Jatkoajan puoluekannatusmittaus, lokakuu 2015

  • 1 139
  • 9

Minkä puolueen tai ryhmittymän edustajaa äänestäisit, jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt?

  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 11 11,1%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 19 19,2%
  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 25 25,3%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 7 7,1%
  • Vihreä liitto

    Ääniä: 12 12,1%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 7 7,1%
  • Suomen ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 4 4,0%
  • Suomen Kristillisdemokraatit

    Ääniä: 0 0,0%
  • Muu puolue tai ryhmittymä

    Ääniä: 4 4,0%
  • EOS

    Ääniä: 6 6,1%
  • Tyhjä / En äänestäisi

    Ääniä: 4 4,0%

  • Äänestäjiä
    99
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Seuraavat eduskuntavaalit toimitetaan normaalin vaaliaikataulun mukaan vuonna 2019.

Jos eduskuntavaalit pidettäisiin nyt, minkä puolueen tai muun ryhmittymän edustajaa äänestäisit todennäköisimmin?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
RKP:n leirissä edelleen. Sitten jos Lindtman valitaan puhikseksi, ja demareihin palaa ns. jungnermainen liberaali ja nuorekas ajattelu, harkitsen vaihtamista takaisin punertavalle puolelle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Piraatit, RKP vai Kokoomus... kas siinä pulma.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kai tätä pitäisi lähteä käymään puolueittain ärsyttävimmästä parhaimpaan:

Vihreät: Ajavat sinänsä kunnioitettavia asioita, mutta heidän keinonsa niiden toteuttamiseen ovat aina epärealistisia ja ennen kaikkea kalliita. Henkilötasolla ylivoimaisesti hirvein, puolueen vasemmistosiipi(Hassi, Sinnemäki, Alanko-Kahiluoto, Emma Kari ja Cronberg vanhemmasta kaartista) auttamattoman kujalla ja puheenjohtaja Ville Niinistö on raivostuttava.

Vasemmistoliitto: Myöntävät rehellisesti olevansa vasemmistolaisia, eipä siinä mitään. Ongelma tulee siinä, että ovat demareiden kavereita minkä takia pääsevät hallitukseen änkyröimään. Vanhat työmiehet jättävät Vasemmistoliiton joten vasurit ovat ehdottomasti pois suljettu vaihtoehto minulle.

RKP: Yhden asian puolue, hyväksyisivät vaikka Suomen liittämisen Moldovaan, jos ruotsin kielen asema turvattaisiin. Puolueessa on muutamia fiksuja kavereita kuten Haglund, mutta vastapainoksi löytyy Mikaela Nylanderin, Astrid Thorsin ja erityisesti Eva Biaudet'n kaltaisia kammotuksia.

SDP: Joskus nuorempana sitä olin perhana demari. Kun ikää on tullut lisää, silmäni avautuivat siihen, että ko. porukkahan on Suomen pysähtynein puolue. Kun joku ehdottaa rakenneuudistuksia(tapaus Jutta Urpilainen), puolueen vasemmistolaiset ja SAK-henkiset päättävät vetää maton alta säilyttääkseen omat etunsa.

Kokoomus: Ajavat ulkopoliittisesti terveintä linjaa , mutta sisäpoliittisesti ei ole minun juttuni, en osaa sanoa miksi.

KD: Jollain kierolla tavalla minä pidän KD:sta. Ovat taitavia vaaliliittojen tekijöitä, arvokonservatiiveja ja puheenjohtaja Sari Essayah on todella älykäs ja kaiken lisäksi urheilijataustainen. Eikä noilla nyt hirveämmin ole valtaa. En äänestäne koskaan, mutta suhtaudun heihin positiivisesti.

Perussuomalaiset: Persut ovat tuulettaneet mukavasti poliittista ilmapiiriä. Myönnän, tässä on sitä "vittuilusympatiaa", olen persujen tukena, jos heihin kohdistetaan kohtuutonta ajojahtia.

Keskusta: Arvoiltaan minua lähimpänä ja puolue on minulle sopivan oikeistolainen, minkä takia Kepu on minun vaihtoehtoni. Joukkoon mahtuu turhia reliikkejä(Väyrynen, Anttila) tai koplaajia(erityisesti Kittilän Keskusta), mutta Sipilä kääntää tuloksen plussan puolelle.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tyhjä/En äänestäisi

Tämä koska demokratia on saatanasta ja se ei yksinkertaisesti toimi, joten äänestämättä jättäminen on kannanotto. Valtaosa ihmisistä eivät vain ole kyvykkäitä hahmottamaan kokonaisuuksia eivätkä he tiedä esim. vaalikoneissa käsiteltävistä aiheista läheskään riittävästi, jotta voisivat muodostaa objektiivisen mielipiteen kyseisistä asioista. Yhteiskunnalliset asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin kuvitellaan. Lisäksi ihmiset eivät osaa priorisoida asioita eikä maamme suurimpia ongelmia valitettavasti ole se, että saako kaljaa ostaa klo 9 jälkeen ja että pitäisikö mamut heivata pois täältä. Tässä neljän rivin tiivistelmä asiasta. Suosittelen itse pohdiskelemaan tarkemmin ja ehkä vähän googlailemaankin asiaa. Enempää en ota kantaa ja kukaan ei sitten tulee huutamaan, että äänestäminen on velvollisuus.

Ja ei, minäkään en ymmärrä asioista tarpeeksi, mutta tiedostan sentään sen.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Piraatteja varmaan taas olisi äänestettävä, paitsi, että nehän poistettiin jo puoluerekisteristä.

Barnesilta yllä ihan hyvä listaus eri puolueiden ärsyttäviä piirteitä, joskin osaa puolueista tuossa käsiteltiin turhan silkkihansikkain. Siis onhan nuo kristillisdemokraatit myös ihan superpöhköä porukkaa, eivätkä persutkaan paljon fiksumpia. Persut saavat silti ainakin minulta sympatiapisteitä jatkuvasta median ajojahdin kohteena olemisesta. Näitä viimeisiä galluptuloksiahan media suorastaan juhlisti. Kepussa on myös yksi melkoisen paha piirre, lahjonnan kulttuuri. En sano, etteivätkö muutkin puolueet harrastaisi vilunkipeliä, mutta lahjominen on siltikin jotenkin erityisen kepulaista. Itsekin tiedän yhden virkamiehen, jolle on tarjottu isoa rahalahjusta kepun suunnalta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kepussa on myös yksi melkoisen paha piirre, lahjonnan kulttuuri. En sano, etteivätkö muutkin puolueet harrastaisi vilunkipeliä, mutta lahjominen on siltikin jotenkin erityisen kepulaista. Itsekin tiedän yhden virkamiehen, jolle on tarjottu isoa rahalahjusta kepun suunnalta.
Tämä häiritsee minuakin Keskustasta puhuttaessa, erityisesti Kittilän Keskusta(ne hissisekoilut) ja tietyt kepupoliitikot ovat "kunnostautuneet" suhmuroinneissa ja korruptiossa, tätä ei tosiaankaan pysty sivuuttamaan jollain "maan tapa" -kortilla.

Ja juu, olisin voinut olla joidenkin puolueiden kohdalla kriittisempi, PS:ssä ärsyttää hakkaraiset ja rasistit, KD:ssä tietyt pelinavaukset, mutta nuo eivät minua pahemmin häiritse kun ei kristillisillä tuota valtaakaan hirveämmin ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös