Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 549
  • 13 556
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ei siinä, mielestäni aivan liikaa Mr. Pori kirjoittaa ilman sisältöä, mutta olen melko varma että sama tahti jatkunee kuukauden päästä jälleen ja modeilla ei ole munaa antaa kahta kakkua yhtä heikoin perustein.
Toisaalta jos se penalti on annettu, niin annetaan käyttäjälle mahdollisuus miettiä omaa kirjoittelua ja jos kehitystä ei tapahdu, niin silloinhan moderaattoreilla on helpompi perustella seuraavaa penaltia.

En näe tässä pelikiellossa kovin oleellisena yksittäisten viestien erottelua.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eiköhän yksi viimeisistä niiteistä ollut perjantain otteluseuranta, missä kirjoitti Lukon pelistä kymmeniä turhia viestejä tyyliin "Lukon jäähyä kymmenen sekuntia jäljellä".
Tuohon perjantaihin se luultavasti liittyi. Illan aikana pitkästi yli sata viestiä ja aika iso osa oli ihan turhaa. Näytti tyyliin selostaneen otteluita tai ottelua palstalle. Yksi esimerkki mainiota sisältöä sisältäneestä viestistä:
Mainoskatko tähän väliin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juu aivan totta, mutta kun se tahti on ollut omaan silmään melko samanlaista jo ainakin pari vuotta. Tuliko nyt sitten vain modeilla mitta täyteen vai mikä?
Käyttäjä on saanut aiemminkin viikon pelikiellon vastaavasta, joten kai tässä vaan korotettiin panoksia ns. rikoksen uusimisen vuoksi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käyttäjä on saanut aiemminkin viikon pelikiellon vastaavasta, joten kai tässä vaan korotettiin panoksia ns. rikoksen uusimisen vuoksi.
Nyt @Roger Moore varovasti niiden menneiden kaivelujen kanssa, muistatko miten viimeksi kävi? Itse en myönnä muistavani, koska muuten syyllistyisin itsekin menneiden muisteluun ja saisin pelikieltoa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Nyt @Roger Moore varovasti niiden menneiden kaivelujen kanssa, muistatko miten viimeksi kävi? Itse en myönnä muistavani, koska muuten syyllistyisin itsekin menneiden muisteluun ja saisin pelikieltoa.

Mutta kuka julkaisee testamentin 2.0?

Yleisellä tasolla ongelma on siinä, että kavereiden chatin välistä on vaikea enää löytää sitä ketjun asuaa. Ihmettelin tässä juuri kuinka Kadonneet Jatkoaikalaiset-ketjukin saatiin chatroomiksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On kyllä kummallista linjattomuutta dumareilta. Punamustalle sitten lopultakin napsahti kuukausi kakkua "turhasta spämmäämisestä". Mitään viestejä ei kuitenkaan eroteltu, joten arvailuksi jää että mitkä vietit olivat liikaa ja mitkä ei.

Mietipä tämä asia uudestaan. "Turha spämmääminen" jo sinänsä kertoo että, niin, on turhia viestejä. Viestejä pitäisi sitten tägätä pelikieltoilmoitukseen vaikka sata jotta saataisiin turhuuden spektri selville. Eli turha spämmääminen johti pelikieltoon. Toki olisi asian voinut esittää ytimekkäämminkin eli sanoa, että spämmääminen johti pelikieltoon, mutta modeilla on toki pakkomielle allekirjoittaneeseen (ikuinen ketjunavauskielto).
 
Pystyisikö tänne tekemään jonkun irc-kanavan tyyppisen chattihuoneen jossa voisi kysellä kuka on milloinkin humalassa ja mitä tekee milloinkin? Näin itse keskustelupalsta ei välttämättä täyttyisi chattailusta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yritin perjantaina heti pelin alussa kaverille kauniisti vihjaista, että pitäisikö vaihdetta laittaa pienemmälle viestimäärien kanssa, mutta sama meno jatkui koko ottelun ajan. Itse olen huomannut myös, kuinka käy ennen peliä kirjoittamassa kaikkien otteluiden kokoonpanot eri ketjuihin (mikäli ei niitä ole vielä joku muu ehtinyt kirjoittaa) ja pelin jälkeen tulokset maalintekijöineen. Nämä ovat mielestäni juuri niitä aivan turhia viestejä, joilla varmaan koitetaan niitä tilastoja kaunistella.

Joku voi kokea, että jotain muutosta on entiseen tullut, mutta kyllä minun mielestäni viestit ovat vieläkin sitä täysin turhaa chatti tasoa ja niitä sisällöttömiä "Hei mäkin oon täällä!" lausahduksia. Nyt se on vain siirtynyt vapaalta puolelta kiekkopuolelle.

Hyvä pelikielto.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hyvä pelikielto.
Joo ja tosiaan onpa tuosta otteluseurantaspämmistä tullut pelikieltoja muillekin joskus. Mitenkään yhtään korostamatta itseäni rakkaat siskot ja veljet, mutta tosiaan olen joskus itsekin istunut penaltiboksissa kun lähti vähän lapasesta otteluseuranta, tosin ei varmaan itse viestimäärän takia (vaikka niitäkin oli paljon) vaan sen vuoksi että jutut lähti ehkä aavistuksen lapasesta silloin noin muuten.

Mutta linja on toki selkeä, edes otteluseurantaan ei saa ihan mitä tahansa kirjoittaa vaan kakkua tulee jos mitään varsinaista uutta asiaa ei tule. Näin se on aina ollut ja tulee varmasti jatkossakin olemaan.

Hitsi taas kaivelin vanhoja. Pitäsköhän tässä jo ihan vapaaehtoisesti laittaa hirttosilmukka kaulaan ja odottaa että Moderaattorit vetäisee luukun alta? Vai vieläkö on armoa?
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yritin perjantaina heti pelin alussa kaverille kauniisti vihjaista, että pitäisikö vaihdetta laittaa pienemmälle viestimäärien kanssa, mutta sama meno jatkui koko ottelun ajan. Itse olen huomannut myös, kuinka käy ennen peliä kirjoittamassa kaikkien otteluiden kokoonpanot eri ketjuihin (mikäli ei niitä ole vielä joku muu ehtinyt kirjoittaa) ja pelin jälkeen tulokset maalintekijöineen. Nämä ovat mielestäni juuri niitä aivan turhia viestejä, joilla varmaan koitetaan niitä tilastoja kaunistella.
Tässähän mennään korkeintaan harmaalla alueella, näitä viestejä voi sentään jotenkin yrittää perustella. Toki tämä tilastojen- ja ketjukoostumusten esiin nostaminen on siinä mielessä hedelmätöntä, että harvempi lukija niitä Jatkoajan otteluketjufoorumilta etsiskelee. Kokoonpanot, tilastot jne saa sujuvasti muualtakin, siihen on omat verkkosivustonsa olemassa. Mutta, tilastojen ja kokoonpanojen voi sentään jotenkin argumentoida liittyvät otteluketjuihin. Vaikka ymmärrän toki näkemyksen, onhan tuossa hieman tilastojen kaunistelun makua. Tuntuu hieman väkinäiseltä yritykseltä korostaa rooliaan. Itse pidän silti tavallaan piristävänä, kun Punis otteluseurantoihin heittää maalintekijän + syöttäjät näkyviin. Se kertoo peliä seuraamattomalla vähän enemmän kuin jokin "Oijjoijoijoi" tai "Kuuselaaa!!!" -tai mitä näitä nyt onkaan.

Mutta kun edellä mainitut eivät ole mitenkään turhemmasta päästä viestejä kyseiseltä nimimerkiltä. Osa, merkittävä osa, viesteistä on täysin sisällötöntä myötäilyä, pelkkää sisällötöntä spämmiä. Sanoja viestissä näkyy, mutta mitään annettavaa keskustelulle ei ole. Ikään kuin mitään sanottavaa ei olisi, mutta silti se viesti on pakko kirjoittaa. Johonkin viestiin on pakko vastata, vaikka mitään aavistusta vastauksesta ei olisi (vai sekoitanko nyt nimimerkkejä?). Mielestäni se on jotenkin hämmentävää. Miksi mieluummin jakaa vaikka virheellistä tietoa kuin edes kerran jättää se "vastaa" -painike klikkaamatta?

Erilaisuus palstoilla on rikkaus. Erilaiset kirjoitus- ja ilmaisutyylit ovat hyvästä. Erilaiset persoonat ovat hyvästä. Mutta viestien kirjoittamisessa vain viestien kirjoittamisen ilosta on olennainen ongelma. Turha spämmi on yksi tehokkaimpia tapoja ajaa keskustelu raiteiltaan. Moni ei jaksa sitä lukea, joten potentiaalinen vastaajajoukkokin pienenee. Ei tätä pelikieltoa perusteettomana pitää voi. Toivottavasti @Punamusta ottaa tämän rakentavasti ja palaa hiukan erilaisella pelikirjalla. Ei mahdollisimman suuri viestimäärä Jatkoajassa ole mikään elämän tavoiteltavin asia välttämättä kuitenkaan...
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ehkä pienoiset ristiriitaiset fiilikset punamustan pelikiellosta. Enemmän kuitenkin ymmärrän päätöstä, mutta omaan silmään viestien sisältö oli valovuoden edellä mitä ne koskaan oli ollut parin vuoden sisällä. Otteluseurantaa en eilen katsellut, mutta jos tosiaan siellä on lähetetty lähemmäs 100 viestiä, niin eiköhän pari turhaakin sinne mahdu? Oliko rike kuitenkaan kuukauden arvoinen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oliko rike kuitenkaan kuukauden arvoinen?
Aiemmin saanut vastaavasta viikon, joten nyt tuli sitten kuukausi. Ehkä tuohon väliinkin olisi jotain mahtunut, mutta ihan normaali kuvio kuitenkin että jos käyttäjää on aiemmin huomautettu ja rangaistu pelikiellolla vastaavasta niin myöhemmin tulee isompi pelikielto.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Aiemmin saanut vastaavasta viikon, joten nyt tuli sitten kuukausi. Ehkä tuohon väliinkin olisi jotain mahtunut, mutta ihan normaali kuvio kuitenkin että jos käyttäjää on aiemmin huomautettu ja rangaistu pelikiellolla vastaavasta niin myöhemmin tulee isompi pelikielto.

Eiku niin joo. Taisi olla rikoksen uusia.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Mietipä tämä asia uudestaan. "Turha spämmääminen" jo sinänsä kertoo että, niin, on turhia viestejä. Viestejä pitäisi sitten tägätä pelikieltoilmoitukseen vaikka sata jotta saataisiin turhuuden spektri selville. Eli turha spämmääminen johti pelikieltoon. Toki olisi asian voinut esittää ytimekkäämminkin eli sanoa, että spämmääminen johti pelikieltoon, mutta modeilla on toki pakkomielle allekirjoittaneeseen (ikuinen ketjunavauskielto).
Nyt noita viestejä luettuna tarkemmin niin muutin kyllä mieleni. Eihän tuosta voi merkata yksittäisiä viestejä kun ketjuja on käytetty kuin whatsappia.

Nyt on kuukausi hyvää aikaa laittaa pää kuntoon.
Niinhän se olisi. Pahaa vain pelkään, että Punis ottaa penaltin henkilökohtaisesti ja ei osaa ajatella omien tekojen olevan välillä vähän vääriä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Hieman nyt haiskahtaa kaksinaismoralismi tuossa punamustan bännissä. Ottaen kuitenkin huomioon ettei esim @HardCore Hooligan ole postannut ainuttakaan järkevää ja sisällöllistä viestiä vuosiin. VUOSIIN.

Silti HCH saa edelleen spämmätä "muut ulkomaalaiset sarjat"-aluetta mielin määrin.
tulkaas nyt @Moderaattorit selittää tätä
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Hieman nyt haiskahtaa kaksinaismoralismi tuossa punamustan bännissä. Ottaen kuitenkin huomioon ettei esim @HardCore Hooligan ole postannut ainuttakaan järkevää ja sisällöllistä viestiä vuosiin. VUOSIIN.

Silti HCH saa edelleen spämmätä "muut ulkomaalaiset sarjat"-aluetta mielin määrin.
tulkaas nyt @Moderaattorit selittää tätä
Tässäpä ratkaisu. Punamustalle pitää avata johonkin vapaan perimmäiseen nurkkaan oma ketju, johon saa spämmätä viestejä niin paljon kuin tykkää. Tällä tapaa punis pääsee ensimmäiseen tavoitteeseensa, eli viestimäärän ykköseksi. Toisessa tavoitteessa, eli tykätyimmässä käyttäjässä, halukkaat voivat käydä häntä auttamassa. Me muut voidaan jäädä nauttimaan palstan muusta annista.

Vastaus: HCH ei häiritse tuolla ketään, Punamusta häiritsee pitkin palstaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässähän mennään korkeintaan harmaalla alueella, näitä viestejä voi sentään jotenkin yrittää perustella. Toki tämä tilastojen- ja ketjukoostumusten esiin nostaminen on siinä mielessä hedelmätöntä, että harvempi lukija niitä Jatkoajan otteluketjufoorumilta etsiskelee. Kokoonpanot, tilastot jne saa sujuvasti muualtakin, siihen on omat verkkosivustonsa olemassa. Mutta, tilastojen ja kokoonpanojen voi sentään jotenkin argumentoida liittyvät otteluketjuihin. Vaikka ymmärrän toki näkemyksen, onhan tuossa hieman tilastojen kaunistelun makua. Tuntuu hieman väkinäiseltä yritykseltä korostaa rooliaan. Itse pidän silti tavallaan piristävänä, kun Punis otteluseurantoihin heittää maalintekijän + syöttäjät näkyviin. Se kertoo peliä seuraamattomalla vähän enemmän kuin jokin "Oijjoijoijoi" tai "Kuuselaaa!!!" -tai mitä näitä nyt onkaan.
Minä aika usein luen kokoonpanot juurikin jatkoajasta. Liigan sivut toimii miten toimii ja veikkauksen sivuilla joutuu niitä aina etsimään. Jatkoajassa kun menee otteluketjuun (tai oman seuransa ketjuun) niin sinne on yleensä joku ystävällisesti päivittänyt päivän pelaavat pelaajat. Yhdellä klikkauksella (no okei kahdella) saa nopeasti juurikin sen tiedon mitä olin hakemassa ilman yhtään ylimääräistä kuvaa tai muutakaan tauhkaa ja alavalikkojen availua. Minulle toi, että jaksoi aina käydä noita sinne laittamassa oli ihan mukava juttu, ei noiden kirjoittaminenkaan palstan ymmärtämään muotoon mikään helppo työ ole. Sama sitten siinä, että jaksoi käydä pelien jälkeen laittamassa ottelun maalit jutun, mun puolesta saisi palstasofta tehdä sen automaattisesti, kuten nyt tekee ketjujen avauksetkin, voisi toki kokoonpanot tulla samaa kautta kanssa. Hyödyllistä joillekkin ja enimmäkseen harmitonta.

Mutta se otteluseurannassa tapahtunut touhu oli aivan helvetin rasittavaa ja minulla meni maku seurata koko ketjua sen takia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt noita viestejä luettuna tarkemmin niin muutin kyllä mieleni. Eihän tuosta voi merkata yksittäisiä viestejä kun ketjuja on käytetty kuin whatsappia.

No niin! Tiesinpä että täällä on järkiporukkaa Jatkoajassa! Eli ovat samaa mieltä kanssani.

OT:n välttämiseksi yleistä hölinää modeista:

Ihan hyvinhän noi modet vetää vaikka välillä vähän kummallista juttua sieltä suunnasta tuleekin. Tai lähinnä kuvia. Kivahan se on tällaisen tavallisenkin palstalaiset tietää, että modesedän jalkovälissä on eräs elin, mutta kyllä minä olisin uskonut ilman kuvaakin.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieman nyt haiskahtaa kaksinaismoralismi tuossa punamustan bännissä. Ottaen kuitenkin huomioon ettei esim @HardCore Hooligan ole postannut ainuttakaan järkevää ja sisällöllistä viestiä vuosiin. VUOSIIN.

Silti HCH saa edelleen spämmätä "muut ulkomaalaiset sarjat"-aluetta mielin määrin.
tulkaas nyt @Moderaattorit selittää tätä
Ööh, HCH on koko palstan taitavimpia sisällöntuottajia, kirjoittaa todella omalaatuista beat-sukupolven hengen ja hurmeisen goonikulttuurin yhdistävää runoutta ja joku täällä väittää, ettei sisältöä olisi? :D
 

Ralph

Jäsen
Hieman nyt haiskahtaa kaksinaismoralismi tuossa punamustan bännissä. Ottaen kuitenkin huomioon ettei esim @HardCore Hooligan ole postannut ainuttakaan järkevää ja sisällöllistä viestiä vuosiin. VUOSIIN.

Silti HCH saa edelleen spämmätä "muut ulkomaalaiset sarjat"-aluetta mielin määrin.
tulkaas nyt @Moderaattorit selittää tätä
Jos Punamusta kirjoittaisi myös yhden viestin parin viikon välein, niin tuskin Moderaattoreita häiritsisi jos se yksi viesti olisi aina "mainoskatko tähän väliin" tai "erää kaksi minuuttia jäljellä".
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos Punamusta kirjoittaisi myös yhden viestin parin viikon välein, niin tuskin Moderaattoreita häiritsisi jos se yksi viesti olisi aina "mainoskatko tähän väliin" tai "erää kaksi minuuttia jäljellä".
Tai muita palstalaisia sen enempää.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Modet tehneet viime aikoina ihan hyviä liikkeitä ja palautetta on kuunneltu.

Antaisin silti pelikiellossa olevan käyttäjän olla ihan rauhassa enkä ainakaan lähtisi pilkkaamaan, niin saadaan tää loputon kierre joskus katkeamaan ja parempi palsta.

Kohta jos joku vetää taas herneen nenään, niin eiköhän se riitely eskaloidu lopulta taas siihen, että modet sulkee hädissään taas jonkun @Jomppa_Koo n runkkuketjun.
 

Barney

Jäsen
Hieman nyt haiskahtaa kaksinaismoralismi tuossa punamustan bännissä. Ottaen kuitenkin huomioon ettei esim @HardCore Hooligan ole postannut ainuttakaan järkevää ja sisällöllistä viestiä vuosiin. VUOSIIN.
Hyvän taiteen tunnistaa siitä, että kaikki eivät sitä ymmärrä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös