James Brown kuollut

• 3 473
  • 12

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
R.I.P. Soulman. Harmittaa, että jäi livenä näkemättä tämä soulin kummisetä, vaikka mahdollisuuksia oli useampiakin.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ohhoh, olipa ikävä joulu-uutinen. Eilen vielä katsottiin jouluelokuvana Blues Brothers, jossa James Brown esiintyi parhaissa voimissaan. R.I.P. James Brown, musiikkisi ja laulusi jää elämään ikuisesti.

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
No voi perse. Tää oli yhtä "hyvä" uutinen kun se että sain lauantaina tietää että työpaikka mihin hain ei ollutkaan sitten mulle. Vaan kolmet haastattelut läpi ja silleen.

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Joo hyvää joulua vaan kaikille...

Apeaksi vetää mielen ja eipä tähän oikeen osaa sanoa mitään. Brown lähti saappaat jalassa, taisi olla vielä tällekkin viikolle buukattu keikkoja teräspapalle. Musiikki jää onneksi kuitenkin elämään ja itse joudun (jahka duunista kotiudun) istua alas sohvalle, ottaa pari lasillista ja laittaa James Brown soimaan.

RIP. Hieno artisti.

Carlos

Jäsen
Taas on yksi iso legenda poissa. Yksi toisensa jälkeen näköjään, uusia ei nouse tilalle. Lepää rauhassa, osa musiikkimaailmaa kuoli, James Brown elää.

MOHJMTS

Jäsen
Lepää Rauhassa... Pikkuhiljaa kaikki suuret täältä lähtevät.., It's A Man's, Man's, Man's World soimaan ja lasillinen Godfather of Soulin kunniaksi.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onnekseni kävin Jameksen viimeiseksi jääneessä Suomen konsertissa marraskuun alussa. Hän paiski töitä loppuun asti, eikä nöyrtynyt koskaan. Soulin kummisetä, Mr. Dynamite ja show-bisneksen kovimmin työskentelevä mies on poissa.

Kuuntelin juuri hänen joululevynsä. Eräässä kappaleessa laulettiin "Let's Make Christmas Mean Something This Year". Ei hän varmaan kuitenkaan ihan tätä tarkoittanut.

Levätköön rauhassa.

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
R I P

Lievästi off-topic, mutta pakko kertoa.

Hassua tässä sinänsä ikävässä uutisessa on että mulle tuli uutisen luettuani ensimmäisenä mieleen vanha kunnon L.A.Stylen loistava teknobiisi jossa laulettiin jo 90- luvun alussa että "James Brown is dead"....

... nyt sitten vasta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Kaikkein huvittavin muisto em. aiheeseen oli kuitenkin se, että puolisen vuotta tuon biisin julkaisun jälkeen joku toinen "teknobändi" julkaisi biisin "James Bown is still alive"...kunnes muutama kuukausi sen jälkeen kolmas bändi julkaisi biisin "who the fuck is James Brown?".

No tämä tästä, kyllä herraa on siis muistettu konemusiikkipiireissäkin jo kauan sitten. :-)

Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jimmy Brown on eittamatta yksi upeimmista ihmisista/julkkiksista keta olen saanut tavata. Vietin hetken aijan kanssa, jeesasin hanta hanen laukkujensa kanssa, han antoi minulle julkaisemattoman LPnsa ja lopuksi han viela pysaytti limonsa ja vinkkasi minut luokseen (tama oli se hetki, jolloin melkein valahdin polvilleni). Kiitti kaikesta ja antoi "palkkion" palveluksistani. Jimmysta (niin kun hanesta aina kerron kavereilleni ;)) jai mahtava kuva ja han on, niin kun sanoin, yksi upeimmista julkkiksista, joita olen tavannut. Harmien harmi, etta han on nyt poissa. Soul train on lahtenyt laiturilta.

I hope you still feel good, man! All the best up there and thanks for everything! You're the man.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Hieno mies ja Suuri Amerikkalainen kaikkine PCP-höyryineenkin. Tärkeä poliittisen itsetunnon kohottaja USA:n mustien keskuudessa 60-luvulla, hip hopin tärkeimpiä oppi-isiä (vrt. Funky Drummer etc.). Tässä on aikamoinen lista meriittejä yhdelle miehelle. RIP Mr. Superbad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy