Jääkiekkofanin tähtihetkiä....

  • 2 881
  • 32

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minkäslaisia "tähtihetkiä" olette kokeneet jääkiekkofaneina? En nyt tarkoita joitakin oman joukkueenne suorituksia jäähallissa, vaan muita rakastamaanne lajiin liittyviä juttuja. Siis tämän tapaisia, joilla nyt viestiketjun aloitan:

- Illanvietto Kanadan naisten jääkiekkomaajoukkueen maalivahdin Manon Rheaumen kanssa entisessä hotelli Hesperiassa. Neiti oli muuten varsin viehättävä....

- "Kostea" ja ERITTÄIN PITKÄ kapakkailta Esa Tikkasen ja Christian Ruutun kanssa. Tikille ja Krisulle meinasi muuten tulla illan loppuvaiheessa oikein kunnon käsirysy...

- vierailu New Yorkissa Madison Square Gardenilla talvella 1997. Näin siellä paikallispelin Rangers-Islanders ja olihan mahtava tunnelma! Tunnelmaa tosin latisti aivan hillittömät oheispalvelujen hinnat. Jos joku valittaa että esim. Helsingissä on kallista käydä lätkäpeleissä, niin se valittaja ei tiedä mitään! Noh, ehkä siellä Jenkkilässä on sitten palkatkin suhteessa Suomeen vähän isompia? En ole perehtynyt tähän asiaan...

- Aarne Honkavaaran tapaaminen Hakametsän jäähallin jääkiekkomuseossa vuonna 1998. Silloin koin hienon hetken kun Mr.Honkavaara suvaitsi ottaa lasivitriinistä sen vuonna 1995 Suomen voittaman MM-mestaruuspokaalin. Honkavaara antoi sen sitten minun käsiini että saatiin oikein hienoja valokuvia otetuksi. Silloin sain todeta saman asian kuin kapteeni Timo Jutila aikoinaan, eli pysti oli yllättävän painava. Sitä kun siinä käsissäni pitelin, niin meinasi tulla ihan tippa linssiin....

- AI NIIN, kun muistelee tarpeeksi kauas ajassa taaksepäin, niin tulee mieleen joskus 1970-luvun alussa, kun jossakin IFK:n kotipelissä pääsin erätauolla yrittämään kiekon maaliin pistämistä! Kyseessä oli sellainen yleisökilpailu jonka satuin voittamaan. Minulle annettiin maila käteen ja sitten menin liukastelemaan kaukaloon (jäädytyskone oli juuri poistunut). Maalia laitettiin vartioimaan sellainen iso kovalevystä tehty veskarinkuvatus joka ei paljon jättänyt maalintekokulmia vapaaksi. Seisoin siis siniviivalla ja siitä olisi paikaltaan pitänyt vetää maali (antoivat kolme yritystä)... kaksi ensimmäistä kopsahtivat siihen kovalevyveskariin, yritin vetää sellaisia hiljaisia liruja. Kolmannen kiekon vedin sitten lämärillä niin paljon kuin siihen sain voimaa purskautettua! Ja sekin kopsahti sen perhanan puisen veskarin olkapäähän. Olin pettynyt, mutta kävellessäni jäältä pois IFK:n sen aikainen superpakki Juha Rantasila luisteli minua vastaan ja antoi minulle mailan jossa oli sen hetkisen IFK:n kaikkien pelaajien nimmarit! Tuskin tarvitsee sanoa että sillä mailalla en ole koskaan pelannut ja se on yhä hyvässä tallessa!

... tämmöisä tuli nyt mieleen... laittakaas omia muistelujanne...
 

Janneone

Jäsen
Se taisi olla se kun tämän kesän DBTL:ssä Tomi Kallio ja Jani Kiviharju pyöriskelivät asvaltilla "pienessä sievässä" ja yrittivät tilata taksia kännykällä..
:cool: :cool: :D
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ihan yleisesti..

..kun jääkiekkoilija kohtelee fanejaan "oikein" eli ei ole nirppanokka ja antaa nimmareita pyydettäessä. :D
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Tsadissa kun Winnipeg Jets käväsi vierailulla em. kylän sairaalassa. Oli aika hienoa nafti kymmenkesäisenä vaihtaa pari sanaa enklantia Tie Domin kanssa, vaikka tietenkin selostin Tielle Suomeakin aina väliin, mutta hyvin hää näytti ymmärtävän. Ennen Jetsin Suomen reissua oli kuulunut, että Domi olisi murtanut Neil Wilkinsonin sormen kun tappelivat harjoituksissa.. liekö pelkkää legendaa vaiko totta sitten tuo, hyvin kaverit näyttivät toimeen tulevan.

Eipä noita muita taida olla vielä kohilleen sattunut.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Vastaan poikani ja hänen kaverinsa puolesta.
IFK:n tuoreimman mestaruuden jälkeen odottelin poikani ja hänen kaverinsa kanssa IFK:n pelaajia jäähallin takana.

Bob Halkidishan sieltä tuli ja kysyin häneltä saisko ottaa kuvan hänestä, pojastani ja poikani kaverista?
"Absolutely" sanoin "RoboBob" ja otti kaverit syliinsä. Se sattui vielä olemaan filmissä viimeinen kuva.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vuonna, en tiedä mitä, joku kolme-neljä kautta sitten olin katsomassa ratkaisevaa finaalia Nordenskiöldin hallissa, Jokerit-TPS, TPS voitti ja minä sain Frederik Norrennan mailan.

Mukava muisto, tosin maila on tällä hetkellä pölyyntymässä autotallissa. Turkkulaiset, haluutteko ostaa?
 

JanJ

Jäsen
Kävin katsomassa edelliskauden runkosarjan viimeisen matsin Anaheim-LA. Ei tosiaan oo sen jälkeen tarvinnu valittaa suomalaisesta hintatasosta. pääsylippu 75 dollaria.
Pitsaslaissi ja bisse suurinpiirtein satkun suomenrahassa.
fanipaita 99 taalaa (jätin ostamatta).

Tähtihetki oli varmaan se kun tapasin Selänteen
hallin ulkopuolella. juttelin tovin, otin kuvan ja kysyin MM-kisaosallistumisesta (venäjän kisat). Teemu sanoi että ei missään tapauksessa tule, syntyi lapsi tai ei.
Pesässä kuitenkin spekuloitiin siitä että tuleeko Teemu ja
enemmistö oli sitä mieltä että tulee se.
Pistin sinne kommentin että Teemu ite sanoi ettei tule.
Eihän mua kukaan uskonut...
No sitten paikalle tuli vielä Kariya.
Taas kamera kävi ja pari sanaa vaihdettiin.


Parasta oli kuitenkin se kun Ässät palasi liigaan vuoden harharetken jäljiltä.
Hienompaa kuin mestaruus -78 koska en muista siitä paljoakaan.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Jotain..

-94 Milanossa, jossa kurlasin parin kaverini kanssa paikallisessa riemuliiterissä Jenkki- pelaajien kanssa. Myöhään meni ja aamulla oli melko kuiva suu. Sattumoisin samana päivänä oli Suomi-USA peli, jonka Suomi voitti jotain 8-1? Tämä tietysti ainoastaan meidän ansiosta, jotka jaksoimme edellisenä iltana juoda Amerikan-poikien kanssa. Katsomoonkin näki kuinka aneemisia kyseiset heput oli pelin aikana.

-83 finaali. Peli on ratkennut HIFK:n mestaruuteen ja pelaajat aikansa hilluttuaan poistuvat laatikosta, jolloin legendaarinen YLE:n Antero Karapalo pysäyttää Hexi Riihirannan ja tunkee mikkiä Hexin kitapurjeeseen ja loihe lausumaan nuo kuolemattomat sanat: "Miltä nyt tuntuu?"

"Mitäs luulisit?" vastaa Hexi ja jatkaa matkaansa. Kameramies ei tiedä kumpaa kuvais, poistuvaa Hexin selkää vai Karabalsimon vääristynyttä lärviä... Ihana hetki.

pale
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Ainakin Teemu Selänteen lyhyt tapaaminen noin kuusi vuotta sitten on jäänyt hyvin mieleen. Siinä on kyllä kaikkien julkkiksien esikuva, mitä tulee hyviin käytöstapoihin ja fanien kohteluun.

Kaikista hauskimpia tapauksia ovat sitten olleet nämä kuuluisat baarireissut. Olen nähnyt aika monta kiekkoilijaa (häveliäisyyssyistä nimiä mainitsematta) kohtalaisessa kunnossa illan aikana, ja onpa eräs mykyinen NHL-pelaaja tarjonnut koko baarille ilmaisia kierroksia nousuhuumassa...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehkä kaikista suurin tähtihetki on se kun tapasin kulta-Curren vuoden 1998 MM-kisojen aikaan Zürichissä Niederdorfstrassen varrella olevassa baarissa. Jutin tapaaminen on aina hieno hetki ja kohokohtiin kuuluu myös Selänteen tapaaminen kesällä 98 jolloin pyysin nimmarin sellaiseen kuvaan jossa Selänne tuulettaa Suomen lyötyä Ruotsin Naganossa. Nummisen Tepon tapaamisen Koskikeskuksessa jota olin vuosia odottanut, arvostan myös korkealle, samoin Kurrin ja Ruotsalaisen Reksan kanssa jutustelut.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Stone tarjosi taxikyydin Ruisrockista keskustaan 99. Mukana oli myös vanhin ja nuorin Elomo ja M Mäkinen. Toinen on ehdottomasti K-Espoon nousu liigaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Paras "lätkä"kokemus tulee armeijasta. Viimeisinä aamuina kaikilla alkoi olla aika väbämeininki, niin myös lätkämiehillä. Olin siis Poltinaholla, Hämeenlinnan ladon, jota myös Rinkelinmäeksi kutsutaan, vieressä. Poltsarilla on tunnetusti HPK:n poikia miesten koulussa. Siis asiaan...

Inttiä oli kai pari viikkoa jäljellä ja kello on n. 9 aamulla. Nykyiset lätkäsankarit Hassinen (Tappara), Mäkiaho (HIFK) ja Puhakka (jotain saksan 2. divaria) rötväsivät sängyllä, olivatkohan edes nouseet. No, meikäläinen kokelaan napit kaulassa huutaa naama punaisena ja sain miehet ylös ja tupaa siivoamaan.

Enpä taitaisi enää tehdä samaa. Ainakaan Mäkiaholle :)



No, sitten se on sata.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oon jutellu Hyvinkään Ahmojen tähtipelaaja Sami Haraisen kanssa moneen otteeseen, kun oon sen pikkuveljen kaveri :)

Tähtihetki on aina, kun Sharks pääsee pudotuspeleissä toiselle kierrokselle.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Se kun jouduin siirtämään jalkojani toissa talvena Diskos-UJK -pelissä, jotta pelikiellossa ollut Pasi Sinikunnas olisi päässyt istumapaikalleen.
 

JanJ

Jäsen
Minäpäs olin Pasi Sinikunnaksen veljen kanssa samalla luokalla Tekussa :)
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Sanotaan nyt vaikka viime viikolla futismatsissa kynäämäni Juha Lindin ja A-J Niemen pöllämystyneet ilmeet. Hienoista harhautuksista huolimatta maali jäi harmittavasti syntymättä, koska laukaus lähti "hieman kierteisenä" ja suuntautui kohti kulmalippua..

Hauskaa kuitenkin oli pujotella kömpelöitä kiekkoilijoita puulaakisarjan futismatsissa.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Se kun turinoitiin Hurmeen Jampan kanssa 57:ssa Turussa.
Edustimme yhdessä noin kuuden promillen humalaa :p .
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
eiköhän allekirjoittaneen top3 ole suunnilleen.

1.K-Espoon liiganousu.
Harvoin olen jääkiekko-ottelussa kokenut vastaavanlaista tunnelmaa.

2.Rangers-Islanders tammikuu 99 MSG:ssä.
N.4 riviä edessämme istuu mies Islandersin Palffy-paita päällä.
Rangers-fanit viheltävät sen lurituksen ja huutavat "Islanders suck!".Isles tekee lähes heti maalin,mies nousee ylös seisomaan,tuulettaa ja saa katsomolta niskaansa popcornia,olutta ja muuta rompetta.

Niin, ja asiaan kuuluu vielä se että Rangers voitti 4-3 jatkoajalla,maalintekijä Graves,syötön maalin takaa antoi,yllätys yllätys,Wayne Gretzky.

3. Legendaariset risteilyt(joko 20h tai Tukholma) jolloin moni liiga- ja NHL-pelaaja on suureen ääneen kertonut allekirjoittaneelle ja muille näitä ns. elämän totuuksia.
En nimiä viitsi mainita,mutta hauskoja muistoja joille voi kavereiden kanssa nauraa vielä monta vuotta...

Eritysimaininnan ansaitsee Juha Lind.Tuttavuutta ei hierottu kuin yhdellä näistä risteilyistä,mutta täytyy todeta että todella mahtava tyyppi.Ei pienintäkään tähden elettä ja muutenkin huuliveikko....
 
Viimeksi muokattu:

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Kaveri tarjos Nurmisen Pasille luuvitosta baarissa, koska häiskä yritti nyysiä kaverin alta jakkaraa. Aikaa tapahtumasta on muutamia vuosia.
 

Rehtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa / Ilves
Fever

Harvoista todellisen kiekkofeverin oireista mitä olen kokenut (syystä tai toisesta :) ) oli 90-91 kolmas välierä Kaleva-JypHT. Voitolla mentiin välieriin. Samanlaista urheilujuhlan tuntua en ole kokenut missään muualla, vaikka plakkarissa on MM-kisaa ja hämäläisiä, helsinkiläisiä ja turkulaisiakin finaaleja... Änäri pitäisi tosin kokea
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toukokuu 1995, ei siitä mihinkään pääse! Toinen on sitten kaimani lyhyt tapaaminen Jyväskylän Rallyssa pari vuotta sitten. Teukka osaa ottaa yleisönsä, etenkin lapset, huomioon todella hyvin. (enkä tarkoita, että itse olisin kuulunut tuohon lapsiosastoon...:) Ei tuntunut olevan niin kiire, vaikka rallia ajoikin, etteikö aina muutama sana olisi postikorttimuiston kera irronnut vekaroille ja vähän vanhemmillekin. Ulkokuorta tai ei, jäi miellyttävä kuva tyypistä.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Olin Hippoksella menossa ostamaan seisomapaikkalippuja. Kävelin TPS-paita päällä ja lippu kädessä, kun kuulin takaa jonkun huutavan, että "Kiva, että meilläkin on faneja täällä". Koivun Jukka se siellä huuteli ja jutteli hetken minun, serkkuni ja muutaman kaverini kanssa ja lopuksi antoi meille vielä istumapaikkaliput otteluun.

Yksittäisiä otteluita en viitsi luetella.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin kuuluttajana Ilveksen junnuottelussa ja tilanne oli Ilveksen kannalta murheellinen 0-8. Sitten Ilves sai ensimmäisen maalinsa. Päästin itseni valloilleen ja hehkutin oikein tosissani tätä maalia. Harvalukuinen yleisö ja molempien joukkueiden pelaajatkin noteerivasivat hehkutuksen ja hetkenajan hallissa oli varsin leppoisa tunnelma. Ottelu päättyi 1-9.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oli myöskin vallan hyvä fiilis, kun viime mestiskauden loppuhetkillä ahmat teki onnistuneen reissun Forssaan, jossa sikäläinen valopää nimimerkillä Mana ystävineen yritti terrorisoida kannustustamme. Ahmat voitti ottelun "murskaavasti", varmisti paikkansa pudotuspeleihin ja ottelun jälkeen bussissa saimme Ahmojen valmentajalta kiitossoiton joka välitettiin bussin radion kautta korviimme.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kylläkai suurimmat hetket lätkäfanit ovat kokeneet Suomessa
kun NHL:ssä oli lakko ja omat ja vieraat tulivat pelaamaan sm-liigaa.
Olihan se hienoa nähdä Jari, Teemu, Tiki, Crisu & Co.

Toinen mieleenpainuva tilanne oli viime vuodelta kun Tukholmassa työ-matkalla tapasin työn merkeissä muutaman
tosi Djurgården kannattajan. Puhuttiin siinä sitten lätkästä sitä sun tätä kun kummatkin sanoi:
"Perkele" dendär Ville Peltonen. Han förstörde allt för oss 1995.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös