Jäätreenit alkoivat

  • 4 416
  • 36

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse asiassa tulossa on yhdet avoimet treenit! Sovimme jo ennen kesälomia Jukan kanssa, että järjestetään ennen kauden alkua kannattajille mahdollisuus tulla seuraamaan treenejä. Päivästä ei ole vielä tietoa, mutta kerron, kun tiedän.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ongelmat pähkinänkuoressa?

Mitäköhän nämä Turkuhallin järjestysongelmat ovat olleet jos ovet ovat nyttemmin säpissä? Minun ajatteluuni nimittäin mahtuu vain heikosti ajatus, jossa keskelle peltoa Artukaisiin keräännyttäisiin arkipäivisin aiheuttamaan häiriötä ainakaan massamuotoisesti?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Ongelmat pähkinänkuoressa?

Viestin lähetti Pressiboxi
Mitäköhän nämä Turkuhallin järjestysongelmat ovat olleet jos ovet ovat nyttemmin säpissä? Minun ajatteluuni nimittäin mahtuu vain heikosti ajatus, jossa keskelle peltoa Artukaisiin keräännyttäisiin arkipäivisin aiheuttamaan häiriötä ainakaan massamuotoisesti?

Kun asiaa ajattelee vähän tarkemmin, ei nykyinen käytäntö oikeastaan ole mikään ihme. Ainoista käytettävissä olevista ovista kun ei pääse suoraan katsomoon ollenkaan. Mitä ihmettä ventovieraat ihmiset tekevät harhailemassa ison hallin uumenissa?! Parhaassa tapauksessa laukaisevat vielä hälytyslaitteen ja turhanpäiväisestä käynnistä on vain vaivaa kaikille.

Lisäksi hallissa on sen verran erilaista irtaimistoa ja yksityisiä tiloja, että vastuukysymykset vahingon sattuessa olisivat mahdollisesti aika arvokkaita ratkoa. Minusta ei ole mitään syytä odottaa, että vahinkoja tapahtuu, kun ne voi pienellä vaivalla estääkin. Nykyinen käytäntö on järkevä.

Edit: Hallin pitäminen auki yleisölle harjoitusten aikana edellyttäisi palkattua henkilökuntaa. En oikein usko, että homma menisi läpi Turun Monitoimihalli Oy:n hallituksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niinpä niin, legendaarisia olivat nuo Kupittaan ajat. Ammattilaiskiekkoilun aikakaudella ei tuollaisesta ole pelkoa.

Loistava juttu, jos avoimet treenit ovat tiedossa. Ja jos siellä kerran pidetään yli kolmekymmentä SM-liigatason ottelua sekä muita tapahtumia, niin sen päälle ei varmastikaan tunnu oikein missään jos yhden parin tunnin pyrähdyksen lisää päälle.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Re: Ongelmat pähkinänkuoressa?

Viestin lähetti Oloneuvos
Kun asiaa ajattelee vähän tarkemmin, ei nykyinen käytäntö oikeastaan ole mikään ihme.

Oloneuvos spiikkaa järkeä. Ei ole mitn muuta mahdollisuutta järjestää tilannetta kuin nykyinen, ainakaan ilman lisäresursseja. Kaiken maailman epämääräiset palloseurafanit puhumattakaan muista yleishörhöistä eivät voi palloilla hallilla omin päin edes selvinpäin. Mahdollisten vahinkolajien kirjo on valtava. Sisäänpääsy tulee olla vain erikseen etukäteen sopineilla tai sitten tavalla tai toisella hankituilla "naamavipeillä". Jokkea ei ainakaan näillä edellytyksillä hallilla nähdä, mikä lienee hyvästä.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Palloseura kävi pelailemassa reilun kolmenkymmenen kaverin voimin puolitoista tuntia Elyseellä. Porukka oli jaettu kahtia ja tuomaritkin oli saatu mukaan kaukaloon. Kesällä on menty lujaa ja porukka tuntui olevan aika puhki. Pakisto vaikuttaa raskaasta treenikaudesta huolimatta kahta luokkaa viime kautista paremmalta. Nuorempi väki on saanut selkeästi rohkeutta ja päällimmäisen vastuun kantajiksi oletetut kykenevät sekä avaamaan, että tuomaan kiekon tarvittaessa ylös.

Sen enempää kenttäkoostumuksia kommentoimatta täytyy todeta Mikko Koivun olevan hurjassa iskussa. Myös Stouni Kiviharju, joka pelasi sentterinä teki positiivisen vaikutuksen pirteällä yrittämisellään. Tästä tulee vielä oikein hyvää!

Pääkäskijä Jukka Koivu lupasi laajemman haastattelun vielä ennen kauden alkua, joten Tepsin tilanne tulee kyllä päivitetyksi. Asiasta lisää erillisessä ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oloneuvos, TÄYSIN samat havainnot kuin minulla. Koivu veivasi kenet vaan jos mieli teki ja Stounikin pärjäsi loistavasti saatuaan sen kiekon pysymään lavassaan.
Kentällisistä on paha mennä sanomaan, kun treenasivat lähinnä 1-1- ja 2-2-tilanteita.

Kuten Saku eilen jäälle huusi Stounin & co:n lataillessa kiekkoa reppuun. "Ihan hyvältä se näyttää. Kulta on värimme!"

Mikäs päivä juhlakansa on muuten ensi viikolla naapuriin lähdössä?
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Re: Re: Ongelmat pähkinänkuoressa?

Viestin lähetti Oloneuvos
Kun asiaa ajattelee vähän tarkemmin, ei nykyinen käytäntö oikeastaan ole mikään ihme. Ainoista käytettävissä olevista ovista kun ei pääse suoraan katsomoon ollenkaan. Mitä ihmettä ventovieraat ihmiset tekevät harhailemassa ison hallin uumenissa?! Parhaassa tapauksessa laukaisevat vielä hälytyslaitteen ja turhanpäiväisestä käynnistä on vain vaivaa kaikille.

Lisäksi hallissa on sen verran erilaista irtaimistoa ja yksityisiä tiloja, että vastuukysymykset vahingon sattuessa olisivat mahdollisesti aika arvokkaita ratkoa. Minusta ei ole mitään syytä odottaa, että vahinkoja tapahtuu, kun ne voi pienellä vaivalla estääkin. Nykyinen käytäntö on järkevä.

Edit: Hallin pitäminen auki yleisölle harjoitusten aikana edellyttäisi palkattua henkilökuntaa. En oikein usko, että homma menisi läpi Turun Monitoimihalli Oy:n hallituksessa.

Niin. No, minä en ehkä käyttäisi joukkueen faneista käsitettä "ventovieraat ihmiset".

Olen kyllä itse sitä mieltä, että TPS fanit kyllä löytävät kaukalon Elysee -areenalla ilman turhia "ison hallin uumenissa harhailujakin".

Itse olet monesti kirjoitellut olleesi seuraamassa Elyseellä TPS:n harjoituksia ja samaan hengenvetoon todennut, että ovet pitäisi olla visusti kiinni ulkopuolisilta. Pitäisikö tästä nyt vetää sellainen johtopäätös, että sinä olet jonkinnäköisessä erityisasemassa meihin muihin faneihin verrattuna?

No, ehkäpä minäkin olen sitten jollain tavalla "huonompi" fani, vaikka olen TPS:n pelejä seurannut kupittaan ajoista asti.

En oikein jaksa ymmärtää tuollaista elitististä ajattelutapaa, että "minä seurasin harjoituksia nojatuolista karhua juoden", mutta "älkää missään nimessä muut yrittäkö Elyseelle harjoituksia seuraamaan - halli on suljettu _ulkopuolisilta_.".

Ehkäpä voisit selittää mikä on se juttu, jonka takia sinä kuvittelet olevasi jollain tapaa parempi kuin kuka tahansa muu TPS -fani? Näin asiat tulisivat selviksi. Tunnetko kenties valmennusportaasta jonkun? Oletko joidenkin pelaajien kaveri? Oletko sinä se kaveri, joka auraa jään aina erätauoilla ja näinollen etuoikeutettu seuraamaan TPS:n harjoituksia?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Re: Ongelmat pähkinänkuoressa?

Ensinnäkään tarkoitus ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä. Pahoittelut siitä. Valitettavasti sen kaukalon löytämisen kanssa ei taida kuitenkaan olla ihan niin. Usko huviksesi.

Minä en ole, eikä minun pitäisi olla erityisasemassa muihin faneihin nähden. Kun en pidä itseäni fanina ensinkään. Minulla on vaan muita tässä tarkoituksella yksilöimättä jääviä kytköksiä kyseisen systeemin kanssa. Ne eivät kuulu tänne.

Tällä ei ole mitään tekemistä kenenkään paremmuuden tai huonommuuden kanssa. Asia ei myöskään mitenkään liity kenenkään tuntemiseen tai työsuhteeseen.

Perustelin käsittääkseni jo nykyisen käytännön järkevyyden aiemmin tässä ketjussa.

Peace.

Edit: Minusta hommien hoituminen wanhaan Kupittaan malliin olisi aivan loistavaa. Valitettavasti se ei vaan ole realistinen ratkaisu.

P.S. Mitähän siitäkin tulisi, jos toimittajat eivät saisi olla joukkueiden kanssa tekemisissä ja seurata harjoituksia? Tulisiko tänne tai muihinkaan medioihin silloin juttuja?!
 
Viimeksi muokattu:

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Ongelmat pähkinänkuoressa?

Viestin lähetti Oloneuvos
Minusta hommien hoituminen wanhaan Kupittaan malliin olisi aivan loistavaa. Valitettavasti se ei vaan ole realistinen ratkaisu.

Niin, voin lähes kuvitella. Kuitenkin, Arenan kokoluokassa moinen olisi täysi mahdottomuus. Se on niin iso halli ja sisältää niin paljon sellaista kamaa, jonka rikkomisesta tulee niin isot kustannukset ettei mitään rajaa. Tarvittaisiin suunnaton määrä henkilökuntaa, jolla on taidotkin kunnossa, ettei tuosta voi haaveilla, kun ne palkatkin pitäisi maksaa. Eihän tämä kivaa ole, mutta pysyvää ratkaisua on vaikeaa ellei mahdotonta keksiä niin kauan kun joukkue treenaa Arenalla, mitä se tulee tekemään.
Näin se vain on. Surullista mutta totta näin kannattajan kannalta, mutta toisaalta täysin oikein.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen lisäksi, että hallista on taannoin hävinnyt yhtä sun toista kamaa, kun ovet ovat olleet avoinna, voin kertoa, että ei tule ihan halvaksi maksaa turhaa hälytystä! Suuressa osassa hallia on hälytykset päällä ja jos menet väärään paikkaan väärään aikaan, tulee kohtuullinen lasku!

Ja kuten Oloneuvos sanoi, se areenan tai katsomon löytäminen ei ole ihan helppo juttu, mikäli haluaa niitä hälytyksiä välttää. Tai muutenkaan. Suurin osa faneista ja kannattajista ei ole koskaan kulkenut ovesta, jota käytetään treenien aikana.

Itsekin olen tietynlaisessa suhteessa seuraan, joten minun on "pakkokin" hallilla silloin tällöin vierailla. Kyse ei ole mistään elistismistä! Minunkin mielestäni olisi todella mukavaa, jos harjoitukset olisivat avoimia ja voisin käydä katsomossa tapaamassa kiekkokavereitani myös kesällä, samalla kun seuraan suosikkiseurani treenejä. Mutta näin vaan ei voi olla, Oloneuvoksen ja Juhankin mainitsemista syistä. Perin onnetonta, sanoisi entinen presidenttimmekin tähän. Onneksi on harjoitusotteluita ja turnauksia ja kausikin alkaa "kohta". Pitsi sentään poisti pahimpia vierotusoireita!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Pressiboxi
Huh! Tässä joudumme ilmeisesti kohti seuraavaa shokkia: Aallon paino laskee alle sadan kilon. Mahtaneeko mies olla matkalla yli 20 pisteen kautta? :)

Tähän pitää kuitata muutama viikko "viisaampana", että Aalto on nyt fyysisesti aivan huipputikissä. Paino lienee 5-6 kg alempi kuin viime vuosina yleensä ja mies uskoo uuteen tulemiseensa Turussa vakaasti. Hyvä asenne jampalla, joka oli jo viime keväänä lähes entinen kiekkoilija.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös