Jan Caloun – comeback?

  • 50 742
  • 199

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ehdoton suosikki IFKssa aikanaan Zidlickyn ohella, ja perse nousee huomenna vauhdilla penkistä, kun Honza on tiputtamassa aloituskiekkoa todennäköisesti.

Itse olin Caloun huippuvuosina 10 ikävuoden molemmin puolin niin muistikuvat ovat vähän hatarat näistä Bluesiin ulostuksen syistä niin olisiko jollain hiukan varttuneemmalla palstasiskolla tai - veljellä paremmat? Muistelen, että jotain huhua liikkui, että joku jengikaveri olisi käynnyt "tuikkaamassa" Calounin Marketa-vaimoa?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Muistelen, että jotain huhua liikkui, että joku jengikaveri olisi käynnyt "tuikkaamassa" Calounin Marketa-vaimoa?

Taisi olla Aki Uusikartanon nimi, joka tuolloin huhuissa liikkui. Matikainenhan sitten lo-maut-ti (muistan Penan paavompetäjämäisen painottamisen Urheiluruudussa tuolloin) molemmat herrat joukkueesta.

Tässä Penan haastattelu tuolta väärällä tavalla ikimuistoiselta keväältä:

 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Taisi olla Aki Uusikartanon nimi, joka tuolloin huhuissa liikkui. Matikainenhan sitten lo-maut-ti (muistan Penan paavompetäjämäisen painottamisen Urheiluruudussa tuolloin) molemmat herrat joukkueesta.
Tällaiset hatarat lapsen muistikuvat olivat myös minulla. Hiukan aihetta sivuten niin miksi Veikko Nieminen lomautettiin myös?
 

redpecka

Jäsen
Taisi olla Aki Uusikartanon nimi, joka tuolloin huhuissa liikkui. Matikainenhan sitten lo-maut-ti (muistan Penan paavompetäjämäisen painottamisen Urheiluruudussa tuolloin) molemmat herrat joukkueesta.

Tässä Penan haastattelu tuolta väärällä tavalla ikimuistoiselta keväältä:

Ai se olikin joku aki. Itse olen ollut vuosikymmenet luulossa että Ruuttulla olis ollut mela sopassa. Anteeks Crisu.

Noin muuten kyllä vitutti tuo Calouni kun teki kolme maalia vaikka minä olin tullut kattomaan saipaa nordikselle, tsekkiläisen tilannetaju petti tyystin. 1-2 byrskää tuli rankkareista, peli päättyi jotain 10-0. Silloin oli hierarkiat kohdillaan ja kekkonen pressana.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Hiukan aihetta sivuten niin miksi Veikko Nieminen lomautettiin myös?

Veikkoa ei lomautettu, pelasi playoffeissa, toisin kuin Caloun ja Uusikartano. Taisi tuossa kaaoksessa olla muutaman pelin kokoonpanon ulkopuolella.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdoton suosikki IFKssa aikanaan Zidlickyn ohella, ja perse nousee huomenna vauhdilla penkistä, kun Honza on tiputtamassa aloituskiekkoa todennäköisesti.
...

Toivottavasti IFK hoitaa huomisen tyylillä eli Caloun tiputtaa aloituskiekon ja sen lisäksi vielä myöhemmin joku mainoskatkon aikainen tribuuttivideo + kuvaa Calounista aitiossa tms. ja 'standing ovation' yleisöltä. Mikään heppatytön "sut tunnetaan parhaiten..." -haastattelu toisella erätauolla ei riitä.

Caloun on legenda ja lapsuuteni suurin IFK-tähti.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivottavasti IFK hoitaa huomisen tyylillä eli Caloun tiputtaa aloituskiekon ja sen lisäksi vielä myöhemmin joku mainoskatkon aikainen tribuuttivideo + kuvaa Calounista aitiossa tms. ja 'standing ovation' yleisöltä. Mikään heppatytön "sut tunnetaan parhaiten..." -haastattelu toisella erätauolla ei riitä.

Caloun on legenda ja lapsuuteni suurin IFK-tähti.

Eikö paras tapa kunnioittaa Calounia olisi tehdä hänelle ottelukohtainen sopimus ja laittaa kolmannessa erässä jollakin yyveellä kentälle ? Eihän tuo ole Lundellia, kun noin vuoden vanhempi.

Täältäkin suuri kunnioitus Calounille. Kaikkien aikojen suosikkipelaajani vihollisleiristä SM-liigassa. Ysärillä, kun tuli vielä "kannatettua" nuorena pojan kloppina liigan puolella Tepsiä, kun Kärpät oli vielä divarissa. Ja sitten 2000-luvun alkupuolellahan tuo ehti olla vielä Kärppienkin kiusana.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän jäi pieni myötähäpeä päälle tuosta Calounille suunnatusta parin maalin videopätkästä ja yhdestä kuulutuksesta, kun tuli aamulla katseltua Lakersin ekaa matsia Kobe Bryantin kuoleman jälkeen seremonioineen.

Joo tietysti aivan eri asia ja kokoluokka, mutta odotin kyllä enemmän. No, ehkä tälle illalle on vielä jotain suunnitteilla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Video oli kyllä aivan liian lyhyt, mutta muuten oikein hienosti toteutettu tuo alku.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Vähän jäi pieni myötähäpeä päälle tuosta Calounille suunnatusta parin maalin videopätkästä ja yhdestä kuulutuksesta,

Aavistuksen tuli sama fiilis, mutta oletettavasti tähän vaikutti Sylva-teemapeli ja pienen toipilaan saattaminen jäälle.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voisi Salmelainen myös vetää nimmarinsa Pikkaraisen kenkiin lopputilin muodossa, kuten Honza veti tuolle yhdelle fanille?
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä oli upea katsoa lapsuuden sitä suurinta IFK-idolia eilen. Upeat muistot värisytti kylmiä väreitä ympäri kroppaa. Käsittämätön pelaaja, ja maailman paras ihminen. Kiitos Jan!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olihan nimmarinpyytäjiä jonossa, jopa mun tokaluokkalainen olisi halunnut nimmarin mutta jono oli 100 metriä ja moni jäi vielä rupattelemaan siihen nimmaripisteelle joten se siitä. On kyllä Calounilla huikea suosio vieläkin, hieno mies!

Hauska miettiä jälleen sitä kun pari kk sitten Heksi oli tuossa ja seisoskeli yksinään, ketään ei kiinnostanut. Hiukka eri meininki nyt. Tähän hyvä pointti ja kehitysehdotus mun pojalta, se sanoi että olisi hakenut Heksin nimmarin jos olisi saanut pelaajakortin. :)

Kyseli matsin aikana Riihirannan paidastakin hallin katossa ja muistakin ketä siellä nyt roikkuu.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran paljastettakoon videon sisällöstä että lopussa Jan esittää HIFK:n organisaatiolle toiveen että haluaisi pelata uransa viimeisen pelin Nordikselle ja toivoo että se järjestyisi.

Tästä tuli mieleen sellainen ajatusleikki, että jos pelaisi vaan yv:tä keskiarvolla minuutti per yv koko kauden ajan, niin mikäköhän mahtaisi olla kauden maalitili yhden kesäharjoittelun jälkeen tällaisilla entisaikojen suurilla maalintekijöillä, kuten vaikka Caloun. Uskon, että kymmenen menisi rikki.

Kuhdalla olisi toki enemmän, sillä aikanaankin pääsi paikoille, joista palopostikin duunaisi byyrin, joten kai nyt "seniili vanhuskin".
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juttua Calounista. Ollut kyllä yksi suurimpia suosikkejani HIFK:ssa.


Oli muuten harvinaisen hyvä juttu noin iltapäivälehden urheilujutuksi. Liekkö ollutkin IS urheilun aka. veikkaajalehden aikaan saannos. Mikä lie lehden nimi oikeasti nykyään. Vahva luku suositus.

Tuleeko tuollaisia pelaajia enää mistään kun ei kukaan enää asu hallilla tai ulkojäillä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Laadukasta journalismia. Olisiko saman toimituksen kun "Veikkaajan" urheilujutut, usein päätyy mun facebook-feediin ja ollut poikkeuksellisen mielenkiintoisia juttuja muun muassa NHL:stä viime vuosituhannelta. Kiistatta parasta suomeksi kirjoitettua urheilutarinaa mihin olen lähivuosina törmännyt.

Joo, se on tämä mitä tarkoitan. Kannattaa bongata tuolta ainakin NHL -aiheiset.


Tässä yksi lähiaikojen parhaimpia.

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Juttua Calounista. Ollut kyllä yksi suurimpia suosikkejani HIFK:ssa.

Sama. Itselle monella tavalla tiivistys koko HIFK:sta. Helvetin taitava, mutta myös toinen puoli löytyi jos hommat eivät oikein pelittäneet. Pätee koko seuraan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sama. Itselle monella tavalla tiivistys koko HIFK:sta. Helvetin taitava, mutta myös toinen puoli löytyi jos hommat eivät oikein pelittäneet. Pätee koko seuraan.
Paska maku vaan jäi viimeisistä kausista Suomessa, kun HIFK hölmöili sen ihan itse Bluesiin. Olisi ansainnut paljon kunniakkaamman päätöksen HIFK-uralleen.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Paska maku vaan jäi viimeisistä kausista Suomessa, kun HIFK hölmöili sen ihan itse Bluesiin. Olisi ansainnut paljon kunniakkaamman päätöksen HIFK-uralleen.
Tämä on asia minkä tulen muistamaan kuolinvuoteelle asti meidän seurasta. Enkä positiivisena asiana. Tämmöisiä staroja ei ole eikä tule liikaa ja sitten itse ryssitään muualle. Onneks Pubi on ainakin kommenteista päätellen jo tämän unohtanut. Voi vaan kuvitella mitä olisivat Villen kanssa saaneet aikoinaan täällä tehtyä
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli muuten harvinaisen hyvä juttu noin iltapäivälehden urheilujutuksi. Liekkö ollutkin IS urheilun aka. veikkaajalehden aikaan saannos. Mikä lie lehden nimi oikeasti nykyään. Vahva luku suositus.

Tuleeko tuollaisia pelaajia enää mistään kun ei kukaan enää asu hallilla tai ulkojäillä?
IS:n Urheilulehden paperiversion juttu tältä alkukeväältä, hyvää muistelua ja nostoa ehdottomasti ottaa Caloun noin käsittelyyn ja haastatteluun ja aina kiva lukea näistä todellisista ikoneista!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläinen oli vielä ihan pikkupoika, eka-tokaluokkalainen, kun Calounit ja Rafalskit meillä pelasi. Nämä kaverit oli myös ne jotka saivat ihan täysin rakastumaan tähän seuraan. Törkeän hienoja pelaajia.

E: Rafalskin, Calounin ja Zidlickyn ym kumppaneiden lätkäkortteja tuli juuri vähän aikaa sitten ihasteltua, kun kellaria siivosi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös