Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 688 234
  • 3 212

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jarkko Ruutu on suominut kotoista SM liigaamme kovin sanoin iltapäivälehdissä. Pääasiassa hän on syyttänyt liigaa kovuuden kieltämisestä ja ns. rottapelaamisen suosimisesta. Mutta, mutta...
Olin seuraamassa Porissa Ässät - HIFK peliä ja silmiinpistävää oli Jarkko Ruudun pelaaminen. Ruutu oli näkyvä pelaaja, joka teki työtä joukkueensa eteen, mutta miten??
Ruutu repi, raastoi ja käytti kaikkia käytössä oleva keinoja lämmittääkseen vastustajaa.
Useamman tilanteen jälkeen Ruutu otti Ässä pelaajan päästä kiinni ja hieroi naamaa, takaapäin.
Useammassa tilanteessa Ruutu tuli tönimään vastustajaa ja teki näyttäviä uimahyppyjä, jos Ässä pelaaja tönäisi häntä.
Jatkuvaa mussutusta tuomareille.
Haastoi vastustajia tilanteiden jälkeen ja piti itse varmasti kädet alhaalla. Täydellistä joukkuepelaamista.
Jarkko Ruutu on ehkä pahin rottapelaaja, minkä minä olen nähnyt. Mitä sitten?? Jarkko Ruudun pitäsi lopettaa itkemisensä iltapäivälehdistössä, koska on itse arvostelemansa pelityylin paras mannekiini.
 

Ake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh!

Taisi ottaa lauantainen Jakke Ruutu-show koville, vai?
Loistavaa peliä Jakelta, juuri sitä peliä mitä mies parhaiten osaa ja mistä miehelle on dollareita maksettu jo useampi vuosi.

Onneksi Ässiltä löytyi Toivonen ja Nielikäinen, muuten Jaken show olisi voinut lähteä käsistä, yeah right!
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti TosiFani

Jarkko Ruutu on ehkä pahin rottapelaaja, minkä minä olen nähnyt. Mitä sitten?? Jarkko Ruudun pitäsi lopettaa itkemisensä iltapäivälehdistössä, koska on itse arvostelemansa pelityylin paras mannekiini.

Korostan vielä, etten tuominnut Ruudun pelityyliä, vaan hänen tekopyhät lausunnot iltapäivälehdissä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei kait Jarkko Ruudusta sentään rottaa saa millään. Vittumainenhan se kyllä varmasti osaa olla ja filmihommakin ainakin ennen onnistui, muttei nyt rotta sentään. Eikös rotat ole sellaisia, jotka pihistää kaikennäköistä evästä ja sitten luikkii haneen. Ei Jakke ainakaan multa ole lihistä vienyt tai edes luikkinut haneen. Ja sitä paitsi, eihän sillä ole edes häntää. Pelkkä rotta look-a-like ei vielä tee kenestäkään aitoa rottaa. Feikki-rotta siis.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
No mutta rottahan Ruutu on isolla ärrällä ja varsinkin NHL:ssä. Mutta hyvä rotta, joka on oppinut siellä rapakon takana myös uusia jekkuja. Suosikkipelaajiani ilman muuta.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti TosiFani
Useammassa tilanteessa Ruutu tuli tönimään vastustajaa ja teki näyttäviä uimahyppyjä, jos Ässä pelaaja tönäisi häntä.
Jatkuvaa mussutusta tuomareille.
Tämä on se J.Ruutu minkä minä tunnen ja olen nähnyt.
Ja sitten joukolla ihmetellään kun tuomarin kädet käy lanteilla.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ööö, nyt ei ihan pysy kärryillä. Eikös aloitusviestissä kuvattu käyttäytyminen ole juuri sitä, miksi esim. turkulaiset Kiviharjun, Rauteen ja rotta-Tuokon johdolla on manattu alimpaan helvettiin jo monta vuotta. Manaajina ovat toimineet varsinkin helsinkiläiset "kovan pelin" ja "old time hockeyn" ystävät.

Nyt HIFK-kovanaama Jakke Ruutu on yllätetty samasta toiminnasta. Kommentit Helsingistä:
1. "loistavaa peliä Jakelta, juuri sitä peliä mitä mies parhaiten osaa".
2. "Onneksi Ässiltä löytyi Toivonen ja Nielikäinen, muuten Jaken show olisi voinut lähteä käsistä, yeah right!".
3. "No ei kait Jarkko Ruudusta sentään rottaa saa millään. Vittumainenhan se kyllä varmasti osaa olla ja filmihommakin ainakin ennen onnistui, muttei nyt rotta sentään".
4. "rottahan Ruutu on isolla ärrällä ja varsinkin NHL:ssä. Mutta hyvä rotta".

Eli Jakke pelatessaan turkulaista rottakiekkoa onkin hyvä jätkä, pelaa juuri sitä kiekkoa mitä hifkiläiset haluavat. Ristiriita? Vastapuolen kovanaamat pilkataan samoilla tulilla, vaikka Ruutu on maitoillut karkuun joka konfliktista. Ohhoh, ei tämä ainakaan Brad Smythin puolelta ollut helsinkiläisten mielestä kovin jämäkkää käytöstä. Ja hän ei edes aiheuttanut muuta hämminkiä kuin upotti pari häkkiä HIFKin päähän. Olisi pitänyt tapella jokaisen korvaan supattajan kanssa ja hankkiutua pelikieltoon.

Eihän Jakesta rottaa saa toki millään, vaikka jäähyjen kalastelu on juuri sitä pahinta rottaa, ainakin turkulaisten ja jyväskyläläisten tekemänä. Toki Jakke ja Vopi ovat Hifkin omina jätkinä ihan vietävän kovia kun filmaavat jäähyn vastapuolelle. Ei mutta hei, nyt vasta tajusin, Ruudun Jakke onkin hyvä rotta. Tässä vissiin sovelletaan poliisisarjoista tuttua "hyvä rotta, paha rotta" -menettelyä. Tai jotain.

Minustakaan Jaken kommentit eivät mene yksiin pelitapahtumien kanssa. Oulussa hänen pääasiallinen tehtävänsä oli rutista tuomarille joka katkolla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä noista vaihtoehdoista, mutta tark'ampujana Jake on kyllä vertaansa vailla. Sodan syttyessä miehen palvelukset olisivat isänmaalle korvaamattomia. Tämän voi todistaa mm. Kisapuiston jäähallissa hampaansa menettänyt henkilö.

Eli vastaan siis että tark'ampuja.
 

Animal

Jäsen
Viestin lähetti Dave
Ööö, nyt ei ihan pysy kärryillä. Eikös aloitusviestissä kuvattu käyttäytyminen ole juuri sitä, miksi esim. turkulaiset Kiviharjun, Rauteen ja rotta-Tuokon johdolla on manattu alimpaan helvettiin jo monta vuotta. Manaajina ovat toimineet varsinkin helsinkiläiset "kovan pelin" ja "old time hockeyn" ystävät.


Ero Kiviharjulla ja näillä mulla ämmillä verrattuna Ruutuun on se, että silloin kun tilanne oikeasti kuumenee ja joku tulossa vetämään neppariin, luikkivat nämä Turun "kovanaamat" karkuun. Rudi on taas sen verran luupää jätkä, että itse ensimmäisenä painaa näihin tilanteisiin.

Ja miksiköhän kovan pelin ystävät pitävät Ruudusta ? Ehkä siksi, että mies ajaa aina tilanteet loppuun ja myöskin taklaa todella kovaa. Nämä jutut on nähty maajoukkueessakin. Ja ainakin minä olen nähnyt Ruudun tappelevan, joskin videolta, monta kertaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tästä ainakin itselle tuli heti mieleen se, että mitä eroa on Ruutulla ja samaisella nimellä kahdella "teellä" ja vielä änärin lakolla. Ei kait mitään molemmilla tuntuu suu soivan enemmän kuin teot. Tietysti hifkin fanit aina toitottaa sitä "että kyllä meillä on kovia jätkiä".

Lehtohan haki tätä nykyistä "blues" miestä tanssiin, mutta tämähän lähti heti pakoon kun paikka tuli. Samoin kävi tikillekkin, kun Lehto kyllästyi "paskan puhumisen".

Tuli vaan jotenkin näistä tämä Ruutu mieleen ja Hifkin aina niin miehekäs joukkue.
 
Kyllä Ruutu on rotta, joka taklaa todella kovaa. Minun silmään olisi mahtavaa peliä ellei koko ajan olisi mussuttamassa tuomareille (tekisivät kapteenin siitä niin eikun mussuttamaan vain). Hmm.. tai siis onkin hienoa peliä, mutta aloittajan pointti ei tainnut olla siinä, vaan siinä, että hän itkee samoista asioista mitä itse tekee.

Yhdestä asiasta olen kuitenkin erittäin samaa mieltä.. puolet sm-liiga tuomareista pärjäisivät paremmin naisten liigaa viheltämässä. Tämä ei liene heidän syy sinänsä.. ei muuta kuin ammattilaisiksi tuomarit niin on aikaa kouluttautua ja hioa linjat kuntoon..

Jakke on rotta ja sillä hyvä! (ei tosin juokse karkuun vaan ei aina heitä todellakaan haasteitaan sillä tavoin että niihin voisi edes vastata)
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ehkä se pikkutyttöjen huutelun aiheuttama lämäri katsomoon alkulämmittelyssä Kisapuistossa riittää kertomaan miehestä kaiken.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Keltainen
Ehkä se pikkutyttöjen huutelun aiheuttama lämäri katsomoon alkulämmittelyssä Kisapuistossa riittää kertomaan miehestä kaiken.
Ehkä se oikeuden päätös asiasta riittää kertomaan tästä kyseisestä tilanteesta kaiken? Uskomatonta itkemistä Lappeenrannasta, jo kahdelta henkilöltä, asiasta jolla ei ole mitään totuuspohjaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mutta onko Jarkko Ruutu niin kova tekijä, että ansaitsee ihan oman ketjunsa tänne. Miksei tämä ole hifk osion alla? Eikai jostain NHL:n c-luokan kiekkoilijasta ketjua tarvita? Tai sm-liigassa muka pelottavasta kaverista.

edit. Velipoika kyllä ansaitsisi
 
Viimeksi muokattu:

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Ihanaa leijonat, ihanaa!

Tietää, että Rudy on pelannut niin kuin pitääkin, kun peltopellet heräävät itkemään ja tällaisia ketjuja ruvetaan perustelemaan (tietää sen toki pelejä katsomallakin). Milloin perustetaan ketjut: Pasi Nielikäinen - kova pelaaja vai rotta?, Pauli Levokari - kova pelaaja vai rotta?, Jari Korpisalo - kova pelaaja vai rotta?, Joni Yli-Torkko - kova pelaaja vai rotta?, Miksi yritin siepata kiekon hampailla - lappeenrantalaiskatsojat tilittävät., Onko poro parasta?

Taitaa olla _ihan_pikkuisen_ kuitenkin eroa Rudyn ja Tuokon tai Stounin pelityylissä. Porilaiset voivat vaikka yrittää sitten itse miettiä, että mitähän se mahtaisi olla.

Ja kun Jarkko pelaa maajoukkueessa jokainen tännekin kirjoittanut peltopelle hurraa taas täysin rinnoin, kuinka mahtava pelaaja Rudy on. Ihanaa peltopellet ihanaa! Tämä on ihanaa!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Arvostan

Itsehän arvostan Jarkko Ruudun pelityyliä aivan helvetisti. Olen aina pitänyt miehen asenteesta ja hänen panoksensa oman joukkueen eteen on korvaamaton. Tälläisiä likaisen (sanan varsinainen merkitys) työn tekijä herättää aina keskustelua ja tuo väriä peliin kuin peliin.

Viime lauantaina Ässät-HIFK -pelissä tuli mietiskeltyä pienessä piirissä, että Pasi Nielikäinen on vähän kuten "köyhän miehen" Ruutu. Jarkko tekee sen vielä astetta paremmin, tosin kuin The Pasi on tietyillä osa-alueilla parempi, mutta Ruudun kokonaisuus menee vielä edelle.

Mitä jääkiekkomaailma olisikaan ilman Ruudun Jarkkoa (ja Tuomoa).
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
- Ruutu pelasi omaa peliänsä erittäin hyvin, koska se ainakin allekirjoittanutta vitutti paljon. Pientä tökkimistä koko ajan ja taklauksia joka paikasta. Yksi ruma kyynärpää Hahlin naamaan, Levonen ei ilmeisesti nähnyt.

Näin kirjoittelin HPK - HIFK -pelin jälkeen. Ottaisin Ruudun milloin tahansa Kerhoon, tulisi ainakin kauden ännänteen pelikaanimatsiin jotain katsottavaa.

Kaukalossa ja mediassa itkeminen laskee kyllä Jarkon pisteitä reilusti.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Viestin lähetti Keltainen
Ehkä se pikkutyttöjen huutelun aiheuttama lämäri katsomoon alkulämmittelyssä Kisapuistossa riittää kertomaan miehestä kaiken.


Myykää te Lappeenrantalaiset bensaa ryssille ja jättäkää kiekko rauhaan. Jarkko on taistelemisen, tsemppaamisen, repimisen ja raatamisen ilmentymä. Tasapaksuja surffaaja-plösöjä löytyy joka jengistä, mutta Jarkko Ruudun tapaisia väriläiskiä ei ole montaa.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika lailla eri suuntiin ovat menossa Ässät ja HIFK. HIFK:lta ei nähty yhtään taklauksta koko ottelussa, mutta sen sijaan jatkuvaa mailalla huitomista, repimistä ja leukojen loksuttelua. Normaalisti tai ainakin ennen vanhaan tämä tarkoitti Ässät/HIFK pelissä haasteen heittoa kaverille mies miestä vastaan myllyyn. Nykyiset HIFK-pelurin kuitenkin luistelevat tuomarin selän taakse ja sieltä huutelu jatkuu. Ääritapauksina juuri Jarkko Ruutu, joka ei halunnutkaan sitten lähteä koittamaan Nielikäisen, Toivosen, Peltosen tai kenenkään muunkaan kanssa. Lisäksi Pasi Saarinen aikansa hakkasi J-P Ketolaa aloitustilanteessa pohkeille ja kysyi otetaanko matsi. Ketola pudotti hanskat ja Saarinen luisteli yllättäen pois tilanteesta ja Ketolalle kymppi. Tämä ei ole kuulunut Ässät/HIFK henkeen, kuten ei myöskään jäissä kiemurtelu, jos vastustajan maila vahingossa hipaisee nenän vartta. Tässä viittaan J-P Ketolan lyömään päätykiekkoon, jossa maila nousi HIFK-pelaajan mailanvartta pitkin. Jäähy on aivan oikein, jos tuomari sen huomaa, mutta jäässä kiemurtelu ei. HIFK on aika kaukana juuriltaan.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Balderis
Myykää te Lappeenrantalaiset bensaa ryssille ja jättäkää kiekko rauhaan. Jarkko on taistelemisen, tsemppaamisen, repimisen ja raatamisen ilmentymä. Tasapaksuja surffaaja-plösöjä löytyy joka jengistä, mutta Jarkko Ruudun tapaisia väriläiskiä ei ole montaa.

Annas nyt kaupunkilainen olla. Ei kai asia voi noin koville ottaa. Jos pari SaiPan kannattajaa ottaa tuon esiin niin lienee parempi antaa kommenttien olla, sillä ketjussa jo kerrottiin minkälaisen lopputuloksen koko outo episodi sai. Nyt lähden myymään ryssille kodinkoneita, vai lähdenkö?

Edit: Mikä on surffaaja-plösö?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Off topic

Viestin lähetti vero
Lisäksi Pasi Saarinen aikansa hakkasi J-P Ketolaa aloitustilanteessa pohkeille ja kysyi otetaanko matsi. Ketola pudotti hanskat ja Saarinen luisteli yllättäen pois tilanteesta ja Ketolalle kymppi.


Niin, se oli siis #19 Turo Järvinen, ei #77 Pasi Saarinen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TosiFani
Jarkko Ruudun pitäsi lopettaa itkemisensä iltapäivälehdistössä, koska on itse arvostelemansa pelityylin paras mannekiini.

Siinä Helsingissä sattuneessa episodissa ei paljoa tarvinnut toimittajia ympärilleen haalia. Miehen tunne oli pinnassa ja sanoi sillä hetkellä mitä ajatteli ilman mitään pressikutsuja.

Onko mies rotta vai ei? Riippuu tietysti, mitä rotalla tarkoitetaan ja keneltä kysytään. Rottahan hän tietyssä merkityksessä on, mutta sellainen, jota pelaajat omassa ja monet muissa seuroissa pitävät arvossaan Jaken roolissa. Mies elää kentällä satakymmenen lasissa, mitä ominaisuutta ei kovin monessa ole. Mies on IFKn kiveenkirjoitetun näköinen, mitä monessa IFK-pelaajassa ei ole. Herättää tunteita puolesta tai vastaan, mutta herättää aina. Tuokaan ominaisuus ei ole kovin yleinen. Ymmärrän hyvin ketjun avaajan mielipiteen, joka ei ole kovin poikkeuksellinen varsinkaan turkulaisissa kannattajissa. Jakke on yhden lajin Korppi, Hele, se pelaaja, joka aiheuttaa vahvoja ja ehdottomia mielipiteitä ja tunnetta. Eläköön sellaiset. Seurastaan riippumatta. Korppiiiii, Samiiiii, Jakkeeee.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Itse diggaan Jaken tyylistä kaikessa suhteessa erittäin paljon.

On ollut suuri ilo seurata sivusta, kuinka siitä ala-asteikäisestä EVU-verkkarisesta seinänvierustojen mittailijasta on muodostunut näinkin värikäs ja tunteita herättävä persoona suomalaiseen jääkiekkokulttuuriin.

Nostan suuresti hattua Jaken onnistumiselle valitsemallaan tiellä.
Näitä jätkiä on harvassa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jarkollahan on sitä tunteen paloa pelaamisessa, ja sitä kaipaisi monelta muulta paljon enemmän. Vaikea kuvitella hänen pelaavan montaakaan peliä sitä kaikkien rakastamaa virkamieskiekkoa. Mutta, arvostus nousisi paljon korkeammalle, jos jättäisi sen tunteen sinne kaukalon puolelle. Jos säännöllisin väliajoin avautuu lehtien palstoilla niin ei ole ihmekään, jos myös negatiivisia reaktioita syntyy. Jatkuvasti ei tarvitse olla turpa kiinni, mutta jokin raja olisi kiva juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös