Itsemurha

  • 283 581
  • 757

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mun nuorin tytär on ässäfani. Sen jpululahjatoive on ässien punainen huppari, mahdollisimman pienenä. Sanon suoraan että jos joku haluaa ostaa hänelle sen niin luoja siunatkoon häntä. Noloa tälläinen kerääminen, mutta haluan vaa että mun tytöillä on hyvä joulu, kun kerran ovat mulla koko joululoman.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@MacRef in viestissä on sellainen totuuden siemen, että masentunut voi ja saa olla "itsekäs". Se ei ole kiellettyä. Periaatteessa mitään heittomerkkejä ei tarvita tuon sanan ympärille. Itsekkyys ei siis tässä yhteydessä ole sinällään itsekkyyttä sen vuoksi, vaan nimenomaan askel kohti parempaa aikaa, josta sitten hyötyvät kaikki, myös läheiset. Masentunut ihminen ei oman kokemukseni vuoksi ehkä koskaan "parannu", mutta hän voi aina oppia elämään asioiden kautta ja hoitamaan niitä. Vaikeasti masentunut on vaikea tapaus, ja se suo voi olla sellainen, ettei siellä tarvo sauvat mutkalla elämänsä pahimmassa paineessa edes Mika Myllylä. Mutta tämä ongelma on mahdollista selättää tai pärjätä sen aiheuttamien traumojenkin kanssa.

@jamppa1919 Minusta sinun kannattaisi tiedustella lääkäriltä onko sinulla ollut erittäin paljon kohonnutta mielialaa ilman että taustalla on piriä, alkoholia tai muita huumeita. Alkoholi tietysti voi riittää siihen, että pää menee sekaisin, mutta neuvoisin sinua tutkituttamaan itsesi paremmin. Jokin muukin tässä haiskahtaa kuin masennus. Itsellä kesti esimerkiksi reilusti yli 10 vuotta, että tuli kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi. En väitä, että sinullakin on se, mutta se sairaus esimerkiksi on hyvin vaikea löytää nopeasti, ja sinulla on "vasta" 4 vuotta tällaista todella sekavaa käytöstä takanasi. Olet selvästi kiltti ja mukava ihminen. Toivon, että löydät rauhaa. Mutta tee se itsesikin puolesta, että tiedustelet oman ja muiden hyvinvoinnin tueksi oman pääkoppasi pohjimmaista tilannetta. Kaikenlaista mielenterveydellistä epävakautta esiintyy eri syistä, eri määrissä ja eri tavoin.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Oot MacRef ihan oikeassa, mutta kun sairastaa vaikeaa masennusta niin ei pysty arvostaa itteään ja edes ajatella itsensä kautta asioita.
Asia on varmastikin noin, mutta sitten kun on vähän paremmassa kunnossa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mun nuorin tytär on ässäfani. Sen jpululahjatoive on ässien punainen huppari, mahdollisimman pienenä. Sanon suoraan että jos joku haluaa ostaa hänelle sen niin luoja siunatkoon häntä. Noloa tälläinen kerääminen, mutta haluan vaa että mun tytöillä on hyvä joulu, kun kerran ovat mulla koko joululoman.

Nimimerkki @Teela tuli pelastamaan. Olette huikeita. Jatkoaika on perhe ❤️
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mun on pakko sanoa, että uskomatonta miten tartuitte tähden. Mulla on jo puolet huolista hoidettu. Oon koko päivän itkenyt kuinka moni on ollut valmis auttaa. Tämä on uskomatonta. En olisi ikinä uskonut näin käyvän ❤️
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Nimimerkit Juhat, Tuomas, Teela, Arpa80 ja monet muut ❤️ en kuvitellut että näin voisi käydä ja teette mun ja lasten joulun ❤️
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mun on pakko sanoa, että uskomatonta miten tartuitte tähden. Mulla on jo puolet huolista hoidettu. Oon koko päivän itkenyt kuinka moni on ollut valmis auttaa. Tämä on uskomatonta. En olisi ikinä uskonut näin käyvän ❤

Voi kuulostaa länkytykseltä, mutta asioilla on tapana ratketa. Olet aika rohkeasti kertonut ongelmistasi ja se jos mikä on mielestäni rohkea teko
Hienoa että olet saanut apua täällä. Hienoa, että jengi joka on nimimerkkien takana anonyymisti haluaa auttaa toisia. Pitää vaan olla rohkea ja tuoda omat ongelmat esiin.
Toivottavasti loputkin huolet helpottaa
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
@MacRef in viestissä on sellainen totuuden siemen, että masentunut voi ja saa olla "itsekäs". Se ei ole kiellettyä. Periaatteessa mitään heittomerkkejä ei tarvita tuon sanan ympärille. Itsekkyys ei siis tässä yhteydessä ole sinällään itsekkyyttä sen vuoksi, vaan nimenomaan askel kohti parempaa aikaa, josta sitten hyötyvät kaikki, myös läheiset. Masentunut ihminen ei oman kokemukseni vuoksi ehkä koskaan "parannu", mutta hän voi aina oppia elämään asioiden kautta ja hoitamaan niitä. Vaikeasti masentunut on vaikea tapaus, ja se suo voi olla sellainen, ettei siellä tarvo sauvat mutkalla elämänsä pahimmassa paineessa edes Mika Myllylä. Mutta tämä ongelma on mahdollista selättää tai pärjätä sen aiheuttamien traumojenkin kanssa.

@jamppa1919 Minusta sinun kannattaisi tiedustella lääkäriltä onko sinulla ollut erittäin paljon kohonnutta mielialaa ilman että taustalla on piriä, alkoholia tai muita huumeita. Alkoholi tietysti voi riittää siihen, että pää menee sekaisin, mutta neuvoisin sinua tutkituttamaan itsesi paremmin. Jokin muukin tässä haiskahtaa kuin masennus. Itsellä kesti esimerkiksi reilusti yli 10 vuotta, että tuli kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi. En väitä, että sinullakin on se, mutta se sairaus esimerkiksi on hyvin vaikea löytää nopeasti, ja sinulla on "vasta" 4 vuotta tällaista todella sekavaa käytöstä takanasi. Olet selvästi kiltti ja mukava ihminen. Toivon, että löydät rauhaa. Mutta tee se itsesikin puolesta, että tiedustelet oman ja muiden hyvinvoinnin tueksi oman pääkoppasi pohjimmaista tilannetta. Kaikenlaista mielenterveydellistä epävakautta esiintyy eri syistä, eri määrissä ja eri tavoin.

Joo itseasiassa tätä kaksi suuntaista mielialaa on alustavasti jo tutkittu, koska mulla on selvästi mania ja depressio vaiheita. Mania vaiheissa juominen lisääntyy ja pakko päästä radalle. Depressio vaiheissa välttelen ihmisiä. Mutta kuten sanoit, niin toi diagnoosi on vaikea saada. Harva lääkäri on valmis leimaamaan kenenkään loppuelämää.

Mä pystyn silti mieleni kanssa elämään loppuelämän, mutta juominen ja pelaamimen on pysyttävä kurissa. Ne on ne jotka mulle on eniten harmia aiheuttaneet masennuksen lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@MacRef in viestissä on sellainen totuuden siemen, että masentunut voi ja saa olla "itsekäs". Se ei ole kiellettyä. Periaatteessa mitään heittomerkkejä ei tarvita tuon sanan ympärille. Itsekkyys ei siis tässä yhteydessä ole sinällään itsekkyyttä sen vuoksi, vaan nimenomaan askel kohti parempaa aikaa, josta sitten hyötyvät kaikki, myös läheiset. Masentunut ihminen ei oman kokemukseni vuoksi ehkä koskaan "parannu", mutta hän voi aina oppia elämään asioiden kautta ja hoitamaan niitä. Vaikeasti masentunut on vaikea tapaus, ja se suo voi olla sellainen, ettei siellä tarvo sauvat mutkalla elämänsä pahimmassa paineessa edes Mika Myllylä. Mutta tämä ongelma on mahdollista selättää tai pärjätä sen aiheuttamien traumojenkin kanssa.

@jamppa1919 Minusta sinun kannattaisi tiedustella lääkäriltä onko sinulla ollut erittäin paljon kohonnutta mielialaa ilman että taustalla on piriä, alkoholia tai muita huumeita. Alkoholi tietysti voi riittää siihen, että pää menee sekaisin, mutta neuvoisin sinua tutkituttamaan itsesi paremmin. Jokin muukin tässä haiskahtaa kuin masennus. Itsellä kesti esimerkiksi reilusti yli 10 vuotta, että tuli kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosi. En väitä, että sinullakin on se, mutta se sairaus esimerkiksi on hyvin vaikea löytää nopeasti, ja sinulla on "vasta" 4 vuotta tällaista todella sekavaa käytöstä takanasi. Olet selvästi kiltti ja mukava ihminen. Toivon, että löydät rauhaa. Mutta tee se itsesikin puolesta, että tiedustelet oman ja muiden hyvinvoinnin tueksi oman pääkoppasi pohjimmaista tilannetta. Kaikenlaista mielenterveydellistä epävakautta esiintyy eri syistä, eri määrissä ja eri tavoin.

Samasta asiasta olin laittaa YV:n. Pahimmillaan masennuslääkitys aiheuttaa maniaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Joo, tosi mieleenpainuvasti on ihmiset olleet liikkeellä. Tämä on kaikille masentuneille ja tietysti myös muistakin ongelmista kärsiville aina hyvä viesti. Ei tarvitse olla yksin, joku kuuntelee aina. Kerran olen tässä epäonnistunut, kun kaverini päätti päivänsä. Olin itsekin siinä kunnossa, ettei ollut energiaa kuunnella muita. Silti sitä miettii vielä näin vuosikausien jälkeenkin, että mitä jos olisin voinut tehdä jotain. En nyt ole sillä mielellä liikkeellä, etten antaisi itselleni anteeksi tai muuta, koska kyllä ihmiset sitten tekevät mitä lystäävät jos päättävät olla hakematta apua. Aikuisia ihmisiä ei voi valvoa kaiken aikaa. Mutta aina ollaan hyvällä tiellä, jos myönnetään itsellekin, että apua tarvitaan. Se ei ole todellakaan mikään häpeä, vaan pelkästään rohkeutta kohti parempia aikoja, sillä niitä kyllä on aina edessä, vaikka tuntuisi kuinka pahalta.

Loistohomma tämä!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Boldattuun vastaan: et olisi. Perustelun kirjoititkin itse. Teit varmasti hyviä asioita kaverin puolesta sen, mitä voi odottaa.

Joo, tässä on tullut vuosien varrella elettyä sellaista elämää, että lähipiiriin on kuulunut useita mielenterveysongelmaista ja tietysti myös siitä syystä, että he ovat joskus ainoita, jotka oikeasti ymmärtävät millaista on puolelta toiselle heittelehtivä elo. Siinä sivussa sitten auttaa hieman kuin tahtomattaankin muita, ja saa luonnollisesti samalla itsekin apua. Vastuu on silti aina jokaisella meillä itsellämme itsestämme. Ihmiset saattavatkin monessa yhteydessä ja elämäntilanteessa ympäröidä itsensä sellailla asioilla ja ihmisillä, jotka kulloinkin tukevat elämää kaikilta sivuilta, ovat ne sitten vaikkapa harrastuksia ja sellaisiin osallistuvia kavereita. Toki ihan terveetkin tekevät näin ja onnistuvat tavoitteissaan helposti, mutta sairastuneilla se on kovan urakan takana.

Mutta sellaista se on usein "vain" masentuneellakin, että joskus on sitten liitännäissairauksia tai häiriöitä kuten persoonallisuushäiriöt sekoittamassa pakkaa. Niitä ei ole vain helppo diagnosoida, ja joskus tuntuu, ettei oikein halutakaan. Tällä kuolleella kaverillanikin oli vaikea pakko-oireinen häiriö, ja olen melko varma, ettei häntä ymmärretty joko tahtomattaan tai tahallisesti = päätyi ratkaisuunsa. Suomessa on monet asiat hoidon kantilta paremmassa kunnossa kuin monessa muussa maassa, mutta selkeä kehitysmaa olemme mekin tällä saralla. Työtä on kovasti jäljellä. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta tämä tästä, ennen kuin kirjoitan koko illan tähän viestiin. Peace.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Katselin taannoin tuossa Oliver Stonen ohjaaman elokuvan Taivas ja maa, jossa Tommy Lee Jones näyttelee Vietnamista palannutta solttua. En aio kertoa elokuvan juonesta sinällään enempää, mutta sen herättämien ajatusten ja tekojen suhteen toisinaan on itsemurhasta sellainen ajatus, että se saattaisi olla jopa rauhoittava ja ennen kaikkea katarttinen tapahtuma (kuten monissa 70-lukulaisissa road movie -vedoissa). Tietysti sitä meininkiä itse teon jälkeen ei ole sitten kokemassa, ja se käsitetään vain epätoivoa täynnä olevaksi surulliseksi hommaksi, josta läheiset ja muut kärsii. Kuolemasta on vieraannuttu, uskaltaisin jopa väittää. Mutta vieraantuminen toisaalta on hyvin terveen ihmisen merkki. Ei sellainen halua miettiä tulevaisuutta liian pitkälle, paitsi ehkä vasta sitten eläkeiässä, kun alkavat ne mummomaiset kuolemapuheet. Niitä ennen meitä ei ole "ohjelmoitu" ajattelemaan, että kaikki loppuu joskus.

Voi olla, että ajattelen taas jollain inhorealistisen kierolla mielellä, mutta samanlainen asiahan tämä esittämäni katarttinen poistumisajatus on kuin jonkin parantumattomasti sairastuneen kärsimyksen lopettaminen. Moni ihminen, joka kärsii mielenterveysongelmista, on itseasiassa parantumaton ja loputtomassa saattohoidossa, mutta heitä ohjataan unohtamaan tällainen ajattelu, ja tungetaan väkisin vaikka sitten nypläämään pitsiä jonnekin pajalle. Ja syy on se, että saadaan henkilö välillä kävelylle pihalle. Voi jeesuksen kivikautinen kakka sentään. Se ihminen hautoo itsemurhaa, ja siihen reagoidaan laittamalla tämä kävelylle. Siinä oikeassa saattohoidossa kun läheiset ovat pitkän aikaa ehtineet totutella ajatukseen, että toinen lähtee lopullisesti pois, niin se on helpompaa kestää. On aikaa prosessoida, kuin sitten yhtäkkiä vaipua epätoivoon äkkinäisen menetyksen äärellä. Tätä parhaillaan menevää niin sanottua itsemurhasaattohoitoa ei osata tunnistaa, joten siksi lopullisuus on "yllätys".

Mikä oli tämän viestin pointti? Niin, sitä mietin itsekin, mutta tuntui siltä, että voisin ehkä päästellä höyryjä. Eikä tästä kannata vetää mitään liian rajuja johtopäätöksiä, sillä olen kaukana siitä mentaliteetista, jossa itseltä päästetään ilmat pihalle. Vaikka tässä maailmassa ei henkistä apua oikein mistään saakaan, ei varsinkaan psykiatreilta ja viimeistään psykologeilta, niin en ole valmis antamaan heille sitä iloa, että pääsivät eroon taas yhdestä. He eivät tiedä mitään mistään. Eivät ainakaan minun kohdallani. Pitääkö se vittu ryhtyä itse lääkäriksi, että asioita ja ihmisiä aletaan hoitamaan. Tämä on ihan sama asia kuin se, että pitääkö se saatana mennä itse pelaamaan, että kiekkopelistä tulee jotain...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ketju nyt voi olla väärä mutta.....

Nyt on tultu tähän. Asiat on tullu siihen pisteeseen että mietinnän paikka

Kaikki merkit viittaa siihen että nälkäisenä nukkuun ja toiveissa kooma joulun yli.

Kun sitä on virallisesti yksin ja käytännössä kaikki asiat potkii hieman päähän aikaisintaan parempaa voisi olla helmikuussa niin saattaa olla game over. Yhteiskunta auttaa joo, mut turha enään kun vahinko on jo käynyt.

Nyt kun on virallinen pohja tulossa niin en tiedä mitä tulee. Rankka ja karu päätös joka tapauksessa edessä muutaman päivän päästä. Huomenna vielä töihin ja keskiviikkona pakolliset kuviot ja sitten mietintä käyntiin.

Pari päivää toki kaiken muuttaa voi.

Nyt kuitenkin unille ja klo 4.30 ylös.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun on virallinen pohja tulossa niin en tiedä mitä tulee. Rankka ja karu päätös joka tapauksessa edessä muutaman päivän päästä. Huomenna vielä töihin ja keskiviikkona pakolliset kuviot ja sitten mietintä käyntiin.
Nyt kuulostaa vähän pahaenteiseltä. Muuta en voi tehdä kuin toivottaa tsemppiä. Toivottavasti asiat järjestyvät, tavalla tai toisella.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ketju nyt voi olla väärä mutta.....

Nyt on tultu tähän. Asiat on tullu siihen pisteeseen että mietinnän paikka

Kaikki merkit viittaa siihen että nälkäisenä nukkuun ja toiveissa kooma joulun yli.

Kun sitä on virallisesti yksin ja käytännössä kaikki asiat potkii hieman päähän aikaisintaan parempaa voisi olla helmikuussa niin saattaa olla game over. Yhteiskunta auttaa joo, mut turha enään kun vahinko on jo käynyt.

Nyt kun on virallinen pohja tulossa niin en tiedä mitä tulee. Rankka ja karu päätös joka tapauksessa edessä muutaman päivän päästä. Huomenna vielä töihin ja keskiviikkona pakolliset kuviot ja sitten mietintä käyntiin.

Pari päivää toki kaiken muuttaa voi.

Nyt kuitenkin unille ja klo 4.30 ylös.

Nyt jäi aika paljon kysymysmerkkejä, paitsi että ilmeisesti jokin tai jotkin elämänjaksot ovat jäämässä kenties taakse ja edessä saattaa olla kovia aikoja.

Joskus isoja juttuja elämässä jää pois, tai ne jopa riistetään meiltä. Se ei tarkoita, etteikö edessä voisi olla uusia asioita jotka tekevät elämästä hyvää.

Tsemppiä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nyt jäi aika paljon kysymysmerkkejä, paitsi että ilmeisesti jokin tai jotkin elämänjaksot ovat jäämässä kenties taakse ja edessä saattaa olla kovia aikoja.

Joskus isoja juttuja elämässä jää pois, tai ne jopa riistetään meiltä. Se ei tarkoita, etteikö edessä voisi olla uusia asioita jotka tekevät elämästä hyvää.

Tsemppiä.

No selvennetään asiaa että joka asia on potkinut päähän viime aikoina ja mikäli on voinut mennä asiat huonosti niin ovat menneet.
Omia syitä suurin osa mutta:

Joulukuun vuokra oli normaalin 749€ sijaan 849€ kun Forenomilla on päiväveloitus ja vuoden viimeinen oli tasauslasku.

Verottaja vei joulukuun tileistä 40,5% kun tulorajat napsu ja muutosverokortti ei tuonut apua.

Lääkkeisiin meni normaalia enempi kun oli marraskuussa pitempi saikku joka näkyy myös joulukuun palkkalisissä.

Sen lisäks ulosotto kun on voimassa niin se muisti viedä liksasta oman osuuden.

Sen lisäksi helpotusta ei tule Tammikuun alkuunkaan kun pyhistä johtuen 3.1 liksa maksetaan 31.12 tänä vuonna ja verot 40,5%. Pitäs Tammikuun vuokra maksaa ja bussiliput ja lääkkeet ym.

Tälle kuulle ei ole laskuja enään. Mutta joulu lyö niin pahasti päähän kun ketään ei ole kenen luo voisi mennä. Sen lisäks jääkaapissa on vain valo joka sekin on rikki. Kaikki realisoitavissa oleva tavara on realisoitu silloin kun kämppä lähti alta.

Viralliset instanssit on käyty apujen suhteen läpi. Ei tipu eikä lirise. Joulu tulossa ja loppukuun elämiseen rahaa 17€...

Kituutanko kuukauden tästä eteenpäin ostanko viinapullon ja tyhjennän lääkekaapin. En ole vielä päättänyt..

Katon huomenna millaisen ruoka-apukassin saan kirkolta....

Näillä mennään. Suomi pitää hyvin huolta omistaan..

Nähtäväksi jää miten käy.
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Moni ihminen, joka kärsii mielenterveysongelmista, on itseasiassa parantumaton ja loputtomassa saattohoidossa

Itselläni on taas kerran kaksisuuntainen masennusjakso menossa ja kieltämättä tällä kertaa tuntuu, että olisiko nämä erilaiset jaksot jo koettu riittävän monta kertaa ja pitäisikö tästä tehdä itse se viimeinen jakso. Erityisen rankkoja nämä, kun kovaa menneen jakson jälkeen ollaan pohjilla ja moni asia tullut pilattua lähes lopullisesti joista kärsitään, vaikka masennus menisikin pois. Ensi kuussa toki olisi aika mielialapolille ja sinällään tietää miten tämän taudin kanssa mennään, mutta en tiedä pahentaako vai helpottaako se oloa.

Jos eutansia olisi tarjolla, ettei itse itseään mihinkään narun jatkoksi tarvitsisi ripustaa, niin olisi se kenties aika huokutteleva.
 

Baldrick

Jäsen
Jos vaikutat pääkaupunkiseudulla, niin järjestän sinulle ruokakassin vielä jouluksi. Laita yksityisviestiä ja tsemppiä.

Taisi olla Tampereen seutu. Jos joku tamperelainen tekisi jalkatyön, niin heitän mielelläni vielä sekaan oman osuuteni, että @peksa saa joulukassin kotiovelle.

Ko. kirjoittaja myös pyysi jouluksi saunaseuraa Tampereen seudulta, jos joku muukin kokee olevansa yksin tänä jouluna sillä suunnalla, niin teitä saattaisi lätkä ja löyly yhdistää. Jos olet Ilves-fani, voitte keskustella vaikka tamperelaisen kiekon tulevaisuudesta. Jos olet Tappara-fani, niin voitte keskustella miten Ilves pysyisi Tampereen huonompana joukkueena.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Vielä kerran kiitos kaikille jotka olitte tukena tavalla tai toisella minulle ja lapsilleni tässä kuussa. Saatiin tosiaan kaikille omille lapsille 1-2 pakettia ja vielä varmasti mieluisia. Jouluruuat on ostettu, kinkku ja kaikkea ja jokaiselle lapselle yksi konvehtirasia. Vuokra on pääosin myös saatu maksuun. Laskuja vielä on mutta oon niihin saanut maksuaikaa. Jaksoin tänään jopa tehdä joulusiivouksen. Terapia ja päihdehoito on mennyt hyvin ja tänään niissäkin alkoi joulutauko ja jatkuu heti vuodenvaihteen jälkeen. Olen todella kiitollinen että moni teistä oli pyyteettömästi mahdollistamassa meille hyvän joulun. Kelan kanssa taistelu jatkuu mutta taisteluun olen saanut kunnan sosiaalityöntekijän avuksi, joten sitäkään ei nyt tarvi stressata. Hyvää joulua kaikille ja voimia niille jotka niitä tarvitsee.
 

Baldrick

Jäsen
Pistin nyt akuuttiin tarpeeseen vähän jouluavustusta peksalle, joten seuraavakai olisi hyvä löytää sitä seuraa. Pidetään toki joulukassikin vielä pöydällä, kun en mikään secret millionaire ole. Jos joku tosiaan tarvitsee myös kaveria, niin nyt on lätkäjargonille otollinen tilaisuus. Ja tietty jos on vinkkejä, miten seuraa jouluksi löytää, jos ei itse pääse osallistumaan.

Taustoitan sen verran, että aiemmin viime viikolla saunaseurapyynnön sisältävästä kommentista tykkäsin ja peksa lähetti yksinkertaiset kiitokset tykkäyksestä privana. Nyt heräsi jeesimishalu, kun tänään sain lukea mikä tarkempi tilanne on. Pelastetaanhan siis peksin joulu parhaamme mukaan!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Taisi olla Tampereen seutu. Jos joku tamperelainen tekisi jalkatyön, niin heitän mielelläni vielä sekaan oman osuuteni, että @peksa saa joulukassin kotiovelle.

Ko. kirjoittaja myös pyysi jouluksi saunaseuraa Tampereen seudulta, jos joku muukin kokee olevansa yksin tänä jouluna sillä suunnalla, niin teitä saattaisi lätkä ja löyly yhdistää. Jos olet Ilves-fani, voitte keskustella vaikka tamperelaisen kiekon tulevaisuudesta. Jos olet Tappara-fani, niin voitte keskustella miten Ilves pysyisi Tampereen huonompana joukkueena.

Tämä lätkäaihe olis kyllä täys bingo saunaseuraan jos sellaisen vielä sais kun eväspuoli näyttää hyvältä kiitos jalojen palstaveljien. Tappara ja Ilves käy hyvin mut kyl eräs punainen etelästä myös passaa.
 

Baldrick

Jäsen
Tämä lätkäaihe olis kyllä täys bingo saunaseuraan jos sellaisen vielä sais kun eväspuoli näyttää hyvältä kiitos jalojen palstaveljien. Tappara ja Ilves käy hyvin mut kyl eräs punainen etelästä myös passaa.

JYPin dynastia 2008-2015 on myös hyvä topicci, ihan vinkkinä vaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Itselläni on taas kerran kaksisuuntainen masennusjakso menossa ja kieltämättä tällä kertaa tuntuu, että olisiko nämä erilaiset jaksot jo koettu riittävän monta kertaa ja pitäisikö tästä tehdä itse se viimeinen jakso. Erityisen rankkoja nämä, kun kovaa menneen jakson jälkeen ollaan pohjilla ja moni asia tullut pilattua lähes lopullisesti joista kärsitään, vaikka masennus menisikin pois. Ensi kuussa toki olisi aika mielialapolille ja sinällään tietää miten tämän taudin kanssa mennään, mutta en tiedä pahentaako vai helpottaako se oloa.

Jos eutansia olisi tarjolla, ettei itse itseään mihinkään narun jatkoksi tarvitsisi ripustaa, niin olisi se kenties aika huokutteleva.

Joo, tuttuja ajatuksia nämäkin. Kaikki on vaan niin nähty, ettei jaksa enää edes masentua. Ehkä sellaisen loputtoman epätoivon tilalle on tullut ennemminkin syvä vitutus, mikä tietysti on normaalillekin ihmiselle ymmärrettävä olotila. Toivon, että pääset edes jotenkin ammattimaisen lääkärin pakeille, koska se ei ole tässä hyvinvointivaltiossa todellakaan tavallista. Toisaalta lääkäreihin on turha purkaa mitään tai vetää niistä herneitä, koska ne itsekin tietävät missä tämän taudin kanssa mennään. Jos siis ovat nekin yhtään rehellisiä itselleen.

Niin ja peksalle toivon myös hyvää joulua. Kyllä se tästä. Aina kannattaa avata suunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös