Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 421
  • 13 556

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän noottia @Moderaattorit mun pelikiellon pituudesta. Ei vaan voi toimia uskottavasti vallan kahvassa, jos moisista rikkeistä lähetetään vain kuukaudeksi banaanisaarille. Itse olisin antanut itselleni vähintään 3kuukautta ja kivityksen, ehkä jopa kuolemantuomion. Mutta näillä nyt mennään. Tämä ihan kehittävänä palautteena jatkoa ajatellen. Seuraavasta pitää tulla jo ulosajo tai muuten kurinpidon uskottavuus on Liigan kurinpidon tasolla.

Kiitos ja hyvää kesän jatkoa demokraattisille johtajille!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vähän noottia @Moderaattorit mun pelikiellon pituudesta. Ei vaan voi toimia uskottavasti vallan kahvassa, jos moisista rikkeistä lähetetään vain kuukaudeksi banaanisaarille. Itse olisin antanut itselleni vähintään 3kuukautta ja kivityksen, ehkä jopa kuolemantuomion. Mutta näillä nyt mennään. Tämä ihan kehittävänä palautteena jatkoa ajatellen. Seuraavasta pitää tulla jo ulosajo tai muuten kurinpidon uskottavuus on Liigan kurinpidon tasolla.

Kiitos ja hyvää kesän jatkoa demokraattisille johtajille!
No ei ne @Moderaattorit vastaa edes yv:hin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen ennenkin käyttänyt esimerkkinä, että @McTorso polarisoi näkemyksillään, mutta hän tekee perusteellista työtä lähes jokaisessa viestissään. Usein keskustelussa on ns. hengailijoita mukana, joiden ainoa tehtävä on piikitellä häntä. Todennäköisesti koen tämän voimakkaasti sen vuoksi, että itse kokenut joskus samaa. Se, että jonkun näkemykset polarisoivat eivät mielestäni oikeuta jatkuvaa hyökkäämistä käyttäjää vastaan. Eri mieltä voi olla kunnioittavasti ja liian usein juuri Torson kohdalla ollaan mielestäni rajoilla, onko enää ihan kunnioitustakaan jäljellä.
Näinpä se menee. Kyllä minulla selkeänä kehityskohteena on turhan jankkauksen vähentäminen. Koen jopa asiassa jonkin verran onnistuneeni, yeah! Toisena kehityskohteena palstalaisena minulla on ollut asiattomiin viesteihin vastaamatta jättäminen. Siinäkin suunta on ollut mielestäni hyvä.

Paljon pitää kuitenkin vielä petrata. Koen, että keskustelussa on kohteliasta huomioida erilaiset näkökulmat ja mielipiteet. Tällöin vastaamatta jättäminen voi joskus tuntua moukkamaiselta, vaikka tietyissä tilanteissa se olisi toivottavaa. No joo, tuossakin koen menneeni eteenpäin, enkä enää kaikille kaikesta vastaa, vaikka kaikki minulle osoitetut viestit kyllä luen. Ignore toimintoa en ole koskaan juurikaan käyttänyt ja nykyään en käytä enää ollenkaan. Kyllä keskustelupalstan viestit tulee kestää. Tällöin näkee kokonaisuuden paremmin.

Mitä moderointiin tulee, niin pari ansaittua pelikieltoa olen saanut ja niistä oppia olen pyrkinyt ammentamaan. Toisaalta viime kesänä sain voimasuhdeketjusta parin viikon pelikiellon kyllä ihan puhtaasta asiallisesta keskustelusta. Se meni modeilta väärin, mutta virheitä tekevät kaikki, niin myös McTorso ja Kaukokari.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@McTorso juuri niin, virheitä tekevät kaikki. Toisaalta kaikkien teksteissä on aina up- ja downside. Kun riittävän paljon annetaan jostain palautetta niin joskus käy niin, että menee lapsi pesuveden mukana. Liian paljoa ei saa antaa arvoa kuitenkaan niille huonoille palautteille, koska keskustelussa usein on vain muutamia, jotka saavat jotain keskustelua ylipäätään aikaiseksi. Keskustelupalstalla ei voi pitää kenelläkään huonona ominaisuutena, että tuotat keskustelua.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Seuraavasta pitää tulla jo ulosajo tai muuten kurinpidon uskottavuus on Liigan kurinpidon tasolla.
Vaikka itse kirjoitatkin sarkastisesti, niin mä olen ainakin tästä ihan samaa mieltä.

Jos pelikieltoja tulee tasaisin väliajoin ja minkäänlaista kehitystä ei niiden jäljiltä tapahdu, vaan keskustelut menevät edelleen jatkuvasti tarpeettomaksi vittuiluksi ja flametukseksi, niin ei sitä ihan loputtoman pitkään voida katsella ennen lopullisia banneja. Ihan palstan luettavuuden ja viihtyisyyden kannalta pahimmat riitapukarit on syytä siivota pois.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka itse kirjoitatkin sarkastisesti, niin mä olen ainakin tästä ihan samaa mieltä.
Kirjoitan sarkastisesti? Ihan totuuden mukaisesti ja rehellisesti kirjoitin. Olen aina elämässä ollut sitä mieltä, että omista virheistä pitää maksaa kovaa hintaa ja tässä tapauksessa sama pätee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@McTorso juuri niin, virheitä tekevät kaikki. Toisaalta kaikkien teksteissä on aina up- ja downside. Kun riittävän paljon annetaan jostain palautetta niin joskus käy niin, että menee lapsi pesuveden mukana. Liian paljoa ei saa antaa arvoa kuitenkaan niille huonoille palautteille, koska keskustelussa usein on vain muutamia, jotka saavat jotain keskustelua ylipäätään aikaiseksi. Keskustelupalstalla ei voi pitää kenelläkään huonona ominaisuutena, että tuotat keskustelua.
Vaikka puhut toisaalta asiaa, niin ohjeesi Torson suuntaan eivät mielestäni toimi. Torso saa jatkuvasti erittäin negatiivista palautetta ja sitä tulee todella suurelta määrältä käyttäjiä. Tästä huolimatta hän ei ole koskaan suhtautunut tuohon palautteeseen asianmukaisesti tai pyrkinyt kehittymään sellaiseen suuntaan, että negatiivinen palaute ja turha vänkääminen vähenisi.

Pelkkä keskustelun tuottaminen voi todellakin olla huono ominaisuus - myös keskustelupalstalla. Mikäli se tuotettu keskustelu on sävyltään negatiivista, poikkeaa aiheesta, eikä etene koskaan kunnolla mihinkään, niin siitä ei hyödy kukaan ja siitä on pelkkää haittaa kaikille osallisille.

@Roger Moore tuossa edellä kertasi hyvin Torson ongelmakohtia. Itse olen ennenkin tiivistänyt ongelmat siihen, että jos et itse kunnioita muita, niin turha ihmetellä, mikäli muut eivät kunnioita sinua. Torson epäkunnioittava asenne kaikkia muita kohtaan on niin järisyttävällä tasolla, että se aiheuttaa väkisinkin turhaa vääntöä ja negatiivista ilmapiiriä ympäri palstaa.
 

Ralph

Jäsen
Olen aina elämässä ollut sitä mieltä, että omista virheistä pitää maksaa kovaa hintaa ja tässä tapauksessa sama pätee.
Sitten varmaan pidät parin kuukauden oman tauon palstalta, jos koit saaneesi liian pienen rangaistuksen?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei sinne vankilaankaan saa omatahtoisesti mennä, vaikka miten tahtoisi, vaan valtaapitävät sinne määrää.
Saa tänne halutessaan vaikka kuinka pitkät bannit tai pääsee kokonaan ovista ulos. Pyyntöä vaan moderaatiotiimille.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa tänne halutessaan vaikka kuinka pitkät bannit tai pääsee kokonaan ovista ulos. Pyyntöä vaan moderaatiotiimille.
Totta tämäkin. Ehkä se on parempi palstan viihtyvyyden kannalta, että kirjoittajat joilla ei ole kovin kummoista itsehillintää, poistetaan kokonaan.

@Moderaattorit tulkoot siis tahtoni ja antakaa rangaistukseni kovimman mukaan ja poistakaa tunnukseni. Raja on ylitetty.

Toivottavasti toimin eräänlaisena tienraivaajana ja muutkin itsehillinnän puutteesta kärsivät tuntevat piston sydämessään!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Totta tämäkin. Ehkä se on parempi palstan viihtyvyyden kannalta, että kirjoittajat joilla ei ole kovin kummoista itsehillintää, poistetaan kokonaan.

@Moderaattorit tulkoot siis tahtoni ja antakaa rangaistukseni kovimman mukaan ja poistakaa tunnukseni. Raja on ylitetty.

Toivottavasti toimin eräänlaisena tienraivaajana ja muutkin itsehillinnän puutteesta kärsivät tuntevat piston sydämessään!
Nyt höpönlöö! Et lopeta kirjoittelua, saati poistata tunnuksia. Kohta pääsee Jokerit takaisin Liigaan ja keskustelu on aiempaa antoisampaa.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Moderaattorit voisivat isommalla kädellä puhdistaa keskustella Liigan siirtohuhut -ketjussa. Siellä saa tarkasti etsiä ne viestit, jossa esitetään edes jonkinlainen huhu. Muut viestit kun ovat vittuilua toiselle tai jotain muuta sinne kuulumatonta turhaa.

Aina on innoissaan, kun huomaa että sinne on tullut iso kasa uusia viestejä. Sitten vituttaa, kun siellä tyypit keskustelee siitä, että mikä on heidän määritelmänsä mukaan huhu.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Moderaattorit voisivat isommalla kädellä puhdistaa keskustella Liigan siirtohuhut -ketjussa. Siellä saa tarkasti etsiä ne viestit, jossa esitetään edes jonkinlainen huhu. Muut viestit kun ovat vittuilua toiselle tai jotain muuta sinne kuulumatonta turhaa.

Aina on innoissaan, kun huomaa että sinne on tullut iso kasa uusia viestejä. Sitten vituttaa, kun siellä tyypit keskustelee siitä, että mikä on heidän määritelmänsä mukaan huhu.
Samaa on tuolla muu urheilu-osiossa kesän siirtoikkuna 2022- ketjussa. Siellä vaan naureskellaan Barcelonalle eikä keskustella siirroista. Tylsää lukea sellaista ketjua.

Ai niin, mähän naureskelen siellä muiden mukana.
 

A Siente

Jäsen
Liigan siirtohuhut ketju on ollut jo pitkään lähes lukukelvoton. Siellä on aina joku idiootti ajamassa keskustelua sivuraiteille itse huhusta. Aika paljon päästetään sormien läpi turhaa nokittelua,
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aina on innoissaan, kun huomaa että sinne on tullut iso kasa uusia viestejä. Sitten vituttaa, kun siellä tyypit keskustelee siitä, että mikä on heidän määritelmänsä mukaan huhu.

Kieltämättä tunnistan tästä pienen syyllisyyden. Tuo on kuitenkin sellainen juttu, että ketjussa keskustellaan juuri huhujen puutteesta, koska enää kukaan ei halua mitään huhuja mihinkään yhteisöön tuoda - juuri noissa ketjuissa mainituista syistä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Torson epäkunnioittava asenne kaikkia muita kohtaan on niin järisyttävällä tasolla, että se aiheuttaa väkisinkin turhaa vääntöä ja negatiivista ilmapiiriä ympäri palstaa.
Torso saa jatkuvasti erittäin negatiivista palautetta ja sitä tulee todella suurelta määrältä käyttäjiä.
Aikamoisen vaikutuksen olen saanut sinussa aikaan, kovin erikoisen, mutta kuitenkin.

***
Noin kokonaisuutena, kun tuon @Nelfor nimimerkin viestin luin, niin tuli mieleen, jotta kylläpä saa kyseinen nimimerkki kirjoittaa viestejä, jotka koskettavat vain ja ainoastaan McTorsoa. Ei ollut ensinmäinen kerta ja näillä säännöillä tuskin viimeinen. Tuo kaipaisi mielestäni hieman hienosäätöä, @Moderaattorit . Toisaalta, ihan sama.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Nelfor yleensä olen kanssasi samaa mieltä, mutta tässä tapauksessa erkanemme (toki tämä oli jo tiedossa aikaisemmin) käsityksessä aika paljon toisistamme.

En itse havaitse, että nimenomaan negatiivinen keskustelu olisi kasvanut @McTorso kontribuution myötä erityisen paljon. Hän ei myöskään omilla standardeillani saa oikeastaan ihan hirveästi palautetta - enkä jättäisi sitäkään huomioimatta, että hän saa poikkeuksetta myös positiivista keskimäärin enemmän kuin suurin osa meistä. Pelkästään voimasuhdeketjussa näyttää olevan n. 10-20 nimimerkkiä, jotka kiittävät jokaisesta Torson viestistä.

Minä toki tykkään itse keskustella vähän aiheesta kuin aiheesta - ihmisistäkään ei tarvitse olla samaa mieltä. Toivon kuitenkin vilpittömästi kaikilta sitä, että vältetään erityisesti toisesta nimimerkistä kirjoittaessa turhia vääristyksiä ja monistuksia. Se on eräänlainen Whataboutismin nykymuotoinen alamuoto, että jos itsellä on jostakin käyttäjästä erittäin voimakas, negatiivinen käsitys niin haluaa nähdä, että myös muilla olisi samanlainen käsitys.

Jos jollekin antaa todella hapanta & kovaa palautetta niin parhaiten vaikutuksia saa aikaan, jos pystyy niin pitkälle konkretisoimaan ne asiat, jotka häiritsevät, että kohde voi oikeasti myös oppia asiastaan. Itse toivon esimerkiksi @McTorso samaa kuin itseltäni: vähän lyhyemmin, vähän vähemmän aktiivisemmin ja joskus voisi antaa jonkun eri mieltä olevan yksinkertaisesti vain olla. Tunnistan myös tuon edeltävien kommenttien kaivelun tavalla, joka ei edistä keskustelua.

Mutta konkretia on vaikea laji - mielestäni usein kun yrittää antaa sitä konkreettista palautetta niin tajuaa ikään kuin kesken kaiken, että hups, tämä rajahan on piirretty ainoastaan oman pään sisään eikä sitä voikaan kovin helposti toiselle osoittaa. Jos tämän vetäisi yhteen niin uskon, että voimme tälläkin keskustelupalstalla ottaa isoja askelia kohti hyvää palautekulttuuria, josta on hyötyä sitten myös tämän yhteisön ulkopuolella.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Tifosi tätä kommenttiasi pidin jopa vähän hauskana :)
Minä vähän luulen, ettei kukaan tällä foorumilla tarvitse toisen nimimerkin suojelua. Suurin osa (toivottavasti) ovat sillä tavalla aikuisia, että ovat kykeneviä edustamaan itseään tässä ympäristössä mahdollisimman järkevästi ja monipuolisesti. Uskon, että viittasit minuun, mutta minulla ei kyllä ole mitään tarvetta suojella ketään ja jos suojelua kaipaan niin hoidan sen itse. Uskon, että myös toinen nimimerkki, johon viittaat, ajattelee asian täysin samoin.

Sen sijaan, kun löydät tuon yhtymäkohdan, josta olet mainitsemiesi henkilöiden kanssa täysin samaa mieltä niin pystytkö myös konkretisoimaan sen sellaiseen muotoon, että joku voi oikeasti muuttua asiassa?

-----------------

Tämä ei koske sinua, joten eroten sen omaksi kommentikseni.
Minä olen huolissani (ja asialle pitäisi tehdä jotain) siitä, että oma kokemukseni Suomen palautekulttuurista on se, että meillä on ihan valtavasti hommaa kansakuntana vielä tämän asian kanssa. Olen tähän ikään mennessä ehtinyt olla osa monia yhteisöjä ja kuten kaikki täälläkin ovat huomanneet niin olen yleensä tyyppi, joka saa sitä palautetta aivan riittävästi omiksi tarpeiksi. Yleensä se, mitä kirjoitetaan, on pääsääntöisesti negatiivista palautetta - harvoin kirjoitetaan, kuinka kiva oli lukea ajatuksiasi tästä ja tästä. Palautteeseen tämä liittyy myös laajemmin ja kun itse olen asiakaspalvelutehtävissä hommissa niin olen huomannut, että sitä samaa kulttuuria on sitten myös ihan virallisissakin yhteyksissä.

Palautteen ei tarvitse olla tuhoavaa, mutta liian usein sitä käytetään sellaisena. Palaute on instrumentti, jolla ei tunnuta läheskään aina tavoittelevan hyvää: tarkoituksena näyttää useammin olevan yhden joukkopolkeminen, lannistaminen tai yleinen haukkuminen, joka lähentelee enemmän kiusaamista kuin palautetta. Palaute voi olla myös rakentavaa, kehittävää & antoisaa - ja sellaista, vaikka se olisi negatiivistakin, moni on valmis ottamaan vastaan. Sen sijaan jatkuvaa moittimista, henkilöön menevää huutelua ja puhdasta *ittuilua ei kenenkään tarvitse kuunnella.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Palsta on hieman siedettävämpi seuraavan kuukauden ajan, kun eräs pistelinko sai kuukauden kakun. Kiitos tästä.
Vaihteeksi pelikieltoa, kun puhuu kerrankin asiaa! Jännä että trollailulla tulee järkevämpää tekstiä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jostain kumman syystä(ensimmäistä kertaa ikinä minulle) moderointitiimi lähettämässään viestissään selitää miksi raportointi ei johda toimiin.

Huumori tähän syynä. Aika vaarallinen tie lähteä kulkemaan? Meissä nääs moneen lähtöön huumorimiehiä ja -naisia. Mutta onko se vielä sittenkin huumoria, kun tähän huumoriin yhdistetty henkilö vastaa tähän huumoriin?

Ja rikepiste piste tuli allekirjoittaneelle henkilökohtaisuudesta; epäily äidin rakkauden puutteesta ja epäily isän hyväksikäyttämäksi joutumisesta. Joku toinen voisi tuonkin laskea huumoriksi? Vai oliko se: mikä vittu sinua vaivaa?(jotta taas kellään ei herne alka vaginassa hiertää, niin joo en tosiaan valita mistään rikepisteestä, kunhan vaan höpötän kun ei muutakaan ole sunnuntaina...)

Ja seuraava ei liity minuun tahi minun viesteihin

Moderointi ei täällä ole koskaan ollut eikä tule olemaan tasapuolista. Toiset saa vaan vittuilla enemmän kuin toisen, toiset saa harhailla tai olla harhailematta enemmän kuin toiset. Joitakin vastaan toiset saa vaan hyökkäillä ja jos joku vastaa hyökkäilyyn, heiluu pelikiellon heiluri.

Harmittavaa kun moderaattoreita ei voi estää, vai voiko?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös