Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 480
  • 13 556

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nyt @Roger Moore varovasti niiden menneiden kaivelujen kanssa, muistatko miten viimeksi kävi? Itse en myönnä muistavani, koska muuten syyllistyisin itsekin menneiden muisteluun ja saisin pelikieltoa.

Jos kaivaisit persettä niin silloin kaivaisit suuhun menneitä. No vitsin sikseen. Onneks ymmärretään toistemme huumorintajua Veli @Malkkinen Olet mun mielestä yks parhaista tyypeistä jatkiksessa.

Mitä henkilön @Punamusta pelikieltoon tulee niin olen asiasta hieman eri mieltä @Moderaattorit kanssa. Vaikka osa viesteistä olisikin spämmiä ja niitä tulisin vaikka 100 päivässä niin mitä sitten. Niin kauan kun pääsääntöisesti pysyy asiassa eikä trollaa tai muuten provosoi mistä on allekirjoittaneellakin kokemusta muutaman käyttäjän kanssa niin viestien lukumäärä ei saisi olla osa perusteena koska itse kultakin jos kirjoittaa 100 viestiä niin niistä 30% on lukukelvotonta kakkaa. Samalla periaattella pitäs olla puolet palstan sakista pelikiellossa.
 
Viimeksi muokattu:

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Silti HCH saa edelleen spämmätä "muut ulkomaalaiset sarjat"-aluetta mielin määrin.
tulkaas nyt @Moderaattorit selittää tätä

Nyt on pakko sanoa, että oletko tosissasi? Käyt raportoimassa kaikki viestit vaan, niin eiköhän se siitä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Nyt on pakko sanoa, että oletko tosissasi? Käyt raportoimassa kaikki viestit vaan, niin eiköhän se siitä.
Ei mua HCH:n postaukset haittaa pätkääkään. Mut ei myöskään Punamustan spämmi.
Lähinnä vaan särähti korvaan sisällöttömyydestä pelikiellon anto ottaen huomioon HCH:N annin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei mua HCH:n postaukset haittaa pätkääkään. Mut ei myöskään Punamustan spämmi.
Lähinnä vaan särähti korvaan sisällöttömyydestä pelikiellon anto ottaen huomioon HCH:N annin.

Näissä kahdessa on se ero, että HCH pysyttelee omassa ketjussaan, kun taas Punamusta kiertää ympäri palstaa kommentoimassa "peruna on maistuva ruoka", "yöllä on pimeää", "hieno uutinen on tämä" etc. Jos se sallitaan yhdelle, täytyy se sallia kaikille. Ja jos esimerkiksi 50 kirjoittajaa spammaisi tuollaisia viestejä, olisi tämä palsta aivan lukukelvoton.

Minusta Punamusta on hyvä kirjoittaja, kun hänellä ei ole tuo spämmäys päällä. En vain ole ihan varma, että kuinka hyvää tämä palsta hänelle pitkässä juoksussa tekee. Nuori mies, joka ottaa tämän touhun turhan tosissaan. Eikö siellä ole kertaalleen jo pyydetty oikeuksien poistoa, ja muistan lukeneeni, että hän on ketjuissa kertonut, miten tämä palsta saa liian ison "roolin" hänen päässään. Jospa tämä kuukauden tauko tekisi hyvää..
 

redpecka

Jäsen
En ole raportoinut ikinä ketään kun ei kiinnosta eikä ingoressa ole ikinä ollut ketään - lähtökohtaisesti olen keskustelupalstalla lukemassa muiden juttuja että kertomassa omia mietteitä.

Oli raskasta kyllä seurata Liigan otteluseurantaa Puniksen spämmätessä (ei ollut eka kerta) varsinkaan kun en itse näe pelejä ja olen radion ja otteluseurannan ja Liiga-sivujen varassa. Tuntuu jopa epäreilulta, että joku jolla peli näkyy niin kertoo vaan statistiikkaa jotka pystyn itsekin näkemään Liigan sivuilta aina kun ne sattuvat toimimaan. Orjallisesti kumminkin kaikki viestit luin ja annoin muistaakseni tykkäyksenkin jollekin Puniksen viestille, jossa oli jotain mitä en jo tiennyt.

Seuraavassa vastaavassa - oli kenen toimesta tahansa toteutettu - laitan merkin ainakin kierroksen ajaksi ingoreen ja korkkaan itseni tältäkin ignooramisen saralta. Ensimmäisen raportin tekemiseen mennee silti vielä aikaa. Annan mieluummin yleistä palautetta vaikka tässä ketjussa, jokainen luonteensa mukaan tai jotain.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli raskasta kyllä seurata Liigan otteluseurantaa Puniksen spämmätessä (ei ollut eka kerta) varsinkaan kun en itse näe pelejä ja olen radion ja otteluseurannan ja Liiga-sivujen varassa. Tuntuu jopa epäreilulta, että joku jolla peli näkyy niin kertoo vaan statistiikkaa jotka pystyn itsekin näkemään Liigan sivuilta aina kun ne sattuvat toimimaan.
Eikös tuo peli, jota Punamasta spämmäsi, näkynyt ihan normi Sub kanavalta?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jälleen yksi argumentti sen puolesta, että tuo yleinen otteluseurantaketju on aikansa elänyt.
 

444

Jäsen
Jälleen yksi argumentti sen puolesta, että tuo yleinen otteluseurantaketju on aikansa elänyt.
Lähinnä hyvä argumentti ignore-toiminnon puolesta. Minulle kävi hyvin varhaisessa vaiheessa selväksi, millä agendalla otteluseurantaan lähdettiin, joten käyttäjä ignoreen ja muitakin otteluita oli jälleen mukava seurata siinä sivussa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lähinnä hyvä argumentti ignore-toiminnon puolesta. Minulle kävi hyvin varhaisessa vaiheessa selväksi, millä agendalla otteluseurantaan lähdettiin, joten käyttäjä ignoreen ja muitakin otteluita oli jälleen mukava seurata siinä sivussa.
En ole ignore-toimintoa pahemmin käyttänyt, mutta miten tuo muuten käytännössä näkyy ketjun seuraamisessa? Hävittääkö se kaikki jäljet viestistä, vai onko siellä joku tyhjä väli ja teksti "viesti käyttäjältä joka on estetty" tms. ? Eli jos kuvitellaan että ignoressa oleva henkilö spämmäisi vaikka otteluseurannassa niin paljon viestejä että yksi sivu olisi kokonaan hänen tuotoksiaan, niin puuttuisiko tuo sivu minulta kokonaan vai olisiko siinä tyyliin tyhjä sivu muiden seassa?

Vähän hankala selittää, toivottavasti sait ajatuksesta kiinni.
 

Barney

Jäsen
Ei taida näkyä tuo kanava Etelä-Euroopassa?
Eikä kentällä ollut myöskään yhtään japanilaista pelaajaa. Ei kai kukaan sellaista ottelua viitsi katsoa, vaikka se näkyisikin ilmaiseksi näköradiosta.
 

Ralph

Jäsen
En ole ignore-toimintoa pahemmin käyttänyt, mutta miten tuo muuten käytännössä näkyy ketjun seuraamisessa? Hävittääkö se kaikki jäljet viestistä, vai onko siellä joku tyhjä väli ja teksti "viesti käyttäjältä joka on estetty" tms. ?
Sitä viestiä ei vain näy eli esimerkiksi viestit #23 ja #25 olisivät päällekkäin kun se #24 puuttuu. Viestit saa näkyviin painamalla sivun alareunasta "näytä viestit". Tuota nappia painamalla ei kuitenkaan näy viestin kirjoittajaa eli jos on useampi henkilö ignoressa, ei välttämättä tunnista kuka niistä on kirjoittanut.

Jos taas joku lainaa käyttäjää, joka on sinulla ignoressa, niin se lainaus näkyy teksillä "lainaus käyttäjältä, jota et huomioi" ja sen saa sitä painamalla luettua.

Sitä en tiedä, että jos kaikki sivun viestit olisi samalta henkilöltä, niin olisiko sivu vain tyhjä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sitä viestiä ei vain näy eli esimerkiksi viestit #23 ja #25 olisivät päällekkäin kun se #24 puuttuu. Viestit saa näkyviin painamalla sivun alareunasta "näytä viestit". Tuota nappia painamalla ei kuitenkaan näy viestin kirjoittajaa eli jos on useampi henkilö ignoressa, ei välttämättä tunnista kuka niistä on kirjoittanut.

Jos taas joku lainaa käyttäjää, joka on sinulla ignoressa, niin se lainaus näkyy teksillä "lainaus käyttäjältä, jota et huomioi" ja sen saa sitä painamalla luettua.

Sitä en tiedä, että jos kaikki sivun viestit olisi samalta henkilöltä, niin olisiko sivu vain tyhjä.
Kiitos vastauksesta. Eli kyllähän tuo ainakin jonkin verran helpottaa otteluseurannan lukemista kun sivu käyttäytyy suht normaalisti silloin.
 

Ralph

Jäsen
Eli kyllähän tuo ainakin jonkin verran helpottaa otteluseurannan lukemista kun sivu käyttäytyy suht normaalisti silloin.
Kyllä joo. Yhdelle sivulle taitaa mahtua 25 viestiä ja jos niistä yksi jää pimentoon, niin ei sitä edes huomaa.
 

444

Jäsen
Sitä en tiedä, että jos kaikki sivun viestit olisi samalta henkilöltä, niin olisiko sivu vain tyhjä.
Käsittääkseni kyllä. Monesti on käynyt niin, että kun siirryn viestiketjun viimeiselle sivulle, niin sivu onkin tyhjä. Olen järkeillyt tämän niin, että se johtuu siitä, että viestin on kirjoittanut ignoressa oleva nimimerkki.

Mutta tuo on todella hyvä ominaisuus. En käytä sitä sulkeakseni ”väärin ajattelevien” viestejä näkymättömiin, vaan useimmiten tilanteessa, jossa kirjoittajan tyyli on vain raskas. Tai jos vaikuttaa siltä, että ainoa fokus on spämmätä tai tsättäillä ketju tukkoon. Ignoren kautta ne viestit eivät enää hypi silmille muutoin kuin silloin, kun joku lainaa niitä. Ja käyttäjäthän saa sieltä ignoresta myös pois, ja ainakin itse toimin niin, että jonkin ajan kuluttua ”vapautan” jonkun nimimerkin ja jään seuraamaan tilannetta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä joo. Yhdelle sivulle taitaa mahtua 25 viestiä ja jos niistä yksi jää pimentoon, niin ei sitä edes huomaa.
Jeespoks, joitain sellaisia foorumeja on tullut käytettyä missä ignoreen laittaminen käytännössä aiheutti sen että viesti piti klikata halutessaan auki ja tosiaan jos kävisi niin että ignoressa oleva spämmäisi sivun täyteen niin näkyisi vaan 25 kertaa se "klikkaa viesti lukeaksesi" tms. Täällä tuo systeemi on siis huomattavasti järkevämpi.

Tein nyt ihan mielenkiinnosta tutkimusmatkan tuohon perjantain otteluseurantaan ja en ihmettele moderaattoreiden päätöstä enää hetkeäkään. Joku taisi mainita aiemmin että käyttäjä ikään kuin selosti ottelua tekstin muodossa ja sitä se kyllä olikin. Ihan hengästyttävä tahti.
 

redpecka

Jäsen
Ignoresta:

Mutta tuo on todella hyvä ominaisuus. En käytä sitä sulkeakseni ”väärin ajattelevien” viestejä näkymättömiin, vaan useimmiten tilanteessa, jossa kirjoittajan tyyli on vain raskas.
Näin olen itsekin ajatellut jos joskus joutuisi käyttämään ignorea. Ikinä ei kyllä ehdi edes kokeilla kun pelikieltoilmoissa onkin jo häiritsevät käyttäytymiset bannattu.

Tämän takia olenkin useasti kiitellyt Jatkoaikaa hyvänä palstana moderointineen.

Väärät mielipiteet taas on ihan jees ja niitä ei pidä ignoorattavan jollei sitten oma pää kestä ja sillä saavuttaa mielenrauhan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo ja tosiaan onpa tuosta otteluseurantaspämmistä tullut pelikieltoja muillekin joskus. Mitenkään yhtään korostamatta itseäni rakkaat siskot ja veljet, mutta tosiaan olen joskus itsekin istunut penaltiboksissa kun lähti vähän lapasesta otteluseuranta, tosin ei varmaan itse viestimäärän takia (vaikka niitäkin oli paljon) vaan sen vuoksi että jutut lähti ehkä aavistuksen lapasesta silloin noin muuten.

Jos näin on, niin ihmettelen, ettei "sködeeee oijoijoi" -viestini ole poikineet bannia. Otteluseurantaketju nyt on täynnä turhia viestejä. Itse aikanaan peräänkuulutin asiallisempaa linjaa sinne, mutta jengin mielestä "oijoijoi" fiilisyelyt on "just hyviä".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hieman nyt haiskahtaa kaksinaismoralismi tuossa punamustan bännissä. Ottaen kuitenkin huomioon ettei esim @HardCore Hooligan ole postannut ainuttakaan järkevää ja sisällöllistä viestiä vuosiin. VUOSIIN.

Silti HCH saa edelleen spämmätä "muut ulkomaalaiset sarjat"-aluetta mielin määrin.
tulkaas nyt @Moderaattorit selittää tätä
Jos muuten tällaiselle linjalle lähdettäisiin että vastaavia alettaisiin poistamaan niin silloin esim. vapaan puolelta saattaisi joku käyttäjä vaihtaa keskustelupalstaa nopeasti. Ketään nyt sen kummemmin nimeämättä, mutta olen jo pitkään miettinyt onko vapaan puolelle eri ketjuihin spämmätyt viestit tyyliin "Onks teillä koskaan paskat housussa kun lennätte baarista pihalle?" kovinkaan tärkeitä tämän palstan kannalta. Etenkin kun käytännössä minkäänlaisia muita viestejä ei ole.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä henkilön @Punamusta pelikieltoon tulee niin olen asiasta hieman eri mieltä @Moderaattorit kanssa. Vaikka osa viesteistä olisikin spämmiä ja niitä tulisin vaikka 100 päivässä niin mitä sitten. Niin kauan kun pääsääntöisesti pysyy asiassa eikä trollaa tai muuten provosoi mistä on allekirjoittaneellakin kokemusta muutaman käyttäjän kanssa niin viestien lukumäärä ei saisi olla osa perusteena koska itse kultakin jos kirjoittaa 100 viestiä niin niistä 30% on lukukelvotonta kakkaa. Samalla periaattella pitäs olla puolet palstan sakista pelikiellossa.
Viestimäärällä on merkitystä. Jos toinen kaveri kirjoittaa 100 viestiä vuodessa ja niistä 30% on turhuuksia, niin tämä tarkoittaa keskimäärin alle yhtä turhaa viestiä viikossa. Jos taas toinen kaveri kirjoittaa 100 viestiä päivässä ja turhuuksia on sama 30%, niin tämä tarkoittaa 30 turhaa viestiä päivässä ja viikkotahdissa tämä tekisi 210 turhaa viestiä.

Siellä on merkitystä, että kirjoittaako keskimäärin yhden turhan viestin kahdessa viikossa, vai yhden turhan viestin joka tunti.

Turhat viestit haittaavat palstan muita käyttäjiä hyvin pitkälti sen mukaan miten paljon niitä tulee, joten määrällä on merkitystä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onko kaikki torilla vai miksi täällä on niin hiljaista?
Vänkäämiskerrointa, joka ei ollut aina niin vänkää, on nyt vähän vähemmän. Tosin, jos puhumme samasta kirjoittajasta, niin hän kyllä kaivaa aina pontta puheittensa tueksi. Eli puhuu siis asiasta, mutta aikamoinen toisinajattelija on kyllä kyseessä. On kaikkien kanssa mieltä ja yleensä eri.
 

Aapee79

Jäsen
Vänkäämiskerrointa, joka ei ollut aina niin vänkää, on nyt vähän vähemmän. Tosin, jos puhumme samasta kirjoittajasta, niin hän kyllä kaivaa aina pontta puheittensa tueksi. Eli puhuu siis asiasta, mutta aikamoinen toisinajattelija on kyllä kyseessä. On kaikkien kanssa mieltä ja yleensä eri.

Juu, eihän sitä pipo silmillä kannata kulkea, mutta ei se voi olla niin, että ketju kuin ketju on aina 100 vs. 1 asetelma. Kyllä silloin pitää peiliin jo katsoa, että mistä se voisi johtua. Vänkääminen pelkästä vänkäämisen ilosta on raskasta - muille ja varmasti hänelle itselleenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös