Jatkoajan NFL Fantasy 2007

  • 8 423
  • 168

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Joku voisi yrittää muistutella sitten draftiviikolla vaikka täällä siitä draftista ettei käy niinkuin viime vuonna ja jää koko homma puoliksi tekemättä. Muistaakseni koneen varaamat pelaajat olivat aika paskoja. Tai sitten ne oli ne minun valitsemat ukot. Pitäisiköhän kohta jo alkaa vähän spekuloimaan varattavilla pelaajilla enemmänkin. Viimeistään sitten kun trainingcampit alkaa eli ensi viikonloppuna.
 

Cube

Jäsen
Pitäisiköhän kohta jo alkaa vähän spekuloimaan varattavilla pelaajilla enemmänkin. Viimeistään sitten kun trainingcampit alkaa eli ensi viikonloppuna.
Eihän noilla liikaa parane spekuloida, ettei "ammattisalaisuudet" vuoda julkisuuteen :) Meikäläisellä on ainakin muutama musta hevonen mielessä, jotka ehdottomasti haluaisin myöhemmillä kierroksilla saada. Myös ykköskierroksen varauksesta on alustava shortlist ajateltuna.

Draft-taktiikasta sen sijaan voisi puhella yleisesti jonkin verran, että ekaa kertaa messissä olevat saavat vähän tarkempaa käsitystä siitä, miten tässä pelissä kannattaa (ehkä?) joukkue rakentaa.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mitäs ukkoja tuonne muuten varattiinkaan ja minkä verran? On näitä fantasyja tullut pelattua muitakin niin ei nyt oikein muista miten viime vuonnaoli meininki tässä.
 

Cube

Jäsen
Mitäs ukkoja tuonne muuten varattiinkaan ja minkä verran? On näitä fantasyja tullut pelattua muitakin niin ei nyt oikein muista miten viime vuonnaoli meininki tässä.
Aloitukseen laitetaan:

QB
RB
RB
WR
WR
TE
RB/WR (Jompi kumpi siis)

K

DEF (Joukkuepuolustus)

D (Mikä tahansa puolustuspelaaja)
DL
DB

Lisäksi vielä kuusi kaveria penkille, joten ainakin toinen pelinrakentaja ja syvyyttä RB- ja WR-osastoille kannattaa varata. Taktiikasta sen verran, että itse olen ainakin sitä mieltä, että RB kannattaa ottaa aina ensimmäisenä, ellei nyt jotain todella merkillistä draftissa tapahdu.

Nuo tarkennukset eivät olleet Troylle, jolle homma lienee jo kohtuu tuttua, vaan ihan yleisesti.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Aloitukseen laitetaan:

QB
RB
RB
WR
WR
TE
RB/WR (Jompi kumpi siis)

K

DEF (Joukkuepuolustus)

D (Mikä tahansa puolustuspelaaja)
DL
DB

Lisäksi vielä kuusi kaveria penkille, joten ainakin toinen pelinrakentaja ja syvyyttä RB- ja WR-osastoille kannattaa varata. Taktiikasta sen verran, että itse olen ainakin sitä mieltä, että RB kannattaa ottaa aina ensimmäisenä, ellei nyt jotain todella merkillistä draftissa tapahdu.

Nuo tarkennukset eivät olleet Troylle, jolle homma lienee jo kohtuu tuttua, vaan ihan yleisesti.

RB on tosiaan fantasyssä se tärkein mies tai tässä tapauksessa RB:t. Itse taisin varata viime vuonna pelinrakentajan ekalla, koska kaikki kovimmat RB:t olivat menneet. Saatan muistaa kyllä väärinkin. Aina kannattaisi tutustua kunkin liigan pistelaskuun etukäteen ja katsoa pelaajat sen mukaan. Se joka on paras pelaaja oikeassa pelissä ei välttämättä ole sitä fantasyssa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Pistän iltapäivällä tai illalla joukkueen mukaan jos sinne vielä mahtuu..


Liiga on jo täynnä, mutta kyllä kaiketi voisi laajentaa 12 joukkueeseen kun kerta kiinnostuneita näyttää löytyvän. 12 on aika perus määrä fantasy liigoissa kuitenkin.
 

Cube

Jäsen
Itse taisin varata viime vuonna pelinrakentajan ekalla, koska kaikki kovimmat RB:t olivat menneet.
Niin joo, tässä meidän liigassa taitaakin olla niin, että syötönkatkosta verotetaan vain pari pinnaa (hyvä näin). Silloin pelinrakentajan ottaminen on jo selvästi järkevämpää, mutta kyllä jengi edelleen RB:n varaan toki kannattaa rakentaa, jos vain mahdollista. Pelinrakentajia varataan kuitenkin yhteensä huomattavasti vähemmän, joten pätevä kaveri on helpompi löytää myöhemmiltä kierroksiltakin tai jopa vapaalta.

Tällä kaudella taitaa liigasta tulla sen verran iso, että draftikin muuttuu huomattavasti mielenkiintoisemmaksi tai ainakin haastavammaksi.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Eihän noilla liikaa parane spekuloida, ettei "ammattisalaisuudet" vuoda julkisuuteen :) Meikäläisellä on ainakin muutama musta hevonen mielessä, jotka ehdottomasti haluaisin myöhemmillä kierroksilla saada. Myös ykköskierroksen varauksesta on alustava shortlist ajateltuna.

Draft-taktiikasta sen sijaan voisi puhella yleisesti jonkin verran, että ekaa kertaa messissä olevat saavat vähän tarkempaa käsitystä siitä, miten tässä pelissä kannattaa (ehkä?) joukkue rakentaa.
Alan olemaan "huolestuttavan" usein samaa mieltä Cuben kanssa :) mutta tässäkin asiassa peesailen ihan täysillä. Eli draft-taktiikasta voidaan jotain puhua, mutta pelaajista en kyllä mielellään puhuisi oikeastaan ollenkaan. Olisi paljon jännempää ja mielenkiintoisempaa jos sitten vasta draftissa näkisi että ketkä pelaajat ovat kuumaa kamaa. Ja toki vaakakupissa painaa myös tuo "ammattisalaisuuden" säilyttäminen. Itsellä on myös pari aika unelmaäijää mielessä kenet haluaisin saada enkä kyllä haluaisi että joku muu sitten nappaa kyseiset kaverit täältä saamiensa vinkkien perusteella. Jos joku fair and square voittaa mut taustatyössä ja nappaa haluamani kaverin edellisellä vuorolla niin olkoon niin mutta ei nyt turhia apuja pidä antaa.

Taktiikastakaan ei mun mielestä tartte sen tarkemmin keskustella (sama tässä, ei turhia apuja :)) mutta tosiaan running back se on melkein järkevintä ottaa ekalla kierroksella. Hyvä running back tuo lähes takuuvarmasti hyvin pisteitä kun juoksee perustasolla sen 75-100 jaardia ja yhden TD:n. Pelinrakentajissa taas ei yleensä ole niin hirveitä eroja kun inttareista ei pahemmin sakoteta. Kakkoskierroksella kannattanee sitten valita toisen RB:n, WR:n ja QB:n väliltä. Kickerit ja puolustajat voi huoletta jättää myöhemmille kierroksille, tosin jotkut Peppersit ja Merrimanit on kyllä hyvä käydä poimimassa pois jo aiemmin.

Niin ja ehdottomasti steeplerin kannattaisi laajentaa liiga 12 jengiin jos kerran nyt jo on kaksi halukasta yli 10 joukkueen. Väittäisimpä että tässä vielä tulee useampiakin kyselyjä että mahtuuko vielä mukaan, mutta kyllä melkein tuo 14 on se maksimiraja mitä mukaan voidaan joukkueita ottaa.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Olen eri mieltä teidän kanssanne. Kaikki salat julki!

Itse ajattelin varata ekalla kierroksella Rex Grossmanin jos on vapaana. On aika kuumaa kamaa ensi kaudella nimittäin. Backeiksi suunnittelin Justin Fargasia, joka näyttää epäilijöille olevansa Oaklandin ykkösbackki sekä aina kivikovaa Marcel Shippiä. Laitureiksi ajattelin Pittsburghin omaa poikaa Cedric "The Entertainer" Wilsonia ja jotain tyyppiä Falconsin varmanäppisestä laiturikaartista. TE on itseoikeutetusti Jerame Tuman. Puolustus on Tennessee ehdottomasti. Ketäs te varaatte?
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Troy kirjoitti:
Olen eri mieltä teidän kanssanne. Kaikki salat julki!

Itse ajattelin varata ekalla kierroksella Rex Grossmanin jos on vapaana.


Jos Grossman minulle tulee niin vaihdan pullolliseeen sinappia.

Huomaa että täällä alkaa jo pelko hiipiä puseroon kun ennen kautta jo aloitetaan tietojen pimittäminen.. Tässä käy vielä kuten HIFK:n pudotuspeleille. Noutaja tulee ja Jere lähtee terassille... ;)

EDIT: Lisäystä

Koska sinne tulee lisää tilaa? Tässähän kynnet loppuvat kun pitää odotella...
Yksi paikka vastaanotettu. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

d-mac#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Eagles, Hifk ja FCBarcelona
Liityin äsken mukaan. näytti olevan kaksitoista joukkuetta mukana ja hyvä niin että tulee mielenkiintoinen kausi
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Olen eri mieltä teidän kanssanne. Kaikki salat julki!

Itse ajattelin varata ekalla kierroksella Rex Grossmanin jos on vapaana. On aika kuumaa kamaa ensi kaudella nimittäin. Backeiksi suunnittelin Justin Fargasia, joka näyttää epäilijöille olevansa Oaklandin ykkösbackki sekä aina kivikovaa Marcel Shippiä. Laitureiksi ajattelin Pittsburghin omaa poikaa Cedric "The Entertainer" Wilsonia ja jotain tyyppiä Falconsin varmanäppisestä laiturikaartista. TE on itseoikeutetusti Jerame Tuman. Puolustus on Tennessee ehdottomasti. Ketäs te varaatte?
Erilaisuus on rikkautta. Ota sä vaan Grossman niin meikä nappaa sitten Eli Manningin. RB:stä Fargas on hyvä veto, mutta ei pärjää Haisman-ihme Ron Daynelle. Tight endeistä olin kaavaillut Kyle Bradylle isoa roolia. Ja oma Deeni on tietenkin St. Louis Rams eller Oakland Raiders.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Milloin herra tirehtööri ajatteli pistää draft-järjestyksen pystyyn?

Mietin vaan että varmaan meillä tavallisilla mänägereillä olisi helpompi miettiä draft listaa ja varsinkin niillä jotka aikovat jättää pre-draft listan eikä osallistua siihen itse live tapahtumaan.
 

Cube

Jäsen
Milloin herra tirehtööri ajatteli pistää draft-järjestyksen pystyyn?

Mietin vaan että varmaan meillä tavallisilla mänägereillä olisi helpompi miettiä draft listaa ja varsinkin niillä jotka aikovat jättää pre-draft listan eikä osallistua siihen itse live tapahtumaan.
Muistaakseni järjestys arvotaan n. 15min ennen draftin alkamista. Tirehtöörillä ei asiaan juurikaan vaikutusta taida olla.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Milloin herra tirehtööri ajatteli pistää draft-järjestyksen pystyyn?

Cube tuossa jo vastasikin että järjestys arvotaan. Toki on vielä mahdollista se että minä määrittelisin järjestyksen myös, eli arvonta ei ole pakollinen. Koneen arvonta nyt on varmasti se varmin ja tasapuolisin ratkaisu, toki se olisi mahdollista että minä tekisin jonkun oman arvonnan asiasta ja sillä määrittyisi järjestys jonka sitten tietäisi hyvissä ajoin. Kyllä tämänkin voin tehdä, mutta mielummin ehkä kuitenkin koneen arpoma.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Cube tuossa jo vastasikin että järjestys arvotaan. Toki on vielä mahdollista se että minä määrittelisin järjestyksen myös, eli arvonta ei ole pakollinen.


Joo siis tapa millä järjestys saadaan on minulla ihan sama kunhan steepler/cube/fawkes ei pääse ekana valitsemaan. Leikki leikkinä.

Arpoo sen sitten kone tai steepler on ihan sama allekirjoittaneelle. Lähinnä kyselin tuossa ajankohtaa jolloin meillä olisi arvottu/fixattu järjestys tiedossa. Kuten aikaisemminkin jo sanoin niin draft taktiikkaa tässä pitää hieman mietiskellä ja on vaikea miettiä mahkuja pelaajiin jos ei tiedä monentenako saa varata.

Menikös se niin että jos varasit ekana ekalla kiekalla niin olit sitten viimeinen tokalla kierroksella, toiseksi viimeinen kolmannella kierroksella jne..?
 

Cube

Jäsen
Menikös se niin että jos varasit ekana ekalla kiekalla niin olit sitten viimeinen tokalla kierroksella, toiseksi viimeinen kolmannella kierroksella jne..?
Ihan yksinkertainen käänteinen järjestys tuossa on. Eli: 1. kierroksen eka varaus -> 2. kierroksen viimeinen varaus -> 3. kierroksen ensimmäinen varaus -> 4. kierroksen viimeinen varaus...

Itse en välttämättä edes halua sitä ekaa varausta, vaan sellainen 4-6 vuoro olisi varmaan sopivampi. Tosin 1-2 sijalta saisi ainakin varmemmin pelimiehen. Meikäläisen listoilla ei tällä kertaa ole kärjessä kuin muutama ihan huippu.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kohtalaisen hyvä sija olisi siinä mielessä toki mukava, että saisi sen joukkueen ykkösmieheksi Grossmanin. Tosin myös Mike Vick on alkanut kiinnostaa viime aikoina.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Kohtalaisen hyvä sija olisi siinä mielessä toki mukava, että saisi sen joukkueen ykkösmieheksi Grossmanin. Tosin myös Mike Vick on alkanut kiinnostaa viime aikoina.

Joo Vick on tällä hetkellä listojen kärkinimi. Grossmannin tullessa toki ihan perskarvoissa kiinni. Uutena listaan voidaan ehkä lisätä Culpepper joka näyttäisi olevan kaikista kovimmassa nousussa, tosin vielä ei ehkä kuitenkaan se 1.QB. Jos otetaan QB listojen ulkopuolelta niin voisin suositella Pacmania, Tank Johnsonia sekä varauksin Dominic Rhodes...

Lueskelin uutisleikkeestä että Vickillä oli ollut vaivaiset 66 koiraa talossa joista 55 oli Pitbulleja... Varsinainen puudelitarha.. Samoin leikkimetodit koirien kanssa huikeita. Sähköä, hukutusta...
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Arpoo sen sitten kone tai steepler on ihan sama allekirjoittaneelle. Lähinnä kyselin tuossa ajankohtaa jolloin meillä olisi arvottu/fixattu järjestys tiedossa. Kuten aikaisemminkin jo sanoin niin draft taktiikkaa tässä pitää hieman mietiskellä ja on vaikea miettiä mahkuja pelaajiin jos ei tiedä monentenako saa varata.

Siis jos koneen annetaan arpoa niin sen järjestyksen tosiaan tietää sellaisen vartin ennen draftia. Mikäli minä sen arvon niin järjestys tiedetään aiemmin, joten jos siihen halua on niin voin kyllä arpoa homman.

Sinänsä tuo järjestys ei juuri tuon käänteisyyden takia ole mikään niin tärkeä asia, vaikka itse kyllä pidän ensimmäistä varasuta aika arvokkaana LT:n takia. Hän oli kuitenkin aika huikea viime kaudella, toki siitä nyt ei takuita ole että saman tason pitää tällä kaudella. Muuten sitten en näe että on kovin radikaalia eroa onko vaikka 3. tai 7. jne.

Laittakaa mielipiteitä minkä tyyppistä arpaa suositte. En ota sitä minään loukkauksena jos haluatte koneen arpovan ja itsekin nyt koneen arpomiselle kallistuisin, mutta voin kyllä tehdä tuon arvan itsekin jos on yleisesti halua siihen että järjestys tiedetään aikaisemmin.
 

st.lemiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Ravens, #52, #20, BSHU
Kannatan ajatusta että Steepler arpoisi järjestyksen jo etukäteen. Mukavampi näin kuin että vasta hetki ennen h-hetkeä järjestyksen saisi tietää.

Btw mikä aika tuossa on valita pelaaja? pari minuuttia? Meinaan vaan että miten pitkään draftaus operaatio kokonaisuudessaan kestää?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Siis jos koneen annetaan arpoa niin sen järjestyksen tosiaan tietää sellaisen vartin ennen draftia. Mikäli minä sen arvon niin järjestys tiedetään aiemmin, joten jos siihen halua on niin voin kyllä arpoa homman.

Sinänsä tuo järjestys ei juuri tuon käänteisyyden takia ole mikään niin tärkeä asia, vaikka itse kyllä pidän ensimmäistä varasuta aika arvokkaana LT:n takia. Hän oli kuitenkin aika huikea viime kaudella, toki siitä nyt ei takuita ole että saman tason pitää tällä kaudella. Muuten sitten en näe että on kovin radikaalia eroa onko vaikka 3. tai 7. jne.

Laittakaa mielipiteitä minkä tyyppistä arpaa suositte. En ota sitä minään loukkauksena jos haluatte koneen arpovan ja itsekin nyt koneen arpomiselle kallistuisin, mutta voin kyllä tehdä tuon arvan itsekin jos on yleisesti halua siihen että järjestys tiedetään aikaisemmin.

Jos arvot minut sinne kärkipään tuntumaan niin ihan sama milloin se tapahtuu. On se mulle kyllä muutenkin ihan sama.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös