Jälleen gallup

• 3 410
  • 31

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Re: Näyttelijöiden iät

Viestin lähetti Vakio
Niin, se Laineen Tuntematon tehtiin muistaakseni v. 51, joten pääosien näyttelijät olivat pyöreästi kolmikymppisiä, kun taas JR8:ssa enin osa sotilaista oli n. kaksikymppisiä. Tätä n. kymmenen vuoden ikäheittoa tässä kaiketi tarkoitetaan. Minua se ei ole haitannut. Sotahistorioitsija Suomi-Salamaa varmaankin. Farssista ei mielestäni ole kuitenkaan kyse sen paremmin Linnan (kirja) kuin Laineen Tuntemattomassa.

Tämä "pieni" heitto totta puhuen jäi huomioimatta, sen verran reippahasti reagoin noihin kirjoituksiin, mutta joka tapauksessa listastani käy hyvin ilmi se, ettei todellakaan ollut kyse mistään "vanhoista äijistä" vaan suht koht saman ikäisistä kavereista kuin uudenkin Tuntemattoman näyttelijät!

Onneksi elokuvia tehdään joka lähtöön, että jokaiselle on jotakin - toinen tykkää äidistä ja... :)

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Laineen Tuntematon sotilas valmistui kylläkin vuonna 1955, joten väitän selvin päin, että 20-luvulla syntyneet olivat jo suhteellisen vanhoja ukkoja parikymppisen koltiaisen rooliin.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, Laineen tuntematon tehtiin vuonna 1955. Uusihan ilmestyi 1985.

En halua väittää, että vanha versio olisi täysi farssi, mutta sellaisen piirteitä siinä on, sille en mahda mitään. Lisäksi sellaiset seikat kuten tehosteet ja pyrotekniikka ovat uudessa versiossa valovuoden edellä vanhasta. Mutta loppujen lopuksihan tässä on kyse makuasiasta. Minun puolestani vanhaa versiota saa pitää uutta parempana, itse olen vain toista mieltä mainitsemistani syistä johtuen. Makuasioistahan tässä on kysymys ja niistä on aika hyödytöntä kiistellä.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
No perskeles

Niinpä olikin. Vuonna -55 se on kuvattu. Kirja valmistui -54. Mistä lie oli jäänyt tuo -51 mieleen. Pahoittelen väärää informaatiota.

No, siitä tuli neljä vuotta lisää "ikäeroa" aiemmin laskettuun.

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Totta, makuasioitahan nämä ja jos näyttelijät hoitivat tehtävänsä vakuuttavasti eikai kymmenellä vuodella ole loppujen lopuksi hirveästi merkitystä?! ...näyttelihän eräässä hiljattain loppuneessa Beverly Hills 905462:ssa yli kolmekymppiset näyttelijät parikymppisiä opiskelijoita ja muitakin esimerkkejä löytyy!

Taitaa kuitenkin olla hieman liian kuuma tällaiselle "syvällisemmälle" keskustelulle ja kun ne lomatkin painaa päälle...

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No joo, kuitenkin sillä erolla, että Ian Ziering näyttääkin parikymppiseltä...

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
makuasia

alkuun sanottakoon että kirja sekä elokuvat erikseen.

mun mielestä vanha tuntematon on elävämpi ja toimivampi kuin uusi. uudesta ei hirveän huonoa kritiikkiä voi antaa, se on vain kovin karu ja huumoriton kuvaus verrattuna vanhaan.

" Lisäksi sellaiset seikat kuten tehosteet ja pyrotekniikka ovat uudessa versiossa valovuoden edellä vanhasta. "

no tarkennetakoon että tehosteet ja pyrotekniikka ovat n. kolmekymmentä vuotta edellä. Sanoisin että elokuvan budjeteissa on valovuoden ero.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy