Jatkoajan ravintolaopas

  • 532 569
  • 2 504

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja muutaman hetken googlailun jälkeen vaikuttaa siltä, ettei lounaita juurikaan ole tarjolla näissä ykköskorin paikoissa.
Farangissa on erinomainen lounas, jos aasialainen huippuruoka kiinnostaa. Perinteisemmistä paikoista ainakin Savoyssa on lounasta tarjolla.

Kahvitteluun voisin heittää vaihtoehdoksi Salutorgetin baarin. Heidän bravurinsa on englantilainen iltapäivätee skonsseineen, mutta eikähän sieltä kahviakin saa tilattua - ja ihan pöydässä istuen tarjoilijalta.

(Kaikkeen edellä mainittuun pieni varaus, että kokemukset on viime vuosilta, ja tilanne on saattanut muuttua...)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Perinteisemmistä paikoista ainakin Savoyssa on lounasta tarjolla.
Tälle +1. Savoy on mielestäni edelleen yksi Suomen parhaita fine dining -ravintoloita. Lounas on taattua laatua ja itse asiassa yllättävän edullinen, etenkin laatunsa nähden. (Disclaimer: en ole käynyt nykyisen mesun aikana).

@sampio Onko Ekbergin kahvittelut koettu jo riittävän monta kertaa? Jos ei niin menkää ihmeessä sinne.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Farang ole suljettu/muuttaa ja sen paikalle aukeaa uusi Finnjävel.
Jep, Farang avaa uudestaan joskus ensi vuonna. Hyvä lounas oli kun käytiin viime talvena.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia kommenteista, eiköhän noista joku natsaa. Varsinkin tuo iltapäivätee voisi olla kiva kokemus, kun jäi pelipaikoilla Lontoossa kokeilematta. Harmi, että Havenin terästetty versio on tarjolla vain viikonloppuisin, se olisi täytynyt testata ehdottomasti.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Romantic Dinner with a special lady in Helsinki => minne? Ja näin ajoissa taas liikenteessä, ens pe pitäisi kiva mesta löytää...
 

MegaForce

Jäsen
Furima cuisine, Helsinki. Paras hotpot mitä oon toistaiseksi löytänyt Helsingistä.
 

Liitteet

  • 1576415095912_186.jpg
    1576415095912_186.jpg
    173,1 KB · kertaa luettu: 502

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Helsingin keskusta tai jokin isohkon kauppakeskuksen lähirafla olisi etsinnässä, vaatimuksena vegaanitarjonta hyvillä protskun lähteillä. Myös kala kelpaa kolmelle neljästä. Mieluummin laadukas kuin ei, mutta ei tartte olla mitään michelintasoa. Kokeilen kysyä nyt täältä vähän vaihtelua, kun muutoin luisumme taas johonkin sinänsä ihan kivaan mezepöytään tahi vastaavan hummushurjasteluun.

Edit. Siis lounaasta kyse.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Helsingin keskusta tai jokin isohkon kauppakeskuksen lähirafla olisi etsinnässä, vaatimuksena vegaanitarjonta hyvillä protskun lähteillä. Myös kala kelpaa kolmelle neljästä. Mieluummin laadukas kuin ei, mutta ei tartte olla mitään michelintasoa. Kokeilen kysyä nyt täältä vähän vaihtelua, kun muutoin luisumme taas johonkin sinänsä ihan kivaan mezepöytään tahi vastaavan hummushurjasteluun.

Edit. Siis lounaasta kyse.
OmNam, Annankatu 29. Lounaan voi tilata listalta tai lapioida kilohintaan itse lautaselleen. Suosittu ja aina täynnä, joten saattaa joutua jakamaan pöytänsä myös tuntemattomien kanssa. Muutaman kerran olen käynyt, kun duunipaikka on kirjaimellisesti kivenheiton päässä tuolta.
Niin ja kyse on siis vegaaniravintolasta. Vallan mainiota sapuskaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuota mä vähän jo eilen kiikaroinkin, kehuttu kovasti. Lähinnä mietityttää annoskoko omalla kohdallani, mutta ehkä vain syön myöhemmin lisää jossain toisaalla.
 

444

Jäsen
Tuota mä vähän jo eilen kiikaroinkin, kehuttu kovasti. Lähinnä mietityttää annoskoko omalla kohdallani, mutta ehkä vain syön myöhemmin lisää jossain toisaalla.
Annoskoot listalta tilattuna jättivät muistaakseni vähän toivomisen varaa, mutta itse kasattuna tilanne muuttuu. Silmämääräisesti arvioiden se on myös suositumpi tyyli.
Mikäli muutama minuutti metrolla ei ole pois suljettu ajatus, niin Hakaniemestä löytyy Silvoplee; pitkällä linjastolla jos jonkinlaista vegaanimättöä ja lopuksi koko hela hoito vaa’alle ja maksamaan. Itse olen käynyt tuolla kerran, ja on todella hyvä. On vain työaikalounaiden kannalta liian kaukana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuli lahjakortti VoiVeljien ravintoloihin. Näihin kuuluu Smör, E. Ekblom ja muita. Mihin kannattaa mennä hyödyntämään tuo lahjakortti?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No niin.. Helsingin hyviä ravintoloita kyselen kun lupasin tarjota kaverille hyvät safkat. Haussa siis hyvä pihviravintola joka ei ole ns pikapaikka vaan siellä on myös Menu. Hintaluokka sais olla noin 40-50€/lärvi johon sisältyis pääruoka ja juomat ja ehkä joku jälkiruoka.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
No niin.. Helsingin hyviä ravintoloita kyselen kun lupasin tarjota kaverille hyvät safkat. Haussa siis hyvä pihviravintola joka ei ole ns pikapaikka vaan siellä on myös Menu. Hintaluokka sais olla noin 40-50€/lärvi johon sisältyis pääruoka ja juomat ja ehkä joku jälkiruoka.
Ei tähän ole kuin yksi oikea vastaus (on oikeasti, mutta tämä on paras ja perinteikkäin, jos kohta ei olekaan se fiinein), eli Amigo:

Pari tapasta alkuun ja pihvit pääruoaksi. Konstailematonta, hyvää ja isoa. Pullo punaviiniä puoliksi teille molemmille. Kyllä te satasella selviätte.

Edit. Ja suositukset Ryövärin lihavartaalle (älä googleta etukäteen niin saat hauskan yllärin!) sekä perinteiselle lankkupihville.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@peksa
Jos olut maistuu, voisin suositella hiukan ohi pihvipaikan Fat Lizardin ravintoloita Herttoniemessä tai Otaniemessä. Kärkeen tuoretta olutta, pääruoka viinin kera - löytyy myös muutama pihvivaihtoehto entrecotesta wagyuun - ja loppuun Happy ending, saakelin hyvä jälkkäri. Menee tuon budjetin yli riippuen pihvistä ja monta olutta innostutte juomaan, mutta Otaniemessä pari kertaa käytyäni pidän safkaa hyvänä ja oluita erinomaisina sekä paikan tunnelmaa kivan rentona. Hiukan ehkä tyyris toki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko muuten kellään kokemusta Finnjävelin uudesta menusta, jota esitellään maikkarin sarjassakin? Kiinnostaisi päästä testaamaan se, kun muutama lapsuudesta tuttu vähän harvinaisempi maku on päässyt messiin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko muuten kellään kokemusta Finnjävelin uudesta menusta, jota esitellään maikkarin sarjassakin? Kiinnostaisi päästä testaamaan se, kun muutama lapsuudesta tuttu vähän harvinaisempi maku on päässyt messiin.
Onko tuo vielä tullutkaan listalle? Mun mielestä Alen twiittasi, että tulisi juhannuksen jälkeisen viikon aikana tjsp. Tai sitten muistan väärin. Mutta siis muistaakseni ajatuksena oli, että vasta kun jaksot on esitetty, niitä annoksia pääsisi maistelemaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko tuo vielä tullutkaan listalle? Mun mielestä Alen twiittasi, että tulisi juhannuksen jälkeisen viikon aikana tjsp. Tai sitten muistan väärin. Mutta siis muistaakseni ajatuksena oli, että vasta kun jaksot on esitetty, niitä annoksia pääsisi maistelemaan.
Niinpä vaikuttaisi olevan myös varauskalenterin mukaan. Kävin taannoin vakoilemassa vain sivuja, ja siellä tuo lista jo oli, mutta tosiaan ihan loogista ihan markkinointimielessäkin avata lista vasta viimeisen jakson jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei tähän ole kuin yksi oikea vastaus (on oikeasti, mutta tämä on paras ja perinteikkäin, jos kohta ei olekaan se fiinein), eli Amigo:

Pari tapasta alkuun ja pihvit pääruoaksi. Konstailematonta, hyvää ja isoa. Pullo punaviiniä puoliksi teille molemmille. Kyllä te satasella selviätte.

Edit. Ja suositukset Ryövärin lihavartaalle (älä googleta etukäteen niin saat hauskan yllärin!) sekä perinteiselle lankkupihville.

Kiitos, vaikken itse kysynytkään suositusta. Nyt tiedän mihin vien tiimipäivänä osastoni syömään!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jos viitsii keskustasta hieman sivummalle ja ilmat on mitä ne nyt on: A la carte : Ravintola Vanha Mylly
On safka ja miljöö kohdallaan. Selviätte satasella.

No jos mä Tampereelta sinnepäin tuun niin ei se ole sillai sijainnista kiinni. Lähinnä se että tohon 50€ sais sellaisen setin ettei raja tule täyteen pääruoan jälkeen kun tiedän että äkkiä se on 80€...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ei tähän ole kuin yksi oikea vastaus (on oikeasti, mutta tämä on paras ja perinteikkäin, jos kohta ei olekaan se fiinein), eli Amigo:

Pari tapasta alkuun ja pihvit pääruoaksi. Konstailematonta, hyvää ja isoa. Pullo punaviiniä puoliksi teille molemmille. Kyllä te satasella selviätte.

Edit. Ja suositukset Ryövärin lihavartaalle (älä googleta etukäteen niin saat hauskan yllärin!) sekä perinteiselle lankkupihville.

Toi valkosipuli juttu missä on 200g härkää olis kyllä mulle perfect mut täytyy kuulostella kaverin mieltymys kyseiseen artikkeliin...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli lahjakortti VoiVeljien ravintoloihin. Näihin kuuluu Smör, E. Ekblom ja muita. Mihin kannattaa mennä hyödyntämään tuo lahjakortti?

Vastataan vähän myöhässä, vaikka oot ehkä jo korttisi käyttänytkin. VoiVeljillä on tosiaan useampikin mukava ravintola keskustassa. Göran sijaitsee vähän syrjemmässä Forum Marinumissa sataman suunnalla.
Lounaalla käyn mielelläni Paninissa, mutta listaltakin löytyy hyviä annoksia. Smörissä en ole käyny koskaan, on ehkä vähän liian fine mulle, mutta kehuja olen paikasta paljon kuullu. Sinuna käyttäisin kortin E.Ekblomiin. Suosituksena muistaakseni kahden viikon välein vaihtuva Jannen Kattila, kolmen ruokalajin menu kohtuulliseen n. 40€:n hintaan (viinien kanssa about 70€). Nää hinnat siis viime talvelta ennen koronatouhuja. Viihtyisä mesta tiiliholveineen ja kesällä voi einehtiä terassilla ja tarkkailla vilkasta rantakadun menoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös