J. Karjalaisen 1.hitti

• 3 821
  • 22

J. Karjalaisen paras biisi

• Kolme cowboyta 1981

Ääniä: 6 8,8%
  • Apinaorkesteri 1981

Ääniä: 3 4,4%
  • Ankkurinappi 1982

Ääniä: 10 14,7%
  • Sankarit 1982

Ääniä: 7 10,3%
  • Doris 1985

Ääniä: 5 7,4%
  • Sekaisin 1986

Ääniä: 1 1,5%
  • Merenneitoni ja minä 1988

• Hän 1988

Ääniä: 4 5,9%
  • Mies, jolle ei koskaan tapahdu mitään 1992

• Telepatiaa 1992

• Villejä lupiineja 1994

• Missä se Väinö on? 1996

Ääniä: 10 14,7%
  • Laura Häkkisen silmät 1998

Ääniä: 2 2,9%
  • Verinen mies 2001

• Joku muu, que?

• Äänestäjiä
    68

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Legendaarinen suomalainen laulaja on puurtanut levylaulajana jo yli 20 vuotta. Näiden aikana Karjalainen on saavuttanut monta hittiä eri bändeinensä, ja nyt haluaisin tietää, mikä iskee teihin parhaiten vaihtoehdoista?

Itse olin kolmen vaiheilla; Merenneitoni ja minä, Sekaisin ja Ankkurinappi. Keskimmäinen nousi kuitenkin yli muiden, johtuen artistin tarinaan samaistuminen

Girlzillalle tiedoksi; tämä on minun "salainen" suosikkini.;)

Viimeksi muokattu:

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Täytyypä tunnustaa, tämä se on minunkin "salainen suosikkini". Ja ääneni meni Ankkurinapille, eikös se ole kronolgisesti katsottuna "ensimmäinen hitti" ? No, tuo on aika väljä määritelmä.
Jokos se on ilmestynyt Jukan jokakeväinen levy? Vai tuleeko se vasta ensi kuussa?

T: Nimim. "Pihalla kuin kaivinkone"

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Periaatteessa Jii Karjalainen on kamala rääkyjä, mutta kyllä sillä pari ihan ookoo viisua on. Äänestin noista vaihtoehdoista "Väinö"-viisua, jota saatiin kuulla kyllästymiseen saakkaa pari kesää sitten radiosta.

Silti ehkäpä paras Jii-viisu lienee Pelle Miljoona duetto "Avaruuden ikkuna". Siinä on erilainen meininki, eikä kuulosta aivan niin Karjalaiselta, kiitos Pellen.

Onneksi meillä on Kiss FM, joka soittaa vähintään kerran tunnissa J. Karjaisen kappaleita ja vähintään kolme kertaa päivässä kuulemme taas, kun "on kaikki niinkuin ennenkin".

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
J on aivan per*eestä, mutta jos on pakko valita, niin Villejä Lupiineja ja Telepatiaa. Biiseinä ne ovat hyviä, mutta J.n tulkinta pilaa ne.

Niin, ja tuo Ankkurinappi on omalla tavallaan legendaarinen. Tuo meikäläisen allekirjoituksessa mainittu spurgu soittaa sen aina jukeboxista ja julistaa: "Tää on hieno biisi! Suomen merisotilaiden tunnuskappale! Karjalaiselle Noopelin palkinto tästä!"

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Muhun J. ei oikein kolahda. Mikään noista ei oo hyvä. Telepatiaa ehkä paras. Avaruuden ikkuna on paras kaikista. Taitaakin löytyä samalta julkaisulta kuin Telepatiaa.

Tibor

Jäsen
On kaikki niinkuin ennenkin.
Antaa jokaisella kuuntelukerralla jotenkin sellaisen leppoisan fiiliksen, muuten Jukka ei oikein kolahda.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Mikä mahtaa olla in ja Pirun tyttö ovat minusta J:n parhaat kappaleet. Mikään hitti ei kuitenkaan taida olla kumpikaan.

Uusimmat hitit ovat olleet niitä parhaita: On kaikki niinkuin ennenkin, Verinen mies ja Laura Häkkisen silmät. Ja onhan se Väinökin ihan hyvä biisi.

Suurin osa Karjalaisen tuotannosta on roskaa, joka voi kuulua taustalla monta tuntia ilman, että yhtäkään biisiä muistelisi sen jälkeen. Muutama helmi sieltä kuitenkin löytyy, mutta kyllä niin suuresta määrästä on syytäkin.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Legendarisia biisejä on pilvin pimein, mutta sanotaan nyt sitten Ankkurinappi.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joku muu

Minua ei tämän taivaanvuohen määkiminen ole koskaan kummemmin kiinnostanut, mutta parhaana J. Karjalaisen teoksena pidän edelleen kuitenkin kappaletta Lallin kumautus.

"Meidän miesten makuun on Lallin kumautus, Lallin kumautus, Lallin kumautus..."

On tiettävästi tositarina tämä, että Karjalainen oli joskus kyseistä sekoitusta juotuaan huomannut, ettei se jokapojan henk. koht. rynnäkköase toimikaan niin kuin pitäisi, ja siitä hän keksi tälle paukulle nimen ja samalla sille biisin.

Mitäs se Lallin kumautus mahtoikaan sisältää? Laulun mukaan lakkalikööriä, jaloviinaa ja jäitä, ja johan kajahtaa.

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Monia hienoja tekeleitä Jii on vuosien varrella luonut, ja ehkä ne ensimmäiset muistikuvat lapsuudesta heittävät mieleen Ankkurinapin ja Doriksen. Totta puhuen minua kyllä tuohon aikaan ärsytti aika paljonkin, kun Hittimittarista pukkasi Dorista. Mutta tässä vanhetessa sitä on oppinut pitämään Karjalaisen biiseistä, johtuneeko sitten tietynlaisesta samaistumisesta joihinkin sanoituksiin. Jotenkin vain Jiiltä ei enää tunnu löytyvän samaa potkua kuin vielä Electric Sauna levyn aikoihin. Viime vuonna ilmestynyt levy oli varsin mitäänsanomaton ja jotenkin ponnettomalta vaikutti myös Jiin esiintyminen viime kesänä. Mutta eihän Jii olisi J.Karjalainen ellei hän taas jossain vaiheessa loisi jonkun ikivihreäksi muuttuvan kesähitin.

Karjalaisen tuotannosta minulle se kaikkein läheisin on kuitenkin Keihäänkärki. Se voisi osittain olla tarina minusta, ja sopiihan nuo sanat ihan hyvin Porin Ässiinkin.

Poikapoloinen, kovin on tutun oloinen
Kädessä keihäs ja keihäässä katkennut pää

Ei saanu hän saalistaan, vaan kauaksi maalistaan
Viskasi keihään ja keihäästä katkesi pää

Mm, mä löysin vanhaa rautaa
Sun keihäänkärkes kukaties
Joku päivä onni kääntyy
Usko siihen, metsän mies! Ou-jee

Kehtoa kiikuttaa, lasta liikuttaa
Onneton nainen ja naisella onneton mies

Rannan lietteeseen, vetiseen vietteeseen
Hävisi rauta ja raudassa päivien työ...

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
J. Karjalaisella on monta kohtuullisen hyvää biisiä mutta kyllä paras on toi Ankkurinappi. Ehdottomasti yksi kaikkienaikojen parhaista suomalaisista biiseistä

Aksu

Jäsen
Doris. Tulee aina haikea mieli kun sen kuulee ja jotenkin äärettömän nostalginen olo. Mistäköhän lie johtunee? Kenties olen kuullut sen lukuisia kertoja kesälomamatkoilla auton takapenkillä... kun olin vielä pieni 80-luvulla.

Voittaja

Jäsen
Jouduin äänestämään tuota jokumuu vaihtoehtoa, koska kaikki karjalaisen biisit ovat surkeata ujellusta. Nelikymppinen äijä laulaa lipeäkalan äänellä lastenlauluja.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Melkein vastasin jo tuota jokin muu, sillä oikeastaan en voi sietää koko tyyppiä, mutta sitten huomasin tuon Laura Häkkisen silmät. Se on kyllä hyvä. Saa aina silmät kostumaan... herkkä naisihminen, kun olen...

msg

Jäsen
Jotenkin olen aina pitänyt 'Oi Mikä ihana ilta' biisistä.

Ja muutenkin Mustien Lasien aikainen tuotanto uppoaa paremmin kuin uudempi materiaali. Erityisen hyvä levy on se tavastialla äänitetty livelevy ja muutenkin Karjalainen oli Mustien Lasien kanssa livenä erinomainen

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Kesäkuussa aamuyöstä kännissä kotiin, makkarin ikkuna auki, Apinaorkesteri soimaan ja tyttöystävän kanssa pussilakanoihin nujuamaan.

Huuhaa

Jäsen
Äänestin Villejä Lupiineja. Muita hyviä: Merenneitoni ja Minä, Sekaisin, On Kaikki Niinkuin Ennenkin, Keihäänkärki....

Viime vuosina Karjalaisen laulut ovat olleet kyllä melkoisia ralleja, huonompaan suuntaan on koko ajan mennyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy