Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 820
  • 13 558

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jokereiden osiossa nämä KHL-fanaatikot saavat kieltämättä aivan liikaa vapauksia heittää kritiikin aiheet läskiksi. Lisäksi siellä tapahtuu melko paljon itsemoderointia juuri näiltä samoilta venäläisten rahaa puolustelevilta.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Varmuuden vuoksi kysäisen jo etukäteen, että onko minulla Trump-ketjussa yhä eri säännöt kuin muilla kirjoittajilla?

2kk bännit tulivat näistä viesteistä (1 2 3 4. Lähde: modejen mulle lähettämä yksityisviesti 24.4.2019). Eräs potkujen arvoinen viesti oli se että linkkasin ICA:n (USA:n tiedustelupalvelu) tekemän tutkimuksen Venäjän cybervaikuttamisesta USA:n presidentinvaaleissa 2016.

Eli jos päästäisin näppäimistöltäni vaikka tällaisia viestejä:

"Asian selventämiseksi: Trump on minunkin mielestäni melkoinen aasi."
"Voiko Teresa Maylla olla mitään inhottavampaa viimeisinä velvollisuuksina PM, kuin tämän suuren valkoisen sian paapominen?"
”DT on patologinen valehtelija ja natsi, onnea vaan valitsemillesi "hyville" arvoille.”

…niin tuleeko nahkikselle 6kk, 12kk vai 24kk kakku?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eräs potkujen arvoinen viesti oli se että linkkasin ICA:n (USA:n tiedustelupalvelu) tekemän tutkimuksen Venäjän cybervaikuttamisesta USA:n presidentinvaaleissa 2016.

Ilman minkäänlaista kuvausta linkistä. Tuollaisesta itsekin olen viikon istunut, eli siinä mielessä säännöt ovat samat kuin muillakin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käytän palstaa lähinnä liiga-osiossa keskustelemiseen, joten kommenttini koskee lähinnä sen osion sisällä nähtyä kaavaa.

Olen huomannut, että varsin nousujohteisesti modet ovat puuttuneet keskusteluiden karkaamiseen mielestäni väärällä tavalla. Avointa provoilua, epäasiallisia viestejä ja suoranaista vittuilua muita käyttäjiä kohtaan sallitaan mennen tullen, mutta kun nämä kohteena olevat käyttäjät tai heitä puolustamaan saapuneet muut käyttäjät sanovat asiasta jotain näillä provoilijoille, niin modet ovatkin huomauttamassa heitä, eivätkä niitä käyttäjiä, jotka ovat käytöksellään koko sopan aiheuttaneet.

Jos tämä trendi jatkuu, että tulipaloja sytyttelevät käyttäjät eivät saa edes huomautuksia ja asiallista käyttäytymistä toivovat käyttäjät saavat jatkuvasti huomautuksia, niin palstan taso laskee jatkuvasti. Provoiluun ja epäasiallisuuksiin ei ehkä sitten pitäisi reagoida mitenkään, mutta toisaalta ihmisluonto on vain sellainen, ettei tee mieli sivuuttaa kokonaan kaikkea ympärillä tapahtuvaa. Kyllä se pääsyyllinen on edelleen niissä käyttäjissä, jotka laittavat homman omilla viesteillään liikkeelle.

Jos modet olisivat paremmin hoitamassa hommiaan, niin keskustelu ei lähtisi väärille raiteille nykyiseen tapaan. Ja ihan yhtä tärkeää olisi puuttua tilanteisiin oikealla tavalla, eikä nykyiseen tyyliin.

Ymmärtääkseni tämä tilanne on muissa osioissa ehkä vieläkin huonompi, mutta en lähde niitä kommentoimaan, kun hyvin satunnaisesti tulee liiga-osion ulkopuolella keskusteluja seurattua.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On. Vaikea käsittää, miten sinulla on edelleen kirjoitusoikeudet kaiken tuottamasi paskan jälkeen. En usko, että kukaan muu olisi niitä säilyttänyt.
Noh, eipä tarvitse tätäkään enää spekuloida.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
KalPa-puolen sydän heitettiin sitten roskikseen. Kiitti vitusti.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noh, eipä tarvitse tätäkään enää spekuloida.
Sinne meni.

Saas nähdä, milloin ja kuka aktivoituu asiassa seuraavaksi. Tasaisin väliajoin näitä puskee, aina edellisen poistuttua palstalta.

Enemmän asioiden avautumisketjun asiaa seuraava, mutta avautui että nimim. nahkiskin oli palstalla jo melkoinen veteraani. Kuvittelin että ilmestyi vasta joskus viime vuonna.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos modet olisivat paremmin hoitamassa hommiaan, niin keskustelu ei lähtisi väärille raiteille nykyiseen tapaan. Ja ihan yhtä tärkeää olisi puuttua tilanteisiin oikealla tavalla, eikä nykyiseen tyyliin.
Tiedät varmaan kertomattakin, että täällä palstalla on tuo raportointi-toiminto, mitä kannattaa hyödyntää provoilijalle vastaamisen sijaan, jos hänet haluaa hiljentää. Ainakin omiin kokemuksiin pohjautuen tuo toimii varsin tehokkaasti. Ja luulen että nämä provoilijat turvautuvat samaan toimintoon myös, kun huomaavat tilaisuuden tulleen (eli joku heidän viesteistään suivaantunut vastaa raportoinille suotuisalla tavalla)
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Enemmän asioiden avautumisketjun asiaa seuraava, mutta avautui että nimim. nahkiskin oli palstalla jo melkoinen veteraani. Kuvittelin että ilmestyi vasta joskus viime vuonna.
Kaveri trollasi vuosia pelkästään KalPa osiossa, jossa oli aivan samanlainen (ehkä jopa pahempi) rasittava provoilija, jolla ei ollut mitään annettavaa poislukien tietysti mahtava "Akateeminen KalPa-seura". Arvelinkin, että miten pitkään meininki jatkuu "julkisella puolella".
KalPa-puolen sydän heitettiin sitten roskikseen. Kiitti vitusti.
En tiedä ajanko miinaan, mutta olisi kyllä kiva tietää, että mitä annettavaa tuolla "sydämmellä" KalPa osioon mielestäsi oli? En muista yhtäkään viestiä, jossa ei olisi ollut muuta kuin turhaa roskaa, toisille vittuilua, provoamista yms.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sinne meni.

Saas nähdä, milloin ja kuka aktivoituu asiassa seuraavaksi. Tasaisin väliajoin näitä puskee, aina edellisen poistuttua palstalta
Tässä vaiheessa on mielipuolista osallistua Trump keskusteluun muuten kuin Trump on natsi anglella. Resistance-sakki massaraportoi jokaisen viestin ja modet hoitavat loput.

Itse koetan pysyä poissa Trump ketjusta koska vanhana Jatkoajan tekijänä tiedän hieman ketä moderaattoreina häärii ja tiedän heidän mielipiteensä Trumpista.

Jokainen palsta määrittelee mitä palstalle saa kirjoittaa joten asiassa ei ole mitään nokankoputtamista. Se on modejen ja lopulta Jatkoaika ry:n päätös minkälaisia mielipidekirjoituksia sen palstalla saa julkaista. Tämä on valittu linja ja sillä hyvä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tässä vaiheessa on mielipuolista osallistua Trump keskusteluun muuten kuin Trump on natsi anglella. Resistance-sakki massaraportoi jokaisen viestin ja modet hoitavat loput.

Itse koetan pysyä poissa Trump ketjusta koska vanhana Jatkoajan tekijänä tiedän hieman ketä moderaattoreina häärii ja tiedän heidän mielipiteensä Trumpista.

Trump on jumala joka ei tee virheitä ja joka ikinen twiitti tai sana joka sen suusta tulee on Machiavelli-tason nerokkuutta ja kaikki jotka ovat eri mieltä eivät pelkästään ymmärrä vaan ovat typeryksiä ja tietämättömiä moukkia.

Tämä on Trump-väen anti ketjuun.

Jos ei Trumpia pysty mitenkään muuten "puolustamaan" niin ei se ole mitenkään epäreilua tai modejen puolueellisuutta jos kenkää paukkuu.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä vaiheessa on mielipuolista osallistua Trump keskusteluun muuten kuin Trump on natsi anglella. Resistance-sakki massaraportoi jokaisen viestin ja modet hoitavat loput.

Itse koetan pysyä poissa Trump ketjusta koska vanhana Jatkoajan tekijänä tiedän hieman ketä moderaattoreina häärii ja tiedän heidän mielipiteensä Trumpista.

Jokainen palsta määrittelee mitä palstalle saa kirjoittaa joten asiassa ei ole mitään nokankoputtamista. Se on modejen ja lopulta Jatkoaika ry:n päätös minkälaisia mielipidekirjoituksia sen palstalla saa julkaista. Tämä on valittu linja ja sillä hyvä.
Mielenkiintoinen näkökulma.

Sanottakoon, että olen pysytellyt itsekin poissa kirjoittamasta kyseiseen ketjuun mutta lukenut hyvinkin aktiivisesti. Sen perusteella sanoisin, ettei tarvitse olla edes yhtään Trumpia vastustava henkilö todetakseen, että Trumpin puolestapuhujien tyyli keskustella sisältää paljon värikynää ja turhaa provoamista. Toki sinne sekaan fiksujakin joku mahtuu, mutta vuorotellen sinne joku innokas touhottaja, esim. nahkis, löytyy jostain kolosta mesoamaan. Ei hänen mielipiteessään olisi mitään ongelmaa, mutta tyylissään keskustella on. Tai no, eihän hän oikein missään vaiheessa kyennyt edes keskusteluun, joten korjataan, että olisi pitänyt kehittää omaa keskustelukykyään. Ei tuo meno jättänyt muita vaihtoehtoja kuin nähdyn kaltaisen toimenpiteen. Enkä usko hetkeäkään, että kenenkään mielipiteillä oli vaikutusta päätökseen.

En silti epäile hetkeäkään, että seuraava on jo jonon kärjessä ja hyökkää ketjuun viikkojen tai ehkä kuukausien sisällä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos on mainitsemallasi kannalla, niin onko se syy potkia palstalta? Itse en jaksa ruotia jonkin älyvapaan valtion päättömästi käyttäytyvää pressaa satojen viestien verran, on aika monta parempaa tapaa viettää aikaa.

Syynä yläpalkissa näkyy olevan mm flametus ja muiden kirjoittajien vähättely.

Toki nahkis sai samaa osakseen mutta kun miehen(?) oma tuotanto oli pelkästään sitä niin ihmeen kauan hänen uransa kesti siitä hetkestä kun hän nappasi Trump-soihdun edellisen saatua kenkää.
 

teppana

Jäsen
Tässä vaiheessa on mielipuolista osallistua Trump keskusteluun muuten kuin Trump on natsi anglella. Resistance-sakki massaraportoi jokaisen viestin ja modet hoitavat loput.

Itse koetan pysyä poissa Trump ketjusta koska vanhana Jatkoajan tekijänä tiedän hieman ketä moderaattoreina häärii ja tiedän heidän mielipiteensä Trumpista.

Jokainen palsta määrittelee mitä palstalle saa kirjoittaa joten asiassa ei ole mitään nokankoputtamista. Se on modejen ja lopulta Jatkoaika ry:n päätös minkälaisia mielipidekirjoituksia sen palstalla saa julkaista. Tämä on valittu linja ja sillä hyvä.

Höpöhöpö. Asiallista viestiä voi kirjoittaa ihan vapaasti. Menee vähän foliohattuilun puolelle tuo väite, että Trumpia ei saa kuin haukkua natsiksi tai tulee bannit.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
En tiedä ajanko miinaan, mutta olisi kyllä kiva tietää, että mitä annettavaa tuolla "sydämmellä" KalPa osioon mielestäsi oli? En muista yhtäkään viestiä, jossa ei olisi ollut muuta kuin turhaa roskaa, toisille vittuilua, provoamista yms.

Olihan nahkiksella se omintakeinen ja kärkäs tapa kirjoittaa KalPalaan (ja muuallekkin), mutta kyllähän hän jääkiekosta tietää ja ilmeisesti hänellä on pitkä historia lätkän seuraamisesta.

Ja tuolla tavallahan nahkis on kirjoitellut jo vuosikausia, eikä siitä kukaan ole aikaisemminkaan vetänyt hernettä nenään.

Kai tää on sitä nykyaikaa, kun pitää kaikesta ottaa itteensä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Höpöhöpö. Asiallista viestiä voi kirjoittaa ihan vapaasti. Menee vähän foliohattuilun puolelle tuo väite, että Trumpia ei saa kuin haukkua natsiksi tai tulee bannit.
Joo, varmaan sattumaa että jokainen Trump-ketjun konsensuksesta poikennut on saanut elinikäiset bännit milloin mistäkin syystä vaikka olisi toistakymmentä vuotta palstahistoriaa.

Asiaan kuuluu että bännien jälkeen resistance-siipi tulee tänne vähän tauntaamaan "Saas nähdä, milloin ja kuka aktivoituu asiassa seuraavaksi. Tasaisin väliajoin näitä puskee, aina edellisen poistuttua palstalta"

Minä en ajatellut aktivoitua asiassa ja antaa modeille syy poistaa kirjoitusoikeuteni lopullisesti.

Kuten sanoin on tyhmyyttä kommentoida Trump ketjua jos ei ole osa palstakonsensusta. Suosiolla annan ketjun läski-natsi-muellertime-putininhuora-osastolle.

Itse asiaa aika tarkkaan seuraavana palsta-aktiivina olisi mukava keskustella Jenkkien sisäpolitiikasta mutta 18 vuoden Jatkoaika historiani ja entinen tekijä asemani yllättävän vähän merkityksellinen kun lentäisin säännön 19 perusteella pihalle.

Bännin jälkeen joku mjrkiiwipilot haukkuisi vielä Putinin trolliksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, varmaan sattumaa että jokainen Trump-ketjun konsensuksesta poikennut on saanut elinikäiset bännit milloin mistäkin syystä vaikka olisi toistakymmentä vuotta palstahistoriaa...

Ketjussa keskustelee montakin konsensuksesta poikkeava nimimerkki, he kun osaavat keskustella. Mielestäni poistetut nimimerkit ovat hakeneet palstaitsemurhaa, ainakin heidän "keskustelutyylinsä" on ollut sellainen. Trollaaminen ja flamettaminen on eri asia kuin konsensuksesta poikkeaminen.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mitä nyt olen muutaman kerran huvikseni testaillut rajoja ja nykyinen linja vaikuttaa olevan se, että hyvinkin räikeät ja pitkään jatkunut provoilu sallitaan, kunhan kirjoittaja on asiasta "oikeaa mieltä". En tietenkään ole objektiivinen, koska olen asianomainen, mutta hieman minua kuitenkin huvittaa, että nimimerkki @heavy saa täydessä rauhassa provoilla ja trollata esimerkiksi tuolla persuketjussa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Trumpia puolustaneilla ja potkut palstalta saaneilla on ollut vähän trumpmainen tyyli keskustella. Tai siis olla keskustelematta. ”Fanit” eivät voi tehdä tällä palstalla samaa kuin idolinsa Twitterissä ja oikeassa elämässä.

Minä ainakin koen, että kyllä palstalle erilaisia mielipiteitä mahtuu. Oli sitten kyse mistä tahansa ketjusta. Pitää vaan osata kertoa se oma näkemyksensä järkevällä kirjoitustyylillä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ketjussa keskustelee montakin konsensuksesta poikkeava nimimerkki, he kun osaavat keskustella.
Kalibroidaanpa meidän kellomme.

Nimeätkö viisi (5) Trump ketjun konsensuksesta poikkeavaa kirjoittajaa jotka kirjoittavat aktiivisesti ketjuun?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mitä nyt olen muutaman kerran huvikseni testaillut rajoja ja nykyinen linja vaikuttaa olevan se, että hyvinkin räikeät ja pitkään jatkunut provoilu sallitaan, kunhan kirjoittaja on asiasta "oikeaa mieltä". En tietenkään ole objektiivinen, koska olen asianomainen, mutta hieman minua kuitenkin huvittaa, että nimimerkki @heavy saa täydessä rauhassa provoilla ja trollata esimerkiksi tuolla persuketjussa.

Tämä ei nähdäkseni ole todiste siitä, että "väärän" mielipiteen omaavat kirjoittajat saisivat ikibanneja palstalle. Tämä voi toki merkitä sitä, että "oikean" mielipiteen omaavat kirjoittajat voivat kirjoittaa provosoivammin tai flamettavammin kuin ne "väärän" mielipiteen omaavat. Jos näin on, niin kohtelu ei ole tasapuolista. Mutta edelleen, "vääriäkin" mielipiteitä sallitaan, jos pystyy ne asiallisesti esittämään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo, varmaan sattumaa että jokainen Trump-ketjun konsensuksesta poikennut on saanut elinikäiset bännit milloin mistäkin syystä vaikka olisi toistakymmentä vuotta palstahistoriaa.
Myös itänaapurin kanssa on sama juttu. Jags on poikennut konsensuksesta ja hänkin on saanut elinikäiset bännit. Sattumaako? enpä usko.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kalibroidaanpa meidän kellomme.

Nimeätkö viisi (5) Trump ketjun konsensuksesta poikkeavaa kirjoittajaa jotka kirjoittavat aktiivisesti ketjuun?
Miten olisi Saxon-747, Petri1981, Vanha Len, Steegil ja Swearengen. Viestien määrät sadan ja kolmensadan väliltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös