Jääkiekko ja vanhemmat

  • 12 615
  • 70

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ai että harmitti tässä joulun pyhinä kun menin yhtenä aamuna ulkojäälle sillä oletuksella, että jengi vielä nukkuu ja sulattelee ruokia ja saisi rauhassa siellä vedellä ja luistella. No siellä oli sitten (oletan) isä lastensa kanssa, poika ehkä 10v kieppeillä häkki päässä ja seuran verkkareissa, ja tyttö nuorempi (joka lähinnä taitoluisteli itsekseen). Korpesi vaan tämän isän asenne kun sätti, haukkui ja pari kertaa kiroili kun ei pojalla näyttänyt lähtevän rystyveto ylänurkkiin. "Täällä nyt ollaan treenaamassa että sä oppisit sen" "ei olla löysäilemässä" "pistät vaan voimaa siihen nyt vittu" tms kannustusta kuului. Poika näytti olevan itku kurkussa siinä pelkkää rystyvetoa toistamassa ja selkeästi jo ahdisti sitä. Kaiken huippu kun se isä oli vielä sellainen että ei osannut itse edes luistella ja vippaili sellaisia ropeli nostoja ihan kuin haavilla perhosia noukkisi kun keräili kiekot, mutta touhusi kuin Tihonov konsanaan. Mietin pitkään, että sanonko jotain että vähän vois relata tuon ikäisen kanssa tai jos neuvot niin neuvo asioissa joita itse edes osaat, mutta tyydyin vaan pyörittelemään päätä. Onneksi niille sitten tuli jotain kavereita siihen ja poikakin näytti innoissaan pelailevan ikätovereidensa kanssa.
 

Glove

Jäsen

Vanha juttuhan tämä on, mutta kallistahan tämä on hinnat on tuosta varmaan noussut edelleen.
 

Rene Saari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hamilton Mustangs
Peleissä nyt en todellakaan usko, että missään f-junnuissa yksikään seura peluuttaa. Jos näin on, niin kyllä asiat on huonosti.
Peluuttaa kyllä. Ekan kerran nuoremmassa F:ssä. Asia on ihan myönnetty valmennuksen puolelta. Vastauksena saatua / kuultua olleet teokset: ”Valmennuksen kootut selitykset, osat 1,2 ja 3”
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks

Vanha juttuhan tämä on, mutta kallistahan tämä on hinnat on tuosta varmaan noussut edelleen.
Kovalta kyllä kuulostaa tuo kymmenen vuoden loppusumma. Oma poika harrasti kiekkoa juuri samaan aikaan tuon jutun aikahaarukassa, eikä harrastaminen kyllä tuota summaa tullut maksamaan. Kilpaikäluokissa todelliset kulut oli meillä maksimissaan noin 5000 euroa vuodessa maksuineen ja varusteineen. Mutta se oli vasta harrastuksen loppupuolella muutaman kauden ajan ja ennen kilpaikäluokkia harrastaminen oli halvempaa. Vaikka olisimme maksaneet joka vuosi sen 5000 euroa, niin loppusumma on paljon pienempi kuin tuossa jutussa.
 

Glove

Jäsen
Kovalta kyllä kuulostaa tuo kymmenen vuoden loppusumma. Oma poika harrasti kiekkoa juuri samaan aikaan tuon jutun aikahaarukassa, eikä harrastaminen kyllä tuota summaa tullut maksamaan. Kilpaikäluokissa todelliset kulut oli meillä maksimissaan noin 5000 euroa vuodessa maksuineen ja varusteineen. Mutta se oli vasta harrastuksen loppupuolella muutaman kauden ajan ja ennen kilpaikäluokkia harrastaminen oli halvempaa. Vaikka olisimme maksaneet joka vuosi sen 5000 euroa, niin loppusumma on paljon pienempi kuin tuossa jutussa.
En sitä alkuperäistä tutkimusta löydä, mutta tuohon summaan oli muistaakseni laskettu ihan kaikki auton polttoaineista lähtien.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
En sitä alkuperäistä tutkimusta löydä, mutta tuohon summaan oli muistaakseni laskettu ihan kaikki auton polttoaineista lähtien.
Polttoaineet oli meillä pieni menoerä, kun hallille oli tuolloin matkaa noin 3 kilometriä suuntaansa ja samalla reissulla hoitui myös kaupassa ja kylässä käynnit, jos ei sitten jäänyt hallille kahvittelee. Kesätreeneihin, missä ei oltu jäällä poika meni pyörällä. Itseasiassa kaikki joukkueen pelaajat kulkivat kesän pyörillä, se oli valmentajien ohjeistus.
 

YesButNoBut

Jäsen
Suosikkijoukkue
On niitä muutama
Suurin muuttuva kuluerä taitaa olla mailat. Ainakin kun olen kavereita kuunnellut niin kilpaikäluokkiin mennessä niitä alkaa kulumaan reilusti enemmän kuin nuorempana. 2-3 mailaa kaudessa on muuttunut jopa yli kymmeneen. Ja mailan hinta nousee siinä smalla kun siirrytään juniorimailasta inttiin ja siitä eteenpäin.

Olen pitänyt jonkinlaista kirjanpitoa kuluista ja pelkästään mailoihin on mennyt syyskaudella lähes 700e (6/2020-12/2020).
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Olen pitänyt jonkinlaista kirjanpitoa kuluista ja pelkästään mailoihin on mennyt syyskaudella lähes 700e (6/2020-12/2020).
Jos saa kysyä, niin mikä ikäluokka on kyseessä ja montako mailaa? Kovalta tuntuu 700e, kun muistelee aikoja, kun pojalle piti ostaa mailoja. Tietysti, jos on huonoa tuuria ja mailoja menee säpäleiksi, niin kertyyhän siitä hintaa. Ainakin ennen takuu oli mailoilla ihmeen hyvä. Ei ole tullut hallilla kysyttyä äijiltä, miten nykyisin on?
 

Glove

Jäsen
Jos saa kysyä, niin mikä ikäluokka on kyseessä ja montako mailaa? Kovalta tuntuu 700e, kun muistelee aikoja, kun pojalle piti ostaa mailoja. Tietysti, jos on huonoa tuuria ja mailoja menee säpäleiksi, niin kertyyhän siitä hintaa. Ainakin ennen takuu oli mailoilla ihmeen hyvä. Ei ole tullut hallilla kysyttyä äijiltä, miten nykyisin on?
Kuukausi taitaa olla.
 

F#21

Jäsen
Kuukausi taitaa olla.
Kuukauden takuu, mutta ei se kaikkea pelaamista ota huomioon. Riitelemällä saattaa onnistua, mutta tätä tuskin kaikki tekevät.
Mulla meni kahden B-junnu vuoden aikana varmaan n. 10 mailaa jos muistan oikein. Onhan ne aika iso kuluerä jos vielä ostaa sitä "parasta" mallia.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kuukauden takuu, mutta ei se kaikkea pelaamista ota huomioon. Riitelemällä saattaa onnistua, mutta tätä tuskin kaikki tekevät.
Mulla meni kahden B-junnu vuoden aikana varmaan n. 10 mailaa jos muistan oikein. Onhan ne aika iso kuluerä jos vielä ostaa sitä "parasta" mallia.
Kun itse vielä ostin mailoja ja siitä on aikaa, niin ne korvasi alkuun mailoja ihmeen helposti. Aikarajaa en muista, mikä takuilla oli. Tosin melko nopeasti takuuehdot tiukkeni, eikä niitä korvattu enää kuten ennen. Paljon on tuuristakin kiinni miten mailoja särkyy, mutta myös pelityylistä ja pelipaikasta. Senttereillä menee mailoja rikki usein helpommin kuin muilla.

Usein käy niin, että vastustajan luistin osuu mailaan ja tekee pienen viillon ja sitten, kun kovasti lauottu kiekko osuu samaan kohtaan, niin se on helposti naps. Tai vaihtoehtoisesti maila katkeaa viillon kohdalta, kun itse laukoo. Pikkujunnuilla, kun tehdään luisteluratoja ja käytetään mailoja "esteinä" joidenka yli hypitään, niin voi vaan arvata, miten paljon mailat ottavat osumaa ja viiltoja. Kannattaisi laittaa joitain muita esteitä.

Tuo on totta myös, että sitä mukaan kustannukset nousee, jos ostetaan sitä "parasta" mallia. Pojalle ostin kilpaikäluokissa uusia mailoja satasen kahta puolta. Eikä niitä mennyt montaa (onneksi). Suhteiden kautta sain myös vähän käytettyjä ihan hyviä mailoja hintaan 30-50e. 10 mailaa ja allekin on varmaan aika normaalia? Toki just kaveri sanoi, että pojalla oli mennyt nyt syyskaudella jo seitsemän mailaa. Mieleen jäi yks tapaus, kun junnuisä näytti pojalleen ostamaa huippumailaa, joka taisi maksaa peräti 200e. Poika kerkesi olla harjoituksissa noin 5 minuuttia, kun maila meni poikki. Junnuisällä meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, kun junnu huusi jäähallinkahvioon: isä käy ostaa uus maila, tää meni poikki. :)
 

Glove

Jäsen
Joku varmaan osaa sanoa, onko nuo kalliimmat mailat hintansa väärti? Minulle valmentajana on riittänyt se alekorin maila neljällä kympillä ja onhan se kestänytkin monta vuotta. Kaverilta kysyin niin 5x150€ mennyt tällä kaudella mailoihin C-juniorilla.
 

F#21

Jäsen
Joku varmaan osaa sanoa, onko nuo kalliimmat mailat hintansa väärti? Minulle valmentajana on riittänyt se alekorin maila neljällä kympillä ja onhan se kestänytkin monta vuotta. Kaverilta kysyin niin 5x150€ mennyt tällä kaudella mailoihin C-juniorilla.
Mun mielestä ne on. Okei, ei ehkä olisi enää omiin harrastepeleihin tarpeen, mutta kun kerran tottunut hyvään ja pysyvät suht hyvin kunnossa. Täytyisi seuraavaksi kokeilla portaan huonompia jos ne toimisivat myös. Kun nuorena pelasin niin tuli käytännössä pelattua niillä ykköstikuilla, mutta kolmosdivarissa sekä myöhemmin harrasteessa ostanut parin vuoden takaisia ykkösmalleja.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Joku varmaan osaa sanoa, onko nuo kalliimmat mailat hintansa väärti? Minulle valmentajana on riittänyt se alekorin maila neljällä kympillä ja onhan se kestänytkin monta vuotta. Kaverilta kysyin niin 5x150€ mennyt tällä kaudella mailoihin C-juniorilla.
Kyllä siinä selvän eron huomaa jo pelkästään painossa. Hankala pro mailan jälkeen ottaa painavampaa tikkua käyttöön.
Suosittelen muuten tutustumaan h7ven mailoihin, jos 4+ mailaa menee per kausi. Siellä on saatavana ns. Sopimusmailoja niin, että ensimmäinen maksaa jonkun 230e ja seuraavat alle 100e/kpl. Otin kokeiluun mailan(2.core) sieltä kauden alussa ja tyytyväinen olen ollut. Kevyt maila ja kiekko lähtee terävästi. Omassa käytössä mailoja on mennyt tyypillisesti 2-3/kausi(bauerin vapor 2x pro ja 2n pro nexuksia) ja noissa nyt edelleen ensimmäinen menossa. Uskoisin samoissa määrissä pysyväni.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Suosittelen muuten tutustumaan h7ven mailoihin, jos 4+ mailaa menee per kausi. Siellä on saatavana ns. Sopimusmailoja niin, että ensimmäinen maksaa jonkun 230e ja seuraavat alle 100e/kpl.
Ihan mielenkiintoinen konsepti. Mailoja vaan ei taida päästä hypistelemään käsissään muualla kuin Rovaniemellä? En ainakaan löytänyt jälleenmyyjiä.
 

YesButNoBut

Jäsen
Suosikkijoukkue
On niitä muutama
Kyllä siinä selvän eron huomaa jo pelkästään painossa. Hankala pro mailan jälkeen ottaa painavampaa tikkua käyttöön.
Suosittelen muuten tutustumaan h7ven mailoihin, jos 4+ mailaa menee per kausi. Siellä on saatavana ns. Sopimusmailoja niin, että ensimmäinen maksaa jonkun 230e ja seuraavat alle 100e/kpl. Otin kokeiluun mailan(2.core) sieltä kauden alussa ja tyytyväinen olen ollut. Kevyt maila ja kiekko lähtee terävästi. Omassa käytössä mailoja on mennyt tyypillisesti 2-3/kausi(bauerin vapor 2x pro ja 2n pro nexuksia) ja noissa nyt edelleen ensimmäinen menossa. Uskoisin samoissa määrissä pysyväni.
Oliko mielestäsi h7ven mailan flex verrannollinen esimerkiksi Baueriin? Ostin pojalleni säästösyistä DarkHockeyn mailan jokin aikaa sitten ja pojan mielestä maila oli huomattavasti löysempi, kuin vastaavat isot brändimerkit.
 

YesButNoBut

Jäsen
Suosikkijoukkue
On niitä muutama
Kuukauden takuu, mutta ei se kaikkea pelaamista ota huomioon. Riitelemällä saattaa onnistua, mutta tätä tuskin kaikki tekevät.
Mulla meni kahden B-junnu vuoden aikana varmaan n. 10 mailaa jos muistan oikein. Onhan ne aika iso kuluerä jos vielä ostaa sitä "parasta" mallia.
Kokemukseni mukaan Warrior on korvannut parhaiten mailoja vuosien varrella. Harmi sinänsä, ettei pojalla tällä hetkellä ole Warrior käytössä.
 

YesButNoBut

Jäsen
Suosikkijoukkue
On niitä muutama
Jos saa kysyä, niin mikä ikäluokka on kyseessä ja montako mailaa? Kovalta tuntuu 700e, kun muistelee aikoja, kun pojalle piti ostaa mailoja. Tietysti, jos on huonoa tuuria ja mailoja menee säpäleiksi, niin kertyyhän siitä hintaa. Ainakin ennen takuu oli mailoilla ihmeen hyvä. Ei ole tullut hallilla kysyttyä äijiltä, miten nykyisin on?
4 mailaa ja int-sr kokoa. Pelipaikka pakkina, joten iskuja tulee mailaan puolin ja toisin ja varmasti silläkin on osuutta kestävyyteen.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Oliko mielestäsi h7ven mailan flex verrannollinen esimerkiksi Baueriin? Ostin pojalleni säästösyistä DarkHockeyn mailan jokin aikaa sitten ja pojan mielestä maila oli huomattavasti löysempi, kuin vastaavat isot brändimerkit.
Hyvin lähellä mielestäni Nexusta. Warrior tuntuu aavistuksen löysemmältä kuin kumpikaan näistä.
 
Viimeksi muokattu:

YesButNoBut

Jäsen
Suosikkijoukkue
On niitä muutama
Vihdoinkin uusi kausi käynnistynyt ja pääosin myös halleille pääsee pelejä katsomaan. Sattuiko kenenkään kohdalle tai lähipiirissä harrastuksen lopettamista tai lajin vaihtoa esim. koronarajoitusten takia? Itselle tietysti yksi iso harmitus oli katkonaisen kauden kulut. Vähän pelejä ja treenejä, mutta silti valtavat kulut, no jos jotain positiivista, niin mailoja ei mennyt kovin montaa rikki. Toivottavasti nyt saadaan ehjä kausi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös