Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 603
  • 13 556

tutzba

Jäsen
Arvostelkaa vapaasti moderaattoreita, mutta tehkää se jossain toisessa ketjussa. Kiitos.

Tässä on se, mitä olen odottanut. Viikon verran olen miettinyt, pitäisikö minun perustaa tällainen ketju. Nyt sen teen. Rakkaat jatkoaikalaiset, tätä on odotettu. Tässä ketjussa jaamme risuja ja ruusuja miehille maskien takana. Moderaattorit, vapiskaa.

Tämän hetken puhuttavin asia on nimimerkki Jääkuution saama viikon mittainen penalty hauskuuttelusta. Voin tässäkin ketjussa tuoda mielipiteeni ilmi asiasta. Viesti oli helvetin hauska, mutta ymmärrän jäähyn syyn täysin. Ko. ketju tulisi pitää nimenomaan vain kysymyksiä varten.

Itse olen Moderaattoreiden rankaisemaksi joutunut noin viitisen kertaa. Mukahauskuuttelusta on tullut pari pelikieltoa, niin myös yleisestä vittuilusta. Myönnän kuitenkin sortuneeni kaikkiin rikkeisiin, joista minua on rangaistu. Jos kokisin tulleeni kohdelluksi väärin, toisin sen kyllä ilmi.

Entäpä muut? Miten Jatkoajan Moderaattorit kohtelevat sinua? Onko taustalla salaista Hämeenlinna-jaostoa? Saavatko HPK-fanit tehdä mitä haluavat? Syrjitäänkö Jokeri-faneja? Ota kantaa ja osallistut arvontaan!
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän ketjuun voi jatkossa laittaa palautetta keskustelupalstan moderaattoreille. Kaikki palaute on sallittua ja toivottavaa.

Lukekaa ketjun ensimmäinen viesti ennen kuin postaatte tähän ketjuun. Emme ala väittelemään tässä ketjussa, emmekä lähde mukahauskuuksiin mukaan. Pyrkikää tässä ketjussa välttämään turhaa jauhantaa, koska asialliset ja usein tarpeelliset asiat saattavat hautautua turhien viestin sekaan.

Arvostelkaa vapaasti moderaattoreita, mutta tehkää se jossain toisessa ketjussa. Kiitos.


Kannattaisiko moderaattoreiden myös lukea ketjun avausviesti ennen sen mukaisesta toiminnasta avautumista?

Voisivatko moderaattorit avata itse moderaattoreiden arvosteluketjun, jotta vitutusketjut yms. jäisivät tärkeämmille asioille?

Paras keino lopettaa turha kitinä on kantaa vastuu miehekkäästi ja julkistaa moderaattori-statukset kuten monilla muillakin foorumeilla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Lukekaa ketjun ensimmäinen viesti ennen kuin postaatte tähän ketjuun.
------
Arvostelkaa vapaasti moderaattoreita, mutta tehkää se jossain toisessa ketjussa. Kiitos.

Ja siellä ensimmäisessä viestissä:
Tähän ketjuun voi jatkossa laittaa palautetta keskustelupalstan moderaattoreille. Kaikki palaute on sallittua ja toivottavaa.

Hyvin te apinat vedätte.

Kysyisinkin, miten moderaattoriksi pääsee? Siis oikeasti, oletteko ilmaisseet halukkuutenne, vai onko kutsu käynyt pyytämättä ja yllätyksenä. Ja kuinka aktiivisesti uusia moderaattoreita rekrytoidaan, esim. koska viimeisin mode on rekrytoitu, vai onko samat tyypit olleet modeina melkein alusta lähtien?

PS. Jos kauniisti pyydätte.

edit: Jaaha, tämä siirrettiin tänne. Kuuluuko siis kuitenkin tässä ketjussa esittää näitä kysymyksiä? Jotenkin sain sellaisen kuvan tuosta moderaattorien viimeisimmästä tuotoksesta, että asialliset kysymykset tulisi edelleen esittää "Kysymyksiä...jne. ..Moderaattoreille" ketjussa. Enpä tiiä.
 
Viimeksi muokattu:

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Jatkoajassa säännöt ovat selvät ja toteutus johdonmukainen. Kirjoittaja voi toki olla eri mieltä sääntöjen oikeellisuudesta, mutta silloin voi vaihtaa palstaa.

Olen saanut kai noin viisi varoitusta, joita kaikkia osasin odottaa etukäteen. Pari kertaa olen odottanut varoitusta, mutta en ole saanut. Jos syyllistyisin rikkeeseen, joka tuottaa viikon pelikieltoa, niin tekisin senkin tietoisena tulevasta rangaistuksesta. Niin selkeää täällä kaikki on, että puskista ei koskaan tule yksikään pelikielto. Siksi niistä nalkuttaminen on myös aivan typerää.

Jos Jatkoajassa ei huvita toimia sääntöjen mukaan, niin sitten saadaan varoituksia tai pelikieltoja, niin helppoa se on. Jatkoajan ongelma ovat kirjoittajat, eivät moderaattorit.

Salaliittoteoreetikot ovat palstan turhimpia veijareita. Kukaan järkevä ihminen ei salaliittoihin usko, ja vitsinä tämä Hämeenlinnahassuttelu kului jo vuonna 2002. Nykyiset jankkaajat ovat joko idiootteja tai sitten mukahassuttelun ammattilaisia.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tästä ketjusta tulee kaiken järjen mukaan jatkoajan virallinen itkumuuri jonne jokainen kynnelle kykenenä tulee valittamaan kuinka modet teki sitä, tätä ja tuota. Jos itse päättäisin JA:n keskustelun linjasta niin täällä olisi vielä kovempi kuri. Esim Jääkuutio olisi heitetty kylmästi ulos palstalta. Hemmettiäkö menee kerjäämään verta nenästä kirjoittelemalla mukahauskuuksia palaute-ketjuun. Itse pidän jatkoaikaa erinomaisena paikkana vaihtaa mielipiteitä lätkästä sekä muusta elämästä. Harmi vain että osalle jatkoaika on vain joku satunnainen foorumi jossa voi provoilla ja pelleillä kuten huvittaa. Jatkoaika on hemmetin hieno foorumi jonka soisin pysyvän sellaisena myös jatkossa. Tästä iso kiitos moderaattoreille.

- Tinke-80
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Nykyiset jankkaajat ovat joko idiootteja tai sitten mukahassuttelun ammattilaisia.

Eiväthän nuo ole toisensa poissulkevia, pikemminkin päinvastoin.

Pelikielloista nalkuttaminen kuitenkin, edes hakamussuttelemalla kuten nyt, pitää moderaattorit edes teoriassa skarppina. Lisäksi ne toimivat puolustuksen puheenvuorona, koska itse tuomion saanut ei pysty asiaansa ajamaan. Mielestäni tällä palstalla on paljon turhempaakin keskustelua (jos koskaan keskustelu on turhaa), kuin pelikielloista ja siten säännöistä käytävä keskustelu. Tämä palsta on kuitenkin kirjoittajilta kirjoittajille ja jonkinlainen sisäinen kritiikki on minusta täysin perusteltua.

Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään moderaattoreita vastaan, kunhan pysyvät minusta kaukana, itseasiassa noin 170km päässä.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Jatkoajassa ei huvita toimia sääntöjen mukaan, niin sitten saadaan varoituksia tai pelikieltoja, niin helppoa se on. Jatkoajan ongelma ovat kirjoittajat, eivät moderaattorit.

Jos itse päättäisin JA:n keskustelun linjasta niin täällä olisi vielä kovempi kuri.

Jatkoajan säännöt ovat kohtalaisen hyvät ja tiukka linja on paikallaan, eikä minullakaan olisi mitään tiukempaakaan linjaa vastaan. Pääosin moderointi toimii myös hyvin.

Sääntöjen tulkinta ja moderointi ei kuitenkaan mielestäni ole kovinkaan johdonmukaista, mistä on esimerkkejä jo vuosien ajalta, vaikka vasta viime aikoina moderoinnin taso on laskenut häiritsevästi. Mitään salaliittoteorioita en kehittele, mutta ongelmana on mielestäni läpinäkyvyyden puute, mikä ratkeaisi moderaattoreiden statuksen julkaisemisella. Jääräpäinen salailu vain ruokkii niitä, jotka salaliittoja haluavat nähdä.

Toinen vaihtoehto moderoinnin ja sääntöjen noudattamisen helpottamiseksi olisi vapaan keskustelun lopettaminen, mikä vapauttaisi resursseja.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jos Jatkoajassa ei huvita toimia sääntöjen mukaan, niin sitten saadaan varoituksia tai pelikieltoja, niin helppoa se on. Jatkoajan ongelma ovat kirjoittajat, eivät moderaattorit.
Sanoo mod.... mulk.... sinä.
Johdonmukaisuus koskien kaikkia olisi mukava lisä palstalle.
Nyt toiset vaan ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

Ja ettei menisi poraamiseksi niin: Itse en ole saanut yhtään penaltia, enkä muistaakseni edes varoitusta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Toinen vaihtoehto moderoinnin ja sääntöjen noudattamisen helpottamiseksi olisi vapaan keskustelun lopettaminen, mikä vapauttaisi resursseja.

Vapaan keskustelun voisi laittaa lukkoon vähäksi aikaa ja katsoa kuinka paljon paskanjauhanta siirtyy kiekko-osioille. Vai siirtyykö ollenkaan?

- Tinke-80
 

lihaani

Jäsen
Täällä saa varsin vapaasti mielestäni avautua ja en ole saanut kuin yhden varoituksen. Tottakai toin otteluketjussa kovassa kännissä tosi viisaita näkökohtia. Mitäpäs muuta.

Aika hyvin palstan sääntöjen mukaan modet toimivat. Ainoa mikä vituttaa on TOJ:n pelikielto vapaalle. Samalla lailla kuin Schollin poissaolo tekee vapaasta keskustelusta hieman aneemista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jatkoajan säännöissä ja moderoinnissa ei ole mielestäni mitään vikaa. Kaiken kaikkiaan keskustelu pysyy täällä pääasiallisesti asiallisena ja kaikenlaiset turhuudet kitketään kiitettävän hyvin pois. En oikein ole ymmärtänyt tätä marmatusta Hämeenlinnalaisten suosimisesta, ainakaan minä en ole kyllä huomannut tuota mitenkään erityisesti. Yleensä kaikki rangaistukset on menneet aika tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti. Itsekin olen pari pelikieltoa kuitannut ja ihan täysin asiasta, se täytyy myöntää. Joten ei mitään valittamista moderoinnista/moderaattoreista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Vapaan keskustelun voisi laittaa lukkoon vähäksi aikaa ja katsoa kuinka paljon paskanjauhanta siirtyy kiekko-osioille. Vai siirtyykö ollenkaan?

Kyllä, mutta toisaalta ainakin itselläni on sellainen perstuntuma, että suurin osa pelikielloista jaetaan jo nyt kiekkopuolen rikkeistä. Provot, henkilökohtaisuudet, onelinerit, pelkät tulosveikkaukset, jne. Ja onhan se luonnollista, että tunteet kuohahtelee, kiekko on kuitenkin niin pirun tärkeä asia, luonnollisesti. Varmaan joku ihan ulkopuolinen ja urheilua seuraamaton kummastelisi aikuisten ihmisten tilttaamista jonkun urheiluseuran takia.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
T
Aika hyvin palstan sääntöjen mukaan modet toimivat. Ainoa mikä vituttaa on TOJ:n pelikielto vapaalle. Samalla lailla kuin Schollin poissaolo tekee vapaasta keskustelusta hieman aneemista.
TOJ:n pelikielto ei harmita lain. Onpahan vapaan etusivulla muutakin kuin erilaisia Venäjä-ketjuja.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös tästä moderaattorien hyvyydestä/pahuudesta ja sääntöjen noudattamisesta/noudattamatta jättämisestä sekä niiden mielekkyydestä sekä omista mielipiteistä asiaan liittyen ole väännetty jo riittävästi kaiken maailman moderaattoripalautesäikeissä?

Itse olen sitä mieltä, että yhteisöllä on oltava säännöt joita yksilön yhteisössä pysyäkseen on noudatettava. Mikäli näitä sääntöjä ei halua syystä tai toisesta noudattaa, voi siirtyä johonkin muuhun yhteisöön.

Ei kai tämä oikeasti ole tämän vaikeampaa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Itse tahtoisin esittää kiitokseni asiallisesta vastauksesta noin viikko tai kaksi takaperin koskien allekirjoitustani. Vastauksen positiivisuus yllätti iloisesti, ensimmäisen kerran.

On sieltä tullut sen verran veemäistä palautettakin, että välillä tulee mietittyä pari kertaa ennen kuin edes uskaltaa kysyä. Moderaattorit eivät ilmeisesti ole asiakaspalvelualalla?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni modet hoitavat Jatkoajassa asiat varsin mallikelpoisesti vaikka SM-liigan joukkue- ja otteluketjujen moderointi onkin kopioitu suoraan Espanjan inkvisition ajoilta. Toisaalta tämäkin pitäisi olla kaikkien kirjoittajien tiedossa, eikä kenellekään pitäisi tulla rangaistukset yllätyksenä.

Nyt näin joulun alla voinkin viedä asian vielä pidemmälle ja todeta, että Jatkoajan moderaattorit ovat maamme eliittiä, jotka ylipäätään mahdollistavat edes jonkinlaisen keskustelun syntymisen tällä palstalla. Ilman heidän panostaan tämä olisi epäkypsien ihmisten temmellyskenttä, jossa kunnioitusta haettasiin pelkästään henkilöön kohdistuvalla vittuilulla ja hymiöiden määrällä.

Syvä kumarrus Moderaattoreille ja Hyvää Joulua,

Ohmi
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nimimerkki benicion signaturessa on iso totuus. Jatkoaika poikkeaa useimmista muista foorumeista edukseen jo sillä, ettei kirjoitusoikeuksia saa automaattisesti ja pikavauhtia. Kirjoitusoikeuksista saa kuitenkin tarvittaessa pikavauhtisen vapautuksen jos tähän on aihetta. Kun vähemmän fiksu tai väärin orientoitunut sakki pidetään poissa, ja muu väki pidetään tietoisena siitä ettei mitä tahansa tuubaa tule täälläkään suoltaa, niin jonkin älyllisen keskustelun vähimmäistason tavoittelu on edes mahdollista. Kuinka paljon tästä päästään ylöspäin, se riippuu kirjoittajista.

Jääkiekon ympärille rakentuvan keskustelupalstan luonteelle sopii erinomaisen hyvin moderaattorien nykyinen erotuomaritoiminta, jossa sanktioita jaetaan mm. varoituksina, eri mittaisina jäähyinä sekä lopullisina poistoina. Sen verran puolustan moderaattorien toimintaa (en todellakaan moderoi itse täällä), ettei suuren ja heterogeenisen kirjoittajapersoonallisuuksien joukon edesottamusten tuomarointi voi mitenkään miellyttää kaikkia. Usein tuomiot menevät enemmistön mielestä kohdalleen, mutta kiistanalaisiakin päätöksiä esiintyy. Samaa tapahtuu muuallakin elämässä, kuten suomalaisessa oikeusjärjestelmässä ja missäpä muualla kuin jääkiekkokaukaloissa.
 
Huumorintajuttomia pilkunnussijoita sääntöineen koko sakki suurimmaksi osaksi. Myös parin moderaattorin natsat omaavan palstalaisen jatkuva liekittäminen ja ylimielinen naljailu ketjuissa pistää vituttamaan.

Kaipaan takaisin jatkoaikaa vuodelta 2003 tjn.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt näin joulun alla voinkin viedä asian vielä pidemmälle ja todeta, että Jatkoajan moderaattorit ovat maamme eliittiä, jotka ylipäätään mahdollistavat edes jonkinlaisen keskustelun syntymisen tällä palstalla. Ilman heidän panostaan tämä olisi epäkypsien ihmisten temmellyskenttä, jossa kunnioitusta haettasiin pelkästään henkilöön kohdistuvalla vittuilulla ja hymiöiden määrällä.

Tämä kommentti on mielestäni aika tyhjentävä. Monenlaisilla keskustelupalstoilla on tullut pyörittyä ja ihan rehellisesti voi sanoa että Jatkoaika on moderoinnissa tämän maan eliittiä.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Itse tahtoisin esittää kiitokseni asiallisesta vastauksesta noin viikko tai kaksi takaperin koskien allekirjoitustani. Vastauksen positiivisuus yllätti iloisesti, ensimmäisen kerran.

Sama homma, itsekin joskus sain pelikieltoa, niin tuli samalla ohjeet miten välttyä tulevaisuudessa lainausrikkeistä. Samalla jos kysynyt jotain niin yleensä vastattu.

Tuo Jääkuutio ansaitsi penalttinsa, juuri sanottu miten turha chattailu ketjussa jätettävä niin heitti kyllä hyvän läpän, mutta aika turhan.

Ajoittain tuntuu, että minua on kohdeltu väärin joissain kiihkeissä ketjusteluissa, mutta ihan hyvin homma on toiminut.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Moderaattorit eivät ilmeisesti ole asiakaspalvelualalla?

Samaa asiaa joskus miettinyt myös. Viimeksi Jääkuution penaltin yhteydessä, koska ei se nyt viikon arvoinen juttu ole, mutta

Monenlaisilla keskustelupalstoilla on tullut pyörittyä ja ihan rehellisesti voi sanoa että Jatkoaika on moderoinnissa tämän maan eliittiä.

Totta tämäkin, vapaaehtoistyön merkeissä mennään ja näin joulun kunniaksi kiitokset myös täältäpäin loistavasta palstasta.
Pysyy mesta ainakin siistissä kunnossa/ järjestyksessä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Moderaattorit" (monikosta huolimatta miellän tämän yhdeksi entiteetiksi, vähän sellaiseksi monipäisen Hydra-hirviön kaltaiseksi) on JA:n Kekkonen. Yksinvaltainen, äkkipikainen tarvittaessa, täysin suvereeni. Me muut ollaan akselilla Vennamosta työttömään takkamuurariin. Saatetaan räksyttää joskus, selän takana varsinkin, mutta muuten pokkuroidaan ja nuoleskellaan. Vaikka Kekkosesta ei pidetä, sen kanssa halutaan olla välilöissä että pysyttäisiin edes alaoksilla. Latvaan kiipeämisestä haaveillaan sitten yksityisesti.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
"Moderaattorit" (monikosta huolimatta miellän tämän yhdeksi entiteetiksi, vähän sellaiseksi monipäisen Hydra-hirviön kaltaiseksi) on JA:n Kekkonen. Yksinvaltainen, äkkipikainen tarvittaessa, täysin suvereeni. Me muut ollaan akselilla Vennamosta työttömään takkamuurariin. Saatetaan räksyttää joskus, selän takana varsinkin, mutta muuten pokkuroidaan ja nuoleskellaan. Vaikka Kekkosesta ei pidetä, sen kanssa halutaan olla välilöissä että pysyttäisiin edes alaoksilla. Latvaan kiipeämisestä haaveillaan sitten yksityisesti.

En malta olla toteamatta homman toimivan varsin leppoisasti ja lähes kaikkia miellyttävästi, kunnes Kekkonen kuolee.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Positiivista palautetta tästäkin osoitteesta moderaattoreille.

Tiukka moderointi on yksi suurimmista syistä siihen, että tämä palsta on myös muiden kuin palstalle kirjoittavien mielestä yksi Suomen parhaimmista keskustelufoorumeista, ellei jopa paras. Lukijoitahan palstalla on varmasti lähes (moni)kymmenkertainen määrä verrattuna aktiivisiin kirjoittajiin. Tämäkin ketju on luettu jo reilut 1000 kertaa, vaikka se avattiin kolme tuntia sitten.

Pelikiellot/Varoitukset saattavat joskus mennä hieman pieleen, mutta pääsääntöisesti varmasti osuvat kohdilleen. Aivan samalla tavalla kuin lajissa nimeltä jääkiekko. Ja aina riittää niitä, joille tehty päätös ei sovi. Se on ikävää, mutta parempi niin kuin se, että palsta menisi yleiseksi vittuiluksi, hauskuutteluksi tms.

Itse en ole muutamaa huomautusta lukuunottamatta saanut palautetta/rangaistuksia moderaattoreilta. Muutaman kerran on käynyt mielessä, että nyt ehkä tulee, mutta niissä keskusteluissa tilanne on ollut se, että silloin penaltyä olisi pitänyt jakaa molemmille osapuolille. Ja eipä tuokaan ratkaisu olisi oikeastaan haitannut. Turha itkeminen näissä asioissa on kaikkein huvittavinta. Jos oikein hakemalla hakee pelikieltoa, eikä ota opikseen huomautuksista, niin seuraukset on kärsittävä. Tuskin täällä mitään salaliittoja on. Eiköhän jokainen moderaattorikin yritä hoitaa hommansa parhaalla mahdollisella tavalla. Tavoitteena luoda mahdollisimman hyvä ja tasapuolinen keskusteluympäristö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös