sen jo aikaisemmin.
Sovinisti saatan hyvinkin olla. Sitä en kiellä. Mutta sekin johtuu vain siitä, että olen vittuuntunut feministeihin. Jonkun pitää niillekin laittaa kampoihin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä siinä tapauksessa olet huomannut, että kaikki eivät välttämättä ilahdu, jos heitä neekeriksi nimitellään.
Mutta kun se sana ei ole olennainen! Olennaista on se, miten sitä käytetään. Itse asiassa neekereiden keskuudessa, varsinkin jenkeissä, on ihan tavallista että neekerit itse kutsuvat toisiaan neekereiksi. Ovatko he silloin rasisteja? Minä voin sanoa ja olen monta kertaa sanonutkin päin naamaa ystävilleni tyyliin: vitun neekeri. Eivät he siitä pahastu, koska tietävät etten oikeasti sorra heitä mitenkään ihonvärinsä takia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en todellakaan ole rasisti. Kaukana siitä. Mulle on kaikki ihmiset lähtökohtaisesti tasa-arvoisia, ihonväriin tai etniseen taustaan ylipäätään katsomatta. Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.

Koko alkuperäinen viestini, josta sain pelikieltoa, ymmärrettiin väärin. Mulla ei ole tarvetta sen kummemmin painottaa mitään rasistisia sanoja. Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään. Se on aivan pelkkää ylireagointia eikä mitään muuta. Sitä samaa mielensäpahoittamista, mikä nykyisin on vallalla joka paikassa. Mitä helvetin merkitystä silläkään on mihinkään että esim. Washington Red Skins joutui vaihtamaan nimensä? Aivan täyttä pelleilyä. Toivottavasti Chicago Blackhawks ei ikinä suostu vastaavaan.
Sinun viestisi on tulkittu selvästi rasistisiksi niin monen ihmisen toimesta, että voidaan todeta niiden oikeasti olevan rasistisia. Ja tämä tekee sinusta jossain määrin rasistin.

Ja kyllä sinulla todellakin tuntuu olevan huutavan kova tarve painottaa rasistisia sanoja. Ihan turha väittää mitään muuta, kun tekstisi kertovat täysin päinvastaista tarinaa.

Jos et halua näyttäytyä muille ihmisille rasistina, niin älä käyttäydy kuten rasisti. Tämä on hyvin yksinkertaista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kun se sana ei ole olennainen! Olennaista on se, miten sitä käytetään. Itse asiassa neekereiden keskuudessa, varsinkin jenkeissä, on ihan tavallista että neekerit itse kutsuvat toisiaan neekereiksi. Ovatko he silloin rasisteja? Minä voin sanoa ja olen monta kertaa sanonutkin päin naamaa ystävilleni tyyliin: vitun neekeri. Eivät he siitä pahastu, koska tietävät etten oikeasti sorra heitä mitenkään ihonvärinsä takia.
Ei jumalauta kuinka paljon sun pitää väkisin käyttää näitä rasistisia sanoja? Siis eihän tässä ole mitään tolkkua. Ihan turha väittää että et ole rasisti, kun kielenkäyttö on jatkuvasti samaa paskaa, vaikka siitä on huomautettu toistuvasti.

Voin kertoa, että jenkeissäkin asuvien tummaihoisten mielestä sinä olet 100% rasisti. Sillä todellakin on merkitystä kuka niitä sanoja käyttää ja missä yhteydessä. Sinä käytät jatkuvasti väärin ja se tekee sinusta rasistin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään.
Boldaus oma.

Tämä luultavasti kaikuu kuuroille korville, mutta: tässä ei ole kyse sinun mielipiteistäsi. Ne eivät merkitse mitään arvioitaessa sitä, onko kielenkäyttösi rasistista.

Sinä, valkoisena valtaväestöön kuuluvana et voi päättää, minkälainen kielenkäyttö on loukkaavaa sorrettuja kohtaan ja minkälainen ei, varsinkaan jollain perstuntumallasi. Herää nyt! Sanoilla on konnotaatiot, ja n-sanan konnotaatio, kun se tulee valkoiselta tummaihoiselle, viittaa ihmiskunnan historian rasistisimpaan toimintaan. Jos et tätä pysty hyväksymään, olet aivan helvetin paljon enemmän rasisti kuin vielä hetki sitten ajattelin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinun viestisi on tulkittu selvästi rasistisiksi niin monen ihmisen toimesta, että voidaan todeta niiden oikeasti olevan rasistisia. Ja tämä tekee sinusta jossain määrin rasistin.

Ja kyllä sinulla todellakin tuntuu olevan huutavan kova tarve painottaa rasistisia sanoja. Ihan turha väittää mitään muuta, kun tekstisi kertovat täysin päinvastaista tarinaa.

Jos et halua näyttäytyä muille ihmisille rasistina, niin älä käyttäydy kuten rasisti. Tämä on hyvin yksinkertaista.
Ensinnäkään minä en suostu näyttäytymään tai näyttelemään mitään mitä en oikeasti ole. Se on ihan ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä periaatteistani. Minä en halua antaa muille ihmisille valheellista kuvaa itsestäni. Minä olen mitä olen ja muut saavat vapaasti tehdä siitä johtopäätöksensä.

Toisekseen, joo, tietyllä tavalla olet oikeassa. Käytän ikään kuin "kapinahengessä" noita neekeri- ja muita sanoja melko usein. Mutta en käytä niitä loukkaustarkoituksessa. Edelleenkin pointtini on siinä, että mun mielestä kielenkäyttö saisi olla vapaata ja värikästä. Ilman että sieltä tarpeettomasti poimittaisiin vaikkapa rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen ja leimattaisiin sen takia .
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös