Jatkoaikaraati 1 (osa 5)

  • 996
  • 22

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Heippa taas! Epäilisin, että tämä jakso aiheuttaa kylmiä väreitä monille. Tarkoituksella mukana on kappaleita, jotka ärsyttävät takuuvarmasti. Koitetaan kerrankin näin, ensi kerralla sitten jotain muuta. Ehkä. Ei sitä koskaan tiedä, mitä tähän keksin. Jatkoaikaraati 2:sta varten olen kehitellyt mielessäni jo suuria visioita.


1 Britney Spears - Toxic
2 Negative - Frozen To Lose It All
3 D-12 – My Band
4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
6 Elastinen - Syljen
7 Mokoma – Uni saa tulla
8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
 

Voittaja

Jäsen
1 Britney Spears - Toxic
Biisi on justiinsa sitä tuubaa, minkä takia en ole edes virittänyt MTV-kanavaa omaan televisiooni. 0
2 Negative - Frozen To Lose It All
Ei iske tämäkään. 0
3 D-12 – My Band
En tunne, mutta uskallan silti luottaa arviooni ja antaa kokonaiset 0 pistettä.
4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
Luulen kuulleeni tämän kerran, jos näin on, niin on ansainnut 0 pistettä.
5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
En ole mikään Apis fani, mutta ei vaihda kanavaakaan jos satuu radiossa soimaan. Bändille 5 pistettä.
6 Elastinen - Syljen
Syljen 0 pistettä.
7 Mokoma – Uni saa tulla
Mokoma on ihan ok bändi, ei huippu, muttei missään tapauksessa huonokaan. 6
8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
Ei nappaa ei. 0
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
1 Britney Spears - Toxic Brittany kerkee kaikkea. Hän taisi mennä kihloihin ja nyt väitetään neidin olevan raskaan. Kyl kyl, mutta tämä kappale on ovela. Aluksi inhosin suunnattomasti, mutta myöhemmin lämpesin tälle reilusti. Ihanan härö ja jollakin tavalla erittäin hyvä. Eikä se Brit mikään huononnäköinenkään ole. 8

2 Negative - Frozen To Lose It All Suomalaista glammia, pojat maalaavat ja soittavat niin ihqusti teini-faneilleen. Tämä on silti askeleen Uniklubia parempaa. Johtuuko sitten kielierosta, en tiedä. Debyttilevyllä oli muutama ihan kiva raita, ja tämä uusi kappale jatkaa samalla linjalla. Ei huono, mutta ei niin järisyttävän hyväkään. 6

3 D-12 – My Band Tätäkin inhosin aluksi paljon. Tosi paljon. Eminem tuo pisteet (tai propsit) kotiin tästä. Muuten kappale on paikoin erittäin ärsyttävä. Ai niin, se yksi synakohta saa yhden lisäpisteen. 5

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool? Kivan letkeä kesäralli. Emma heittää hyvät vokaalit kevyen biitin päälle. Tykkään ja tää tuntuu paranevan, mitä useammin kuulee. 7

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani Hmm. Tämä oli ensimmäinen kommenttini, kun kuulin tämän raidan. Wirtasen Tontsa palasi kotisorvin ääreen Irina-projektin jälkeen. Peruslantaa Apulta, eli pidän. Tosin Wirtanen tekee nykyään kappaleita, jotka vaativat useamman kuuntelukerran avautuakseen. Tämä ei ole vielä kunnolla avautunut, vaikkakin kertosäe on jälleen hemmetin vahva. 6

6 Elastinen - Syljen Hey-yo, Juicea ripataan. Laiho lähettänee tämän myötä propsit yhdelle suomirockin legendoista. Kiittää ja kumartaa, niin syvään, että pää kopsahtaa polviin. Siksi hän sylkee. Mää sylkäisen tälle tälläisen: 4

7 Mokoma – Uni saa tulla En ole montaa kertaa kuullut tätä, joten arvosana jää siksi "puolieräiseksi". Köyhän miehen Rautianen goes Kotiteollisuutta. Suomenkielinen raskaampi musiikki elää kulta-aikaansa ja minun puolestani se saisi mennä tuon r&b-paskan ohi taas ja lujaa. 5

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä Rankka meininki tässä. Sopiiko se juuri Happoradiolle? Omalla tavallaan kornin kuuloista, mutta kyllä se siinä potkii. Heiluu ja riehuu. Näillä sanoilla katsotaan täyttä kaupunkia. Mitäs ihmiset tästä tykkäävät. Tämä ihminen pitää jonkin verran. 7
 
1 Britney Spears - Toxic

Toimii, mukaansatempaavia rytmejä täynnä, ehdottomasti paras Britneyn biisi ikinä, tosin niiden taso nyt on mitä on.
Kuitenkin annan tälle 8

2 Negative - Frozen To Lose It All

Njaah, mitähän tästä nyt sanoisi...
No, jos tulee radiosta autolla ajaessa niin kuuntelen, enkä vaihda kanavaa, mukiinmenevä biisi, jolle annan 6

3 D-12 – My Band

Tämän soidessa taas vaihtuu kanava samantien, ei jaksa näitä Eminemin tuotteita, hyh! (0)

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

Olen varmaan kuullut, mutta nimestä ei kyllä tule mitään mieleen, jätän arvostelematta.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani

Hyvä! Helvetin hyvä kitarariffi, mukaansatempaava kertosäe, ja Wirtasen hienot lyriikat, livenä RMJ:ssä toimi mielestäni vielä paremmin kuin levyllä. Tälle annan täydet 10

6 Elastinen - Syljen

Vihaan tätä apinaa, pölli vielä Juicelta melodian kertsiin, hyh!
Käy kuitenkin tämä wannabe Homeboy Fintelligens apina sääliksi, että annan yhden(1)

7 Mokoma – Uni saa tulla

Mokoma on loistava bändi, ja tämä on loistava biisi, joskin selvästi radiosoittoon tehty, ja radiosoitossa jo aavistuksen kulunut biisi.
Tämä bändi ansaitsee kuitenkin kaiken huomion mitä siihen kohdistetaan, joten annan tälle biisille 9

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä

en o kuullu
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
1 Britney Spears - Toxic

Ei ollenkaan hirveintä Britneytä, mutta enpä silti myönnä tykkääväni (musiikista siis). 5 pistettä

2 Negative - Frozen To Lose It All

Ärsyttävä bändi, kuten muutkin vastaavan tyyliset, mutta tämä kappale on selvästi paras kyseiseltä poppoolta. En ihan hirveästi innostu, mutten vaihda asemaakaan. Jos en tuntisi bädiä entuudesta ja kuulisin tämän biisin radiosta, saattaisin antaa enemmän. 5 pistettä

3 D-12 – My Band

Aivan hirveää! Alittaa jopa kaikki Eminemin soolotuotokset! Ei tällaista kestä! 0 pistettä

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

Ei oikein mitään mielipidettä; kuuntelee, mutta ei hirveästi innostu. 5 pistettä

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani

Ei lukeudu Apulantakaan suosikkeihin, mutta täytyy tästäkin sanoa, että kenties kyseisen orkesterin paras biisi. Yleensä Apulannan biiseihin kyllästyy viikon radiosoiton jälkeen, mutta ehkä tätä sen toisenkin jaksaa kuunnella. Muttai ei kyllä sen pitenpään. 6 pistettä

6 Elastinen - Syljen

Samat sanat kuin D12:stä. Ihan hirveää! Asiaa huonontaa vielä tämä Juicen klassikon raiskaaminen aivan kamalaan muotoon. Miinuksia ansaitsisi, mutta kun ei lien mahdollista, niin tyydyn nollaan. 0 pistettä

7 Mokoma – Uni saa tulla

Ei ole kyvin yksityiskohtaista kuvaa juuri nimenomaisesta kappaleesta, mutta olen aika varma, että olen sen kuullut. Mokomakaan ei nappase kyllä ollenkaan. Jotenkin tuntuu, että tämän bändin soitannassa on ideana ainoastaan soittaa soittimia mahdollisimman kovaa. Siinä he kyllä onnistuvat, mutta musiikilliset ansiot ovat olemattomat. 0 pistettä

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä

Ensi kuulemalla ihan ok-biisi, mutta ei oikein kestä kuuntelua. 5 pistettä



PS. Onnittelut Arnoldille! Jos tavoitteena todella oli löytää ärsyttäviä kappaleita, niin siinä kyllä onnistuit; kolme aivan hirveää biisiä ja parhaimallekin kuusi pistettä!
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiherranjumalasentään...

1 Britney Spears - Toxic

Näyttäähän se silikoneista huolimatta muutamassa otoksessa ihan hyvältä. Piste siitä, että mun kesäheila tykkää ko. artistista. 1

2 Negative - Frozen To Lose It All

Ne muut piisit on parempia 2

3 D-12 – My Band

Tää kuulostaa lastenlaululta, mutta lastenlaulut on hyviä ja tää ei. Hmm... 1

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

En o kuullut

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani

Tää on jopa hyvä. Tai siis... Vanhasta Apulannasta pidin ja pidän hyvinkin paljon ja osa tuossa välissä tehdystä tavarasta on aika tuubaa, mutta tää on ihan hyvä. Ei paras, mutta hyvä ja tässä joukossa todellakin paras 9

6 Elastinen - Syljen

Vitsinä tää menis, mutta poika taitaa olla ihan tosissaan... 1

7 Mokoma – Uni saa tulla
8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä


En ole kuullut kumpaakaan, tai en ainakaan muista kuulleeni
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
No niin, taas pääse Knatterton osoittamaan surkeaa musiikkimakuani. And here are the points of the Helsinki jury:

1 Britney Spears - Toxic

Ah, Britney. Viaton, söpö, kaunis, iki-ihana Britney. Miksi, oi miksi Sinä et huomaa kuinka sinua kaipaan? Lopeta se riehuminen ja tulee tänne, pidän sinusta huolta. Pusuja...

Ai niin, se biisi. Yksi parhainta Britney-kipaleista koskaan. Eihän tämä nyt täydellistä musiikkia ole mutta tällaisia "tuotteita" kyllä arvostan. "Ei se ole tyhmää joka pyytää vaan...". 9 pistettä.

2 Negative - Frozen To Lose It All

No juu, tämä bändi parantaa kuin sika juoksuaan. Mutta ei tämä nyt oikein...En minä tiedä, ei tämän biisin aikana nyt kanavaakaan tule vaihdettua mutta ei silti. 5 pistettä.

3 D-12 – My Band

Eminemin posse. Kyllä herra Mathers saa minun mielestäni omiin kappaleisiinsa enemmän ytyä kuin tähän tuotokseen. Hatunnosto siitä että mies piti lupauksensa frendeilleen ja toi bändin pinnalle. Ihan jees kappale, varsinkin se arabialais/intialaistyylisesti vedetty loppu jaksa naurattaa. 6 pistettä.

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

Ei. Tämä on lähinnä ärsyttävä. Melodiat jees mutta tuon vokalistin ääni ei miellytä, ei todellakaan. Näitäkin kipaleita löytyy kymmeniä samanlaisia mutta parempia. 3 pistettä.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani

Ei tästä varmaan Apulannan hirveän suurta hittiä tule mutta paranee usean kuuntelukerran jälkeen. Loppujen lopuksi kuitenkin hieman tasapaksu kappale, jotain muuta olisin odottanut. Esim edelliset sinkut "Hiekkaa" ja "Jumala" olivat kyllä parempia. 7 pistettä.

6 Elastinen - Syljen

Ihan kiva mutta häviää Fintelligensin tuotannolle. Melodiat kyllä ihan kivoja. 5 pistettä.

7 Mokoma – Uni saa tulla

Pirteä yllätys Mokoman kipaleeksi. Mutta ei tämä nyt silti miellytä oikein. Joku siinä vaan tökkii. 4 pistettä.

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä

Viha-rakkaussuhde. Ihan mukavaa suomirokkia mutta jotenkin tästä bändistä puuttuu se jokin mikä esim Don Huonoilla tai Egotripillä oli/on. Mutta tämähän on vasta debyytti. 5 pistettä.
 

Särki

Jäsen
Musiikkitermeistä en tiedä mitään, mutta kerronpahan miltä nämä kuulostavat meikäläisen korvaan.

1 Britney Spears - Toxic
- Neitokaisen biiseistä tämä on keskiverron alapuolella. Alkuaikoihin verrattuna nämä uudet tuotokset ovat kauheaa narinaa ja syntetisaattorin raiskaamia. Minkä ihmeen takia pitää laulajan ääntä muuttaa, kuulostamaan hammasta särkevältä narinalta? Uusin sinkku, nimeä en muista hukkuu sinne ammeeseen, on paljon "yksinkertaisemmin" tehty ja tuotettu ja lauluääntä ei ole muutettu ja tämän takia se biisi on paljon paremman kuuloinen. Jokatapauksessa tälle annetaa 3 pistettä.

2 Negative - Frozen To Lose It All
- Negativen levyltä löytyy parempiakin tuotoksia, vähän turhan lässy vedos, 4 pongoa.

3 D-12 – My Band
- Monta kokkia, laiha keitto. Sekametelisoppa vailla järjen hiventä, 1 piste.

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
- Ei herätä suuria tunteita puolesta eikä vastaan. Radiosoittolistoille pääsy (YleX) ei ainakaan nosta osakkeita liiallisen soiton takia. Tämän kipaleen vikahan se ei ole vaan syylliset löytyvät aivan muualta. Pisteitä5 kappaletta.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
- Alkaa kivasti, kitarariffit ihan jees. Kolme sointua, tarttuva kertosäe ja asennetta näillä pärjää pitkälle, mutta lento jää hieman vajaaksi. Tuttua Apulantaa jokatapauksessa 6 pistettä kertyy tälle teokselle.

6 Elastinen - Syljen
- Positiivinen yllätys, en ole genren suurkuluttaja ja paitanikin on XL-kokoa vain koska olen isokokoinen. Juicea saa lainata, ei siinä mitään ja kivan lisän tutut riffit antaakin. Katotaan mitä sylki suuhun tuo, phtyi, 6 nakkas.

7 Mokoma – Uni saa tulla
- Taas uusia kotimaisia bändejä, joista en tiedä mitään yhtä kappaletta enempää. Onko nämä niitä "karvanaamoja" joiden mainos pyörii tv:ssä? Jos on niin musiikkivideoon on turha euronsa upottaa, jokatapauksessa musiikki on ihan kohtalasita ja kohtalaiselle musiikille kohtalaiset pisteet, eli 6.

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
- Ensimmäiseltä Happoradion levyltä löytyi muutama ihan hyvä kappale, joten odotukset uuden levyn tiimoilta ovat kohtalaisen korkealla. Ensimmäinen sinkku Kaupunki täynnä ihmisiä oli ihan kuunneltava ja täytti siihen asetetut odotukset, mutta parhaillaan radioissa soiva sinkku Tanssi on jo huonompaa erää. Ilmeisesti laulajan/lauluntekijän naisasiat ovat päin persettä tai muuten vain on puhe siitä mistä puute. Varsin usein Happoradion kipaleet käsittelevät yhtä ja samaa aihetta, joka alkaa pikku hiljaa tympimään. Tekisivät asialle jotakin, 6 pistettä.



Yhtään helmeä ei tälläkään kertaa joukkoon mahtunut, varsin tasaisia tapauksia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
1 Britney Spears - Toxic Paras Britneyn biisi ikinä, ihana! Hienoja soundeja, varsinkin se diiy diiy ja sitten se kitaranrämpytys dyndyndyndyn. Mahtavata, sanoisivat Eläkeläiset! 10

2 Negative - Frozen To Lose It All Silkkaa paskaa, niinkuin kaikki kuulemani Negativen biisit. Paska bändinnimi, paskat taiteilijanimet, paska bändi. 0

3 D-12 – My Band Eminemiltä lähtee valkoisen miehen flow ehkä parhaiten sitten Beastie Boysin, siitä propsit. Ennenkaikkea hauska biisi ja hauska video, kannattaa tsekata. 8

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool? Vitun tylsä, kuulostaa brittiläiseltä. 4

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani Apulanta ei ole koskaan tipahtanut TW-maneereineen... ei kyllä sinällään paska biisi. 7

6 Elastinen - Syljen Fintelligens=ei mistään kotoisen, Elastinen=ei edes sen vertaa. Typerän kuuloinen biisi, jokseenkin. Sylje vähän lisää, mutta pyyhi suupielet ja rinnukset. 3

7 Mokoma – Uni saa tulla Mokoma on hieno bändi, varsinkin thrash-vaihteella, mutta kyllä slovarikin iskee. Nopeammalle raidalle olisin antanut kympin. Vanhan koulun thrash-mies antaa pisteitä 9

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä "Tämäkin kaupunki on täynnä ihmisiä, osa niistä viisaita osa tyhmiä?". Maailmankaikkeuden lattein toteamus on syntynyt, hurraa. 1
 

Miguel

Jäsen
1 Britney Spears - Toxic
Hrrr.... Onneksi en ole vähään aikaan törmännyt. Käydessäni punttisalilla keväämmällä sain pakollisen MTV-annoksen. Oli valehtelematta varmaan kuukauden putki, jolloin tuo biisi pärähti soimaan jokaisen käyntini aikana. Kamalaa vingutusta, mutta pahnan pohjalla lienee tilaa vielä hiukan huonommille. 1

2 Negative - Frozen To Lose It All
Negative on aika hyvin onnistunut apinoimaan HIMiä. Tämä menettelee. 7

3 D-12 – My Band
Eminem on julkaissut rapin, tuon kuragenren nimikkeen alla ihan hyviäkin biisejä. Tällainen mölinä on kuitenkin melko lapsellista pimputusta eikä voi toimia enää miljoonan soittokerran jälkeen. 3

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
En tunne. Enkä luultavasti haluakaan.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
Taattua Apulantaa. Tarttuva kitaranrytkytys ja kertosäe, eikä muutenkaan löydy valittamista. Vielä toistaiseksi piristää radiosta pärähtäessään, mutta kuinka kauan vielä? Hyväkin biisi alkaa kyllästyttää näillä soittomäärillä. Silti: 9

6 Elastinen - Syljen
Tästä avauduinkin jo toisessa ketjussa. Mikä ihme suomirappareilla on, kun menestyäkseen pitää lainata klassikkobiisejä? Oksettavaa toimintaa. Ihan niin kauhea tämä ei ole kuin Lahden ylpeyden Cheekin Raplaulajan vapaapäivä, vaikkei kauas jääkään. 2

7 Mokoma – Uni saa tulla
Mokomakin pomppasi melko korkealle Suomen virallisella listalla. Kiinnostukseni minulle tuntematonta bändiä kohtaan heräsi entistä enemmän. Tämä radiossa soiva biisi ei kuitenkaan vakuuta. Ainakin tämän veisun perusteella laulaja vaihtoon. 6

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
Mitäänsanomaton. Hyvää tästä on vaikea löytää, muttei nosta meikäläisen vitutuskäyrää niin paljon kuin ilmeisesti monien muiden. 5

Huh, mitä biisivalintoja tässä osassa. Huuhdotaan puistatus pois pistämällä soimaan Manicsien A Design For Life.
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kokoelma melkoista sontaa.

1 Britney Spears - Toxic
Ei kiinnosta neidon tekemiset, musiikista ei saa kuin pahan mielen. ---> 1

2 Negative - Frozen To Lose It All
Tälläinen nössömetalli sopii yllättävän hyvin ainakin minun korvaan. Bändin tekemiset ovat sinänsä oma lukunsa, mutta kappale on (jälleen kerran) ihan kuunneltava. ---> 6

3 D-12 – My Band
Tämä joukkio voisi vaihteeksi mennä siihen tippuvaan lentokoneeseen. Tai tehkää edes jotain muuta. ---> 0

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
Hohhoijaa. Jaa että vähän tylsä. ---> 0

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
Biisillä hirmuinen määrä radiosoittoa, joten kappale ei kuullosta enää kovin tuoreelta. Apulanta on ihan kohtuullinen yhtye, ei kuitenkaan aiheita erityisiä riemunkiljahduksia. Taantuma uhkaa oven takana. ---> 5

6 Elastinen - Syljen
Alkuaikojen Fintelligens olisi voinut saada muutaman pisteen, mutta aivan samanlaista lökäpökärenkutusta tekevä Elastinen ei niitä saa. Vastaavista Suomi-iskelmien raiskauksista pitäisi sakottaa. ---> 0

7 Mokoma – Uni saa tulla
Ensimmäisenä tästä kappaleesta tuli mieleen 90-luvun alun nuoruuden kova bändi Juustopäät. Varmasti levyn parhaita kappaleita, sillä raskaampi poljento menee hieman yli. Listan paras. ---> 7

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
Aika tavallisen mälsää Suomirokkia ilmoille päästelevä Happoradio on tylsä. Ensimmäisen menestyvän singlen ja levyn jälkeen ei oikein enää irtoa. Vastaavia pinnalla käväisijöitä on jo nähty riittävästi. ---> 3
 
Enpä ole montaakaan noista kuullut, mutta laitetaanpas.

Britney Spears - Toxic

Kukahan helvetti tämän laulaa. Ei ainakaan Britney itse, siitä olen varma. Neidon ääni kuulostaa tällä biisillä tyystin erilaiselta kuin aiemmilla sinkkulohkaisuilla. Tämä biisi on saanut puolelleen kaikki aina valtavirtapoppia kuluttavista trendinuorista rasvaisiin hevareihin. Suorastaan omituista, että musiikkinsa lähinnä radioaalloilta nauttivat menevät vallan pähkinöiksi, kun valtavirta-artistille on räätälöity biisi, joka ei ole aivan täydellisesti formaattiin sävelletty. Ei tämä nyt juurikaan tavanomaisesta radiohutusta poikkea, vaikka orkesteri välillä hieman väläytteleekin ja osia on enemmän kuin kaksi. Sitä paitsi minusta ne Britneyn idioottihitit ovat loistavaa roskapoppia, miksi koko homma on menty romuttamaan liialla kunnianhimolla? 0

Negative - Frozen To Lose It All

Ohi.

D-12 – My Band

Eminemin kädenjälki kuuluu kyllä. Taustan pimputus jää asumaan päähän väkisin ja rytmiosasto on äärimmäisen pelkistetty. Amerikan-räppiä siis. Luulisi tuollaisila biljonääreillä olevan varaa tehdä puheensa säestykseksi edes kunnon taustoja. Tai sitten en vaan tajuu. 0

Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

Ohi.

Apulanta – Vasten mun kasvojani

Ohi.

Elastinen - Syljen

En ole kotimaisen rap-skenen asiantuntija, mutta olen ymmärtänyt, että Fintelligens-kaksikko ei nauti kovinkaan suurta arvostusta alan piireissä. Minun arvostustani tämä "Elaksis Kivi" tuskin edes kaipaakaan, eikä sitä saakaan. 0

Mokoma – Uni saa tulla

Hienon Tämän maailman ruhtinaan hovi –levyn outolintu. Lähinnä armotonta mättöä sisältävän kiekon ainoa popimpi biisi, joka toimiikin huomattavasti paremmin irrotettuna raskaasta albumikokonaisuudesta. Marko Annala on tämän hetken parhaita kotimaisia sanoittajia, mutta tällä biisillä tuo suomihevin karvaisin mies ei ole parhaimmillaan, vaikka tekstin ajatus onkin kaunis. Makuuhuonekitaristit huomio: biisistä saa sovitettua hienon akustisen trubaduuriversion helposti! 6

Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä

Happoradion ensimmäinen tuleminen oli kammottava kokemus, eikä tilanteeseen näytä tulevan parannusta tälläkään kertaa. Miten joku yhtye voi olla näin kamala? Ajatus Zen Cafen arkirealistisen lyyrisyyden yhdistämisestä rankempaan kitaramusiikkiin on teoriassa hieno, mutta näin kyvyttömiltä hölmöiltä ei moinen onnistu. Musiikillisista ansioista tämä ei ansaitse yhtäkään pistettä, mutta yhtyeen vokalistin taipumus pukeutua poolopaitaan lavaesiintymisen aikana on niin upea osoitus täydellisestä tyylitajuttomuudesta, että yksi piste on pakko antaa. Bravo ja hajotkaa, saatana. 1
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1 Britney Spears - Toxic
Video on varsin kiva, kun se siinä on lentoemona ja kumiasussa. Biihiän on huttua, mutta Britney tekee hutun (tai siis hänelle tehdään huttu) paremmin kuin muut vastaavat. Niinpä annan tälle ykkösen (1).

2 Negative - Frozen To Lose It All
Vieläkin harmittaa, että missasimme yhtyeen keikan vuosi sitten RuisRockissa. Elämässäni olisi varmasti paljon enemmän iloa, jos olisin nähnyt kitaristin putoavan lavalta ja lähestulkoon halvaantuvan. Olisi kiva myös kuulla Jonne "IIK!" Aaronin laulua ilman efektointia. Vittu mä oon hellällä päällä tänään: yksi pinna (1).

3 D-12 – My Band
Enhän mä voi tätäkään sietää, eikä edes mitään onnistuneita läppiä tämä taida tarjota. Mutta Eminem myy, vaikken ostakaan. Äidin pikku mussukka rosvo-roopeineen saa yllättävästi yhden pontsin (1).

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
Mää ajattelin radiosta kuullessani, että tämä voisi olla ne kolme brittineitoa, jonka bändin nimen mie just unohdin. Vaan eipä ollutkaan, ja kyllähän sen lopulta huomasikin. Mutta ensierehdyksen ansiosta yksi (1) piste.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
Tässä on yksi hyvä kohta. Se tyttyytyttytyttytyttytytyttytytyyytytyyyytytttttytytyty. Mutta eihän tämä mitään uutta tarjoa, välillä hiljaa, ja sitten kovempaa. Ei kuitenkaan liian kovaa, ettei radiosedät peljästy. Ja sitten lauletaan taas ympäripyöreää scheissea, jota tuo kuuden ällän ylioppilaamme varmastikin ulostelee pöntöllä nakke nakuttajaa lukiessaan. Ykkönen (1).

6 Elastinen - Syljen
Jos mä tälle annan huonomman kun yksi, niin siten voin antaa seuraavalle vähän paremman. En ole antifennomaani, mutta jotain rajaa.
- Minä elän (Aleksis Kivi)
- Mä syljen (Elaksis Kivi)
OK, jos on idiootti, niin eihän sille mitään voi. Voisi kuitenkin yrittää pitää sen omana tietona; johan tässä tulee kanssahäpeä väkisinkin mieleen. Nolla (0).

7 Mokoma – Uni saa tulla
En mä haluaisi tykätä Mokomasta. Ne on lappeen Rannasta, Annala on jättänyt itsestään ärsyttävän kuvan, ekat levyt olivat noloja ja trashin soittaminen lienee suurin rikos mitä sähkökitaralla voi tehdä. Vaan onhan tämä aikapa lailla kova plättä ja hatunnoston arvoinen suoritus urhoilta. Annan parran pituisen numeron 7.

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
Happoradiokin on erittäin vastenmielinen yhtye. Korostan sanaa erittäin. Mutta tämä biisihän on ihan okei menopala. Mää viitti enempää perustella, annan tälle neljä (4) pistettä.



EDIT: muistin just kohdassa 4 hakemani nimen. Sokerbaabesit.
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Re: Re: Jatkoaikaraati 1 (osa 5)

Viestin lähetti Everton


4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

Mää ajattelin radiosta kuullessani, että tämä voisi olla ne kolme brittineitoa, jonka bändin nimen mie just unohdin.

EDIT: muistin just kohdassa 4 hakemani nimen. Sokerbaabesit.
voe helvettiläenen kun just olin ehdottamassa Sugabeibsejä niin toinen editoi viestejään, no kai tässä joutuu sitten vastaamaan kyselyynkin.

1 Britney Spears - Toxic
- ooh Britneylle muodolliset kymmenen pointisia, tosin todella suuri miinus koveri kokeiluista sekä suuresta osasta tuotantoa. Toisin sanoen toxikin hyvästä riffistä tai mikä sämple se liekkään kaski poneettia eli 2

2 Negative - Frozen To Lose It Al
- koko bändi on musiikki kartalla pelkästään Ville Valon karisman takia. Vittu jos Bogart Co. olis suosittu ne matkis niitä
0

3 D-12 – My Band
- e-e-e-e-en ko-ko kommentoi 0

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
0

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
se oli hyvä biisi se "hei hei mitä kuuluu"
0

6 Elastinen - Syljen
jou 0 * 0 - 0 / 00 + 0 potenssiin 0 = 0

7 Mokoma – Uni saa tulla
Mokomalle pisteitä 7, listan mukaan

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
enpä ole kuullu
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
1 Britney Spears - Toxic
- Typerä ja muovinen akka. En antaisi. Itse biisissä on jotain ihan mageita koukkuja, mutta eihän tälläselle tusinatuotteelle voi kolmea pistettä enempää antaa. (3)

2 Negative - Frozen To Lose It All

- Negativellä on etenkin sinkkubiisit olleet ihan kohtalaisia. Monet antavat bändille paskat pisteet teiniaspektin takia, mutta itse mällään Frozen to Lose it Allille seitsemän bojoo. Onhan tää aika samantyylinen biisi kuin edellisetkin. (7)

3 D-12 – My Band
- Tehosoitto vähän ehkä pistänyt kyllästyttämään, mutta zibaleen sanat on hauskat ja Eminem on äijä. Ei pahaa sanottavaa vaikken räbäjäbä oikeastaan olekaan. (8)

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
- Nää on taas näitä biisejä jotka ensimmäisillä kerroilla suhisee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitten kun biisiä kuulee tarpeeksi alkaa kipale kuvottamaan. Ei tällästä jaksa kuunnella. Kanavaa vaihdan. (5)

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
- Apulanta on ollut Hajonnut EP:stä asti suosikkibändini, joten mikäs mä oon Heinolan poikien biiseistä enää mitään sanomaan. Perkeleen kova riffi ja kertsi lyö kuin syke ennen sydänkohtausta. (10)

6 Elastinen - Syljen
- Fintelligenssillä on muutama ihan asiallinen biisi. Oishan se helvetin trendikästä haukkua nämä suomiräbättäjät suohon, mutta minä diggaan. Ainakin kasin edestä. (8)

7 Mokoma – Uni saa tulla
- Helvetin kova biisi. Kovasti on media nostamassa Mokoman äijiä uudeksi Niskalaukaukseksi ja Kotiteollisuudeksi. Kierroksen toisiksi kovin. (9)

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
- Tässä biisissä on jotain tarttuvaa. Lähinnä kai kitarat, mutta muuten ei tällänen kauheesti kolahda. On tämä tosin kovempi kuin se Pois Kalliosta-biisi. (7)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nysse sitten onnistui valitsemaan sellaiset biisit, joita en ole kuullut tai sitten en muista niistä mitään...


1 Britney Spears - Toxic

Muistaakseni olen jonkun videonpätkän tästä nähnyt, mutta mitään ei jäänyt biisistä mieleen. Ihan näpsäkkä typy, mutta musiikillisia arvoja ei ole ollenkaan. 1

6 Elastinen - Syljen

En ole kuullut ja toivon mukaan en joudukaan kuulemaan, mutta nämä fintelligenttityypit ovat suomiräpeltäjistä ne kaikkein rasittavimmat. Periaatteesta ISO 0
 

Kyle

Jäsen
Re: Re: Jatkoaikaraati 1 (osa 5)

1 Britney Spears - Toxic Oikeesti, olisi pysyny lapsena, eli aikoina jolloin oli "baby one more time" silloin Britnetä ei voinu ottaa vakavasti, nykyään tekee musiikkia jonka Madonnat, Anastaciat..jne ja yksittäiset tähdenlennot tekee 10 kertaa paremmin, hyvästä perseestä2 pistettä.

2 Negative - Frozen To Lose It All Tää bändi ei saa edes "tyttömäisyydestä", multa pisteen pistettä.0

3 D-12 – My Band Menee katelogiaan "no joo, iha ok", toisaalta hyvää räpiksi(?) siitä7

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
ohi.
5 Apulanta – Vasten mun kasvojani Apulanta paranee vuosivuodelta, ehkä 50 vuoden päästä jo lempi bändini.. 8

6 Elastinen - Syljen Luulin että suomi-räppi on perseestä, mutta tää biisi sai sen vajoamaan helvettiin. Oikeesti jos ei ole mitään tekemistä, niin parempi kun ei tee mitään.
Täydellisen pyöreät0 pistettä.

7 Mokoma – Uni saa tulla Mokomalla on perjaatteessa hieno asenne musiikin suhteen, tässä biisissä "musikaaliset lahjatkin" tulevat esiin. Ehkä vielä nousee joskus marketti bändiksi. 9

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
Mitään sanomaton kappale, jota kuuntelee ihan hyvissä mielin.5
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
1 Britney Spears - Toxic
Pakko myöntää, että pidän tästä biisistä, tai ainakin jonkin verran. Siinä on kuitenkin jotain hyvää, joka ei välttämättä ole Ms. Spearsin omaa ansiota. Eli biisin kirjoittajalle annan pisteitä 5

2 Negative - Frozen To Lose It All
Jos lauletaan englannin kielellä, niin sitä englantia pitäisi ehkä osata ääntää oikein. Tämä nyt vaan on oma näkemykseni, mutta tietääkseni ainakin Rasmuksen Lauri kävi ääntämistunneilla, jotta bändin biisit menisivät läpi myös ulkomailla ja varsinkin Englannissa ja USAssa. Biisi on aika turha ja ei oikein lähde kulkeemaan missään vaiheessa 3

3 D-12 – My Band
Turha biisi turhalta bändiltä/ryhmältä. Lisäksi sitä on soitettu aivan liikaa, mikä ei tietenkään ole artistien oma vika. 2

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
En ole kuullut, mikä on varmaan ihan hyvä asia...

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
No niin. Tässä biisissä on aivan loistava kitaririffi. 10

6 Elastinen - Syljen
Suomiräppi saa allekirjoittaneelta aina ythä paljon pisteitä,
eli 0

7 Mokoma – Uni saa tulla
Ihan ok biisi. Muutenkin bändi on mielenkiintoinen, sillä en tiedä onko kyseessä maailman paskin heavy-bändi vai suhteellisen hyvä sellainen. 7

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
En ole kuullut...
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1 Britney Spears - Toxic

Onhan tämä ihan OK, mutta ei...7.

2 Negative - Frozen To Lose It All

Kaikki Negativen biisit kuulostavat minun korvaani samanlaiselta. Yksilönä hyvä biisi, mutta ylikulutuksen seurauksena arvosana 3.

3 D-12 – My Band

Yksi sana: ei. 0.

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?

Höyläämätöntä skeidaa. 0.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani

Iskee urakalla! Tarttuvat riffit ja kertosäkeen viimeinen rivi tulee juuri oikeaan malliin. Muutenkin helmi. 9.

6 Elastinen - Syljen

Suomi-räppiä, moi. 0.

7 Mokoma – Uni saa tulla

En ole tietääkseni kuullut.

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä

Ihan OK ralli. Ei sitä perustuubaa vrt. Egotrippi enää jaksakaan. 8
 
Viimeksi muokattu:

The Rock

Jäsen
1 Britney Spears - Toxic: Britneyn biisit yleensä eivät niin kuunneltavia ole, mutta ne musavideot tekevät biiseistä ainakin katseltavia. Tästä syystä myös Toxic saa ihan kohtalaisesti pisteitä. 6

2 Negative - Frozen To Lose It All: Enpä ole oikein ikinä Hanoi Rocksista tykännyt ja tämä bändi pyrkii olemaan em. yhdistelmän kopio. Muutenkin kundien meikkaus laskee arvosanaa entisestään, täydellistä kuraa. 0

3 D-12 – My Band: Eminem on kyllä aivan ehdoton tässäkin räppäriyhdistelmässä ja ilman E:tä ei D-12 olisi juurikaan yhtikäs mitään. 3

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?: En ole ikinä kuullut kyseistä biisiä, mutta enpä usko, että olisin mitään menettänytkään. 0

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani: En ole hirveämmin diggaillut Apulantaa aikaisemmin, mutta tässä biisissä joku asia iskee ja kovaa. Ehkäpä nämä kitarariffit tekevät kipaleesta todella hyvän. 10

6 Elastinen - Syljen: Suomiräp, täydellistä kuraa. 0

7 Mokoma – Uni saa tulla: En ole kuullut, mutta voisin veikata tämän olevan ihan ok-musiikkia. 5

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä: Radioiden voimasoitossa kuten yhtyeen edellinen hittikipale. Ei oikein uppoa, mutta ei nyt sellaistakaan musiikkia, että radiokanava vaihtuisi tämän tullessa eetteriin. 4
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
1 Britney Spears - Toxic
- Selvästi parasta Britneytä. Muutenkin ihan kivan kuuloinen biisi kyseessä. Soinut nyt jo niin kauan omalla playlistillä ja radiossa että luulisi kohta kyllästyvän, muttei vielä. 8 tälle.

2 Negative - Frozen To Lose It All
- Jaa jaa. Radiosta kuulee monta kertaa päivässä. Ei mikään ihan huonoinkaan biisi, ei lähellekkään. Negativestä en muuten välitä paskan vertaa, mutta tätä voi jopa kuunnella. 7.

3 D-12 – My Band
- Hyihyihyi. Ei näitä. Tätä ei jaksa kuunnella ei yhtään. Lähes pahalle päälle saa kun tämän vahingossa kuulee. 1

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
- Ei natsaa tämäkään. Ärsyttävän kuuloista. Parempaa silti kuin edellinen. 1.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
- Kyllä. Apulanta on edelleen hyvän kuuloista musiikkia. Ei tämä ihan wanhan tasolle nouse, mutta ihan kova biisi silti. 8

6 Elastinen - Syljen
- Hahaa. Putosin kun kuulin biisin. En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa, suomiräppi nyt muutenkin on ainakin suuriltaosin täyttä skeidaa, mutta tämä vetää jo pohjat kaikesta. Koska miinuspisteitä ei voi jakaa, tämä biisi on ainoa jolle annan minimipisteet. 0

7 Mokoma – Uni saa tulla
- AIVAN MAHTAVA. Mielestäni Mokoman parhaita biisejä vähään aikaan. Tälle täysi kymppi, vähempi ei riitä. 10

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
- Happoradio ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen. HMV-bändi, eikä tämä biisikään muuta mitään. 3
 

Shane

Jäsen
1 Britney Spears - Toxic
Pitkästä aikaa kuunneltavaa musiikkia Britneyltä. 8

2 Negative - Frozen To Lose It All
Menee taustalla radiosta kuultuna, mutta liian tylsää ja mitäänsanomatonta, jotta omaan kuunteluun pääsisi. 6.

3 D-12 – My Band
En ole kuullut, mutta eiköhän tämä ole taas sitä itseään, joten numeron uskallan antaa. 0

4 Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool?
Booooooring.. todellista HMV-musiikkia jos mikä näin Jatkoaika-sanontaa käyttääkseni. 5.

5 Apulanta – Vasten mun kasvojani
Perus-Apulantaa, menee mutta on tältä bändiltä paljon parempaakin kuultu. 7

6 Elastinen - Syljen
Katso kohta 3. 0

7 Mokoma – Uni saa tulla
En ole kuullut.

8 Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä
Tämä on ihan hyvä, mutta jotain puuttuu jotta ihan täysillä kolahtaisi. 8
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
TULOKSET

Jälleen on tuloskatsauksen aika. Tällä kertaa voittajakaksikko oli todella pienin eroin kahden kärjessä, mutta muuten kärkipari erottui selvästi. Elastinen taisi vetäistä pohjat koko Jatkoaikaraadin historian aikana.


1. Apulanta – Vasten mun kasvojani 6,9 p.

2. Mokoma – Uni saa tulla 6,6 p.
3. Happoradio – Kaupunki täynnä ihmisiä 4,5 p.
4. Britney Spears – Toxic 3,9 p.
5. Negative - Frozen To Lose It All 3,6 p.
6. Mousse T. feat Emma Lanford - Is It 'Cos I'm Cool? 2,6 p.
7. D-12 – My Band 2,3 p.
8. Elastinen - Syljen 1,4 p.



21 arviojaa ja ainoastaan Britneyn ja Elastisen tunnistivat kaikki. D-12 jäi yhdeltä väliin, kun taas Negative ja Apulanta olivat kahdelle arvioijalle outoja. 17 tunnisti Mokoman, 16 Happoradion ja vain 14 tiesi millainen veisu Mousse T.:llä on.

Yheteispisteet menivät näin:


1. Apulanta 132 p.
2. Mokoma 112 p.
3. Britney Spears 81 p.
4. Happoradio 72 p.
5. Negative 68 p.
6. D-12 46 p.
7. Mousse T. 36 p.
8. Elastinen 30 p.



Ja paljon odotetut tilastot tähän loppuun vielä. Huomionarvoista on Elastisen nollasaalis, heh.. Ai niin, ja jokainen kappale sai nollan! Jee jee.


10-tilasto:

1. Apulanta 4
2. Mokoma 1



0-tilasto:

1. Elastinen 13
2. D-12 8
3. Negative 5
Mousse T. 5
5. Britney Spears 3
6. Apulanta 1
Mokoma 1
Happoradio 1
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös