Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 355
  • 13 556

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan internet täynnä paikkoja, jossa omia traumojaan saa muiden syyksi pistää ja huutaa neekeriä ilman pelkoa kirjoitusoikeuksien poistosta. Niistä löytyisi enemmän hengenheimolaisiakin. Siksi vähän ihmettelen miksi niitä tämänkaltaisille palstoille eksyy.
 

redpecka

Jäsen
Oman mielikuvani mukaan Heavylutaa18 kirjoitti asiallisesti lätkäpuolelle (SaiPa) ihan siinä kuin kuka tahansa, mutta näköjään tuolla vapaalla (ja tepsiketjuissa) lähti laukalle.

Minä en näitä kommentteja moderaattoreiden suunnalta käsitä siten, että säännöt eivät olisi kaikille samat. Käytännössä moderaattorit vain katsovat kokonaisuutta, kun isompia kakkuja annetaan tai harkitaan jopa kokonaan pois potkimista. MIelestäni kokonaisuutta tuleekin katsoa, kun isommista rangaistuksista puhutaan.

Ihan jokaisella nimimerkillä on kuitenkin samat mahdollisuudet antaa itsestään kokonaisuutena hyvä tai huono kuva. Säännöt ovat siis kaikille samat.

Eikä käyttäjän "palstaikä" tässä vaikuta, vaan sama pätee 15 vuotta palstalla vaikuttaneisiin tai pari kuukautta palstalla vaikuttaneisiin. Katsotaan siis suhteessa viestien kokonaismäärään, että miten paljon sinne mahtuu sekaan turhuutta tai asiattomuuksia.
Niin, ollaan siis samaa mieltä, säännöt on kaikille samat, mutta harkintaa poispotkimisissa myös käytetään. Käytinhän myös hienoa sanaa kokonaiskontribuutio. Ja nämä ei ole alun perin edes omia mielipiteitäni vaan Modet näin ovat kirjoittaneet ja tuossa viestissäni ennen kaikkea sanoin hyväksyväni tällaisen tolkun pointtina, inhimillisenä äänenä.

Ja onhan näistä paljon esimerkkejä kun on yritetty viimeiseen asti pitää joku hyvä pitkän linjan kirjoittelija vahvuudessa mukana kunnes selkä, kameli & taittua.

E: Näköjään käytän termiä "säännöt ei ole samat kaikille", mutta tarkoitin enemmän siis tuomioita. Pahoittelut huonosta sanavalinnasta.
 
Viimeksi muokattu:

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oman mielikuvani mukaan Heavylutaa18 kirjoitti asiallisesti lätkäpuolelle (SaiPa) ihan siinä kuin kuka tahansa, mutta näköjään tuolla vapaalla (ja tepsiketjuissa) lähti laukalle.
Joo SaiPan ketjuissa pyörivistä ei omien muistikuvien mukaan ollut todellakaan huonoimmasta päästä, mutta ihan erilaista settiä sitten kaikkialle muualle kyllä suolsi. Eipä kai tuosta ulosheitosta voi pahemmin modeja krtisoidakaan. Kielenkäyttö sivuuttaenkin aika tyhjiä arpoja nuo víestit, mistä lähti pihalle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
E: Näköjään käytän termiä "säännöt ei ole samat kaikille", mutta tarkoitin enemmän siis tuomioita. Pahoittelut huonosta sanavalinnasta.
Joo huono sanavalinta, kun tarkoitus muuttui siinä täysin. En arvostaisi yhtään, jos säännöt eivät olisi kaikille samoja, mutta tuomioissa saa olla eroa, jos se on järjellä selitettävissä.

Ja ihan varmasti täältä löytyy paljonkin niitä, joiden mielestä säännöt eivät ole kaikille samat. Ihan samalla tapaa kuin lätkässä tuomarit ovat aina puolueellisia. Sille ei oikein voi mitään, että mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllähän Suomen rikoslain 6. luvun viidennessä pykälässäkin on rangaistuksen koventamisperusteena rikoksen uusiminen. Rangaistuksen koventamisperusteita ovat: tekijän aikaisempi rikollisuus, jos sen ja uuden rikoksen suhde rikosten samankaltaisuuden johdosta tai muuten osoittaa tekijässä ilmeistä piittaamattomuutta lain kielloista ja käskyistä.

Siinä tapauksessa näennäisesti samasta rikoksesta voi saada suuremman tuomion. Jos on keskustelupalstalla esim. N-sanaa huudellut jo aiemminkin ja siitä rangaistuksen saanut, niin silloin sanktio kovenee ensikertalaiseen verrattuna. Ja niin sen kuuluu mennäkin.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Suomen rikoslain 6. luvun viidennessä pykälässäkin on rangaistuksen koventamisperusteena rikoksen uusiminen. Rangaistuksen koventamisperusteita ovat: tekijän aikaisempi rikollisuus, jos sen ja uuden rikoksen suhde rikosten samankaltaisuuden johdosta tai muuten osoittaa tekijässä ilmeistä piittaamattomuutta lain kielloista ja käskyistä.

Siinä tapauksessa näennäisesti samasta rikoksesta voi saada suuremman tuomion. Jos on keskustelupalstalla esim. N-sanaa huudellut jo aiemminkin ja siitä rangaistuksen saanut, niin silloin sanktio kovenee ensikertalaiseen verrattuna. Ja niin sen kuuluu mennäkin.

Saako paljousalennusta?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Joo huono sanavalinta, kun tarkoitus muuttui siinä täysin. En arvostaisi yhtään, jos säännöt eivät olisi kaikille samoja, mutta tuomioissa saa olla eroa, jos se on järjellä selitettävissä.

Ja ihan varmasti täältä löytyy paljonkin niitä, joiden mielestä säännöt eivät ole kaikille samat. Ihan samalla tapaa kuin lätkässä tuomarit ovat aina puolueellisia. Sille ei oikein voi mitään, että mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiä.

Olen kokenut vääryyttä tuomioissa ja jotkut eivät saa ansionsa mukaan. Minkäs teet, elä asian kanssa.

Jos mä meen navettaan ja Mustikki ei noteeraa mua millään tapaa niin käyn sanoon isännälle että toi lehmä vittuili mulle. Silloin katotaan isännän kanta kumman puolella se on.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen kokenut vääryyttä tuomioissa ja jotkut eivät saa ansionsa mukaan. Minkäs teet, elä asian kanssa.

Jos mä meen navettaan ja Mustikki ei noteeraa mua millään tapaa niin käyn sanoon isännälle että toi lehmä vittuili mulle. Silloin katotaan isännän kanta kumman puolella se on.
Tai sitten voi olla, että sinulla on ollut erilainen käsitys säännöistä kuin isännällä. Isännän navetta, isännän säännöt, toki muutaman lakipykälän ja EU-direktiivin ohjailemina. Ymmärrän hyvin, että sinua vituttaa, jos isäntä antoi viikon penaltia sinulle eikä lehmälle, etenkin jos olit odottanut isännän antavan sinulle jakkaran alle.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Olen kokenut vääryyttä tuomioissa ja jotkut eivät saa ansionsa mukaan. Minkäs teet, elä asian kanssa.

Jos mä meen navettaan ja Mustikki ei noteeraa mua millään tapaa niin käyn sanoon isännälle että toi lehmä vittuili mulle. Silloin katotaan isännän kanta kumman puolella se on.
Isäntä lähetti terveisiä, että tottakai olen sinun puolellasi ja Mustikille voidaan tilata teurasauto heti, kun vain ensin laitat itsesi lypsykoneeseen kiinni ja tuotat yhtä paljon maitoa. Tuo utareiden määrä vain hieman epäilyttää...
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Isäntä lähetti terveisiä, että tottakai olen sinun puolellasi ja Mustikille voidaan tilata teurasauto heti, kun vain ensin laitat itsesi lypsykoneeseen kiinni ja tuotat yhtä paljon maitoa.
Älä nyt rupea täällä ehdottelemaan itsensä kytkemistä lypsykoneeseen, tai kohta on vanha len nauttimassa "maataloustukiaisista", eikä kerkeä kirjoittelemaan palstalle !)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ei se nyt kyllä ihan noin mennyt. Yksityisviestit jotka minulle lähetit olivat sävyltään varsin uhkaavan oloisia. Näistä on myös raportit moderaattoreille tehty. Viestejä en ala sen tarkemmin tähän lainaamaan, kunhan vaan totean että puhuit niin sanotusti paskaa.

Joo, tosiaan eilen täällä alkoi taas joku ihmeellinen näytelmä ja minulle alkoi kesken Bond-leffan katselun tulla erittäin hämäriä yksityisviestejä jotka voi joissain määrin ottaa uhkailuna @mikko600 :a kohtaan. Ja koin tosiaan velvollisuudeksi kertoa mikolle että tällaista voi olla sitten huomenna tulossa. Sen enempää en palstalaisten kinaamisesta tiedä eikä oikeastaan kiinnostakaan, mutta toivoisin että minulle ei vastaavia "uhkauksia" enää aleta laittamaan.

Ja ihan turhaan myöskään peksa enää täytät inboxiani noin kymmenellä yksityisviestillä, koska en edelleenkään aio niihin vastata.

Tähän viestiin kommentoin sen verran että tuliko nyt kiusaajalle hyvä mieli kun sait mun julkisesta lynkkaamisesta hyvin tykkäyksiä eikä sua edes palkittu siitä mitenkään.

Sä olet palstan inhottavin henkilö.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tähän viestiin kommentoin sen verran että tuliko nyt kiusaajalle hyvä mieli kun sait mun julkisesta lynkkaamisesta hyvin tykkäyksiä eikä sua edes palkittu siitä mitenkään.

Sä olet palstan inhottavin henkilö.
Palkittiinhan @Roger Moore niillä tykkäyksillä. Veikkaan että Roger on sen takia leijaillut koko viikon seitsemännessä taivaassa ja penis kasvoi ainakin 5 senttiä.

Vai kertoikohan se tykkäyksien määrä ennemminkin siitä, että sinä jäit kiinni ns. housut kintuissa?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
peksalle sellainen vilpitön kysymys, että miksi pitää alkaa väkisin kaivelemaan vanhoja haavoja? Sanon nyt suoraan, mutta puhun samalla omasta kokemuksesta. Älä roiku menneissä, niele häviösi ja move the fuck on.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naurettavinta on mielestäni, kun asia on saatu päätökseen ja suurinpiirtein kaikille hyvä fiilis lukea palstaa, niin sitten täytyy kuitenkin palata siihen draamaan kaarteen.

"Vielä sen verran..."

Ei vittu. Ei edes sen pienen vertaa mielestäni. Sitten ihmetellään kun palsta on kuin mikäkin demi draaman kaarineen.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä on ylipäätänsä ideana siinä, että lähettää yksityisviestejä henkilölle, josta ei välitä? Tämä ei ole minulle avautunut ja viimeaikaiset tapahtumat huomioiden tuntuu aika absurdilta touhulta se, kun näkee, että miten paljon mielipahaa yksityisviestit ovat aiheuttaneet. Luulisi, että tässä vaiheessa oltaisiin jo opittu jotain.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Moderaattoreille heitin kysymyksen että miksi palstan pyhä lehmä eli käyttäjä @Roger Moore ei saanut viikon pelikieltoa henkilökohtaisesta hyökkäyksestä joka oli paljon pahempi kuin se mistä itse sain viikon käyttäjää @mikko600 kohtaan.

Vastaan itse. Eräät henkilöt saavat laukoa täällä mitä vaan ilman sanktioita. Ja jatkoin kun moderaattorit eivät noteeranneet.

Se nyt vaan on siten että täällä tietyt käyttäjät saavat helpommin viikon kun toiset. Hyväksyn vittuilun itse jos se on aiheellista mutta kun puhutaan musta julkisesti paskaa niinkuin em. käyttäjä teki niin mulla menee vati yli. Modet on tässä asiassa aika paskahousuja.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Se nyt vaan on siten että täällä tietyt käyttäjät saavat helpommin viikon kun toiset. Hyväksyn vittuilun itse jos se on aiheellista mutta kun puhutaan musta julkisesti paskaa niinkuin em. käyttäjä teki niin mulla menee vati yli. Modet on tässä asiassa aika paskahousuja.
Vai että ihan paskahousuja. No tämä tulee aiheesta kun itse lähdit vanhoja muistelemaan, joten huoli sen osalta pois.

Kuinkas monta tölkkiä tällä kertaa vaadittiin tähän rohkeaan ulostuloon?
 

Nick Neim

Jäsen
Moderaattoreille heitin kysymyksen että miksi palstan pyhä lehmä eli käyttäjä @Roger Moore ei saanut viikon pelikieltoa henkilökohtaisesta hyökkäyksestä joka oli paljon pahempi kuin se mistä itse sain viikon käyttäjää @mikko600 kohtaan.
Ja siis nyt kun kävin itse vielä lukemassa tuota sun tapaustasi läpi, niin eihän tuossa ole mitään epäselvää. En ole moderaattori enkä minä ole näitä päätöksiä tekemässä, mutta kyllähän se hälytyskelloja soittaa, jos käyttäjä "reksa", joka 7 viime vuoden aikana on peräti kokonaiset kolme viestiä kirjoittanut jalkapallon liveseurantaan, alkaa vittuilemaan nesteen ulostulon päästä yli 40 tuntia vanhaan viestiin. Erityisesti, kun siitä oli jo sanktioita muillekin annettu.

Olitko kostoretkellä kaverin puolesta? Vai eikö viestiä voi lähettää ilman promilleja, pitikö odotella viikonlopulle? Vai oliko kaikki ihan puhdasta sattumaa, ja vain huonon tuurin vuoksi lähetit viestin lähes pari vuorokautta myöhässä?

Hämmentävintä tässä tosin on se, että taidat leikkiä marttyyria ihan tosissasi.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vai että ihan paskahousuja. No tämä tulee aiheesta kun itse lähdit vanhoja muistelemaan, joten huoli sen osalta pois.

Kuinkas monta tölkkiä tällä kertaa vaadittiin tähän rohkeaan ulostuloon?

Ei yhtään. Oli jo mietinnässä kun näin ton viestin mutta kun ei moderaattorit puuttuneet asiaan niin tein asiasta julkisen
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Moderaattoreille heitin kysymyksen että miksi palstan pyhä lehmä eli käyttäjä @Roger Moore ei saanut viikon pelikieltoa henkilökohtaisesta hyökkäyksestä joka oli paljon pahempi kuin se mistä itse sain viikon käyttäjää @mikko600 kohtaan.

Vastaan itse. Eräät henkilöt saavat laukoa täällä mitä vaan ilman sanktioita. Ja jatkoin kun moderaattorit eivät noteeranneet.

Se nyt vaan on siten että täällä tietyt käyttäjät saavat helpommin viikon kun toiset. Hyväksyn vittuilun itse jos se on aiheellista mutta kun puhutaan musta julkisesti paskaa niinkuin em. käyttäjä teki niin mulla menee vati yli. Modet on tässä asiassa aika paskahousuja.
Ymmärrän että sinua varmasti harmittaa, mutta meidän tehtävämme tavallisina käyttäjinä ei ole alkaa leikkimään moderaattoria.

Haukkumalla @Roger Moore a julkisesti joksikin yleiseksi kiusaajaksi/pyhäksi lehmäksi, olet jonkun toisen näkökulmasta itse aivan yhtä lailla kiusaamassa/härnäämässä häntä.

Palaan tässä siihen pointtiin jonka ilmaisin jo aiemminkin; kahdenkeskiset kinat olisi hyvä hoitaa kahdestaan yksityisviestein ja jos ei senkään jälkeen natsaa niin aina voi laittaa käyttäjän ignoreen. Tällainen julkinen huomion ja säälin hakeminen jota tässäkin harrastat, ei tee sinusta yhtään sen parempaa kuin se ihminen ketä haukut.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ymmärrän että sinua varmasti harmittaa, mutta meidän tehtävämme tavallisina käyttäjinä ei ole alkaa leikkimään moderaattoria.

Haukkumalla @Roger Moore a julkisesti joksikin yleiseksi kiusaajaksi/pyhäksi lehmäksi, olet jonkun toisen näkökulmasta itse aivan yhtä lailla kiusaamassa/härnäämässä häntä.

Palaan tässä siihen pointtiin jonka ilmaisin jo aiemminkin; kahdenkeskiset kinat olisi hyvä hoitaa kahdestaan yksityisviestein ja jos ei senkään jälkeen natsaa niin aina voi laittaa käyttäjän ignoreen. Tällainen julkinen huomion ja säälin hakeminen jota tässäkin harrastat, ei tee sinusta yhtään sen parempaa kuin se ihminen ketä haukut.

Kiitos. Olet yksi palstalainen josta ei ole muuta kun hyvää sanottavaa.

Mielipiteeni palstaveljestä tuli selväksi mutta @Moderaattorit oli se instanssi mihinkä mä sen pääkritiikin kohdistin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös