Vähän erikoinen hankinta. On joo potentiaalia ja pari edellistä kautta ovat olleet kelvollisia, mutta mä en vain näe Kalninsia oikeana hankintana kakkosen rooliin kun edellä on Zapo. Ymmärtäisin hankinnan paremmin, jos meillä olisi mitat täyttävä ykkönen. Zapo-Kalnins kuulostaa kaksikkona korkeintaan keskinkertaiselta, eikä mun mielestä Jokereilla ole varaa keskinkertaiseen maalivahtiosastoon. Ei meillä tuo muu kalusto ole kuitenkaan sillä tasolla, että pärjättäisiin sen turvin maalivahdista riippumatta. Hyvä verrokki löytyy NHL:stä kaudelta 2009-10, kun Kanen, Keithin, Toewsin ja kumppanien johdolla Niemi-Huet riitti Stanley Cupiin.
Vähän myös ihmettelen sitä, että tänne hommataan Kurrin sanoja lainaten "edelleen kehittyvä potentiaalisesti uudelle tasolle nouseva" pelaaja yksivuotisella pahvilla. Kasvatetaanko me tässä nyt Pietariin Koskisen korvaajaa kaudelle 2019-20? Jos Kalnins ottaa sen seuraavan stepin, niin käytännössä Jokerit otti riskit itselleen ja mahdollisesti maksoi oppirahat, jonka jälkeen muut kuittasivat hedelmät. Jos näitä pelaajia tänne roudataan, pitäisi pahvissa olla vuotta enemmän kestoa ja jälkimmäinen mielellään seuran optiolla.
Sinänsä jännä juttu kun katselee joukkueen rakennetta. Puolustuksen keskipituus heiluu jossain kahden ja puolen metrin tietämillä, kaikki maalivahdit taas ovat jotain 143 senttisiä. Itse hengittäisin huomattavasti kevyemmin, jos tiukkaan pleijarisarjaan olisi iskeä Karlssonin (199cm) tai edes Rämön (189cm) mittainen mies byyriin.