Hyvä kun huutelet, itse ainakin saan siitä inspiraatiota kun seuraa miten joku painii merkittävästi vaikeampien mt-ongelmien kanssa kuin itse ja silti löytyy kuitenkin aina toivoa ja uskoa tulevaan. Aallonpohjat kuuluu asiaan.Päivityksen poikanen... isoin vaara ohi. Olo on kuin uudestisyntyneellä. Varmaan se, että käsitteli asiat melkein heti mm. tämän foorumin kautta alkoi auttaa. Ei minulla koskaan hätää ole, kunhan huutelen paholaista irtautumaan ruumiistani :D
Kiitos.
Olen hakeutunut avun piiriin, mutta siitä ei tunnu toistaiseksi olevan apua. Kun olen parin tietyn kaverin seurassa, en ajattele synkkiä asioita niin selvästi. Arki ja yksinolo iltaisin, kun lapset ovat menneet nukkumaan, on pahinta.Jos et halua hakeutua avun piiriin tai ylipäänsä puhua asiasta kenellekään mitään, kuuntele Julma-Henrin albumi Psykoterapia: Psykoterapia (albumi) – Wikipedia. Ihan sama mitä mieltä olet suomiräpistä, artistista tai edes siitä, onko tämä albumi musiikillisesti siedettävää (ei se oikein ole).
Itselläni lapset ovat jo jonkin aikaa asuneet omillaan ja siitä se alamäki alkoi. Pahinta ei ole ehkä se arki, kun töissä sentään näkee ihmisiä. Pahinta ovat kaikki illat ja etenkin viikonloput. Kun on aikaa liikaa, olla vain yksin, jolloin ajatukset pyörivät negatiiviseen suuntaan. Sitä odottaa, että edes yksi ihminen soittaisi tai laittaisi viestin. Näinhän ei tietysti tapahdu.Kun olen parin tietyn kaverin seurassa, en ajattele synkkiä asioita niin selvästi. Arki ja yksinolo iltaisin, kun lapset ovat menneet nukkumaan, on pahinta.
Kiitos @Hippi Hiiri.
Itselläni lapset ovat jo jonkin aikaa asuneet omillaan ja siitä se alamäki alkoi. Pahinta ei ole ehkä se arki, kun töissä sentään näkee ihmisiä. Pahinta ovat kaikki illat ja etenkin viikonloput. Kun on aikaa liikaa, olla vain yksin, jolloin ajatukset pyörivät negatiiviseen suuntaan. Sitä odottaa, että edes yksi ihminen soittaisi tai laittaisi viestin. Näinhän ei tietysti tapahdu.
Otan osaa suruusi.Erittäin vaikea viikko menossa. Läheinen ihminen päätyi lopulliseen ratkaisuun maanantaina. Tuli aivan puskista tieto kuten varmasti monesti nämä tulevat. Päivä kerrallaan tässä yritetään mennä surussa eteenpäin.
Kovasti voimia suruun. Toivottavasti sinulla on tukea asian käsittelemiseen.Erittäin vaikea viikko menossa. Läheinen ihminen päätyi lopulliseen ratkaisuun maanantaina. Tuli aivan puskista tieto kuten varmasti monesti nämä tulevat. Päivä kerrallaan tässä yritetään mennä surussa eteenpäin.
päivät. Nytkin istun takapihan terassilla seuraamassa lasteni leikkiä ja odottelen vain koska pääsisi taas nukkumaan. Tuntuu paskalta, kun lapsistakaan ei ole iloa kuin loogisella tasolla. Tunnetasolla kaikki on harmaata massaa.
Se musta todellisuus taas päällä. Vaikea hyväksyä tätä, kun ite ryssiny asiat.
Harmaatahan se oli, mikään oikein tuntunu miltään.Mitäs päivään tänään kuuluu?
Kun tilanne on päällä, niin se on päällä. Paljoa ei voi leikkiä asian kanssa. Asioita voi tapahtua nopeastikin. Mutta kaikenlaisia selviytymiskeinoja on olemassa, ja yksi niistä on musiikki. Pidän suuresti yhtye Mana Manan lyhyestä mutta sitäkin vimmaisemmasta tuotannosta. Eräs kaverini piti myös ja meillä olikin mielenkiintoisia hetkiä kuunnellessamme yhdessä bändiä. Suosittelen tutustumaan, jos masennus uhkaa iskeä tai on jo iskenyt. Biisi on niinkin yksinkertaisesti suoraan asiaan menevä kuin Tie vie, ja niinhän se vähän tahtoo viedä sairauksissa, mutta aina voi jollain tasolla päättää mitä sen viemisen kanssa tekee. Elämä on vähän tällaista, että se ei anna koskaan periksi vaan hyökkää päälle joka aamu :)
Tie vie, virta imee sisäänsä
Tie vie, risti horisontissa
Tie vie, sateenkaaren väreissä
Tie vie, kuinka loputon on kuolema
Ja sä sanoit jaksa edes syksyyn
Ja sä sanoit jaksa edes talvi
Ja sä sanoit koita edes kevääseen
Alta lumen voit löytää uuden rakkauden
Tie vie, seinä taipuilee tahdissa
Tie vie, loppuu käytävä hapen
Tie vie, en näe silmiäni peilistä
Tie vie, kuinka loputon on kuolema
Ja sä sanoit jaksa edes syksyyn
Ja sä sanoit jaksa edes talvi
Ja sä sanoit koita edes kevääseen
Alta lumen voit löytää uuden rakkauden
Ja sä sanoit odota edes talvee
Voi tuskan jälkeen löytyä elämä
Ei mulla ole oikeutta hakee loppua
Siitä päättää vain viimeinen suudelma
Siitä päättää vain viimeinen suudelma
Harmaatahan se oli, mikään oikein tuntunu miltään.
Ei käy, nukut nyt ensin yön yli. Itsellä puoliso yritti aikanaan, mutta ei onnistunut, sai apua ja nyt parikymmentä vuotta myöhemmin menee ihan hyvin. Upeita kokemuksia tullut myös sinä aikana, jotka olisi voinut jäädä kokematta.Näkemiin, ei enää kiinnosta. Merikosken sillat kvikkoineen kiinostaa enemmän.
Huomenna 30 täyteen, einää jaksa.Näkemiin, ei enää kiinnosta. Merikosken sillat kvikkoineen kiinostaa enemmän.
Masennus ei kestä ikuisesti, sen sijaan oman elämän päättämisestä ei ole paluuta.Huomenna 30 täyteen, einää jaksa.
Soita tänne 09 2525 0111 (mieli ry 24h). Se on olemassa juuri siksi, että sinä voit soittaa. Et ole ensimmäinen, etkä ole yksin ajatuksinesi.Huomenna 30 täyteen, einää jaksa.
30 on niin naurettavan vähän, että kyllä jaksat. Parhaat vuodet alkaa kolmestakymmenestä. Hetki happea, yöunet ja uus yri aamusta. Paikalliseen päivystykseen tai soittoa 112 mikäli aamulla tekee vielä mieli päättää päiväsi.Huomenna 30 täyteen, einää jaksa.
Elämäsi ei ole edes vielä alkanut. Olisi aika järjetöntä päättää se ennen sitä.Huomenna 30 täyteen, einää jaksa.
Elämäsi ei ole edes vielä alkanut. Olisi aika järjetöntä päättää se ennen sitä.
Soita tuonne kriisipuhelimeen minkä numero tässä lopussa on.