Ihan hienoja ideoita, mutta asiassa on parikin pulmaa. Ensinnäkin se, että on ihan turha miettiä paljonko tosifani olisi valmis maksamaan pääsylipusta. Sitä porukkaa on kuitenkin vain murto-osa, vaikka onkin vaikuttanut että hallilla on aina samat naamat.
Uskoisin, että tuo muutaman vuoden takainen parin euron hinnankorotus karkoitti jo satakunta katsojaa lehtereiltä. Juuri ne satunnaiskatsojat olisi pitänyt saada heräämään, todistihan esim. KalPa-peli että nukkuvaa massaa on Kouvolan seudulla.
Itse en tiedä, miten porukkaa oltaisi saatu enemmän hallille. Olisiko ilmaiskampanjoilla ollut vaikutusta, jos sellaista olisi Kouvolassa harrastettu jo ennen kuin peli oli menetetty? Mutta Johansson on maininnut, että mainontaan ja markkinointiin satsattiin tosissaan. Ai kun kiva. Eivät sitten ammattilaisetkaan keskineet "tosissaan satsatessaan" muuta kuin lehti-, radio- ja tienvarsimainokset? Niin ja ne loistavat sloganit, mitä Sumulaakson Tarzaneita nyt olikaan...
Lisäksi kannattaa muistaa se, että "Pääsponsoreista kaikki haluavat olla mukana jatkossakin tukemassa seuran ja alueen juniorikiekkoilua." (Johansson KS:ssä 18.3.). Tarkoittaa siis sitä, että vapaita sponsorieuroja ei ole jaossa. KooKoolle annettu tuki varmasti pienenee, mutta ei niitä säästyneitä rahoja nykyisessä bisnesmaailmassa enää urheilulle anneta.
EDIT: eikös muuten ry:n päätökset ja kokouspöytäkirjat ole julkisesti saatavilla? Niitä voisi siis kysellä ymmärtääkseni jostain ja ainakin ry:n jäsenille sellaiset pitää toimittaa. Olisi kiva nähdä noita asiakirjoja, mutta itse en tiedä edes ketkä yhdistykseen kuuluvat ja sen muodostavat.