Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 290
  • 2 507

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Osaakos kukaan sushin suuri ystävä (oletan että täälläkin niitä on) sanoa, missä PK-seudulla on hyviä sushipaikkoja, mielellään buffet-tyylisiä? Oma kantapaikkani on syystä tai toisestani lopettanut koronan aikana, mikä on suuri harmi. Aika tarkka olen siitä, missä raakaa kalaa syön, joten laadun täytyisi olla hyvä mielellään. Perseestä kyllä, Autotalossa Makuja-nimisessä buffassa sai syödä 12 eurolla miinus opiskelija-alennus niin paljon kuin napa veti, ja kyllä se usein vetikin aika runsaasti. Laatu täyttä priimaa (tuoretta ja raikasta). Muualla en ole sushia syönyt toistaiseksi mutta nyt on pakko löytää joku kohde johon mennä pitkästä aikaa. Otetaan mielipiteitä ja ehdotuksia ilomielin vastaan.
Ainakin Hokkaido Sushi oli oikein hyvä vielä ennen koronaa kun viimeksi kävin. Sijaitsee Flamingossa. Toisaalta itse tykkään todella paljon Hanko Sushin riisistä, soijasta ja wasabista. Täytteet on toisinaan vähän meh, mutta yleensä nekin hyviä. Sitten Helsingissä on Bulevardilla Gari by Latitude 25, josta ei tietenkään buffaa saa, mutta siellä on loppuviimein parhaat sushit, joita olen Suomessa syönyt. Fermentoitu riisi on se juttu tuolla, eli ihan aitoon japanilaistyyliin valmistettu.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ainakin Hokkaido Sushi oli oikein hyvä vielä ennen koronaa kun viimeksi kävin. Sijaitsee Flamingossa. Toisaalta itse tykkään todella paljon Hanko Sushin riisistä, soijasta ja wasabista. Täytteet on toisinaan vähän meh, mutta yleensä nekin hyviä. Sitten Helsingissä on Bulevardilla Gari by Latitude 25, josta ei tietenkään buffaa saa, mutta siellä on loppuviimein parhaat sushit, joita olen Suomessa syönyt. Fermentoitu riisi on se juttu tuolla, eli ihan aitoon japanilaistyyliin valmistettu.
Kiitos vinkeistä. Täytyypi joskus tuo Gari käydä testaamassa, siellä varmasti se laatu on se kulmakivi, ei niinkään määrä. Buffetin perään kyselinkin siksi, että tuppaa tuollaisista rajatuista 10-20 palan annoksista nälkä jäämään vain. Jotenkin sushibuffat ovat todella hyvä ruokakonsepti kun tarkemmin miettii: saa mättää niin paljon suureen nälkään kuin haluaa, mutta kuitenkaan ruoka ei ole liian epäterveellistä tai rasvaista samaan aikaan. Ihan eri kuin joku RAX siinä suhteessa. Hinta-laatusuhdekaan ei ollenkaan paha.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä sushi ja sushibuffet ovat käytännössä mahdoton yhdistelmä.
Näin. Sushibuffeteissa on aina myös enemmän riisiä suhteessa kalaan, koska riisi on halpaa ja täyttävää.

Ei siinä syön itekin kyllä sushi-buffeteissa ja niiden välillä on jäätäviä eroja. Surkeimmat ovat todella surkeita ilmestyksiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvä sushi ja sushibuffet ovat käytännössä mahdoton yhdistelmä.
Columbuksen Minisushi on virkistävä poikkeus sääntöön. Ainakin lounasaikaan on buffa, ei välttämättä illalla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hyvä sushi ja sushibuffet ovat käytännössä mahdoton yhdistelmä.
Tämä on yksinkertaisesti väärä väite. Useinmiten noin voi ollakin, mutta noin jyrkkä yleistäminen on typerää. TJEU: Kawaii Turussa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Iso Omenasta löytyi kaksi sushibuffaa, Luckiefun's sushibuffet ja Fuku. Molemmat saaneet kaikissa arvosteluissa yli 4/5 tähteä. Täytyypä käydä testaamassa. Kerran kävin reissun päällä tuollaisessa Luckiefunissa olikohan Lempäälän Ideaparkissa, silloin kyllä oli positiivinen yllätys ja pidin ruoasta, joten ehkä annan toisen mahdollisuuden kun sushihimo yltyy liian suureksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuli testattua Henri Alenin Fiasco? by Ultima tuossa viikonloppuna. Oli erittäin, erittäin hyvä kokemus. Söimme tryffelimenun, joka sisälsi tartar-pihvin valkosipuliemulsiolla ja raastetulla tryffelillä, tryffelipastan, pääruoaksi paistettua kuhaa, fenkolia, munakoisoa, tryffelikastiketta ja tryffeliä sekä taatelikakun ja mascarpone-gelaton. Paras annos oli tuo tryffelipasta. Se oli aivan taivaallisen hyvä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Otin ruokien kanssa prestige-viinipaketin enkä kyllä kadu sitä päätöstä yhtään. Aivan helevetin hyvät viinit, toinen toistaan huikeammat. Olisi pitänyt pyytää lista paperille koska enää en muista mitä ne olivat. Toisaalta eipä mulla varmaan niihin varaa olisi kuitenkaan kun pitäisi Italiasta lähteä pullokaupalla tilaamaan.

Jos jotain rakentavaa kritiikkiä pitää antaa, niin ehkä jälkkäri ei ollut samalla tasolla suolaisten ruokien kanssa ja menu olisi voinut olla pidempi. Tyypillinen toinen pääruoka olisi toisaalta tehnyt menusta liiankin täyttävän, sillä nytkin meinasi tulla ähky.

Joka tapauksessa aivan erityisen laadukas ilta tuli vietettyä ja kirsikka kakun päälle siitä, että avokeittiössä hääri itse mestari Alen toivottelemassa vieraita tervetulleiksi.

Ps. Ysibaarin Pollo Limonello on edelleen hyvä. Testasin eilen.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ps. Ysibaarin Pollo Limonello on edelleen hyvä. Testasin eilen.

Toi on kyllä loistava annos kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ennen tuli käytyä tuolla usein lounastamassa kun duunipaikka sijaitsi ihan siinä vieressä, ja kyllä tuli itsensä kanssa kamppailtua, että sai jotain muuta tilattua kuin Limonellon. Hyviähän siellä on muutkin pastat, mutta ei Limonellon veroista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Toi on kyllä loistava annos kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ennen tuli käytyä tuolla usein lounastamassa kun duunipaikka sijaitsi ihan siinä vieressä, ja kyllä tuli itsensä kanssa kamppailtua, että sai jotain muuta tilattua kuin Limonellon. Hyviähän siellä on muutkin pastat, mutta ei Limonellon veroista.
Jep. Kymmeniä kertoja käynyt ja kerran olen tilannut muuta. Vaimolta olen sitten maistellut sitä sun tätä ja todennut että ei ole sen väärti että vaihtaisi muuhun.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Pitäisi viedä pari ulkkaria syömään tänä iltana. Toiveina suomalaista ruokaa. Joudun maksamaan itse, vaikka töihin liitännäinen homma, eli ei ihan ökyhintaista. Helsingin kantakaupungin alueelta. Suosituksia?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäisi viedä pari ulkkaria syömään tänä iltana. Toiveina suomalaista ruokaa. Joudun maksamaan itse, vaikka töihin liitännäinen homma, eli ei ihan ökyhintaista. Helsingin kantakaupungin alueelta. Suosituksia?
Zetor - vaikka S-mafiaa onkin. Saat s-bonarit sentäs itsellesi. Sitten vähän arvokkaampaa niin Savotta oli ainakin viimeksi hyvä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Pitäisi viedä pari ulkkaria syömään tänä iltana. Toiveina suomalaista ruokaa. Joudun maksamaan itse, vaikka töihin liitännäinen homma, eli ei ihan ökyhintaista. Helsingin kantakaupungin alueelta. Suosituksia?
Kannas on hyvä vaihtoehto, jos kaipaa vielä vähän kohtuullisempaa hintaa. Bonuksena varsin kaurismäkeläiset puitteet.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Toi on kyllä loistava annos kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ennen tuli käytyä tuolla usein lounastamassa kun duunipaikka sijaitsi ihan siinä vieressä, ja kyllä tuli itsensä kanssa kamppailtua, että sai jotain muuta tilattua kuin Limonellon. Hyviähän siellä on muutkin pastat, mutta ei Limonellon veroista.

Täytyy käydä Stadin reissulla testaan joskus. Olisko U-Street pihvi tai Monte Carlo burgeri hyviä vaihtoehtoja jos ei Limonello iske?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Täytyy käydä Stadin reissulla testaan joskus. Olisko U-Street pihvi tai Monte Carlo burgeri hyviä vaihtoehtoja jos ei Limonello iske?

Mulla ei taida olla tuolta kokemusta pihveistä tai burgereista. Lähinnä noihin pastoihin ja wokkeihin keskittynyt tuolla, mutta voisin kuvitella että nuokin toimisi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Veisin Savottaan, jos ei lompakolle ole liian kova, toinen mainio on Konstan Möljä. Zetor ei ole "suomalainen ravintola" kuin jonakin sarjakuvaparodiana. Kannas myös hyvä, tai miksei vaikka Karl Johan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi
Vieläkös Lappi-ravintola on pystyssä? Hintatasosta ei tietoa kun en ole siellä omalla rahalla syönyt.
 

Jospa

Jäsen
Pitäisi viedä pari ulkkaria syömään tänä iltana. Toiveina suomalaista ruokaa. Joudun maksamaan itse, vaikka töihin liitännäinen homma, eli ei ihan ökyhintaista. Helsingin kantakaupungin alueelta. Suosituksia?
Varmaan tulee myöhässä, mutta Lapland Hotels Bulevardin ravintola Kulta tarjoaa lappilaisia Makuja.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Ylempänä mainittu Ysibaarin Pollo Limonello on kyllä loistava. Hyvä kun vielä tekevät niitä annoksia tuohon Lönkan herkku K-markettiin niin tulee välillä siitä lounaalla haettua ruoat kotiin. Rasiaan pakattuna iso annos pastaa, pieni purkki parmesaania ja sitruuna viipale mukana. Hintaa taitaa olla reilut 9e.


Käytiin muutaman kaverin kanssa ravintola nolla testaamassa muutama viikko sitten. Pari meistä, mukaan lukien minä, otettiin menut ja juomapaketti siihen kylkeen. Neljä ruokalajia ja kaksi pettymystä. Ensinnäkin kolmantena tarjoiltu ahven. Meidän pöydässä kolme otti pääruoaksi tuon ja meille tuotiin perus kukka- ja parsakaali lisukkeet sekä kastikkeet jokaiselle omat, mutta ahvenia tuotiin erillisillä lautasilla kaksi kappaletta vaikka syöjiä on kolme. Tarjoilija sanoi, että jakakaa keskenänne. Kyseessä oli kuitenkin omalta osaltani menu paketit yhteenlaskettuna 90e ruoat ja en saanut edes kokonaista ahventa. Toisekseen jälkiruoan mustikoissa oli suurimmassa osassa vielä "karat" paikallaan. Muuten mukava miljöö ja kokemus, mutta nuo laski arvosanaa isosti.
 

Lämpö

Jäsen
Moi!

Mietin tämän ja Helsinki-ketjun välillä, mutta sitä nyt ei silmiin osunut, joten laitetaan tänne.

Alkuviikosta tulee kaksi päivää Helsingissä vietettyä. Ravintoloita tässä parilla viimeisellä sivulla on ollukin mitä suositeltu. Tosiaan tavoitteena on mennä paikkoihin syömään, mitä ei välttämättä ihan joka paikassa ole. Yleensä jos ruokapaikkaa ei ole mietittynä etukäteen tulee mentyä johonkin Amarilloon tai mäkkäriin, kun nälkä iskee.

Mutta kysymys. Olisiko suositella keskustan alueelta jotain hyviä kahviloita missä olisi gluteenittomia vaihtoehtoja? Keliakiaa tai muuta vakavaa ei ole, joten mitään nollatoleranssia ei viljoille tarvisi olla, mutta jotain vaihtoehtoja olisi mukava saada. Entä jotain kevyempää lounaspaikkaa, jossa olisi esim. salaatteja?

Perinteisiä pihvipaikkoja ja muita tässä lähisivuilla olikin suositeltu. Myös ehdotukset ravintoloista, jotka täsmäävät gluteenittomuuten otetaan mielellään vastaan - vaikka joka paikasta nyt jotain yleensä nykyään saakin syötäväksi.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Moi!

Mietin tämän ja Helsinki-ketjun välillä, mutta sitä nyt ei silmiin osunut, joten laitetaan tänne.

Alkuviikosta tulee kaksi päivää Helsingissä vietettyä. Ravintoloita tässä parilla viimeisellä sivulla on ollukin mitä suositeltu. Tosiaan tavoitteena on mennä paikkoihin syömään, mitä ei välttämättä ihan joka paikassa ole. Yleensä jos ruokapaikkaa ei ole mietittynä etukäteen tulee mentyä johonkin Amarilloon tai mäkkäriin, kun nälkä iskee.

Mutta kysymys. Olisiko suositella keskustan alueelta jotain hyviä kahviloita missä olisi gluteenittomia vaihtoehtoja? Keliakiaa tai muuta vakavaa ei ole, joten mitään nollatoleranssia ei viljoille tarvisi olla, mutta jotain vaihtoehtoja olisi mukava saada. Entä jotain kevyempää lounaspaikkaa, jossa olisi esim. salaatteja?

Perinteisiä pihvipaikkoja ja muita tässä lähisivuilla olikin suositeltu. Myös ehdotukset ravintoloista, jotka täsmäävät gluteenittomuuten otetaan mielellään vastaan - vaikka joka paikasta nyt jotain yleensä nykyään saakin syötäväksi.

Itse suosin hyvin paljon Kippoa, joka on Forumin yläkerrassa. Leivät saa gluteenittomana ja mehu/smoothie on kans hyvin jees. Paikka on myös vegaaninen, mutta itse lihansyöjänä olen kyllä tykännyt leivistä. Toinen vaihtoehto voisi olla Bites Burger. Niiden gluteeniton sämpylä on huomattavasti parempi kuin monessa muussa paikassa. Lisäksi Döner Harju voisi olla kans hyvä vaihtoehto. Heillä on käsittääkseni gluteeniton kebab(?).
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hyviä gluteenittomia vaihtoehtoja saa myös Happy Wafflesta (Vuorikadulla) ja Café Villasta (Karamzinin huvila), kahviloita siis.
@Lämpö
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Moi!

Mietin tämän ja Helsinki-ketjun välillä, mutta sitä nyt ei silmiin osunut, joten laitetaan tänne.

Alkuviikosta tulee kaksi päivää Helsingissä vietettyä. Ravintoloita tässä parilla viimeisellä sivulla on ollukin mitä suositeltu. Tosiaan tavoitteena on mennä paikkoihin syömään, mitä ei välttämättä ihan joka paikassa ole. Yleensä jos ruokapaikkaa ei ole mietittynä etukäteen tulee mentyä johonkin Amarilloon tai mäkkäriin, kun nälkä iskee.

Mutta kysymys. Olisiko suositella keskustan alueelta jotain hyviä kahviloita missä olisi gluteenittomia vaihtoehtoja? Keliakiaa tai muuta vakavaa ei ole, joten mitään nollatoleranssia ei viljoille tarvisi olla, mutta jotain vaihtoehtoja olisi mukava saada. Entä jotain kevyempää lounaspaikkaa, jossa olisi esim. salaatteja?

Perinteisiä pihvipaikkoja ja muita tässä lähisivuilla olikin suositeltu. Myös ehdotukset ravintoloista, jotka täsmäävät gluteenittomuuten otetaan mielellään vastaan - vaikka joka paikasta nyt jotain yleensä nykyään saakin syötäväksi.

Ton salaatin kun mainitsit, niin itse olen tykännyt ihan ytimessä esim. Vapiano-ravintolasta siinä Rautatientorin kulmalla Mikonkadulla. Siinä otetaan kortti sisääntullessa, jonotetaan annos, ja syömisen jälkeen kortin ostokset maksetaan lähtiessä kassalla.
Vapianossa on hyvät salaatit ja pastat. Pastoista en tiedä onko gluteenitonta variaatiota. Täysjyvällä tms. olen valinnut, jos en salaattia ota.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuli testattua Henri Alenin Fiasco? by Ultima tuossa viikonloppuna.
Tämä tuli testattua tänään, suurin odotuksin. Enkä voi sanoa pettyneeni. Ihan napakymppiin asti kaikki annokset eivät menneet, mutta kaikkiaan kokemus oli aika lailla hintansa väärtti. Tryffelimenu houkutteli (paahdettu punajuuri, tryffelirisotto, meriahven ja jälkkäri), mutta päädyttiin sitli valitsemaan erikseen listalta. Kampasimpukka oli oikein hyvä, ja risotto paras syömäni tähän mennessä ja todennäköisesti myös tästä eteenpäin. Ihan ehkä hiukkasen pienemmällä suolalla olisi ollut täydellinen, mutta nytkin sai jo naaman näkkärille. Tuon jälkeen tiesi jo etukäteen, että pääruoka ei tule sille pärjäämään, eikä se haudutettu häränposki polentan päällä säväyttänytkään enää sen ihmeemmin. Ehkä olisi kaivannut hiukan rohkeampaa maustamista, mutta ei siinä sinällään mitään vikaa ollut. Mentiin kevennetyllä suositusviinipaketilla, koska ne viinipaketit ovat aina liian isoja. Erittäin onnistuneet valinnat ja 8 cl per annos oli juuri sopiva määrä vinkkua. Jos olisin joutunut ummikkona jotain listalta lottoamaan, en todennäköisesti olisi nauttinut illallisesta läheskään yhtä paljon kuin nyt. Palvelu toimi ja läppääkin heitettiin. Suosittelen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Leon tuo vastaa omaakin kokemustani aika jetsulleen, vaikka menu ja viinipaketti olivatkin eri. Oliko itse mestari paikalla? Itseäni se miellytti, että Alenin kanssa sai käydä ruokalajit läpi ja antaa palautetta suoraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös