Sori nyt, mutta tämä on fakta: ihminen, jonka kymmenestä suosikkibändistä kymmenen on metallibändejä, ei kuuntele musiikkia "laajalti".
Miten niin? "Laajalti" ei tässä kontekstissa edes tarkoittanut sitä, että olisin väittänyt kuuntelevani paljon myös genren ulkopuolelta musiikkia. Jatkoin, että "muitakin bändejä ja albumeja olisin halutessani voinut listata." Ei tästä lauseesta ainakaan ilmene, että olisin väittänyt kuuntelevani musiikkia laidasta laitaan, kuten tässä seuraavassa lainauksessa olet tulkinnut:
Ja jos ihmisen kymmenestä suurimmasta suosikkibändistä kymmenen kuuluu metalli-genreen ja nolla kaikkiin noihin luettelemiini musiikin alalajeihin, "minä kuuntelen kyllä musaa ihan laidasta laitaan" on absurdi lausunto.
Toisekseen; Vaikken mielestäni olekaan väittänyt kuuntelevani musiikkia laidasta laitaan, voin sentään todeta, että kuuntelen paljon myös metalli- tai rock-genren ulkopuolelta musiikkia. Esimerkiksi Spotifyssa minulla on noin 800 biisiä ja näistä moni on muuta kuin metallia tai sen alalajeja. Iskelmää, oopperaa, jazzia tai countrya en väitä kuuntelevani, mutta soittolistalla on näiden In Flamesien ja Death Punchien lisäksi räppiä, dancea, poppia ja muuta. Listasin nyt metallibändejä, koska kuuntelen enimmäkseen raskasta musiikkia. Ei tuo kuitenkaan poissulje sitä, että myös genren ulkopuolella voisi olla useita suosikkibändejä tai -artisteja.
Tämä väite voisi ehkä pitää paikkansa, jos vuorokaudessa olisi rajaton määrä tunteja. Tai no ei se kyllä pitäisi paikkaansa siltikään.
Miten tuo nimimerkin @ernestipotsi väite ei muka nyt paikkaansa pitänyt? Vuorokaudessa ei ole rajatonta määrää tunteja, mutta ainakin minun aikakäsitykseni on lineaarinen eikä syklinen.
Viimeksi muokattu: