Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 338
  • 2 227

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
lasketaanko sääläreitä?

Ei. Siinä on se ”sääli” -sana ihan syystä.

Shedden taisi vetää kuusi voittoa silloin 05’-06’, mutta silloin vedettiin kyllä semit ja finaalit paras viidestä -menetelmällä. Yhtä kaikki, HIFK:n peli näyttää omaan silmään tällä hetkellä siltä, että tuo kuusi voittoa alkaa olemaan jo minulle ainakin se vähin mihin tyydyn. Luotan kyllä jengiin just nyt. Pikkaraisen nimityksen takana olin alusta asti.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Sen sijaan jos nyt mennään välieriin ja kaadutaan Kärppiä vastaan kunniallisen taistelun jälkeen, niin paljon saa anteeksi sekä Salmelainen että Pikkarainen tämän kauden perseilyjen suhteen.

Ai, miksi?

Minusta tuo kuulostaa vähän samalta kuin seuraava (hypoteettinen) skenaario: Olen luistanut koko talven työtehtävistäni, vedoten kaikkeen flunssasta masennukseen. Jos palaan ensi viikolla taas työpaikalle suorittamaan sitä mitä minun kuuluukin, saanko kaiken perseilyni anteeksi? Minusta välierähäviö Kärpille näennäisen taistelun päätteeksi, tai palaaminen työpaikalle, on ihan vain nousemista takaisin sille oletustasolle.

Hyvää duunia Pikeltä! Mutta kyllä vääjäämättä tässä rupeaa näkymään Pikkaraisen playoffkokemus vs. Nemon vastaava kokemus, vaikkakin "vain Mestiksestä".
Vaikka sinänsä ei ole mitään tunnesidettä Hifkiin niin kyllä Pikkaraisen toivon vievän joukkueen pitkälle!

Olen hieman taipuvainen yhtymään tähän näkemykseen, joskin vastapainoksi Niemisellä on melkoista kokemusta NHL-pudotuspeleistä. Yksi sormus Coloradosta ja karvas Stanley Cup finaalitappio (jonka he "oikeasti" voittivat*) Calgarystä, jonka lisäksi myös karvas olympiafinaalin häviö. Paljon on siis kokenut isoja pelejä, joskin pelaajana.

Pikkaraisesta olen ylpeä, hän on ollut koko kevätkauden ja etenkin tässä sarjassa juuri sitä mitä IFK on kaivannut. Sydämeni pohjasta toivon hänelle menestystä ja pelikirjavaa (heh) jatkuvuutta tulevillekin kausille.

* Ei kahta ilman kolmatta, Gelinas oli jo ratkaissut kaksi sarjaa ja olisi kenties ratkaissut myös finaalin paremmilla maalikameroilla. Potku se ei ainakaan ollut, ja tarjolla olleista kamerakulmista kiekko näytti menneen kokonaan maaliviivan yli. Syy miksi voittoa ei tullut oli tietenkin Iginlan jinxaus - koskettuaan, nostettuaan ja vietyään mukanaan Clarence S. Campbell Bowl konferenssifinaalin ratkettua.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pikkarainen muuten on ensimmäinen IFK-valmentaja sitten Sheddenin, joka on ensimmäisellä kaudellaan voittanut kolme playoff-matsia. Esim. Nokalta tähän meni kolme kautta. Stögö kyllä voitti neljä, mutta lasketaanko sääläreitä?

Voittihan Selinin IFK viime kaudella, joka oli hänen ensimmäisensä IFK:ssa, peräti seitsemän pudotuspeliä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voittihan Selinin IFK viime kaudella, joka oli hänen ensimmäisensä IFK:ssa, peräti seitsemän pudotuspeliä.

Itse asiassa Selin voitti kahdeksan: neljä puolivälierää, kolme välierää ja vielä pronssiottelu. Meikäläinen kirjoitti kuitenkin ihan puuta heinää, joten kiitos korjauksesta.

Toivotaan, että Pikkarainen panee ainakin kahdella voitolla paremmaksi, koska se tarkoittaisi finaaleihin pääsemistä ja yhtä voitettua finaalia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse asiassa Selin voitti kahdeksan: neljä puolivälierää, kolme välierää ja vielä pronssiottelu. Meikäläinen kirjoitti kuitenkin ihan puuta heinää, joten kiitos korjauksesta.

Kas kun unohdin tuon pronssipelin kokonaan. Arvostan nimittäin pronssia huomattavasti enemmän kuin neljättä sijaa, vaikka nuo sijoitukset ratkaistaankin vain yhdellä ottelulla ja vaikka jerekaralahti mieluummin leikkii barbeilla kuin pelaa pronssiottelussa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Täytyy todella toivoa, että tuo Pikkaraisen kritiikki siitä, että viime kaudella ei ollut tarpeeksi jalkavia pelaajia toteuttamaan tiettyä pelitapaa on myös linjaus ensi kauden joukkueen rakenteesta. Siinä ei kyllä Santalan tyylisille pelajaille ole tilaa. Mielenkiintoista nähdä, että pelaako Santala pelikieltonsa jälkeen. Uskon, että pelaa, mutta rooli voi olla pieni.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Täytyy todella toivoa, että tuo Pikkaraisen kritiikki siitä, että viime kaudella ei ollut tarpeeksi jalkavia pelaajia toteuttamaan tiettyä pelitapaa on myös linjaus ensi kauden joukkueen rakenteesta. Siinä ei kyllä Santalan tyylisille pelajaille ole tilaa. Mielenkiintoista nähdä, että pelaako Santala pelikieltonsa jälkeen. Uskon, että pelaa, mutta rooli voi olla pieni.

Santalan hitaus tiedettiin(Selinin kommentit ennen kauden alkua) ja uskottiin kompensoivan muilla avuilla. IFK halu pelata nopeasti tekee Santalasta entistä hitaamman näköisen. Santalan palatessa, olisi selkeästi heikko lenkki tuossa nykyisessä paletissa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitä mieltä jos tästä mennään jatkoon, tulee Kärpät olemaan kusessa IFK:n kanssa. Viime vuonna ei jalka riittänyt tätä pelitapaa tuottamaan eikä mitä ilmeisimmin kuntopohjakaan. Toivottavasti tätä peliä nähdään ensi kaudella myös runkosarjassa, aika lailla yllätti Pikkarainen Nemon housut kintussa.

Punainen myrsky riehuu – HIFK:n päävalmentaja Jarno Pikkarainen piiskasi joukkonsa hurjaan lentoon: ”Se ottelu paljasti asiat”
Jos katsotaan asiaa puhtaasti paperilla, niin tämän hetkinen HIFK:n jengi kykenee kaiken natsatessa haastamaan Kärpät. Kysymysmerkkejä kuitenkin on:

1. Maalivahtipeli: Runkosarjassa tämä oli luokatonta, mutta nyt parantunut. Viimeisen kolmen pelin taso on ollut riittävä, mutta mm. yksi todella iso kysymysmerkki on kakkosmaalivahti.
2. Joukkueen lopullinen kasaantuminen vasta tammikuussa: Tässä annettiin paljon tasoitusta ja iso kysymys olikin ehtiikö saako HIFK saamaan joukkuepelin kuntoon pudotuspeleihin. Tämä jää vielä lopullisesti nähtäväksi mutta nyt näyttää hyvältä.

Itse toivon ensi kaudelta sitä että joukkue on valmis jo kesällä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Maalivahtipeli: Runkosarjassa tämä oli luokatonta, mutta nyt parantunut. Viimeisen kolmen pelin taso on ollut riittävä

Jotenkin vieläkin kummittelee itsellä Engrenin epävarmuus, kun tuntuu että sen näkee yhä F-katsomoon asti. Sylkee vieläkin niitä kuteja ihan vitusti, toki vähemmän mitä runkosarjassa. Viime pelissä Pelicans ei toki tehnyt niistä ribareista kuin yhden byyrin. Toivon, että Atte vetää sen ison vaihteen nyt silmään ja näyttää Hatulle ja muille Jatkoajan runkkareille närhen munat,
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Mielenkiinnolla odotan, että millaisen latauksen Pikkarainen on punaisille saanut luotua illan vääntöön. Joissain haastatteluissa aikaisemmilta vuosilta on puhunut kärsivällisyydestä ja nöyryydestä ja sitä todellakin tarvitaan tänään. Kiekko jäähän jo.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mielenkiinnolla odotan, että millaisen latauksen Pikkarainen on punaisille saanut luotua illan vääntöön. Joissain haastatteluissa aikaisemmilta vuosilta on puhunut kärsivällisyydestä ja nöyryydestä ja sitä todellakin tarvitaan tänään. Kiekko jäähän jo.

Jees, just piti samantyylistä kirjoittaa. Kova testi tämäkin taas päänupin suhteen pelaajille (valmennuksen kautta osin). Pelillisestihän suunnilleen suuntaviivat selvät, ja nyt vähän sama kun toissapäivänä, eli pysyykö järki mukana touhussa vai lähteekö laukalle.

Kohta alkaa ja voi hemmetti tätä jännityksen määrää taas...
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Ajoittain mä näen Reimon haamun tämän koutsin silmissä. :D EIpä siinä, kyllä IFK:n koutsilla saa sopiva annos Raimo-setää ollakin, kunhan nyt ei ihan mother nature -linjalle lähde.

Huomenna Jarnolla taas iso haaste virittää joukkue siihen kuntoon, että sarja paketoidaan. Ja toisaalta, on varmaan keksittävä jotain muutakin kuin kova karvaus, kun peräkkäisinä päivinä mennään eikä koko peliä pysty painamaan nasta laudassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pikkarainen oli juuri Radio Citylla. Ei ollut suora tietenkään enää tähän aikaan, mutta tuore. Ihan järkeviä jutteli ja pieniä muutoksia sinne ja tänne varsinkin ylivoimaan.

Enää sitten sitä tulosta sinne tulostaululle.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Pikkarainen oli juuri Radio Citylla. Ei ollut suora tietenkään enää tähän aikaan, mutta tuore. Ihan järkeviä jutteli ja pieniä muutoksia sinne ja tänne varsinkin ylivoimaan.

Enää sitten sitä tulosta sinne tulostaululle.
Ekan erän perusteella valmistautuminen mennyt pieleen. Aika heikko erä.

Hassu homma kun Pikkarainen jossain haastattelussa kertoi, että viime kaudella ei ollut tarpeeksi jalkava jengi. Halusi kuitenkin ihmisraketit Petrellin ja Kankaanperän ensi kaudelle. Ristiriitaista.
 

444

Jäsen
Pikachulle iso käsi tästä sarjasta. Itse olen jakanut paljonkin paskaa tappiopelien jälkeen, mutta ainakin Nemo ja Nupe jäivät täysin jalkoihin, kun taktiikka muuttui. Ylipäänsä muodonmuutos pudotuspeleihin (G2 alkaen) oli melkoinen. Seuraava vastus onkin jo aika paljon kovempi, ja nyt se tason nosto tarvitaan lopuiltakin pelaajilta.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Pikachulle iso käsi tästä sarjasta. Itse olen jakanut paljonkin paskaa tappiopelien jälkeen, mutta ainakin Nemo ja Nupe jäivät täysin jalkoihin, kun taktiikka muuttui. Ylipäänsä muodonmuutos pudotuspeleihin (G2 alkaen) oli melkoinen. Seuraava vastus onkin jo aika paljon kovempi, ja nyt se tason nosto tarvitaan lopuiltakin pelaajilta.

Millä tavalla IFK pelasi erilailla G2:ssa kuin ensimmäisessä?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Millä tavalla IFK pelasi erilailla G2:ssa kuin ensimmäisessä?

Ei päästänyt Pelsuja enää samaan tapaan huippupaikoille kun avauspelissä. Kiekonhallinta oli toki siinä 6-0 pelissäkin jo, mutta kyllä silloin Pelsujen saadessa kiekon IFK:n puolustuksesta tehtiin reikäjuustoa kerta toisensa perään. Sarjan toinen peli oli jo aivan erilainen eikä Pelsut päässeet enää huippuntonteille ja IFK vyörytti, mutta turhan tiukille sekin meni. Mutta riitti.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikachulle iso käsi tästä sarjasta. Itse olen jakanut paljonkin paskaa tappiopelien jälkeen, mutta ainakin Nemo ja Nupe jäivät täysin jalkoihin, kun taktiikka muuttui. Ylipäänsä muodonmuutos pudotuspeleihin (G2 alkaen) oli melkoinen. Seuraava vastus onkin jo aika paljon kovempi, ja nyt se tason nosto tarvitaan lopuiltakin pelaajilta.
Jumalauta. Toi Pikachu on kyllä ehdottomasti paras lemppari Pikkaraiselle. Miten moinen onkin mennyt ohi! Istuisi muutenkin ihan sellaisenaan hahmoksi tuohonkin "universumiin", joten sikälikin nappijuttu. Mutta joo, kiva kun näytit närhen munat tässä kohtaa. Alkaa hissukseen luotto nousemaan, että josko sittenkin tässä olisi se IFK:le sopiva The Coach!
Tosin ei nyt nuolaista. Ihan yhtä nopeasti vaadin eroa jos tahti ja pelitapa muuttuu. :-)

Onnea jatkopaikasta!! :-)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kiitos Pike!

Upea suoritus kaikkien näiden vaikeuksien jälkeenja fiksuja ratkaisuja.

Meillä on koutsi, joka hallitsee play off maailman. Eikös Piken voittoprosentti ollut aika kova Mestiksen pleijareista?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Meillä on koutsi, joka hallitsee play off maailman. Eikös Piken voittoprosentti ollut aika kova Mestiksen pleijareista?

Jossain oli muistaakseni, että suunnilleen 80% korvilla. No joo, mestis on mestis, mutta itse arvostan tuota äijää ihan helvetisti, kuten Jukureiden ja Jokipoikien pelaajatkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea Jarno/Pikachu/Pike. Hieno suoritus. Aivan jäätävä suoritus ennakko-odotuksiin nähden. Luulisi nega-pettereiden olevan nyt jonkin aikaa aika hiljaa?

Mutta eteenpäin. Seuraavaksi ennakolta täysin ylivoimaisen Kärppä-dynastian kimppuun.
 

huikee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Newcastle United
Mä diggaan tästä äijästä. Kaikessa junttiudessaan, mut kuitenkin äijämäisyyttä on, osaa ilmeisesti myös valmentaa. Kovaan paikkaan heitettiin kesken kauden, mut on ylittänyt ainakin mun odotukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös