Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 536
  • 13 556

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysynpähän vain, näin melko suoraan kuten yleensäkin, että miksi vitussa tulevalle KHL-kaudelle on täällä oma ketjunsa, kun muutenkin kaikki KHL-uutiset ovat onneksi jo poistettu verkkolehden toimesta? Eivätkö putinistit ja muut venäjämieliset bulvaanit voi keskustella ihannesarjastaan vaikka ihan keskenään jossain venäläisten foorumilla?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kysynpähän vain, näin melko suoraan kuten yleensäkin, että miksi vitussa tulevalle KHL-kaudelle on täällä oma ketjunsa, kun muutenkin kaikki KHL-uutiset ovat onneksi jo poistettu verkkolehden toimesta? Eivätkö putinistit ja muut venäjämieliset bulvaanit voi keskustella ihannesarjastaan vaikka ihan keskenään jossain venäläisten foorumilla?
Varmaan siksi, koska ihmiset haluavat keskustella khl-sarjasta. Putinisteille ja venäjämielisille on varmaan omat palstansa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Varmaan siksi, koska ihmiset haluavat keskustella khl-sarjasta. Putinisteille ja venäjämielisille on varmaan omat palstansa.
Keskustelu muutenkin ollut pääosin kritisointia niitä pelaajia kohtaan jotka sinne menevät. Itselläkin ainakin kiinnostaa ketkä sinne menee ja toivon heidän pysyvän mahdollisimman kaukana KalPasta ja Leijonista.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tosielämän fingerporismi. Neroutta.

Olen samaa mieltä, mutta palstan sääntöjähän tuossa suht selkeästi rikottiin. Jos heitto ei olisi ollut näin ns. hyvää huumoria, oletettavasti pelikielto olisi ollut tuomiona. Jossain toisessa ketjussa olisi varmaankin mennyt ilman tuota rikepojoakin.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Aika monelta näyttänyt menneen yöunet rikepisteestä.

Tykkäsin viestistäsi, mutta tämä meni hiukan ohi. Ellet sitten vihjaa että @heavy on useampi käyttäjä? Tuskin hänkään yöuniaan on menettänyt.

Edit: Ellet sitten viittaa johonkin ihan toiseen hauskan viestin tuomaan rikepisteeseen joka on itseltäni mennyt täysin ohi.
 
Viimeksi muokattu:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tykkäsin viestistäsi, mutta tämä meni hiukan ohi. Ellet sitten vihjaa että @heavy on useampi käyttäjä? Tuskin hänkään yöuniaan on menettänyt.

Edit: Ellet sitten viittaa johonkin ihan toiseen hauskan viestin tuomaan rikepisteeseen joka on itseltäni mennyt täysin ohi.
Siihen vastaantulijan viestiin viittasin. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että useamman käyttäjän ja viestin toimesta tuota rikepistettä on täällä taivasteltu ympäri palstaa. Voi olla, että olen väärässäkin.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Jotenkin tuli sellainen fiilis, että useamman käyttäjän ja viestin toimesta tuota rikepistettä on täällä taivasteltu ympäri palstaa.

Aivan juu, ymmärsin hieman väärin ja ajattelin vain tätä kyseistä itkuketjua. Anteeksi heavylle aiemmasta turhasta tägistä. En tägää uudelleen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Rikepisteitä kun tulee tarpeeksi, niin tulee kakkua, eikä hyvässä mielessä. Sen takia varmasti aiheutti porua myös.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Rikepisteitä kun tulee tarpeeksi, niin tulee kakkua, eikä hyvässä mielessä. Sen takia varmasti aiheutti porua myös.
Eli joutuu olemaan viikon kirjoittamatta palstalle. Se on kyllä paha, menee helposti top5-listalle pahimmissa asioissa mitä voin kuvitella.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rikepisteitä kun tulee tarpeeksi, niin tulee kakkua, eikä hyvässä mielessä. Sen takia varmasti aiheutti porua myös.

Mä oon muutaman kerran ollut pelikiellossa.

En mä aikakaan ole mitään rikepisteitä saanut vaan suoraan lentänyt 1-4 viikoksi telakalle.

En mä itse lähde noita pelikieltoja kommentoimaan mutta usein tullut lukemattomia yksityisviestejä jossa kyllä ihmetelty tuomioita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli joutuu olemaan viikon kirjoittamatta palstalle. Se on kyllä paha, menee helposti top5-listalle pahimmissa asioissa mitä voin kuvitella.

Sulla on kyllä omituisia pelkoja, kannatta varmaan pohtia sitä... Meille muille kyse on ollut vain ja ainoastaan siitä että millaisia kirjoituksia palstalta halutaan pitää pois, ihan sama toteutetaanko se moderointi rangaistuspisteillä vai porttikielloilla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä oon muutaman kerran ollut pelikiellossa.

En mä aikakaan ole mitään rikepisteitä saanut vaan suoraan lentänyt 1-4 viikoksi telakalle.

En mä itse lähde noita pelikieltoja kommentoimaan mutta usein tullut lukemattomia yksityisviestejä jossa kyllä ihmetelty tuomioita.

Mulle on modetkin illanistujaisissa sanoneet, että sori kun tuli se pelikielto, me tarjotaan tämä kierros. Ikävä vain, etten ole harrastunut juovutusjuomiin. Todella kovan luokan vittuilua modeilta, siis. Mode-ilta, get it?

Sitä kuitenkin ihmettelen, miten voi tietää yksityisviestin sisällön, jos ei ole sitä lukenut.

Huomaa, ettei mulla ollut mitään asiaa. Rikepiste?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siellä on monessa muussa joukkueketjuissa myös näitä negatiivisia, mutta niin saavat vain jatkaa keskusteluaan vaikka ei kaikki samaa mieltä kaikesta olekkaan.
Boldasin olennaisen. Eihän keskustelussa ole mitään pahaa vaikka miten antaisi tapaa. Sitten on se toinen tapa missä tullaan julistamaan se oma mielipide faktoina eikä kyetä edes keskusteluun.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä oon muutaman kerran ollut pelikiellossa.

Olen saanut tälläkin foorumilla parit bannit tässä viimeisten vuosien aikana perisynnistäni eli vänkäämisestä. Tappara.co on vienyt homman vielä astetta pidemmälle: siellä olen saanut banskua pari kertaa siitä, että toinen henkilö on liittänyt minut vänkäämiseen ja olen vastannut hänelle. Tästä huolimatta annan kyllä laajalti synninpäästön vapaaehtoisesti erilaisia nettikeskusteluja moderoiville tahoille. Teksti on vaikea laji, koska toisin kuin puheesta sinun pitäisi pystyä lukemaan tekstistä toisen intentiot. Tekstissä usein epäonnistuu ilmaisemaan itseään ja tekstissä myös tehdään tulkintoja hyvin laajasti: luetaan rivien väleistä, luetaan tekstiin paljon sellaista, mitä siellä ei ole.

Pääsääntöisesti olen kuitenkin nykyään täällä jatkoajassakin tyytyväinen asiakas. Muutamat kummalliset tuomiot ovat ihmetyttäneet, mutta siihen liittyy varmaan oma henkilöhistoriani: minä en oikein ymmärrä sitä, että jotkut käyttäjät vain ovat enemmän vapaata riistaa kuin toiset. Jos esimerkiksi tiedetään, että jollain on ns. heikko kohta niin siihen saa iskeä toistuvasti ja ison porukan voimalla. Näihin ei puututa kovin tyylikkäästi. Ja mielestäni ne ongelmat tuppaavat kroonistumaan jokaisessa nettifoorumissa. En odotakaan, että absoluuttinen tasa-arvo olisi todellisuutta. Tyyli ei oikeuta asiattomuuteen.

Olen ennenkin käyttänyt esimerkkinä, että @McTorso polarisoi näkemyksillään, mutta hän tekee perusteellista työtä lähes jokaisessa viestissään. Usein keskustelussa on ns. hengailijoita mukana, joiden ainoa tehtävä on piikitellä häntä. Todennäköisesti koen tämän voimakkaasti sen vuoksi, että itse kokenut joskus samaa. Se, että jonkun näkemykset polarisoivat eivät mielestäni oikeuta jatkuvaa hyökkäämistä käyttäjää vastaan. Eri mieltä voi olla kunnioittavasti ja liian usein juuri Torson kohdalla ollaan mielestäni rajoilla, onko enää ihan kunnioitustakaan jäljellä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen ennenkin käyttänyt esimerkkinä, että @McTorso polarisoi näkemyksillään, mutta hän tekee perusteellista työtä lähes jokaisessa viestissään. Usein keskustelussa on ns. hengailijoita mukana, joiden ainoa tehtävä on piikitellä häntä. Todennäköisesti koen tämän voimakkaasti sen vuoksi, että itse kokenut joskus samaa. Se, että jonkun näkemykset polarisoivat eivät mielestäni oikeuta jatkuvaa hyökkäämistä käyttäjää vastaan. Eri mieltä voi olla kunnioittavasti ja liian usein juuri Torson kohdalla ollaan mielestäni rajoilla, onko enää ihan kunnioitustakaan jäljellä.
Mainitsemasi kirjoittajan kohdalla kyse ei ole siitä etteikö porukka ymmärtäisi hänen olevan eri mieltä, kyse on yleensä täysin puusilmäisistä näkemyksistä ja siitä ettei mies koskaan myönnä olleensa väärässä. Lisäksi hänen keskustelutyylinsä on yksinkertaisesti pidemmän päälle täysin raivostuttava, siinä vaiheessa kun argumentit loppuu niin hän alkaa napsimaan lainaamistaan teksteistä itselleen sopivat lainaukset ja vastaa ainoastaan niihin ja jätetään muu viesti huomioimatta, vaikka ne koko viestin tärkeimmät pointit ovat hyvin usein niissä lainaamatta jätetyissä osioissa. Lisäksi hyvin usein käy myös sitä että tarkempia perusteluita pyydettäessä "palataan asiaan myöhemmin koska nyt täytyy lähteä tuonne..." ja asiaan ei koskaan enää palata.

Kyseessä on eittämättä taitava ja älykäskin kirjoittaja ja ymmärrystä jääkiekostakin löytyy varmasti ihan riittävästi, mutta en kyllä myöskään ihmettele hetkeäkään sitä että hänen kirjoituksensa kohtaavat isoakin vastarintaa ja syyt on nähdäkseni nimenomaan noissa mainitsemissani seikoissa, ei niinkään siinä että joidenkin vaan tekee mieli piikitellä häntä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös