Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 155 857
  • 815

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Jo muutama kuukausi ilman yhtään ainoaa henkosta, vaikka välillä tupruttelu tunkee uniinkin. Kuulostaako tutulta?
Tässä ketjussa kokoontuvat Jatkoajan tupakkilakkolaiset, paperiliiton esimerkkiä seuraten. Sillä erotuksella, että tupakkifirmojen taholta ei "työsulkua" liene odotettavissa perään..

Oma savuttomuuteni on nyt kestänyt pian kuusi kuukautta. Tämän vuoden puolella on kuitenkin tullut polteltua, olisikohan ollut tammikuun toinen tai kolmas päivä kun jäi uusi aski ostamatta. Täytyy sanoa, että yllättävän hyvin on mennyt. Taustalla on n. 15-vuotinen enemmän tai vähemmän aktiivinen savuinen historia.

Omalla kohdallani lakkoa on helpottanut se, että kaljan kanssa tupakki ei maistu ollenkaan. Olenkin ollut yksi niistä harvoista tupakoitsijoista, jotka eivät polttele ryypätessään. Tämä on ehkäissyt monta vahinkoa ja eihän-nyt-yksi-vielä-mitään-haittaa-tapausta.Itse kun ajattelen niin, että olen vieläkin lakossa. Lopettamisesta en uskalla vielä puhua pitkään aikaan, sen verran monta "lopettamista" mahtuu historiaani.
Kyllähän tuo tupakin haju taitaa säilyä yhtä viettelevänä koko loppuikäni, mutta ihan pikkujutun vuoksi en enää hommaan ala.

Kuinka on, löytyykö Jatkoajan kirjoittajien keskuudessa lakkolaisia, ja jos löytyy niin missä vaiheessa mennään?
Tänne kokemuksia, houkutuksia, niiden vastustamisia ja lankeemisiakin!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Jos kutsuu spaddua/röökiä/keppiä tupakiksi, niin onkin paras lopettaa koko touhu.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Viestin lähetti kaizu
Jos kutsuu spaddua/röökiä/keppiä tupakiksi, niin onkin paras lopettaa koko touhu.

Niin, rakkaalla lapsella jne.

Rööki on täällä maallakin tuttu, mutta jos alkaisin puhua "spaddusta" tai "kepistä" niin alettaisiin kyllä katsoa kieroon.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Poltettu on pitkään ja lopetettu myös pitkään. Ja monta kertaa.

Itselleni ei apuvälineenä ole toiminut mikään muu kuin nikotiinipurukumi, ainakaan kokeilemistani laastareista sun muista ei ollut mitään hyötyä. Mokomat ovat vaan pirun kalliita, tosin se nyt on se ja sama jos röökistä irti pääsis niin säästyisihän noi rahat tietty moneen kertaan. Mutta sinänsä aika mielenkiintoista että korviketarvikkeiden käyttö tuli mulla ainakin kalliimmaksi kuin normaali polttaminen. Missä Hyssälä?

Yli kuukauden mittaisia lopettamisia olen onnistunut pitämään muutaman, mutta aina on tapahtunut jotain, mikä vie sen rajan yli. Milloin välirikkoja naisten kanssa, milloin ylivittumaisia töitä jne. Ja kun sen ensimmäisen on polttanut tauon jälkeen niin paluuta ei ole, niin pahalta kuin se maistuukin.

Muutama kaverini on onnistunut muuntautumaan kännitupakoitsijaksi joka sinänsä on mielestäni aika loistava suoritus. Itse en varmasti moiseen rajaukseen pystyisi. Niin. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta kyl se rööki tekee vaan terää ruuan jälkeen.

Ja mitäpä olisi aamunavaus ilman perisuomalaista aamiaista. Kahvikuppi, rööki ja päivän Hesari.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
2v polttamatta

Vappuna tuli kaksi vuotta siitä, kun viimeksi olen "kuntopuikkoa" imaissut. Tapaus oli sellainen, että allekirjoittaneella oli pahemman laatuinen keuhkoputkentulehdus tms. ja rööki maistui oikeasti todella pahalle. Keuhkoihin sattui niin julmetusti ja yskä oli aivan kauhea. Sitten ajattelin, että ollaanpa sairauden ajan polttamatta ja parannuttua haetaan sitten uusi aski kehiin jostain siwasta. Samaan aikaan sain kuitenkin yllättäen pari kartsaa röökiä, jotka sitten jäivätkin polttamatta. Toivuttuani, en sitten alkanutkaan polttaa ja kännipäissäni kerran yritin polttaa, mutta siitä ei tullut mitään, joten tupakka vaan jäi. Röökikartsat myin parin kuukauden päästä pois, jolloin jo olin varma, että tämä lakko kestääkin hieman pidempään. Aski/päivä oli muuten polttamistahtina noin 7-8 vuotta.

Tupakka haisee tänä päivänäkin ihan hyvälle tietyissä tilanteissa. Toisinaan tekee edelleenkin röökiä mieli, mutta nopeasti se himo menee ohikin. Kännipolttamista pelkäsin eniten, mutta sekään ei ole toistaiseksi tuottanut ongelmaa. Edelleen olen lakossa. Lopeta en varmaan koskaan. Röökin polttaminen jäi ns. veriin ja jo huomenna saatan olla taas körssi kädessä parvekkeella.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lakkoon ei kannata mennä, vaan jos haluaa päästä irti polttamisesta, niin lopettaminen on ainoa keino. Lakko kuitenkin loppuu aikanaan siihen ,ah niin ihanaan, henkoseen.

Itse aloitin polttamattomuuteni tässä keväällä ja ainakin vielä on mennyt suht mukavasti. Se olenko lakossa vai kokonaan lopettanut, määräytyy vasta tulevaisuudessa. Omalta osalta minua pännii oma suhtautumiseni tupakan vaaroihin, sillä vähättelen niitä. En minä kuitenkaan sairastu keuhkosyöpään?

Miksi sitten jätin seuraavan sytyttämättä? Se saatanan haju alkoi ketuttaa. Vaatteet lemuavat puliukolle, hengitys haisee kaatopaikalle, turha rahanmeno ja liika sidonnaisuus. Koko hommassahan ei ole tuon taivaallista järkeä, mutta harvemmin missään epäterveellisessä onkaan. (lisätty epä)

Nuo korvaavat tuotteet ehkä auttavat lakossa, mutta jos on päättänyt lopettaa, niin ei tarvitse mitään korvikkeita. Asiahan on päästä kiinni.

Loppuu tai ei, niin nyt ainakin ollaan ilman.


vanha viidakon sananlasku:
Kerran tupakkimies, aina tupakkimies
 
Viimeksi muokattu:

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Toistaiseksi on mennyt hyvin ilman korvaavia aineita, purkkaa tms.
Vaikeinta riippuvuutta on ollutkin tapa, ei nikotiini. Tauko katkaisi mukavasti työpäivän ja aamun ensimmäiset savut maistuivat taivaallisilta.

Nyt tuntuu vain typerältä seisoskella savuttelijoiden joukossa, ei oikein tiedä mitä tekisi. Tauot on siten luonnollisesti vähentyneet.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Come ON!

SMOKING IS COOL
AND YOU KNOW IT!

tai sitten ei..

lopetin röökin vetämisen ehkä marraskuun alussa. Sitten olin 2kk täysin polttamatta jonka jälkeen nyttemmin alkanut taas tilanne polttajaksi(=känni tilanne), raivostuttavaa...

toisaalta harvemmin rööki enää hyvälle maistuu, paitsi kännissä. Selvinpäin en polta kuin golf kentällä.

kannattaa muistaa tupakka lakossa ettei ikinä tarvitse kieltäytyä kuin 1 röökistä.

se on aina se yksi rööki ja se on siinä. Myös kahvilat yms. niiden karttaminen helpottaa elämää selvästi :)
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Mulla niitä lopettamisia alkaa tosiaan olla kasassa myös jo useampi. Tuorein on kestänyt 2,5 viikkoa, sitä on helpotettu korvausaineilla toki. Ilman niitä olisi ainakin mulla melkoisen vaikeaa ja tulisi varmaan sorruttua. 2 mg purkka on ihan hyvä pitää mukana jos pelkää että jossain vaiheessa alkaa olemaan tuskaista. Itse olen kyllä ajatellut että kokeillaan vielä kerran, jos ei onnistu niin ei ole tarkoitettukaan onnistumaan. Ainaisessa lopettamisessa ei ole mitään ideaa ja satunnaiset lakkoilut ei kiinnosta.

Kertakännien suhteen pitää tässä tilanteessa olla varovainen, niihin homma yleensä kaatuu. Jos vetää viinaa maltillisesti niin pystynee olemaankin ilman sitä körssiä. Tarvii pitää tämä mielessä lauantaina, kun on luokkakokous.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ilman tupakkaa on tullut oltua jo yli vuosi ja itse puhuisin kyllä jo mielummin lopettamisesta,koska mielikään ei oikein enää tee edes kuin aivan sattunaisesti.
Itselläni apuvälineenä oli pelkästään tavallinen purkka ja sitä "mäyssäsin" leuat kipeänä ja ainakin itselleni siitä oli apua.
Ensimmäiset puoli vuotta on kyllä ainaa jolloin itselläni tupakkaa teki mieli joka päivä,mutta sitten alkaa jo hiukan helpottaa.Jouluna muistan kuinka haaveilin kaiken syömisen jälkeen tupakasta enemmän kuin aikoihin.
Niin ja itse polttelin n.10-15tupakkaa päivässä noin viisi vuotta.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti karhu
Itselläni apuvälineenä oli pelkästään tavallinen purkka ja sitä "mäyssäsin" leuat kipeänä ja ainakin itselleni siitä oli apua.
Tavallinen purkkakin auttaa aika hyvin, mutta itselläni se ei toimi kuitenkaan niin laadukkaasti että sillä körssittely lopetettaisiin. Muistan kun itsekin olen mäyssännyt yhdeksän tunnin työvuoron aikana 2-3 pussillista jotain fresh minttiä.. Rupeaa tietyssä pisteessä maistumaan aika pahalle ja laktatiivisetkin vaikutukset saattavat nousta pintaan..
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vajaa 10 vuotta tuli poltettua ja nyt menossa kolmas viikko ilman.
Ensimmäiset pari viikkoa irtosi keuhkoista yskimisen mukana sellainen määrä höttöä että tukka pois. Hajuaisti parantunut myös todella selvästi.

Niin ja miten eroon röökistä? Odotin sopivaa hetkeä, flunssaa. Hirveään flunssaan aamurööki ja se oli siinä.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Jahas. Avausviestini jälkeen on tapahtunut paljon, mm. säännöllisen epäsäännöllinen sauhuttelu alkoi taas tuossa viime syksyn aikoihin. Nyt olisi taas tarkoitus yrittää vähentää, tällä kertaa työkaveri lupautui myös yrittämään samaa. Saa nähdä jatkuuko tämä noidankehä lopun ikää. Tympii kun ei löydy itsestä sen verta miestä että voisi lopettaa kerralla.

edit. tuo flunssajuttu toimii kyllä. Jos muuten ei flunsassa oikein ruokakaan maistu miltään, niin tupakka maistuukin sitten hirveälle!
 

rinkeli22

Jäsen
Tämä täällä näppiksen äärellä on päättänyt jäättää pöllit taakseen tänä kesänä!

Kessua on palanut jo noin 14 vuotta putkeen, ja matkan varrelle mahtuu kymmeniä enemmän tai vähemmän menestyksekkäitä lopetusyrityksiä. Yleensä tämä juhlallinen päätökseni kestää hurjat 1-3 päivää. Onnistunein yritys taisi kestää noin 2 kuukautta, missä avusti lakkopäätökseen johtaneet lääkärin pelottelut, mutta ei sekään kantanut loppuun asti.

Totean vaan kylmästi kaikista vanhoista lopetusyrityksistä, että en ole koskaan oikeasti halunnut lopettaa polttamista. Lopetusyrityksien takana on ollut aina joku muu syy, mutta uskoisin ainoan todelliseen onnistumiseen johtavan syyn olevan oma halu. Vaimo ei ole myöskään koskaan seitsemän yhteisen vuotemme aikana vaatinut/painostanut mua lopettamaan, vaikka ei ole itse edes kokeillut tupakkaa koskaan - luultavasti itsesuojeluvaisto ja ihmistuntemus ovat sen häneltä estäneet, koska tuskin olisi ollut meikäläiseen vaikutusta ilman suurehkoa parisuhdekriisiä.

Tänä kesänä se tapahtuu. Lopetuspäätös on jo syntynyt pari kuukautta sitten, mutta nautiskelen tässä ihan täysillä polttamisesta vielä hyvällä omalla tunnolla. Teen sen kesälomallani, koska alku tunnetusti hankalin ja lomalla pystyn välttämään ne paikat, jossa polttamattomuus repii hermot riekaleiksi, eli ennen kaikkea työpaikan..

Tapahan se on enemmän kuin mikään fyysinen riippuvuus - ei vaan osaa olla ilman. Mitä ihmettä sitä tekee jatkossa töissä tauoilla? Maistuuko kahvi tai olut enää hyvältä ilman pölliä? Voiko ylipäätään kahvilassa/ravintolassa oikeasti viettää aikaa savuttomasti? Ja niin miljoona muuta kysymystä vielä perään..

Mutta nyt riittää! Mä en halua enää polttaa, koska se nyt vaan on tyhmää ja tuhoaa terveyden. Olisi kiva, kun henki kulkisi taas normaalisti. Olisi kiva nauttia taas kaikista hajuista ja mauista. Nyt olen liikkeellä oikealla syyllä ja motivaatiolla, mutta helvettiä tästä kuitenkin tulee. Saas nähdä tottuuko sitä enää "normaaliin" elämään.

Heinäkuun loppua odotellen ja toistaiseksi vielä rennosti tupakasta nautiskellen..

Edit: oli monesti mielessä heittää tuonne "jos mestaruus tulee, niin lupaan.."-ketjuun, että lopetan polttamisen mestaruuden tullessa, mutta ei tullut koskaan niin kirjoitettua. Hyvä niin, koska ehkä tämä muuten tuntuisi väkinäiseltä, eikä lähtisi omasta halusta.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
n. 10-vuotta tuli poltettua ja nyt jo 3,5-vuotta kokonaan ilman tupakkaa. Lopettamiseen vaadittiin päätös, nuuskaa ja Nicorette microtabeja. Nuuskan avulla eroon savusta ja tupakointitavasta sekä Microtabeilla eroon nuuskasta. Ei helppoa, mutta ei niin vaikeaakaan, kun päätös on vaan selkeä. Siitä ei tullut kohdallani mitään, että polttelin vain baarissa tms. Ei lainkaan tai koko ajan on mielestäni ne vaihtoehdot tupakankin kanssa.

On muuten yksi parhaista jutuistani koskaan tuo tupakoinnin lopettaminen. Ei ole kaduttanut hetkeäkään.
 

raindex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse lopetin reilu pari kuukautta sitten sauhuttelun kun töissä loppui tupakat kesken. Se otti niin paljon päähän, että ajattelin ettei samaan tilanteeseen saanut enään ikinä joutua ja ainoa keino varmistaa se on ettei polta ollenkaan. n.15 vuoden putki josta loput 12 aski päivässä tahtia loppui siis kuin veitsellä leikaten ilman etukäteispäätöstä. Menin välittömästi kun "lakkoni" alkoi baariin koettelemaan itseäni ja selvisin kahden päivän putkesta niin helposti, että olen varma sauhuttelun jäämisestä kokonaan.
Purukumia kävin ostamassa yhden pienen paketin, mutta jätin nekin heti pois kun olivat pahanmakuisia.

Vähän aikaa sitten laskeskelin huvikseni, että samalla rahalla minkä sijoitin terveyden alentamiseen per kuukausi saan nykyään nettiyhteyden, puhelinlaskut, kuntosalikortin, pari cd-ympyräistä ja jää vielä muutamaan terassiolueeseenkin.

Haluan tässä samalla kaataa yhden myytin. Monesti tupakoitsijan suusta krapulanhuuruisena aamulla kuulee pahan maun suussa johtuvan liiallisesta tupakoinnista kostean illan aikana. Kyllä tarpeeksi hyvin juodun yön jälkeen maistuu aivan yhtä pahalta ilman polttamistakin.

Ihan jännittää milloin aistit alkavat parantua. En ainankaan vielä ole huomannut minkäänlaista muutosta suuntaan tai toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
30. kerta toden sanoo. 16 vuoden aktiivisen polttamisen jälkeen on taas tullut aika jättää hyvästit rakkaalle harrastukselle. Tällä kertaa kokeilen aivan uutta systeemiä:

1. Ensin kuukauden raju nuuskakuuri, niin paljon huulentäytettä ettei kertakaikkiaan pysty polttamaan.

2. Massiivinen määrä kaikkia mahdollisia korvikkeita, laastareita, nikotiinipurkkaa ja imeskelytabletteja.

3. Lääkekuuri. Kuulemani mukaan todella tehokas tapa päästä irti, sanovat nikotiiniantabukseksi. En nyt muista sen lääkkeen nimeä, mutta pirun kallis kuuri. Senkin luulisi tuovan motivaatiota.

Saapa nähdä miten äijän käy. On kyllä jo ruvennut vituttamaan tämä addiktio.
 

Rumble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Raksilan Pleksi kirjoitti:
3. Lääkekuuri. Kuulemani mukaan todella tehokas tapa päästä irti, sanovat nikotiiniantabukseksi. En nyt muista sen lääkkeen nimeä, mutta pirun kallis kuuri. Senkin luulisi tuovan motivaatiota.
Sain lääkäriltä reseptin lääkkeeseen nimeltä Zyban. Kallis oli, ja hyvä.

Se toimi siten, että kuurin ekan viikon vedettiin vielä tupakkia, ja sitten loppu. Jo siinä ekan viikon loppupuolella oli siten, että teki mieli, meni tupakalle, ja tupakan jälkeen tuntui ihan samalta kuin ennen tupakkia. Eli jotenkin vaikutti käsittääkseni tuonne mielihyväkeskukseen aivoissa.

Pääsin Zybanin avulla hyvin irti tupakasta, ja samalla kahvista. Mutta mutta. Nyttemmin olen ne saavutukset jo ryssinyt aloittamalla jostain syystä uudelleen.
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Kutakuinkin 2 kuukautta savuttomuutta on takana. Lopettaminen tapahtui pelkästään päätöksellä. Ensimmäisten viikkojen aikana tupruttelu tuli uniinkin mutta pikkuhiljaa sekin väheni. Kyllä vieläkin kun olutta ottaa niin alkaa käsi vipattamaan kuin jotakin olisi hakemassa. 10 vuotta sitä tulikin polteltua aika säännöllisesti. Muutamat "lakot" siihen aikaakin mahtui mukaan...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
raindex kirjoitti:
Itse lopetin reilu pari kuukautta sitten sauhuttelun kun töissä loppui tupakat kesken. Se otti niin paljon päähän, että ajattelin ettei samaan tilanteeseen saanut enään ikinä joutua ja ainoa keino varmistaa se on ettei polta ollenkaan. n.15 vuoden putki josta loput 12 aski päivässä tahtia loppui siis kuin veitsellä leikaten ilman etukäteispäätöstä.



Ihan jännittää milloin aistit alkavat parantua. En ainankaan vielä ole huomannut minkäänlaista muutosta suuntaan tai toiseen.

Kaverilleni kävi aivan samalla tavalla ja siitähän tuli muutamien kuukausien tauko,mutta painon noustua reilulla kympillä röökin vetäminen alkoi uudelleen.

Minkäs hintaista tuo Zyban sitten on? Voisihan sitä jälleen kerran yrittää lakkoa.
 

Rumble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Le Banner kirjoitti:
Minkäs hintaista tuo Zyban sitten on? Voisihan sitä jälleen kerran yrittää lakkoa.
Se oli muistaakseni luokkaa 130 euroa/kuuri. Kuuri taisi olla noin kuukauden mittainen, ja lääkäri tarvittaessa määrää toisen kuurin jos ensimmäisen avulla ei vielä pääse irti.

Sen verran Zybanista vielä, ettei se kenenkään puolesta lopeta. Itse täytyy olla sytyttämättä ja silleen. Ensimmäinen päivä töissä ilman tupakkaa oli aika tuskaa, mutta sen jälkeen meni jo paremmin. Iso juttu on juurikin se, että lääkkeen vaikuttaessa tupakinhaluun ei auta, että polttaa. Kun huomaa, ettei polttamisesta ole mitään hyötyä, niin on helpompi olla polttamatta.

Psyykkiseen riippuvuuteen ei kai mikään lääke auta, ja siihen minäkin sitten kait sorruin. (Alkoholilla osuutta asiaan)

Lääkäriin vaan Banner ja tsemppiä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt 4 kuukautta ilman tupakkia. Ensimmäisen viikon käytin korvausaineina vahvinta laastaria ja sen päälle purkkaa jos mieli teki edelleen savuja. Toisen viikon käytin pelkästään purkaa ja sen jälkeen olen ollut ilman mitään korvaavia aineita.

Lopetuksen jälkeen en ole huomannut kyllä mitään eroa entiseen lukuunottamatta aamu-yskän loppumista. Eli kunto ei ole parantunut tai keuhkot puhdistunut ainakaan vielä. Luulin, että keuhkojen puhtaaksi yskiminen alkaa melkein heti lopettamisen jälkeen, mutta erehdyin. Tai sitten keuhkoni on tupakoinnista huolimatta niin puhtaat, että paskaa keuhkoissa vaan ei ole.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Tupakka

Tupakka on minulle todella pahaa myrkkyä. Kupitellessani poltan jatkuvasti. Väh. 2 askia menee illassa jos lähden ulos. Tästä johtuen tuossa puolitoista kuukautta sitten lopetin
a) tupakan
b) viinan

Molemmat myrkyt toistaiseksi kokonaan. Huomasin keuhkoissani pistelyä joka ei poistunut (tämä jo pidemmän aikaa). Nyt katsotaan mitä tällainen raitis elämä tekee. Olen syönyt paremmin, urheillut, tankannut vitamiineja jne. Energiaa ja elämäniloa on valtavasti enemmän. Pelkkä luppoaikakin on lisääntynyt ja nyt saa aikaan niitä asioita mitkä aina ovat jääneet kesken. Tietenkin myös pakonomainen tarve tehdä jotain tupakan ja drinkin asemasta aikaansaa tämän mutta väliäkös sillä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Huhtikuun lopussa lopetin eikä vieläkään ole tehnyt mieli röökiä - edes kännissä.
10 vuotta takana oli polttamista. Hajuaistin huomattava paraneminen ja päänsäryn poistuminen ovat suurimpia eroja mitä huomaa. Niin ja ei sitä rahaakaan pala jatkuvasti.

Sosiaalinen elämä esim. duunissa on kärsinyt toki, ei se rööki ollut ainoastaan rööki vaan myös hetki milloin jutella frendien kanssa ja päästä koneelta hetkeksi pois. Nykyään menen kyllä mukaan "röökille" ilman röökiäkin.
 

Kaivanto

Jäsen
Punainen Vaara kirjoitti:
Nyt 4 kuukautta ilman tupakkia. Ensimmäisen viikon käytin korvausaineina vahvinta laastaria ja sen päälle purkkaa jos mieli teki edelleen savuja. Toisen viikon käytin pelkästään purkaa ja sen jälkeen olen ollut ilman mitään korvaavia aineita.

Lopetuksen jälkeen en ole huomannut kyllä mitään eroa entiseen lukuunottamatta aamu-yskän loppumista. Eli kunto ei ole parantunut tai keuhkot puhdistunut ainakaan vielä.

Puhutko nyt sohvalla istumisesta vai harrastatko mitään urheilua? Itse poltin päivittäin toistakymmentä vuotta ja siirryttyäni kännipoltteluun en pettymyksekseni huomannut yli kuukaudenkaan polttamattomuuden parantavan oloa juuri lainkaan - täysin lopettamispropagandan vastaisesti - mutta keuhkoja vaativissa urheilusuorituksissa muutos oli mieletön. Hapenottokyky paranee valtavasti jo noin viikossa. Suoraan sanoen tämä on ainoa merkittävä syy olla polttamatta, koska tyhmänä ei osaa syöpää ajatella, ennen kuin se osuu kohdalle, ja muuten elämänlaatu on ilman röökiä laskenut.

Suosittelenkin kaikille lopettajille lenkkeilyn tms. kuntoiluharrastuksen aloittamista ja vieläpä niin, että aloittaa jo tupakoidessaan, jotta huomaa muutoksen. Se motivoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös