Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 238 810
  • 13 688

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mielestäni tällaisestakin pään aukomisesta pitäisi antaa suoraan pelikieltoa ilman mitään varoituksia.

En ole ihan varma mistä ajatus tuli, mutta jostain mieleeni tuli nyhveröt ala-asteelta, jotka kertoivat opettajalle että se olin minä, joka laittoi nastan hänen tuolilleen. Outoa.
 

teppana

Jäsen
Olen selkeästi huomannut, kuinka kierrätyskeskus on pääsääntöisesti aivan täynnä paskaa ja draamaa, mikä toisaalta jaksaa minua vieläkin yllättää, kuinka oletettavasti aikuiset miehet joilla on karvat ja kaikki, jaksaa käyttäytyä kuin 15-vuotiaat teinitytöt pahimmassa angstivaiheessa ja menkkahöyryissä. Voisin kirjoitella enemmänkin kierrätyskeskuksen puolelle, mutta ei kiinnosta vittuakaan valita puolia siellä, koska nähtävästi sinne kirjoittelu vaatii oman rinkirunkkaushaaremin, johon sitten voi kertoa kuuluvansa ja kaverit tulevat puolustamaan, kun joku ei tykkää viestistäsi taikka on eriävää mieltä omasi kanssa. Tälläiseen en kuulu, enkä halua kuulua, enkä ikinä tule kuulumaan. Olen ihan mielelläni vain oma itseni ja yksilöurheilija täällä.

Loppupeleissä minulle on aivan sama, vaikka siellä väännetään viestistä toiseen Salatut Elämät luokan draamaa joidenkin toimesta. Ei se minulta ole pois ja tarpeen tullen voin sitten vain ohittaa ne viestit. Elämänkokemuksesta voin sanoa, että yleensä siihen kuitenkin vaaditaan aina kaksi osapuolta, ellei kyse sitten ole venäläisistä. Toki aina voi käyttää sen ignore ominaisuuden, jos millään vaan ei pysty tulemaan tois(t)en kanssa toimeen ja päivän säästäkin saadaan riita aikaiseksi. Tämä vahvana vinkkinä nyt osalle käyttäjistä.

En tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta ainakin omaan motivaatioon ja haluihin kirjoittaa muustakin kuin jääkiekosta ovat hyvin minimaaliset. Toisaalta pystyn olemaan ihan hyvin kirjoittamattakin sinne yläasteen koulukäytävälle, koska tämä foorumi on 95% jääkiekkoa minulle.

Onhan se toden totta lapsellista. En itsekään ole näihin rinkirunkkudraamoihin kuulunut. Mitä nyt tällä kertaa otin kantaa. En osaa sanoa tästä tapauksesta että onko siellä molemminpuolista kiusantekoa. Äkkiseltään katsottuna näytti että aika yksipuolista tuo riidanhaasto on jonkin aikaa ollut. Vaan eipä se tämän enempää minuakaan jaksa kinostella.

Sen verran vänkään kyllä vastaan, että läheskään aina riitaan ei tarvita kahta. Tosin nettifoorumilla missä ignore nappi on keksitty, siihen periaatteessa vaaditaan kaksi. Itselläni on kolme käyttäjää ignoressa kun huomasin että heidän kanssaan kaikki järjellinen keskustelu on mahdotonta. Palstakokemus parani jokaisen ignoorauksen jälkeen enkä kyseisiä käyttäjiä ole sen enempää miettinyt.

Eli oma neuvoni on myös sama. Jos joku tyyppi on hankala, niin ei muuta kuin ilman draamaa vain ignore nappia painamaan ja oma käyttömukavuus paranee samaa tahtia. Toki jos olet itse oikein kovin hankala tyyppi, pian saa jutella pelkästään itsensä kanssa. Mutta oikein vaikealle tyypille se lienee kaikkein mieluisinta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole ihan varma mistä ajatus tuli, mutta jostain mieleeni tuli nyhveröt ala-asteelta, jotka kertoivat opettajalle että se olin minä, joka laittoi nastan hänen tuolilleen. Outoa.
En ole ihan varma mitä tarkoitit tällä, mutta noissa lainaamissani viesteissä etenkin jälkimmäisen käyttäjän kohdalla ei ollut ensimmäinen kerta kun käytetään alatyylistä kieltä toista käyttäjää kohtaan. Siitä on myös pelikieltoa annettu aikanaan. Muistelisin että palstalla on ollut tapana että "aiempi rikehistoria samasta asiasta vaikutti tuomioon" -pykälää on käytetty usein. Mutta ehkä säännöt ei ole samat kaikille.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei ne säännöt ole kaikille samat. Sehän on ihan selvä.

Edit: Viesti lähti liian aikaisin. Mutta siis, sen mukaan pitää mennä vaan. Kyllä esim. mulla moderaattorit pistivät viestiä että seuraavaksi sitten tulee pitkää bannia. ”Ansaitusti”. Mutta lopulta yksi asia vaan kannattaa pitää mielessä. Joidenkin tuntemattomien mielipiteistä ei kannata välittää vittuakaan jossain hikisellä keskustelupalstalla. Ja ignore-nappi on myös syystä käytössä
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joskus kaikki kirjoittaa ketjuun oli kirjoitettu niin törkeä loukkaus minua kohtaan, että oletin häkin heiluvan mutta paskat (oli kirjoitettu muistaakseni aamuyöllä ehkä about klo 02 ja luin sen aamulla alkuperäisessä muodossaan herätessäni noin klo 07). mutta ei mitään ja tekstiä oli muokattu sen jälkeen (poistettu pahimmat minua loukkaavat kohdat) ilman merkintää muokkauksesta.
Tuossa vuosikymmenen alkupuolella pääsin erään palstaveljen silmätikuksi, ja hän vaikutti käyttävän paljon aikaa erilaisiin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin minua kohtaan. Olihan se hämmentävää. Samoihin aikoihin olin silloisen moderointitiimin inhokki, koska pidin esillä muutamia epäkohtia, kuten esimerkiksi palstalaisille valehtelua, moderaattorien toiminnassa. No, eräänä yönä kahnauskumppanini kirjoitti niin törkeän hyökkäyksen minua kohtaan, että olin varma, että häneltä lähtee oikeudet saman tien. Niin ei tapahtunut, vaan viesti hävisi jonnekin, eikä jälkeäkään jäänyt. Kysyin moderaattoreilta, miten viesti voi hävitä täysin jälkiä jättämättä ja sain vastauksen, että moderaattoreilla on oikeudet poistaa viesti niin ettei jälkiä jää. Sen jälkeen heitä ei ollenkaan kiinnostanut keskustella aiheesta tai esimerkiksi heidän motiivistaan toimia kyseisellä tavalla.

Moderointitiimi on todennäköisesti isosti muuttunut tuon jälkeen, eli tämä kirjoitukseni ei koske nykyistä moderointia mitenkään, ja tuon kiistakaverin kanssa on rauhanpiiput polteltu. Mutta olisikohan tässä tapauksessasi käynyt samoin, eli viestiä muokattu ettei tarvitse ketään potkia pellolle? En väitä että on, kunhan tuon vaihtoehdon esiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä jos @Roger Moore jättääisit nimimerkin @Punamusta rauhaan? Jopa kaltaiseni sokea ihminen huomaa, että olet ottanut hänet silmätikuksesi.


Tämä on vain internet!
Höpöhöpö. Ei tässä sen enempää ketään silmätikuksi olla otettu. Tosin myönnetään että välillä sellaiset chat-tyyppiset viestit ärsyttävät, mutta toki syyllistyn tähän välillä itsekin.
 

teppana

Jäsen
Sille en voi mitään. Ei tässä mistään henkilökohtaisesta ole kysymys.

Toivottavasti ei sentään henkilökohtaisesta. Se menisi jo nykyisen mauttoman kiusaamisen yli säälittäväksi aikuisen miehen vainoamiseksi nuorta miestä kohtaan.

Mutta ihan tosissaan, aika selvästi olet punamustalle kommentoimassa aika herkästi ja aika kärkkääseen sävyyn. Ei minullakaan tässä mitään henkilökohtaista ole. Mutta tuo "en minä sille mitään voi jos näin luulet" asenne ei kyllä pure yhtään. Voit toki teeskennellä että et tiedä mistä puhutaan, mutta sitä ei liene kukaan usko.

Edit: Alle 3 minuutin viestihistorian selailulla vastaan tuli seuraavat:

 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toivottavasti ei sentään henkilökohtaisesta. Se menisi jo nykyisen mauttoman kiusaamisen yli säälittäväksi aikuisen miehen vainoamiseksi nuorta miestä kohtaan.

Mutta ihan tosissaan, aika selvästi olet punamustalle kommentoimassa aika herkästi ja aika kärkkääseen sävyyn. Ei minullakaan tässä mitään henkilökohtaista ole. Mutta tuo "en minä sille mitään voi jos näin luulet" asenne ei kyllä pure yhtään. Voit toki teeskennellä että et tiedä mistä puhutaan, mutta sitä ei liene kukaan usko.
Noh, olen pahoillani jos vaikuttaa siltä. Minulla on oma tyylini kirjoitella ja se on ajoittain kärkästä. Todellakaan en halua mitään kahnauksia foorumilla. Pitänee sitten ehkä ottaa tästä vähän neuvoa ja pehmentää tyyliä.

Ei tosiaan mitään henkilökohtaista ketään käyttäjää kohtaan täällä.

EDIT:

Tosin ihmettelen vähän tuota hinkua tonkia toisten viestihistoriaa. Eikö sekin mene jo "vainoamisen" puolelle? Antaa moderaattoreiden tarvittaessa päättää jos viesteissä on jotain mikä ei palstalle sovi.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Muutaman kirjoittajan kannattaisi ehkä pitää taukoa tuosta Pakko kirjoittaa-ketjusta, jos toisten kaveriviestittely noin paljon ihon alle menee. Varmaan jotain 80% tapahtuu tuossa yhdessä ja samassa ketjussa, muissa ketjuissa nuo ovat aika satunnaisia. Eli jos yhden ketjun lukeminen saa angstit pintaan, niin ehkä sitä ei kannata lueskella. Ei nuo jutut koko Kierrätyskeskusta täytä kuitenkaan.

Jos toiset saavat täältä kavereita ja kertovat tapaamisistaan, niin miten se on muilta pois, hyviä juttujahan nuo ovat jos omien ongelmien kanssa painivat nuoret saavat siitä apua.
 

teppana

Jäsen
Noh, olen pahoillani jos vaikuttaa siltä. Minulla on oma tyylini kirjoitella ja se on ajoittain kärkästä. Todellakaan en halua mitään kahnauksia foorumilla. Pitänee sitten ehkä ottaa tästä vähän neuvoa ja pehmentää tyyliä.

Ei tosiaan mitään henkilökohtaista ketään käyttäjää kohtaan täällä.

EDIT:

Tosin ihmettelen vähän tuota hinkua tonkia toisten viestihistoriaa. Eikö sekin mene jo "vainoamisen" puolelle? Antaa moderaattoreiden tarvittaessa päättää jos viesteissä on jotain mikä ei palstalle sovi.

Ei tapana ole kaivella, mutta tämä keissi alkoi näin vapaapäivänä vähän liikaa kiinnostamaan. Draaman puutetta varmaan. Mutta edelleen ihan ilman riidanhaastamista. Olet pitkäaikainen kirjoittaja palstalla (kuten itsekin olen) ja kyllä minä sinun kirjoitustyylisi tiedän. On ihan turha väittää, etteikö kohdaltasi kohdistuisi erikoismielenkiintoa punamustaa kohtaan. Mistä se sitten johtuu en tiedä, eikä sillä oikeastaan ole edes väliä.

Itse ainakin tarkastelen omaa kirjoitustyyliäni ja sitä kuinka kohtelen muita kirjoittaja sitä mukaa kun palautetta palstaveljiltä tulee. Itsekin olet näköjään samaan valmis. Hieno homma! Syy miksi otin tämän puheeksi on se, että tuo tapasi kirjoittaa punamustalle näyttää siltä kuin aikuinen mies tieten tahtoen kiusaisi nuorta miestä. Minulla ainakin nousi karvat pystyyn kun tuota viestihistoriaa luin. Miekkaillaan vaan ja kärkkäitä mielipiteitä pitääkin olla. Mutta onko tuo viimeaikainen kirjoittelusi tämän henkilön kanssa ihan aidosti ollut samanlaista kuin muiden kanssa, sitä kannattaa arvioida.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mutta onko tuo viimeaikainen kirjoittelusi tämän henkilön kanssa ihan aidosti ollut samanlaista kuin muiden kanssa, sitä kannattaa arvioida.
Joo, täytyy tosiaan ehkä vähän olla ns. kevyemmällä jalalla liikenteessä. Kirjoitetusta tekstistä tulee helposti väärinkäsityksiä vaikka kirjoittaisi välillä huumorimielelläkin. Ei tämän pidä liian vakavaa olla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En nyt osaa ottaa muuten kantaa tähän kuohuntaan, mutta ajattelen kyllä, että jos jollain nimimerkillä on selkeästi alkoholiongelmaa niin häntä ei pitäisi yllyttää ryyppäämään. Ei ole ihan miellyttävää tuollainen. Tietysti oma vika, että jostain oudosta syystä lueskelen noita ketjuja Kierrätyskeskuksessa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ehdottomasti kannattaa koulukiusata sillä tavalla, että ei ensinnäkään tägää tai lainaa sitä, kenelle viesti on suunnattu.

Näin eräs tekee.

Siis minulla on palstalla edelleen perässä eräs aaroeeropsykopaatti, joka tätä harrastaa. En ole muistaakseni vuoden 2016 jälkeen kommentoinut yhteenkään hänen viestiinsä sanallakaan. Vaan tuo ihmisperse eli reppana eli ihmisjäte käy yleensä klo 1-4 aamulla todennäköisesti kännissä ja varmuudella mielialalääkityksen voimalla kirjoittamassa palstalle viestejä, joista hän tietää ja minä sekä muutama tietää, että ne on minulle suunnattu. Ja lukee tämänkin viestin ja jossain sitten klo 1-4 aamuyöllä tai poikkeustapauksissa muulloinkin käy taas jotain muka hienosti sivaltamassa.

Kyseisen henkilön historia on äärimmäisen synkkä noin muutenkin. Löytyy taustalta vuosia jatkunutta koulukiusausta (hän siis kiusasi, ei minua tai ketään kaveriani) , naisen hakkaamista yms. Aivan totaalista sontaa. Ja siis mielenterveyspotilas on hän, itse on sen kertonut.

Ikäväähän se toki on, että on mielenterveysongelmia, mutta ei se saa olla peruste sille, että saa häiriköidä, kiusata yms.

Tähän voisi taustoista jatkaa paljon muutakin, mutta tässäpä tämä. En jostain syystä edes viitsi kertoa mitä kaikkea sontaa se tehnyt minua kohtaan.

Tämä viesti on kirjoitettu hänen ns. vankilasäännöillään. Hän ei bannia silloin saa, joten jospa en minäkään.

Tai sitten saamme tähän jossain kohtaa tänne tai muualle sen vihjailevan viestin, joka on tyyliltään samanlaista paskaa kuin tämäkin viesti on.

En tägää, ja suurin osa ei edes tiedä ketä tarkoitan. Mutta kun näette niitä omituisia ns. tyhjästä tulevia vihjailevia viestejä, niin tästä on kyse.

Tässä viestissäni käyttämäni paikoin voimakkaankin alatyyliset adjektiivit ovat sanoja, joita hän on itse erinäisissä paikoissa käyttänyt minusta. Tällä tavalla pyrin vastaavaan paskuuteen sekä tietysti myös rautalangasta vääntämään, että hän varmasti tajuaa kenestä on kyse. Ja koska niistä nimittelystä ei tule bannia hänelle, niin kaipa ei minullekaan.

Aina tarvitaan kaksi -diibadaaba ei tässä kohtaa päde. Montako vuotta pitää olla kommentoimatta sille mistään mitään, jotta saan vastuuvapauden?

Yhden rikosilmoituksenkin olen muutama vuosi sitten hänestä tehnyt, jossa poliisi lähinnä totesi, että kyseinen tyyppi ei käy täysillä ja nolaa vain itsensä, mutta syytettä ei nosteta. Kyseinen kirjoitus oli Facebookissa. Siellä hän linkitteli ja nimitteli tässä kirjoituksessani käyttämin sanoin. Tietenkin Jatkoajan moderaattorit antavat tuomioita vain Jatkoajan keskustelupalstalla käydyistä sanoista, mutta taustana nämä olen maininnut heillekin. Jos täällä ei tapahtuisi tältä osin mitään, niin en tietenkään raportoisi mitään, saati kirjoittaisi tätä viestiä.

Moderaattoritkin tietävät tämän kaiken, mutta heitä ei kiinnosta. Ja tietävät myös enemmän. Olen raportoinut kaikki ne viestit jo vuosien ajan. On saanut kerran 1 kk ja en muista onko kerran viikon. Mutta ainesta olisi ollut paljon enempään. Nimenomaan historian painolastikin vuoksi. Kyseinen henkilö ei hommaansa lopeta. Vuosien kommentoimattomuuteni ja sen tyypin saamat bannit/banni siitä kertovat.

Siellä moderointipuolella siis sympataan koulukiusausta, koska sääntöjä noudatetaan teoriassa, niin annetaan sen tapahtua. Suomen suurin jääkiekkoaiheinen palsta sallii tuon yhden sairaan ihmisen suorittaman ajojahdin. Miksi?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Voi pojat hiekkalaatikolla. Ei kait taas. No, ei näitä ole pakko lukea. Eikä kommentoida.

Ettei ihan mennä hakoteille, niin pääosin modet ovat ihan kartalla. Kaikille sattuu ja tapahtuu hutejakin, modeille ja myös minulle. Uskotteko kotona jos näin väitän.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun on kesä, olis mun mielestä aika kova juttu että jengi pistäisi puhelimen tai tietokoneen kiinni ja lähtisi vaikka kiskalta ostamaan jäätelöä. Sitten voi katsella hetken tipusia kaupungilla ja eiköhän sieltä luonnosta löydy kaikennäköistä havainnoitavaa muutenkin.

Mä ainakin teen näin just nyt, eli masiina menee kiinni ja painun jäätelön ostoon.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Voi pojat hiekkalaatikolla. Ei kait taas. No, ei näitä ole pakko lukea. Eikä kommentoida.
En tiedä viittasitko minun viestiini, ainakin viestisi on heti viestini jälkeen, mutta noin siis komppaat ja tuet koulukiusaajaa, jos viittasit. Hän varmasti ilahtuu.

Ja huomautan, että noin neljä vuotta olen ollut asiasta hiljaa palstalla. Ei tämä ole mikään viime tai tämän viikon tapahtuma. Olen ollut hyvin kärsivällinen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En tiedä viittasitko minun viestiini, ainakin viestisi on heti viestini jälkeen, mutta noin siis komppaat ja tuet koulukiusaajaa, jos viittasit. Hän varmasti ilahtuu.

Ja huomautan, että noin neljä vuotta olen ollut asiasta hiljaa palstalla. Ei tämä ole mikään viime tai tämän viikon tapahtuma. Olen ollut hyvin kärsivällinen.
En viittaa sinuun tai kehenkään yksittäiseen nimimerkkiin. Yleisesti ihmettelen. Tämä osaltani tästä. Menisin ostamaan jätskiä ja tiirailemaan silmänruokaa, mutta kun sataa. Ja safkanlaittokin on kesken. Ja formulatkin tulee kohta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näin eräs tekee.
Käsittämätöntä, ja kuten @mjr edellä totesi, melkoisen sairasta myös.

Jos ihmisillä on reaalimaailmassa jotain antipatioita muita kohtaan, niin koettaisivat joko käsitellä ne tarvittaessa vaikka ammattiauttajien kanssa, tai sopisivat asiat vihansa kohteen kanssa jollekin tolalle. Vuosikausia jatkuva yhteen nimimerkkiin kohdistuva perskärpästelevä ilkeily jollakin Jatkoajan tapaisella keskustelufoorumilla tarkoittaa myös sitä, että koko muu yhteisö sotketaan näihin juttuihin mukaan. Vituttaa lukea täällä kaikenlaisten yksityisten ja palstan ulkopuolisten riitojen tms. heijasteita, etenkin jos niillä ei ole mitään rakentavaa liittymäpintaa täällä käytäviin asiallisiin keskusteluihin.

Suomessa saa valitettavasti kiusata muita ihmisiä pitkään ja aika ilkeästi ilman seuraamuksia, ellei kiusaaja mene rikkomaan lakia erityisen ronskisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös