Mainos

Jatkoajan harrastekiekkoturnaus?

• 24 559
  • 205

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoajan harrastekiekkoturnaus

Päätin sitten tällaisen ketjun nykäistä pystyyn, kun halukkaita tuntuisi riittävän. Tämä turnaus ei siis ole JWC, vaan jotain ihan muuta..

Lähtökohtaisesti turnaus voitaisiin toteuttaa jotenkin näin:

- 4 joukkuetta
- Kesto yksi päivä (lauantai), aloitellaan aamupäivällä ja lopetellaan illalla
- Otteluiden kestot lyhyitä, esimerkiksi 2x15min
- Pelaajamäärät joukkueilla kaksi kentällistä ja maalivahti, eli 10+1
- Joukkueet voitaisiin kasata pelaajien sijainnin mukaisesti, eli samasta kaupungista ja lähialueilta

Jos joukkueita yli 4, niin yhden päivän kesto on liian vähän, ellei saada jonkinlaista kahden kaukalon hallia käyttöön. Tällöin siis voisi turnauksen kestoa venyttää kaksipäiväiseksi. Pelaajamäärät voivat hieman vaihdella joukkuekohtaisesti. Joukkueiden kasaus voidaan toki suorittaa myös ympäri Suomen, mutta sijainnillinen kasaus voisi olla hieman lisäkipinää tuova juttu.

Nyt siis ideoita tulemaan! Kiinnostuneet pelaajat, valmentajat, tuomarit ja toimitsijat, nyt käsi pystyyn.

Kukaan ei tiedä saadaanko tällaista turnausta järjestettyä, mutta katsotaan nyt riittääkö kiinnostusta, sillä yrittänyttä ei laiteta. Minä voin luonnollisesti toimia turnauksen järjestäjänä, mutta yksin hommasta ei mitään tule, joten innokkaat järjestelijät voivat myös ilmoittaa itsestään!

Lisäyksiä:

Eli tapahtumapaikkana voisi toimia esimerkiksi JWC ketjussa esittelemäni Icecat Arena Laukaassa, Jyväskylän vieressä. Vierestä löytyy hotelli-liikuntakeskus Peurunka, joka tarjoaa monenlaista majoitusta ja hyviä tiloja tapahtumalle kaikin puolin. Jälkipelien järjestäminen ja mahdolliset palkintojenjaot(!) onnistuvat helposti Peurungan tiloissa. Itse halli on lähes uusi (valmistui 2008 kesällä) ja puitteet ovat kaikin puolin loistavat. Lisätietoja tästä paikasta voi kysyä minulta ja netistä löytyy myös tietoa osoitteista www.icecatarena.fi ja www.peurunka.fi. Melko keskeinen sijainti lienee myös tämän paikan etu moniin muihin verrattuna.

Muita ehdotuksia tapahtumapaikoiksi otetaan vastaan!

Turnausjärjestelmästä vielä sen verran, että oma ehdotus olisi yksinkertainen sarja (kaikki joukkueet pelaavat toisiaan vastaan kerran), jonka jälkeen pisteiden ja maalierojen perusteella kaksi parasta pelaavat finaalin ja kaksi muuta pronssiottelun. Yhteensä otteluita kertyisi siis 6+2.

Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ehdottomasti mukana, jos moista aletaan järjestellä. Neljä joukkuetta siis tarkottaisi 40 kenttäpelaajaa sekä ainakin neljää maalivahtia. Maalivahdit varmasti löytyy, mutta löytyykö 40 kenttäpelaajaa? Luulisi löytyvän, mutta varmahan ei voi koskaan olla.

Peukalo Nelforille roolin ottamisesta ja oma-aloitteisuudesta. Tapahtuma olisi varmasti kokemuksen arvoinen ja itse luonnollisesti ahtautuisin mukaan.

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisen harrasteturnauksen järjestämisestä? Itse olen sitä mieltä, että järjestäjäpoppoolle voitaisiin antaa tehdystä työstä myös muodollinen rahallinen korvaus. Itse voin toimia tuomarina pelaamisen ohessa. Korttia ei enää ole, mutta tällä tuskin on merkitystä...

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse voin toimia tuomarina pelaamisen ohessa. Korttia ei enää ole, mutta tällä tuskin on merkitystä...
Loistavaa, tuomari ja pelaaja samassa paketissa! Erittäin hyvä aloitus. Lisättäköön tähän, että itse olisin mukana järjestämisen ohella pelaajana.

Pelaajamääränä 40 ei tunnu hirveän paljolta, kun JWC-tapahtumaan tuntuu olevan melko paljonkin tunkua. Toivottavasti sieltä tutut pelaajat innostuvat tästäkin.

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Ilman muuta mukana ollaan. Voin tarvittaessa omien aikataulujeni salliessa jeesta Nelforia järjestelyissä, sillä tulee itsekin käytyä pelaamassa Peurungan hallissa vähintään kerran viikossa. Ja jos neljän joukkueen turnauksesta on kyse niin uskon, että pelaajia kyllä löytyy. Nyt vaan rohkeasti porukka käsi ylös ja ajankohdat yms kuntoon niin voidaan alkaa toden teolla suunnittelemaan turneeta!

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Mulla on valmis konsepti kahdeksan joukkueen turnauksesta (2 lohkoa), mut voishan tätä soveltaa neljällä siten että ensiksi pelaa kuusi matsia (A-B, C-D, A-C, B-D, B-C, A-D) ja sitten 1.-2. ja 3.-4. Sillai sais 8 matsia joka jengi. Eli varmasti rahalle vastinetta.

Yhtä jäätä käytettäessä tähän menee koko päivä. Eli tyyliin 09 - 18. Mulla on tuossa tarkempikin aikataulu ja ottelusuunnitelma. Senkun tiputtaa joukkueet paikoilleen ja pelaa pois.

Tärkeintä olisi tässä vaiheessa kartoittaa; Milloin saisit 09-18 väliseksi ajaksi 4 pukukoppia ja yhden jään käyttöön ja mitä se maksaa? Joku lauantaipäivä tietysti olisi kiva...

Viimeksi muokattu:

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärkeintä olisi tässä vaiheessa kartoittaa; Milloin saisit 09-18 väliseksi ajaksi 4 pukukoppia ja yhden jään käyttöön ja mitä se maksaa? Joku lauantaipäivä tietysti olisi kiva...

En ole Nelfor, mutta vastaan silti.

Lauantaisin tuolla hallissa ei ole kuin yksi vakiovuoro. Sen "ostamisesta" pois en osaa tarkemmin sanoa. Eräs puolituttuni vetää tuota vuoroa ja vuoron siirrosta tjms voi varmasti neuvotella. Tietysti täytyy muistaa että tuolla pelataan välillä myös A-junioreiden SM-sarjaa. Muun muassa viime lauantaina pelattiin ottelu JYP A - Lukko A. Jääkiekkoliitto saattaa siis jyrätä muiden edelle tarvittaessa. Hallissa on muistaakseni kuusi pukukoppia, osa pienempiä tuomareiden koppeja, osa isompia joihin mahtuu n. 15 ukkoa varusteineen.

Tunnin vuoro hallissa maksaa muistaakseni 120e. Tai listahinta oli muistaakseni tuo. Itse olen silloin tällöin saanut pientä alennusta vuoroista, kun on saman vahtimestarin/hallivastaavan kanssa tullut rupateltua.

Tuo 9-18 saattaa siis maksaa mansikoitakin, mutta jos tarpeeksi ukkoja saadaan mukaan ja liiton sarjan ovat tauolla tai pelit eivät osu samalle päivälle, niin eihän tuo välttämättä ole mahdottomuus. Rohkeasti vaan tarjousta kysymään, ei kysyvä tieltä eksy.

PS. Pidätän oikeudet muutoksiin.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Icecat Arena on melko kovassa käytössä ja sen saaminen koko päiväksi käyttöön on kyllä oikeasti melko vaikea juttu - varsinkin viikonloppuisin. Pukuhuoneita tuolta kuitenkin löytyy kuusi kappaletta, joten se ei ole ongelma. Uskoisin, että kyseinen halli kuitenkin on mahdollista saada koko päiväksi käyttöön, kun vain riittävän ajoissa rupeaa varailemaan ja mahdollisesti sopimaan muiden varauksien siirtoja tai vastaavaa. Tällainen turnaus on kuitenkin melko iso juttu jo, joten Peurunka varmasti olisi innokas meitä tukemaan. Koko jengille löytyy Peurungasta myös yöpymistilaa ja hotellihuoneet eivät ole hirvittävän hintaisia. Myös mökkejä löytyy joka lähtöön.

Muita tapahtumapaikkoja kuitenkin edelleen kuunnellaan, jos joiltakin löytyy ideoita ja mahdollisesti suhteita, joiden avulla homma hoituisi.

Oma mielipide joukkuemäärästä on, että neljä on melko sopiva, sillä yhdellä jäällä ei tosiaan useamman joukkueen turnausta ehdi järjestämään yhdessä päivässä. Kahden jään tai kahden päivän turnaus käy jo melkoisen hankalaksi järjestää pidemmän päälle..

Mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee. Pelaajien määrä ja innostuneisuus määrittelee paljon.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tunnin vuoro hallissa maksaa muistaakseni 120e. Tai listahinta oli muistaakseni tuo. Itse olen silloin tällöin saanut pientä alennusta vuoroista, kun on saman vahtimestarin/hallivastaavan kanssa tullut rupateltua.

Tuo 9-18 saattaa siis maksaa mansikoitakin, mutta jos tarpeeksi ukkoja saadaan mukaan ja liiton sarjan ovat tauolla tai pelit eivät osu samalle päivälle, niin eihän tuo välttämättä ole mahdottomuus. Rohkeasti vaan tarjousta kysymään, ei kysyvä tieltä eksy.

PS. Pidätän oikeudet muutoksiin.
Akimoton otan mielelläni järjestelyporukkaan mukaan ja sinulla tuntuu olevan Icecatin vuoroista enemmän kokemusta, sekä hieman suhteita sinne suuntaan. Erittäin tervetullutta!

Hinnasta varmasti saadaan neuvoteltua melko paljonkin, kun kyseessä olisi melkeinpä koko päivän varaus. Hinta voi tuntua kovalta ensialkuun, mutta osallistumismaksu lienee lähes pakollinen juttu muutenkin, joten isolle joukolle jaettaessa se ei ole niinkään mahdoton ajatus. Lisäksi sponsoroimaan voitaisiin yrittää Jatkoajan ylläpidon porukkaa ja muualtakin voi sponsoria toki haeskella.

Mielestäni Peurunka on järjestämispaikkana niin loistava, että siitä kyllä voi vähän maksaakin. Ideana olisi oikeasti järjestää todellakin kunnolla toteutettu turnaus, eikä mitään pilipaliturneeta. Toki kuitekin rennolla mielellä ja kaikki mukaan -asenteella. Eli tosissaan, muttei vakavissaan.

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koko jengille löytyy Peurungasta myös yöpymistilaa ja hotellihuoneet eivät ole hirvittävän hintaisia. Myös mökkejä löytyy joka lähtöön.

Laukaan alueelta löytyy myös muita hyviä majoitusmahdollisuuksia josta löytyy tarvittaessa lisämajoitusta jos syystä tai toisesta Peurunka olisi täynnä. Peurungassahan järjestetään paljon myös erinäisiä tapahtumia ikäihmisille ja muillekin ja silloin huoneet saattavat olla varattuna viimeistä paikkaa myöten. Yksi varteenotettava vaihtoehto on Varjolan Tilan vuokramökit. Tuolta löytyy aika monenkokoista ja näköistä mökkiä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laukaan alueelta löytyy myös muita hyviä majoitusmahdollisuuksia josta löytyy tarvittaessa lisämajoitusta jos syystä tai toisesta Peurunka olisi täynnä. Peurungassahan järjestetään paljon myös erinäisiä tapahtumia ikäihmisille ja muillekin ja silloin huoneet saattavat olla varattuna viimeistä paikkaa myöten. Yksi varteenotettava vaihtoehto on Varjolan Tilan vuokramökit. Tuolta löytyy aika monenkokoista ja näköistä mökkiä.
Tämä on totta, mutta Peurungasta yleensä löytyy melkoisesti tilaa, ellei sitten yleisiin ruuhka-aikoihin olla menossa. Olen ollut Peurungassa töissä, joten suhteita ja tietoa löytyy kyllä. Tiedän myös paljon peurungan muista tiloista ja palveluista, joten kysykää vain rohkeasti lisää.

Totta on myös, että Laukaasta löytyy paljon muitakin majoituspaikkoja, joten se ei tule olemaan ongelma.

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Totta on myös, että Laukaasta löytyy paljon muitakin majoituspaikkoja, joten se ei tule olemaan ongelma.

Joo, eiköhän me joka iikka saada johkin sateensuojaan. PJ-telttaan jos ei muuten. Minulta löytyy yhteyshenkilö myös puolustusvoimien suunnalta, joten voin tarvittaessa kysyä lainaan PJ-telttaa ja muita tarvikkeita. ;)

Ei vaan, nyt katsellaan ja odotellaan innostuuko porukka tästä. Jos innostuu niin sitten vaan toden teolla rattaat pyörimään.

Onko Nelforilla jotain alustavia suunnitelmia turnauksen ajankohdasta?

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Neljä joukkuetta on todella hyvä määrä, niihin kun voidaan ahtaa peräti 13 äijää plus maalivahdit. Kyllä siinä huhkia saa tuollakin määrällä, vaikka peliaika olisikin lyhyempi. Päivä on kuitenkin pitkä ja kuluttava.

Neljä joukkuetta sitoo parhaimmillaan 52 kenttäpelaajaa plus maalivahdit. Neljä joukkuetta on siis hyvä määrä, koska niihin saadaan pelaajia mukavasti mahtumaan.

Jirin hahmottelemalla otteluohjelmalla pelejä tulee 4 per jengi. Peliaikaa yhtä joukkuetta kohti tulee 120 minuuttia. Todella mukavasti siis.

En osaa sanoa tuosta Peurungan jäähallista, mutta olen ymmärtänyt että hintaa saadaan kivasti fiilattua mikäli ottaa suuremman satsin kerralla. Tarjouskyselyä vaan sisälle. Siitä se lähtee. Kun hinta alkaa hahmottua, on kiinnostuneita helpompi haalia.

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Tässä vaiheessa ei tietenkään sen kummemmin ilmottautumisia huudella mutta puuhamiehille semmoista tietoa että jatkoajan höntsäjäillä Tampereella on käynyt 10-20 pelaajaa kerran-kaksi viikossa, eli täältä saa ainakin lähes satavarmasti joukkueellisen lähtemään turnaukseen. Tietysti on olemassa myös tuo porukka, jolla on jo muutamassa turnauksessa käytykin, jossa on osittain samoja tyyppejä kuin Tampereen höntsyissä.
Anyhoot, lätkän pelaaminen kiinnostaa aina, joten jään mielenkiinnolla odottelemaan minkälaista häpenkinkiä tästä mahdollisesti kehittyy.

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka siellä pelattaisiin NHL-matsi niin jääkiekkolitto ei varattujen vuorojen päälle jyrää millään. Eli hyvissä ajoin vaan sen 09-18 varaukseen sieltä.

Jos laskee tuon 120e/h mukaan, niin yhteiskustannus jäistä on 1080e. Siihen lisäksi tuomarimaksut kahdeksaan otteluun noin 30e/ottelu, eli 240e. Pääsemme yhteiskustannukseen 1320e. Käytännössä tässä vaiheessa voi laskea vähän marginaalia ja pelivaraa tuohon, jos esim. haluaa vaikka ottelut kahdella tuomarilla yms. palkintopokaaleihin menevät rahat ja vaivanpalkka järjestäjälle niin tuollainen turnaus maksaa sen ~1500e.

Turnausmaksu olisi siis noin 375e/joukkue, eli alle 40e / pelaaja. Minusta tuo on melko edullinen hinta koko päivän turnauksesta. Ja nämä hinnat ovat vielä marginaalien kera yläkanttiin. Lisäksi kaikki tinkimiset jäiden hinnoista ovat vaan plussaa. Ihan oikeat tuomarit eivät ole paikallisesta erotuomarikerhosta kovinkaan kalliita hyötyyn nähden, joten suosittelen niitä väkevästi.

Hintapolitiikka on siis todella asiallinen, joten nyt vaan ensi tilassa otat selvää miten se 9-18 jäävuoro järjestyisi. Sitten kun päivä on tiedossa niin alat ottamaan joukkueiden ilmoittautumisia vastaan. Ilmoittautuminen hoidetaan toimittamalla nimilista ja vaikka 80% turnausmaksusta, loppusuoritus viimeistään turnauksessa paikan päällä.

Mä voin konsultoida tämmöisen turnauksen läpiviennin kyllä jos haluat. Mut nyt tosiaan, soita huomenna ja kysy milloin olis vapaata lauantaita tossa tammi(?)-helmikuussa(?).

Jirin hahmottelemalla otteluohjelmalla pelejä tulee 4 per jengi.
Tässähän tää konseptikin on. Ei tää mikään valtionsalaisuus ole: http://cl.ip.fi/misc/kumikannun_otteluohjelma.png

Eli jos vaikka katsoo tuon kakkosjään alkulohkon ja sijoituspelien aikataulu ilman tuota tunnin paussia tuossa (ottaa vaikka 30min paussin ja silti ehtii ennen 18:00 pelaamaan finaalin) niin tuossahan on valmis konsepti. Jäänajotkin mahtuu kivasti väliin.

Tuo on ajateltu 2 x 20min juoksevalla ajalla. Eli peliaikaa tulee todella mukavasti. Juokseva aika lisäksi estää aikatauluista lipsumiset. Tällä konseptilla on vedetty harrasteturnauksia onnistuneesti 13 vuotta. Toimii.

Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
JWC:stä tuttuun tapaan voin toimia kirjurina, jos aikataulut mätsäävät. Mutta musalaitteisiin en (enää) koske ja kuulutuksia en hoida missään tapauksessa =)

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neljä joukkuetta on todella hyvä määrä, niihin kun voidaan ahtaa peräti 13 äijää plus maalivahdit. Kyllä siinä huhkia saa tuollakin määrällä, vaikka peliaika olisikin lyhyempi. Päivä on kuitenkin pitkä ja kuluttava.

Neljä joukkuetta sitoo parhaimmillaan 52 kenttäpelaajaa plus maalivahdit. Neljä joukkuetta on siis hyvä määrä, koska niihin saadaan pelaajia mukavasti mahtumaan.

Jirin hahmottelemalla otteluohjelmalla pelejä tulee 4 per jengi. Peliaikaa yhtä joukkuetta kohti tulee 120 minuuttia. Todella mukavasti siis.
Kyllä itsekin tässä olen vahvasti neljän kannalla, joten toistaiseksi pitäydytään siinä, ellei ihmeitä tapahdu. Pelien määrä ja kesto voidaan miettiä tarkemmin, kun tiedetään kuinka pitkäksi aikaa halli saadaan käyttöön ja kuinka isot joukkueet saadaan kasattua.

En osaa sanoa tuosta Peurungan jäähallista, mutta olen ymmärtänyt että hintaa saadaan kivasti fiilattua mikäli ottaa suuremman satsin kerralla. Tarjouskyselyä vaan sisälle. Siitä se lähtee. Kun hinta alkaa hahmottua, on kiinnostuneita helpompi haalia.
Jep, tuo ei ole paikkana halvin mahdollinen, mutta minä olisin silti vahvasti sen kannalla, kun tiedän paikan ja puitteiden tason. Tarjouskyselyä taidan piakkoin laittaa jo menemään, sillä kysyvähän ei tieltä eksy.

Ajankohdaksi olen ajatellut lähinnä ensi vuoden alkupuolta, mutta sen enempää en tiedä. Riippuu milloin halli olisi paras mahdollisuus saada käyttöön koko päiväksi ja milloin osallistujat parhaiten paikalle pääsevät. Sanotaan että tammikuusta maaliskuuhun olisi aikaväli, johon tällä hetkellä tähtäisin. Tarvittaessa jopa myöhemmin. Aikaisemminkin on toki mahdollista, jos halli saadaan käyttöön ja osallistujat paikalle. Ehdotuksia saa heitellä ilmoille..

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jep, tuo ei ole paikkana halvin mahdollinen, mutta minä olisin silti vahvasti sen kannalla, kun tiedän paikan ja puitteiden tason
Kuten laskelmani osoittaa; hinta ei todellakaan ole mikään kohtuuton. Minusta siihen ei tulisi takertua, vaan nyt suorilta käsin selvittämään milloin se olisi vapaana ja tottakai siitä könttäalennuksena tingata se 80e/h, jos siellä ei kerran vakiovuorojakaan ole kuin yksi ainoa.

Ps. Päivitin tuota yhtä viestiäni tuolla välissä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turnausmaksu olisi siis noin 375e/joukkue, eli alle 40e / pelaaja. Minusta tuo on melko edullinen hinta koko päivän turnauksesta. Ja nämä hinnat ovat vielä marginaalien kera yläkanttiin. Lisäksi kaikki tinkimiset jäiden hinnoista ovat vaan plussaa. Ihan oikeat tuomarit eivät ole paikallisesta erotuomarikerhosta kovinkaan kalliita hyötyyn nähden, joten suosittelen niitä väkevästi.
Maksuthan voidaan hoitaa joukkuekohtaisesti, mikäli jokaiselle joukkueelle löytyy joku joka rahat kerää ja hoitaa joukkueen asiat. Tämä helpottaisi järjestelyjä huomattavasti. Mutta muutoin maksut otetaan pelaajilta yksitellen. Oikeat tuomarit ei ole huono idea, mikäli täältä ei löydy tarpeeksi kokemusta omaavia tuomareita omasta takaa.

Tässähän tää konseptikin on. Ei tää mikään valtionsalaisuus ole: http://cl.ip.fi/misc/kumikannun_otteluohjelma.png

Eli jos vaikka katsoo tuon kakkosjään alkulohkon ja sijoituspelien aikataulu ilman tuota tunnin paussia tuossa (ottaa vaikka 30min paussin ja silti ehtii ennen 18:00 pelaamaan finaalin) niin tuossahan on valmis konsepti. Jäänajotkin mahtuu kivasti väliin.

Tuo on ajateltu 2 x 20min juoksevalla ajalla. Eli peliaikaa tulee todella mukavasti. Juokseva aika lisäksi estää aikatauluista lipsumiset. Tällä konseptilla on vedetty harrasteturnauksia onnistuneesti 13 vuotta. Toimii.
Konsepti näyttää juurikin siltä miten olin itsekin ajatellut homman. Aikataulullisesti toteutettavissa, ehdottomasti. Juoksevaa peliaikaa ei ole koskaan minun peleissäni käytetty ja se tuntuu äkkiseltään vieraalta idealta. Siinä tulee kummasti sellainen kiireen tunne, kun kello raksuttaa vaikka peli ei etene. Toki se edesauttaisi aikatauluissa pysymistä melkoisesti.. Harkintaan vähintäänkin menee.

Mutta tosiaan, otan pian yhteyttä tarjouskyselyn ja vapaiden lauantaiden merkeissä tuonne. Palaan asiaan heti kun jotain tiedän.

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka siellä pelattaisiin NHL-matsi niin jääkiekkolitto ei varattujen vuorojen päälle jyrää millään. Eli hyvissä ajoin vaan sen 09-18 varaukseen sieltä.
Minulla oli taannoin tuolta lauantaivuoro varattu ja niin vain jääkiekkoliitto jyräsi minut. Ja ei, en jäänyt Kalervo Kummolan siniviivapommin alle, vaan Jääkiekkoliiton järjestämä ottelu kuulemma oli prioriteetti nro yksi.
Turnausmaksu olisi siis noin 375e/joukkue, eli alle 40e / pelaaja. Minusta tuo on melko edullinen hinta koko päivän turnauksesta.
Kieltämättä tuo kuulostaa inhimilliseltä ja kukaan tuskin joutuu jäämään leikistä pois taloudellisista syistä.
Tuollainen yksinkertainen ja selkeä otteluohjelma sopii tähän turnaukseen kuin nyrkki silmään. Eihän tämä tosiaan mitään rakettitiedettä ole. Tarvittaessa pieniä viilauksia voidaan tehdä jos aikataulut tai muu sitä vaatii.

Itse harrastesarjaa pelaavana suosittelen myös tuota juoksevaa aikaa. Ei aikataulu pääse venähtämään ja keretään juopottelemaan hyvissä ajoin.

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maksuthan voidaan hoitaa joukkuekohtaisesti, mikäli jokaiselle joukkueelle löytyy joku joka rahat kerää ja hoitaa joukkueen asiat.
Ihan selkeä homma. Vaikka pienenä porkkanana tämän rahankerääjän turnausmaksusta puolet jyvitetään lopulle joukkueelle. Pieni, mutta tärkeä asia tämäkin.

Juoksevaa peliaikaa ei ole koskaan minun peleissäni käytetty ja se tuntuu äkkiseltään vieraalta idealta. Siinä tulee kummasti sellainen kiireen tunne, kun kello raksuttaa vaikka peli ei etene.
Et ole koskaan kokenut mutta kiireen tunne on tullut...? Olin ihan tosissani tuon 13v kanssa. Peli kyllä etenee koko ajan, eikä siinä voi mitään ajanpeluuta liiemmin harrastaa. Tuomari kun on valmiina aloituspisteellä niin se on 5 sekuntia ja kiekko jäähän. Tämä on oikeasti ainoa oikea tapa viedä näitä läpi. Usko pois.

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Jatkoaika HC:han voisi olla periaatteessa yksi poppoo tuolla, vaan sen päättää ne joilla päätösvalta on. Mutta katsellaan ja ihmetellään mitä muut ovat mieltä.
Paikka on mulle ihan sama missä pelataan otan firmalta kilsat pois kuitenkin. Mutta johonkin joskus laitoin ilmoa Kisakalliosta järjestelypaikkana, sieltä saisin 9 tuntia korkeintaan hintaan 82€/h tod näk halvemmalla kunhan varaa tarpeeksi ajoissa. Sielläkin on fasiliteetit kohdillaan, tosin Lohjan yöelämä sitten on mitä on jos joku sinne haluaa lähteä. KoRRRRostan että sama se missä pelataan, mutta toin tämän esiin vain hinnan takia. kuitenkin 9x40 on 360 euroa pois järjestelykuluista.
Itse voin toimia myös tarvittaessa tuomarina, mutta en kuitenkaan vihellä kuin pelin tai pari, pääasia on kuitenkin pelaaminen.
Mut siis joo, mukana

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Et ole koskaan kokenut mutta kiireen tunne on tullut...? Olin ihan tosissani tuon 13v kanssa. Peli kyllä etenee koko ajan, eikä siinä voi mitään ajanpeluuta liiemmin harrastaa. Tuomari kun on valmiina aloituspisteellä niin se on 5 sekuntia ja kiekko jäähän. Tämä on oikeasti ainoa oikea tapa viedä näitä läpi. Usko pois.
Niin, eikös se kerro paljon tunteesta, että se tulee vaikkei edes pelata vielä. Tiedän että tuo on taatusti paras ja ehkä jopa se ainoa keino viedä homma läpi, mutta kai saan silti hieman vierastaa sitä hieman? ;)

Hyvä vain että mukaan saadaan porukkaa joilla on jo kokemusta harrastesarjoista ja turnauksista. Itselläni on intoa enemmän kuin osaamista ja otan mielelläni kaiken avun vastaan!

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoaika HC:han voisi olla periaatteessa yksi poppoo tuolla, vaan sen päättää ne joilla päätösvalta on. Mutta katsellaan ja ihmetellään mitä muut ovat mieltä.
Tähän sanoisin lähtökohtaisesti ei. Ihan siitä syystä, että muilla joukkueilla ei hyvin todennköisesti ole juurikaan (tai lainkaan) kokemusta yhdessä pelaamisesta, joten saattaisi mennä melkoisen epätasaiseksi touhuksi. Mielellään nyt haettaisiin uusia naamoja joukkueet täyteen, jolloin tulee tutustuttua enemmän uusiin ihmisiin ja saadaan tasaisemmat joukkueet.

Paikka on mulle ihan sama missä pelataan otan firmalta kilsat pois kuitenkin. Mutta johonkin joskus laitoin ilmoa Kisakalliosta järjestelypaikkana, sieltä saisin 9 tuntia korkeintaan hintaan 82€/h tod näk halvemmalla kunhan varaa tarpeeksi ajoissa. Sielläkin on fasiliteetit kohdillaan, tosin Lohjan yöelämä sitten on mitä on jos joku sinne haluaa lähteä. KoRRRRostan että sama se missä pelataan, mutta toin tämän esiin vain hinnan takia. kuitenkin 9x40 on 360 euroa pois järjestelykuluista.
Ehdottomasti menee paikkana harkintaan, sillä halvempi hinta on aina jees ja Laukaan hallia ei tosiaan välttämättä edes saada käyttöön (uskoisin kuitenkin että se saatavissa on). Hyvä vain että vaihtoehtoja riittää! Voidaan sitten yhdessä päättää paras vaihtoehto.

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo, sillai minäkin ajattelin että voitais tuoda Jatkoaika HC yhtenä joukkueena tuonne mukaan. Tai vaikka pilkkoa se sitten useampaan porukkaan + ottaa näitä halukkaita lisämiehinä, jotta saadaan tasaisia kokoonpanoja :)

Ja mitä Kisakallioon tulee, niin soitapa ja kysy milloin olis seuraava lauantai 9-18 saatavilla, ja tosiaan, mihin hintaan?

Lisäksi tietysti voisi tiedustella mitä kustantais samaan palettiin päiväruoka (Kisakalliossa on ihan asiallinen noutopöytä), rantasaunat ja majoitukset. Käsittääkseni myyntipalvelu voi antaa könttäsummat koko paskasta yhdellä puhelinsoitolla. Jonkin verran on tullu Kisakalliossa kiekkopäiviä, saunomisia ja yöpymisiä järjesteltyä itsekin.

Hyvä paikka tämäkin, suosittelen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy