Jatkoaikalaiset Tampereen seudulla

  • 274 675
  • 2 930
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tulee Tampereelle perjantaina 5.3.2010, ja niin tulen minäkin. Olen yön yli tuossa 12 km Helsinkiä huonommassa kaupungissa.

Lähdettekö Ipan hävittyä kaupungille?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
IFK tulee Tampereelle perjantaina 5.3.2010, ja niin tulen minäkin. Olen yön yli tuossa 12 km Helsinkiä huonommassa kaupungissa.

Lähdettekö Ipan hävittyä kaupungille?

IFK:n mieskin lähtee ehkä. Riippuu tuleeko meille Ilves-faneja Espoosta tuolloin majoitukseen. Mutta jos eivät saavu, liityn kööriin
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
seeyou@jäähallille löytyi sopiva haaste ruokapolitiikan suhteen. Jack The Rooster ravintola väittää tarjoavansa Suomen tulisimman ravintola-annoksen, Death Burger. Selviä syömisestä, saat t-paidan ja nimen Death Burger Hall of Fameen. Käypä testaamassa, muut voi ihmetellä vierestä, osoite on Satakunnankatu 13 B.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
seeyou@jäähallille löytyi sopiva haaste ruokapolitiikan suhteen. Jack The Rooster ravintola väittää tarjoavansa Suomen tulisimman ravintola-annoksen, Death Burger. Selviä syömisestä, saat t-paidan ja nimen Death Burger Hall of Fameen. Käypä testaamassa, muut voi ihmetellä vierestä, osoite on Satakunnankatu 13 B.

Tällä reissulla en taida ehtiä, mutta seuraavalla kerralla.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kävin tänään Jack The Roosterissa ja kysäisin ohimennen ko. burgerista. Sanoi että 18 tamperelaista on moisen imaissut. Samalla selvitettiin että se on ihan syömäkelpoinen jos on tottunut tulisempaan ruokaan. Että enpä usko tuon olevan Suomen tulisin. Ja totta helvetissä se pitää joku päivä vielä testata..

Siellä taas räkä lentää ja silmät vuotaa. Onnea matkaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ensi perjantaina siipiä ja olutta, sopii. Seuraavana päivänä aion syödä paljohkosti riisiä ja raakaa kalaa, joten pitkän kaavan mukaan en aio sitten mennä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeesti, mihin mennään?

Huomenna (eli tänään) klo 12 tsekkaan tämän ketjun. Sen jälkeen olen vain puhelimen päässä. Ainakin Bonella, Designerilla, Koirapojalla ja maurilla on mun numeroni.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onkohan Hookiin mitään saumaa mahtua sisään yhdeksän aikoihin? Ehdotan, että yritetään ja jos ei onnistu, niin sitten Siipiweikkoihin. Ja jos sekin on täynnä, eikä jakseta odottaa, niin mennään Speakseasyyn.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdeksän aikoihin peli päättyy Hakametsässä. Sen jälkeen käyn hotellilla vaihtamassa vaatteet - en halua kaivaa verta nenästäni valkoinen paita päällä.

Minä olen messissä kympin aikoihin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse hieman vielä siipiruokailua harkitsen. Mutta sanon kyllä suoraan että Speak Easyyn sitten jos Hook on täynnä ja jono on iso. Weikoissa on pienet siivet ja heikohko palvelu ollut mulla pari viime kertaa, niin riitti.

Oluelle en liity mukaan (jos edes siipeilemään tulen) kun huomenna menoa ja asioita.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyhky & villilä

Onko Jatkoaikalaisia näiltä seuduilta?
Muutto Tampereelle edessä ja kyseiset paikat kiinnostavat. Lähinnä ajatuksia herättää kulkuyhteydet ja lapsiperheelle mukava asuinalue.

Hyhky// Osaako joku kertoa missä ja minkälaisia leikkipuistoja sieltä löytyy? Entä pienille lapsille sopivaa uimarantaa?

Villilä// Miten hyvin tai siis huonosti linja-autot kulkevat? Toki löysin tkl:län sivuilta jotain mutta eikös Nokialtakin kulje sitä kautta, en löytänyt aikatauluja...

Nämä yksittäiset kysymykset askarruttavat tällähetkellä. Kuitenkin olisi mukava kuulla kaikenlaisia mielipiteitä alueista...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onko Jatkoaikalaisia näiltä seuduilta?
Muutto Tampereelle edessä ja kyseiset paikat kiinnostavat. Lähinnä ajatuksia herättää kulkuyhteydet ja lapsiperheelle mukava asuinalue.

Hyhky// Osaako joku kertoa missä ja minkälaisia leikkipuistoja sieltä löytyy? Entä pienille lapsille sopivaa uimarantaa?

Villilä// Miten hyvin tai siis huonosti linja-autot kulkevat? Toki löysin tkl:län sivuilta jotain mutta eikös Nokialtakin kulje sitä kautta, en löytänyt aikatauluja...

Nämä yksittäiset kysymykset askarruttavat tällähetkellä. Kuitenkin olisi mukava kuulla kaikenlaisia mielipiteitä alueista...

Asustellut Hyhkyssä 2,5 vuotta. Pitä kehua, hyvät yhteydet julkisilla, peruspalveluita löytyy joka suunnasta ja rauhallista on ollut.

Leikkipuistoja olen muutaman täältä bongannut, varustelutaso kiipelyiltelineineen yms vaihtelee mutta kunnoltaan vaikuttavat hyvältä.

Ranta löytyy melko läheltä Tahmelasta, sopiiko lapsille,siitä en osaa sanoa.

Tosiaan, noita busseja menee tuosta Pispalan valtatietä päivällä 10 min välein, illallakin liikkuminen onnistuu myös mainiosti.

Voin suositella
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onko Jatkoaikalaisia näiltä seuduilta?
Muutto Tampereelle edessä ja kyseiset paikat kiinnostavat. Lähinnä ajatuksia herättää kulkuyhteydet ja lapsiperheelle mukava asuinalue.

Hyhky// Osaako joku kertoa missä ja minkälaisia leikkipuistoja sieltä löytyy? Entä pienille lapsille sopivaa uimarantaa?

Villilä// Miten hyvin tai siis huonosti linja-autot kulkevat? Toki löysin tkl:län sivuilta jotain mutta eikös Nokialtakin kulje sitä kautta, en löytänyt aikatauluja...

Nämä yksittäiset kysymykset askarruttavat tällähetkellä. Kuitenkin olisi mukava kuulla kaikenlaisia mielipiteitä alueista...

Itse asustelin 18 vuotta Hyhkyssä kunnes muutin Jyväskylään.

Elikkä Hyhkystä on paremmat bussiyhteydet keskustaan ja muuallekkin kuin Villilästä. Näin karkeasti sanottuna Hyhkystä menee yli 10 eri bussia keskustaan. 1,13,18,19,25,26,29,70,71,79,80,85,86. <-- Tuossa siis linjat mitkä menevät keskustaan. Ja tietenkin samaan suuntaan tulevat myös. Villilästä kun menee vain pari bussia.

Hyhky on mielestäni todella hyvä paikka isolle perheelle koska on erittäin rauhallinen paikka ja puistoja löytyy paljolti, varsinkin Tahmelasta. Tahmelan uimaranta sekä Tohlopin uimaranta sopii hyvin pienille lapsille.

Lähellä Hyhkyä on Lielahti jossa on jumalaton määrä kauppoja. Citymarket, Lidl, S-market, Kodin ykkönen, Gigantti Megastore jne. Hyhkyssä neuvolan lähellä on hyvä puisto sekä Haapalinnassa on hyvä puisto.

Jos saisin itse valita niin valitsisin Hyhkyn ja Villilän väliltä Hyhkyn. Kaveri kun asui Villilässä niin eipä ollut kummoinen paikka.
 

Jämäpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flyers
Täytyy kompata ylläolevia nimimerkkejä.

Nyt 3vuotta Hyhkyssä asuneena täytyy paikkaa suositella. Kuten todettu, kauppa ja muut palvelut on lähellä ja tuntuu, ettei kaupunkiinkaan ole matka, eikä mikään, kun hyppää tkl:n, paunun tai länsilinjan kyytiin. Öisinkin busseja kulkee todella hienosti, joten taksiin ei tarvitse turvautua heti ensimmäisenä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Hyhky on Tampereen paras asuinalue jos meikäläiseltä kysytään.
Rauhallista, mutta ei siltikään kaukana oikein mistään oleellisesta.

Pispalan valtatie (vai mikä se onkaan?) johdattaa kyllä nopeasti keskustaan, ja busseja ei tarvitse montaa minuuttia odotella mihinkään aikaan vuorokaudesta.

Taas toiseen suuntaan lähtiessä lapsiperhe löytää taatusti kaiken tarvittavan Lielahdesta. Mutta jos joskus horjut kaupungilta Hyhkyyn, niin käy ihmeessä Vaakon nakissa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Hyhky on Tampereen paras asuinalue jos meikäläiseltä kysytään.
Rauhallista, mutta ei siltikään kaukana oikein mistään oleellisesta.

Pispalan valtatie (vai mikä se onkaan?) johdattaa kyllä nopeasti keskustaan, ja busseja ei tarvitse montaa minuuttia odotella mihinkään aikaan vuorokaudesta.

Taas toiseen suuntaan lähtiessä lapsiperhe löytää taatusti kaiken tarvittavan Lielahdesta. Mutta jos joskus horjut kaupungilta Hyhkyyn, niin käy ihmeessä Vaakon nakissa.

Ja vielä Pizpalan Grillillä :). Ja jos ei autoa omista niin linjalla 27 pääsee suoraan
Lielahteen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ja vielä Pizpalan Grillillä :)

Ennen vielä Pizpala oli käymisen arvoinen paikka, mutta nykyään tuntuu, että annokset ovat pienentyneet ja osalla myyjistä palvelukin on niin heikkoa, että ei kiinnosta käydä siellä. Toki hyvä puoli on, että grilli on auki 24h ja vaikka kaupan sermit menevätkin kiinni illalla, niin senkin jälkeen ainakin itse olen saanut leffakarkit sieltä ostettua, kun olen kauniisti pyytänyt.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko Jatkoaikalaisia näiltä seuduilta?
Muutto Tampereelle edessä ja kyseiset paikat kiinnostavat. Lähinnä ajatuksia herättää kulkuyhteydet ja lapsiperheelle mukava asuinalue.

Hyhky// Osaako joku kertoa missä ja minkälaisia leikkipuistoja sieltä löytyy? Entä pienille lapsille sopivaa uimarantaa?

Villilä// Miten hyvin tai siis huonosti linja-autot kulkevat? Toki löysin tkl:län sivuilta jotain mutta eikös Nokialtakin kulje sitä kautta, en löytänyt aikatauluja...

Nämä yksittäiset kysymykset askarruttavat tällähetkellä. Kuitenkin olisi mukava kuulla kaikenlaisia mielipiteitä alueista...

Kiitoksia paljon jo vastanneille! Vielä olisin tiedustellut, onko kukaan hyhkystä hankkinut venepaikkaa lähiaikoina? Kuinkahan vaikeata on saada ja minkä hintaista lysti on?

Jatkan tutkimuksia Tampereen sivuilta, mutta jos jollakin on vastausta valmiina niin antaa tulla.

Näinkin tärkeätä asiaa kyselee ihminen kenellä ei ole edes venettä(vielä)...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös